Gå til innhold

I hvilket land lønner seg å kjøpe design-vesker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Just now, AnonymBruker said:

Har aldri forstått hvorfor folk bruker penger på sånt. K 31.

Anonymkode: 4f101...0c1

Vel, det er helt naturlig siden folk ikke er like. Folk har forskjellige ting de liker å bruke penger på. 

Anonymkode: 44fb6...3cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det er noen steder det lønner seg å kjøpe veske, verken i Norge eller utlandet. Høres ut som et tapsprosjekt uansett.

Som et lite sidespor, hva er egentlig begrunnelsen hos "vanlige" folk her som bruker tusenvis, kanskje titalls tusen, på designvesker. Altså, hvordan rettferdiggjør man et slikt kjøp? Har man bare alt for mye penger, eller hva?

Vet at det høres kjempedømmende ut, og oser misunnelig osv osv. Jada, men jeg er faktisk oppriktig nysgjerrig. 

Anonymkode: 2fa3b...d67

Kjøpene er gjennomtenkte. Jeg har veskene i årevis. Det gir meg stor glede hver dag å bruke de. Vanskelig å beskrive følelsen, men kombinasjonen av at det er noe jeg virkelig har brukt mye tid på å finne ut at er riktig for meg, kvaliteten, designet. 

Og jeg har pengene, det går ikke utover noe annet enn litt mindre til indeksfond og pensjonssparing. Kjøpte selvfølgelig ikke noe slikt før jeg hadde en god lønn, en delvis nedbetalt bolig, og alt det der på stell. Og plutselig var det på toppen av lista over hva jeg følte for å bruke mine penger på. 

Anonymkode: 99a21...02a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare TS. 

Det finnes ikke et generelt svar på det. Ofte er opprinnelseslandet rimeligst, som allerede nevnt. Men LV, som du nevner, har jeg også opplevd veldig gode priser på i våre naboland. 

Men akkurat synes jeg London er veldig interessant. Godt utvalg, og en relativt gunstig Pund kurs. 

Anonymkode: 99a21...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://melkoghonning.no/sommerens-uoffisielle-luksusinndeks/ 


I artikkelen over ser det ut som Milano kan være et bra utgangspunkt. Det har kanskje ikke forandret seg så mye de siste tre årene?

Noen som har netthandlet designvesker fra utenlandske nettbutikker? Ordner de toll og mva, eller kommer det som en faktura etterpå? (Det blir kanskje endring etter 1.april?)

Anonymkode: ad39c...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt gode skinnvesker relativt rimelig i Praha, men igjen, om det er navnet du vil kjøpe og ikke en god og fin veske, så kan jeg ikke hjelpe. 

Anonymkode: 1624e...9e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.3.2020 den 9.35, AnonymBruker skrev:

Hvis du er interessert i å følge norsk lov så betaler du mva når du ankommer Norge...

Anonymkode: 4fb38...333

Ingen jeg kjenner betaler🙈 Men de har aldri blitt tatt. 

Anonymkode: 7d1a1...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...