Gå til innhold

I hvilket land lønner seg å kjøpe design-vesker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet det tidligere har vært noen tusenlapper i forskjell i pris på den samme vesken i København vs Milano vs Paris. Er det noen som vet hvordan status er idag? Hvilken av storbyene i Europa er billigst på feks LV, YSL, Fendi eller Gucci? Noen som er oppdatert?

Har skjønt at Oslo er dyrest.

(Mva og toll er selvsagt med i regnestykket)

Anonymkode: ad39c...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er billigst i asiatiske land. Designerene der tar ikke like mye for veskene sine som F. Eks Franske designere gjør. 

Her kan du få en veldig fin og praktisk veske til rundt hundrelappen. 

Anonymkode: d43f6...0b9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Apocalypte skrev:

Ingen, du har jo ikke lov til å ta de med deg hjem igjen.  Er det ikke max 10 000 kr?

Selvfølgelig kan man ta de med hjem. Man må bare huske på å fortolle varene ved ankomst landet.

Anonymkode: ad39c...dad

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok besøke andre fora for å få gode svar på dette, TS. Her går det mer i Gina Tricot, Skoringen og generell fordømmelse.

Anonymkode: 5fdfb...66f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel er vesker billigst i de landene veskene er produsert i. For eksempel er Prada billigere i Italia. Men det er ikke snakk om mye i forskjell. 

Anonymkode: cf100...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden man uansett må betale moms inn i Norge er besparelsen minimal.

Anonymkode: a475e...e2e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lv, Chanel , Gucci osv «skal» ha ca lik pris verden over. Hva slags veske er du interisert i? 

Anonymkode: cd8a4...d9d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.2.2020 den 9.15, AnonymBruker skrev:

Siden man uansett må betale moms inn i Norge er besparelsen minimal.

Anonymkode: a475e...e2e

Vel, "må og må", har du noen gang måttet dokumentere at du har kjøpt veska du bruker i Norge? ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.2.2020 den 23.06, AnonymBruker skrev:

Du må nok besøke andre fora for å få gode svar på dette, TS. Her går det mer i Gina Tricot, Skoringen og generell fordømmelse.

Anonymkode: 5fdfb...66f

Spot on!

Anonymkode: 90eb7...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, LeneXCII skrev:

Vel, "må og må", har du noen gang måttet dokumentere at du har kjøpt veska du bruker i Norge? ;) 

Hvis du er interessert i å følge norsk lov så betaler du mva når du ankommer Norge...

Anonymkode: 4fb38...333

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis du er interessert i å følge norsk lov så betaler du mva når du ankommer Norge...

Anonymkode: 4fb38...333

eller du tar veska i bruk, og innfører den som allerede brukt vare.

Før, når krona var høyre, hørte jeg at det lønte seg å shoppe i Singapore? Vet ikke om det gjelder nå lengre.

Anonymkode: c8394...55e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er interessert i å følge norsk lov...

Anonymkode: 4fb38...3330

Det var vel ingen som hadde presisert at det var et kriteria ;) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 2/27/2020 at 9:12 PM, AnonymBruker said:

Det er billigst i asiatiske land. Designerene der tar ikke like mye for veskene sine som F. Eks Franske designere gjør. 

Her kan du få en veldig fin og praktisk veske til rundt hundrelappen. 

Anonymkode: d43f6...0b9

Signerer denne. Finnes utrolig mye fint fra lokale håndtverkere med masse talent og tradisjon i f.eks. Indonesia og Vietnam, som bruker topp materiale og håndlager sakene. Men det er klart, hvis det ikke primært er kvalitet man ser etter, men heller navnet til en eller annen italiener, blir det jo verre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett eks: Jeg kjøpte LV skjerf I Køben ringte butikken i Norge for å høre pris. De var noe dyrere kanskje rundt 500-700kr dyrere, men mht valuta kurs så gikk det vel  oppi i opp. Tror jeg "tjente "50kr. 

Handlet på Gucci i Praha mener jeg det var, slik valutakursen var og at jeg fikk taxfree så er vel det en av de mere lønnsomme kjøpene jeg har gjort.  

Anonymkode: 9def1...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er noen steder det lønner seg å kjøpe veske, verken i Norge eller utlandet. Høres ut som et tapsprosjekt uansett.

Som et lite sidespor, hva er egentlig begrunnelsen hos "vanlige" folk her som bruker tusenvis, kanskje titalls tusen, på designvesker. Altså, hvordan rettferdiggjør man et slikt kjøp? Har man bare alt for mye penger, eller hva?

Vet at det høres kjempedømmende ut, og oser misunnelig osv osv. Jada, men jeg er faktisk oppriktig nysgjerrig. 

Anonymkode: 2fa3b...d67

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Altså egentlig er Norge ganske billig. Generell regel er at jo lenger unna produksjonslandene man kommer jo dyrere er det. Det er en grunn til at mange asiatiske turister handler på lv og hermes her. Fordi det er billigere for dem. Mange har også merd seg bestillinger til andre. Nå er kronen blitt svakere så da blir det naturlig dyrere pris dessverre. Det eneste jeg tror du kan vinne på med tanke på feks Frankrike eller Sveits osv. Er utvalget at du for tak i vesker du her ikke hadde fått tak i. Jeg anbefaler deg å betale toll ved innreise for finner de deg noe de ofte gjør så tar de fra deg vesken. De kan også sjekke kort og bank bruken din for å se om du faktisk har betalt eller tatt ut en stor sum penger

Anonymkode: 35dd7...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det er noen steder det lønner seg å kjøpe veske, verken i Norge eller utlandet. Høres ut som et tapsprosjekt uansett.

Som et lite sidespor, hva er egentlig begrunnelsen hos "vanlige" folk her som bruker tusenvis, kanskje titalls tusen, på designvesker. Altså, hvordan rettferdiggjør man et slikt kjøp? Har man bare alt for mye penger, eller hva?

Vet at det høres kjempedømmende ut, og oser misunnelig osv osv. Jada, men jeg er faktisk oppriktig nysgjerrig. 

Anonymkode: 2fa3b...d67

Hadde jeg vunnet 10 mill i lotto hadde jeg glatt kjøpt Chanelvesker, men skjønner ikke folk som sparer til en veske til 60 000 kr.  Man betaler 80% pga merket, men igjen så kjøper jo  vanlige folk glatt biler til 700 000 de ikke trenger sååå, men det er liksom mer legitimt. Vanlige folk driter i om du har en dyr veske og jeg mistenker at mange hadde trodde den var fake, jeg hadde også vært livredd for at den skulle blitt stjelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fulgt med så mye de siste årene, så er ikke helt sikker på dette. Men pleide å kjøpe merkevesker i Hong Kong tidligere, siden den norske valutaen var mye høyere. Men nå har jo krona senket så mye at jeg ikke vet lenger. Pleide bare å ta veska i bruk før jeg dro til flyplassen. Vet ikke hva som er reglene rundt dette, om det teller som brukt vare. Men har i hvertfall aldri betalt moms på veskene... 🤷‍♀️

Anonymkode: 44fb6...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri forstått hvorfor folk bruker penger på sånt. K 31.

Anonymkode: 4f101...0c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...