Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Ondskapsfull?
Skrevet

Du syns kanskje det er greit å ta med babyer på kino også da, eller teater? Herregud, en trenger da ikke være babyhater for å ønske å slippe unna barneskrik innimellom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehehe synes det er morro å lese alle krasse innlegg, noe som inspirerer meg til å skrive noen velvalgte ord selv.

Jeg kan ikke fordra barneskrik. Det er det samme om de er 0, 1, 5 eller 10 år. Jeg driter i det. Det er plagsomt å høre på. Jeg får ikke vondt inni meg, bortsett fra trommehinnene og i hodet. Takk gud for oppfinnelsen av bærbare musikkavspillere. Amming gir jeg blanke i, jeg klarer å la være å stirre. Men de hersjens ungene som skal hyle for alt og ingenting har jeg ingen mulighet til å flykte fra. Å holde meg hjemme er jo en nevnt mulighet, men jeg ser heller at skrikerungene holder seg hjemme hvis de ikke klarer å oppføre seg (spebarn er unnskyldt da disse ikke har noen annen måte å kommunisere på).

Jah, jeg er vel en barnehater jeg. Liker ikke skrikene og dermed liker jeg selvfølgelig ikke kjernen til disse skrikene, eller hva? Å kunne få være i frem på en cafè, kino eller i butikken uten å bli plaget av hyl, skrik og skrål er jo for mye forlangt.

;)

Skrevet

Ja vi som ikke liker barneskrik får holde oss hjemme, for det er verken barna eller foreldrenes skyld og man kan ikke forandre på barnas oppførsel... :roll:

Skrevet

Det eneste jeg vil er at én eneste liten kafé kan være barnløs, som jeg og mange andre kan gå på når vi føler for det. Hva er det som er så galt med det??? Er dere redde for at denne kaféen skal bli så populær at dere føler dere utanfor?

Også kan man sette opp skilt utenfor der man skriver "jøder og hunder ingen adgang"... nei BARN var det vi snakka om nå ja...

(klarte ikke å dy meg....sårri :wink: )

Skrevet

Også kan man sette opp skilt utenfor der man skriver "jøder og hunder ingen adgang"... nei BARN var det vi snakka om nå ja...

(klarte ikke å dy meg....sårri :wink: )

Det kan da virkelig ikke sammenlignes. Ingen barn vil være velkomne, om de er rike, fattige, gule eller blå :wink: . Barn passer ikke over alt,samme hvem foreldrene er, sånn er det bare.

Skrevet

Men vanligvis så blir de nektet adgang/deltagelse av hensyn til seg selv. Fordi det serveres alkohol eller er en situasjon som ikke passer for barn.

Ikke fordi andre ikke vil ha de der.

Sårri altså, men barn er folk og kafeer er offentlige rom.

Gjest hysjhysj
Skrevet

Sårri altså, men barn er folk og kafeer er offentlige rom.

Legger alle kvinner fra seg enhver form for sosial ferdighet når de får barn? Skal du ha med babyen på biblioteket også, og frese til bibliotekaren som hysjer på dere når ungen skriker?

Åja, stemmer jo det. Bibliotek er et offentlig rom, og da kan du jo gjøre hva du vil der. Glemte det, jeg.

Kafeer er et offentlig rom. Men nå er nå ikke akkurat babyen der fordi den har lyst. Den ligger der og skriker fordi den egoistiske moren vil være der. Om det så plager andre.

Skrevet
Kan jo være greit for dere det med en kafe uten barn.

For min del er det det teiteste jeg har hørt. Blir helt sjokka over å høre hvor mange som ikke liker barn her inne. Det er de som skal føre verden videre. En må lære seg å se en annen vei hvis en blir støtt av amming ( Huff for en forbrytelse). Eller så fælt om en skifter bleie nedi vogna da, det er ingen som ser de "fæle" barnerompene en gang. Det har jeg gjort mange ganger å skal sannelig gjøre det mer, er ikke alle toalett som det frister å skifte på en bebis i!!  

Er enig med sexysadie- HOLD DERE HJEMME!! De har ofte tilbud på gode kaffimaskiner!!

Nå er det meste sagt om skriking, sutring og hyling, som jeg personlig kan styre meg for når jeg er på cafe eller restaurant for å kose meg. Er heller ikke begeistret for unger som springer omkring hele tida, etter at de er ferdige med å spise.

Når det gjelder å skifte bleie på ungen i barnevogna, fordi man av en eller annen grunn ikke bruker toalettet, så er det greit for meg så lenge det ikke er en bæsjbleie!

Er det en bæsjbleie, så er det ikke trivelig med stank av avføring når en er midt i et måltid!

Gjest Bellatrix
Skrevet
Hehehe synes det er morro å lese alle krasse innlegg, noe som inspirerer meg til å skrive noen velvalgte ord selv.

