Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Er så enig med deg attegløyma! :klappe:

Det er ikke alle barn som er "fienden", og dere foreldre som har snille, stille og rolige barn - det er ikke dere som angripes i denne tråden. Det er mange som har med seg barna sine på cafe uten at det sjenerer andre gjester. :)

Det er de barna som herjer på og er til sjenanse for andre gjester som er problemet. Dette er faktisk noe som skjer ganske ofte, og det er endel foreldre som bare ser på at dette skjer.

Om jeg hadde løpt mellom bordene og brukt "utestemme" hadde jeg blitt tilsnakket og bedt om å gå hvis jeg ikke hadde skjerpet meg, så ser ikke helt hvorfor en skal akseptere det bare fordi det er barn.

Jeg skjønner at foreldre ikke kan utføre mirakler, men hvis en ikke klarer å få barna til å sitte noenlunde i ro og med ett akseptabelt støynivå så synes jeg faktisk at en får holde seg hjemme til den værste trassalderen er over.

Når det gjelder amming så synes jeg at det bør gjøres så diskre som mulig. Stor sett synes jeg mødre er flinke til dette, så jeg ser ikke på det som noe stort problem.

Men jeg blir direkte sjokkert over det som står her om bleieskift. En skifter da ikke bleie på barnet sitt i full offentlighet. Om det så er på gulvet på McDonalds eller på ett cafebord. Det er å gå ALTFOR langt! Bleieskift har ingenting inne på ett spisesteed/cafe å gjøre. :hår:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja til flere kafeer som alle kan sitte sammen i multikulturelt glad prat og nysjerrighet :tunge1:

Gjest Sissi
Skrevet

Syns attegløyma sa det veldig godt!

Jeg har barn, og jeg mener at man "alltid" kan ta med barn. :wink: (nei, ikke på bar/pub og sånt).

Men - det forutsetter at f.eks. kafebesøket legges opp etter BARNET - ikke de voksne. I realtiteten går man nemlig på kafe for den/de voksnes del, mye mer enn for barnets de.

Det betyr: ikke tro at man kan sitte i flere timer å prate. Er det det man ønsker - da tar man ikke med ungen. Ha med leker/tengesaker som kan aktivisere ungen. Gå FØR barnet blir lei..... Ikke tro at alle andre gjester syns akkurat ens egen unge er såååå sjarmerende når h*n løper rundt/sutrer fordi h*n ikke får løpe rundt.

Det er viktig at vi ikke lager et samfunn med vanntette skott mellom barn/ikke barn, unge/eldre etc. Samtidig kan man innse at noen aktiviteter egner seg bedre uten barn....

Gjest *Fiona*
Skrevet

Å kalle det mirakler å sosialisere barn til å oppføre seg som folk når de er blant folk, er vel å feige unna oppgaven man har som forelder...?

Det er forskjell i alder, selvsagt, men når jeg observerer foreldre som himler med øynene til hverandre i oppgitthet over at "herlighet, de er jo helt håpløse, det går ikke an å få pratet ut en setning en gang!" når ungene på tredje timen prøver å få kafébesøk til å bli gøy når mamma/pappa bare vil være i fred - da tenker jeg foreldrene har en nokså skrudd oppfatning av hva det er å være forelder.

Har en så ekstremt behov for å sitte og prate og sløve, bør man vel innse at det er lurt å gjøre det på kveldstid eller be folk hjem heller - når det kommer barn, må en legge om livet litt, sånn er det jo bare. Har en unger som ikke er i stand til å endre atferd etter hvilken setting man er i, bør man vel vente til ungen skjønner forskjellene da... det er forskjell på unger også.

Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Da jeg var lita var det ikke så vanlig at mødrene dro med seg småbarn og babyer på cafe. De få gangene jeg såvidt kan huske jeg var med koste jeg meg ikke noe særlig. Det er ikke noe rart barn sutrer og skriker når de er på kafe!

Fra mitt synspunkt er det en win-lose-lose-situasjon.

WIN for mødrene som får truffet venninner og følt at de er "frie" selv om de har barn

LOSE for oss som trenger en kafe / restaurant der vi kan sitte og lese en bok og spise et bedre måltid

LOSE for de minste barna som vanligvis ikke nyter å sitte på kafe

? for de som jobber på kafeene

Naturlig eller ei - Jeg liker IKKE å se nakne pupper og gulpende babyer mens jeg spiser. Uønsket intimitet. Er dette så vanskelig å forstå for nybakte mødre?

Endret av soleil~noir

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...