Gå til innhold

Aids,Kugalskap, Sars, Fugleinfluensa. Det samme hysteriet hver gang.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Isambard skrev:

Den forklaringen jeg har hørt fra er at mange lever veldig tett på høns og svin og har dårlig hygiene (jeg er seriøs). Nye virus oppstår ofte når de smitter mellom arter. År etter år oppstår ny sesonginfluensa i Kina og brer seg vestover i løpet av noen måneder. Ganske sprøtt egentlig. Jeg håper denne runden gjør at de endrer litt på ting.

Det er ikke farlig å bo nært høns og svin, nå var det ikke det viruset kom fra heller, var det ikke slange eller flaggermus? Det er jo ikke akkurat vanlige gårdsdyr...

Faktisk har vitenskap vist at å vokse opp på gård med griser, sauer osv styrker immunforsvaret og gir lavere forekomst av allergi.

 

Anonymkode: 25482...bb9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv on vi bor på landsbygda så er vi ikke i fjøs hver dag. Jeg bor ett vanlig boligfelt. Er bare hunder og katter her. Langt unna ett fjøs. Har kanskje fått med Dere at de fleste små gårdsbruk er nedlagte og det er bare svære produksjons fjøs igjen og de er d langt i mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke farlig å bo nært høns og svin, nå var det ikke det viruset kom fra heller, var det ikke slange eller flaggermus? Det er jo ikke akkurat vanlige gårdsdyr...

Faktisk har vitenskap vist at å vokse opp på gård med griser, sauer osv styrker immunforsvaret og gir lavere forekomst av allergi.

 

Anonymkode: 25482...bb9

Nok mer enig i den. Man tåler mer skit enn man tror. D er farligere å ha alt så rent da blir en jo syk for det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får se om ett halvt år hvordan d ligger an om halve Norge er døde da. Slik det nesten høres ut som. D er en del av naturens gang mener jeg da. Vi kan ikke beskytte oss mot alt. Er kanskje naturens måte å bekjempe overbefolkning. I dyreverden skjer jo dette ofte. Blir det for mye hare, får de harepest og bestanden reguleres. Rev får skabb hvis det blir for mange av dem osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slipper mere gnål om at det er dårlig plass på sykehjem og for få til å ta vare på neste bølge av eldre da. 

Anonymkode: c2183...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på en ting, hvis masker ikke er effektive, hvorfor er det så mange som går med det? Til og med de som blir evakuerte ser ut til å ha på masker? Så nei?

Anonymkode: 25482...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som plager meg er hvor sikre helsemyndigheten var at det ikke kom til å komme hit, og se nå!

Er det rart folk mister tillit eller???

 

Lurer på om jeg bare skal dra til en hytte og bli der. Jeg er vel så og si i risikogruppen da jeg ikke er frisk fra før, men jeg vet ikke egentlig hvordan dette viruset opererer. Hørte en lege si det kunne gi blodforgifting til og med..

Anonymkode: 25482...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i utlandet, viruset kom hit for en måned siden og alle lever helt normalt. Det har vært noen spredte tilfeller som har blitt isolert. Har inntrykk av at i Norge får folk totalt panikk pga ett tilfelle?

Anonymkode: 2ba6d...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.2.2020 den 6.41, AnonymBruker skrev:

Det som plager meg er hvor sikre helsemyndigheten var at det ikke kom til å komme hit, og se nå!

Er det rart folk mister tillit eller???

 

Lurer på om jeg bare skal dra til en hytte og bli der. Jeg er vel så og si i risikogruppen da jeg ikke er frisk fra før, men jeg vet ikke egentlig hvordan dette viruset opererer. Hørte en lege si det kunne gi blodforgifting til og med..

Anonymkode: 25482...bb9

Alle infeksjoner kan i verste fall føre til blodforgiftning

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.2.2020 den 6.48, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i utlandet, viruset kom hit for en måned siden og alle lever helt normalt. Det har vært noen spredte tilfeller som har blitt isolert. Har inntrykk av at i Norge får folk totalt panikk pga ett tilfelle?

Anonymkode: 2ba6d...b34

Hadde det vært bare ett tilfelle, så. Det gikk fra 1 til 19 på 4-5 dager. Helsemyndighetene våre aner ikke hva de driver med. Det er vel to hundre før neste helg. Og avisene bruker krigstyper nå! Lurer på om de har plass til overskriftene neste uke, så stor skrift de kommer til å ha! 

Anonymkode: ea64e...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎26‎.‎02‎.‎2020 den 12.33, Juks skrev:

Mange eldre ja. Det er vel alltid slik. Men også personer med andre sykdommer og av og til små barn. Man vet aldri hvordan det vil gå. Luftveis- og lungeinfeksjoner kan føre til sepsis (ved ekstreme tilfeller), men det kan skje alle! 

Uansett så er jo Coronaviruset/influensa en tilstand som alle mennesker ønsker å unngå. Det er ikke akkurat en god tilstand å ha, selv om man skulle overleve. 

Det som er skremmende med Coranoviruset er jo at du utvikler ikke nok antistoffer mot viruset, og blir derfor ikke immun i framtiden. Så er du skikkelig uheldig kan du ryke på den samme influensaen flere ganger! 

Leste nettopp om ei som hadde fått viruset for andre gang. Husker ikke hvor det var og hvilken artikkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Media lever av å skremme folk. Derfor må man ALLTID gå ut i fra at virkeligheten er MYE bedre enn bildet media maler.

Anonymkode: b0949...041

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...