Jeg kan ikke fordra barneskrik. Det er det samme om de er 0, 1, 5 eller 10 år. Jeg driter i det. Det er plagsomt å høre på. Jeg får ikke vondt inni meg, bortsett fra trommehinnene og i hodet. Takk gud for oppfinnelsen av bærbare musikkavspillere. Amming gir jeg blanke i, jeg klarer å la være å stirre. Men de hersjens ungene som skal hyle for alt og ingenting har jeg ingen mulighet til å flykte fra. Å holde meg hjemme er jo en nevnt mulighet, men jeg ser heller at skrikerungene holder seg hjemme hvis de ikke klarer å oppføre seg (spebarn er unnskyldt da disse ikke har noen annen måte å kommunisere på).

Jah, jeg er vel en barnehater jeg. Liker ikke skrikene og dermed liker jeg selvfølgelig ikke kjernen til disse skrikene, eller hva? Å kunne få være i frem på en cafè, kino eller i butikken uten å bli plaget av hyl, skrik og skrål er jo for mye forlangt.  

;)

Husk at det er ikke alle barn som skriker. Her i huset synes jentungen på 10 det er veldig stas å få være med på café sammen med meg og faren. Hun koser seg med kake og brus og hverken skriker eller snakker høyt.

Gjest morselv
Skrevet

Hva er grunnen til at så mange mødre tror det er snakk om deres barn? Jeg vet at dette med å ha barn med ut kan være et problem for noen når barna bråker, så derfor passer jeg på mine. Ville blitt veldig fornærma hvis noen nekta meg adgang til et sted pga barna. De oppfører seg eksemplarisk når vi er ute, og vi går alltid hjem før det blir kjedelig. Har bla hatt problemer med min svigerinne da hennes barn er veldig urolige på kafe, for jeg syns nesten det er pinlig å sitte sammen med henne når hun ikke klarer å be barna roe ned.

Til alle mødre: det er jo ingen som sier at de her inne snakker om deres barn, så la de få lov til å ha en mening. Jeg elsker barn,og mine to er det beste som har hendt meg, men jeg har respekt for dem som velger det fra. Og jeg har respekt for dem som ikke ønsker bråkete barn inne på kafe.

Og til dere uten barn: ikke alle barn bråker, hvis du blir plaget av bråkete barn på din kafe, hva med å si fra? Spør pent om moren kan passe på så barnet ikke kommer og forstyrrer for du sitter i en fortrolig samtale. Tror de fleste mødre vil ha forståelse for det.

Skrevet

Husk at det er ikke alle barn som skriker. Her i huset synes jentungen på 10 det er veldig stas å få være med på café sammen med meg og faren. Hun koser seg med kake og brus og hverken skriker eller snakker høyt.

Jeg tror de fleste tilhengerne av én barnefri kafé ikke tenker på å nekte 10-åringer adgang. Det er mer snakk om babyer som ikke er gamle nok til å en mening om hvor de vil oppholde seg, og som ikke kan kontrolleres på noe vis. Personlig har jeg ikke noe imot barn over barnevogn-alder, det er mødrene til babyene som er problemet.

Skrevet

Synes det ble en litt søkt sammenlikning. Mange offentlige rom der barn ikke alltid har så mye å gjøre, eks om de skriker. På dyre restauranter, for eksempel.

Skrevet

Synes det ble en litt søkt sammenlikning. Mange offentlige rom der barn ikke alltid har så mye å gjøre, eks om de skriker. På dyre restauranter, for eksempel.

Det VAR en søkt sammenligning... derfor stod det "(klarte ikke å dy meg....sårri )" nedenfor.

Ta med det også da, når du siterer et innlegg som tydelig ikke var ment så bokstavelig som det er skrevet.

:)

Skrevet

er masser av steder uten mange barn.

Men hvorfor får barn bare høres på billige steder????

Gjest macern
Skrevet

Tenkte jeg skulle spise en bedre frokost på cafe i dag. Glad jeg var alene og hadde med i-poden, for der var det en skokk med sosialt evneveike foreldre med sine gråtende unger. Og ikke gjør de noe med det heller, for de er jo vant med et, og tror at resten av verden også er det. Skjønner dere ingenting: unger liker seg ikke på slike steder. Det er ingenting som stimulerer dem der. Dere har fått macern. Hvorfor ikke holde dere der barna vil være? Eller er deres egne behov viktigere enn barnas?

Gjest Gjesten
Skrevet

No har eg lest heile tråden, og eg blir litt satt ut eg... Eg er uten barn, og heilt ærleg likar eg livet mitt godt uten barn. Hatar eg venninnene mine sine ungar? Nei.

1) Støy. Eg har ein stamcafè som eg har vanka på i 5 år no, eg kjenner stamkundane og dei som arbeider der. Eg går aldri dit før klokka 4 og i helgene. Kvifor? Det er fullt av ungar, dei spring mellom beina våre når vi ber fulle kaffikoppar. Kaffi er varmt... Hyl og skrik, leiking og herjing. Ja, mange ungar kan oppføre seg, og dei legg eg ikkje merke til, eg legg merke til dei som spring rundt og bråkar.

2) Amming. Heilt, heilt ærleg, eg trivest ikkje med å ha puppar i ansiktet med eg et. Beklager. Eg tykkjer det er pinleg når eg går ut med lillebror for eksempel. Venninna mi la alltid eit tynt babyteppe over, er dette heilt feil? Eg veit ikkje, eg berre er ganske sikker på at om eg får barn så kjem ikkje eg til å vise puppene mine ved amming heller. Men eg solar meg ikkje topplaus og eg går ikkje på nudiststrender, så eg er vel litt bluferdig...

3) Bytte bleie. Dette er berre noko ein ikkje gjer i eit rom der folk et, sånn er det berre. Ferdig.

4) Personleg. De tek dette så utruleg personleg! Eg krev ikkje ein barnefri cafè, eg berre krev at de ikkje let ungane krype på golvet når eg balanserer to koppar brennheit kaffi bort til bordet mitt. Det burde vere i dykkar interesse og faktisk, ungen kan bli skadd. Eg ber om at de går når ungen er så lei at han skrik og vil ut. Dette gjeld ikkje babyar, dette gjeld dei som er så store at dei treng meir å gjer på. Når ungen vil gå, så må de nesten gjer det, heller møte vener på heimebane eller noko slikt, der ungane kan herje meir. Aksepter at det ikkje er alle som tykkjer barnegråt er som musikk i øyrene, og vis litt hensyn. Slik som eg gjer når eg tar meg tid til å snakke med ungen din når han kjem bort til meg på cafèen, når eg plukkar han opp når han dett og spør om det gjekk bra og tørkar tårer. Som eg gjer når eg kikkar meg godt rundt før eg snik meg frå kassa på cafèen for å nå eit bord før ungen din blir brent...

Dette er ikkje nødvendigvis eit innlegg til deg som har snille ungar på 10 år som likar å sitte på cafè og vere vaksen, drikke kakao av ein kopp og late som om det er kaffi, dette er eit innlegg til deg som veit at du har ei lita urokråke, som hatar cafèen du møter venninnene dine på for å skravle. Kan de vær så snill å gå ein annan plass slik at vi andre kan snakke saman med normal stemme og sleppe å vere redde for å skade nokon? Eg likar ungen din eg, kan godt slå av ein prat, men den skrikinga orkar eg ikkje. Beklager.

Skrevet

Selvsagt skriker ikkealle barn her i verden, men som sagt, jeg driter i aldern. Potensielt sett er det noen som kan komme med lyder som gjør at jeg får gåsehud på tærne. Og de som kommer med trasshyling... vel ord er overflødige føler jeg. Uansett alder på ungen.

Skrevet

Når vi går ut, så har vi som oftest ungene med. Vi drar ut fordi vi vil ut og kose oss med god mat.

Vi ber ungene om å være stille og sitte rolig, men vi kan ikke utføre mirakler.

Blir noen støtt av dette eller irriterer seg over våre unger hvis de skulle bråke eller skrike, så er det ikke så mye vi kan gjøre med dette.

Jeg kan forstå irritasjonen til enkelte folk, men vi foreldre kan ikke utføre mirakler.

Alle, både oss med barn og de uten, har lov til å gå på kafeer/restauranter o.l.

Hvis folk vil unngå barn på kafe, så må man gå på sein ettermiddag/kveld, da barnefamiliene helt sikkert vil være der på dagen.

Men jeg kan ikke hjelpe for å bli irritert på de kafeene som forbyr barnevogner. Hvis man har en nyfødt baby eller barn som må sitte i vogn, så kan man ikke bare sitte fra seg vognen.

Kafeer o.l. skal være for alle og da synes jeg stedene bør gjøre dette mulig.

De har ikke lov til å utelukke en folkegruppe ( se barnevogner som er forbudt f eks) bare for å "blidgjøre" en annen gruppe. Det er diskriminering. Så enkelt er det.....

Gjest Gjesten
Skrevet

Men på ein trang cafè/ kaffebar f.eks blir det farleg trangt med barnevogner inne. Ikkje sikkert dette er lov etter brannforskrifter ein gong...

Skrevet
De har ikke lov til å utelukke en folkegruppe ( se barnevogner som er forbudt f eks) bare for å "blidgjøre" en annen gruppe. Det er diskriminering. Så enkelt er det.....

Jo, de har lov til det. Alder er lovlig diskirmineringsgrunnlag. Like mye som at utesteder selv kan sette aldersgrense på både 24 og 28 år og at Ikeas barnepass har aldresgrense 3-6 år (eller hva det nå er).

Leste forresten om et treff på en mammaside, der hadde damene med 5-6 småbarn enkelt og greit ryddet unna bord så de fikk plass til vogner og barn løpende rundt, på en Egonrestaurant, til hovmesterens protester. Kjempekoselig for de andre gjestene kan jeg tenke meg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...