Gjest Gjesta Skrevet 10. juni 2005 #1 Skrevet 10. juni 2005 For en deilig tanke . Tenk om vi barnløse kunen fått hatt noen kafeer hvor vi slapp å forholde oss til skrikende unger og barnevoger etc..dette hadde vært en kafe jeg og mange flere ville foretrukket. Jeg er på kafe for å slappe av , lese avis, gå ut og ta en sigg, og snakke med venn. Jeg ser helst at det ikke er noen unger på kafeen der jeg går. Hvorfor kan ikke mødrene få sine egne kafeer også kunne vi barnløse som ikke er spesielt gladei ungeskrik og sånnt få våre egen kafeer? en god ide synes nå jeg da...
Gjest Seleena Skrevet 10. juni 2005 #2 Skrevet 10. juni 2005 Får litt nazi-følelse av det du ønsker "Jøder ikkje velkomne" = "Barnefamiliar ikkje velkomne" Sjølv om det er litt hysterisk, så skjønner eg tankegangen din. Kva med å gå på ein brun pub å nyte kaffen?
Gjest Gjesta Skrevet 10. juni 2005 #3 Skrevet 10. juni 2005 Får litt nazi-følelse av det du ønsker "Jøder ikkje velkomne" = "Barnefamiliar ikkje velkomne" Sjølv om det er litt hysterisk, så skjønner eg tankegangen din. Kva med å gå på ein brun pub å nyte kaffen? H eh ehe ..de har ikke noen kaffe latte eller slike gode kaffedrikker som for eksempel chocko bocho har der skjønner du. Dessuten er det nesten bare alkiser som sitter der , og det gidder jeg heller ikke. En rolig kafe for barnløse hvor dukan lese og snakke i fred er det jeg ønsker meg!
Gjest Sukkerert Skrevet 10. juni 2005 #5 Skrevet 10. juni 2005 Får litt nazi-følelse av det du ønsker "Jøder ikkje velkomne" = "Barnefamiliar ikkje velkomne" Enig og har påpekt det samme i en annen tråd. Da var det imidlertidig innvandrere folk ville stenge ute.
Klips Skrevet 10. juni 2005 #6 Skrevet 10. juni 2005 Hadde vært helt greit for meg, gir jo en god dag i om det er folk uten barn på kafeene eller ikke. Så lenge ikke vi med barn må forvises til sånne cheape steder hvor alt er i plast og innredningen var in på 90-tallet og de bare har pizza og andre "folkelige" greier på menyen. Men et lite lekeområde for eksempel? Knall! Eller hva med egen barneavdeling på fly? Ta bort en stolrad og lage lekesenter og la flyvertinnene passe ungene i stedet for å selge alt mulig?
Gjest Gitte Skrevet 10. juni 2005 #7 Skrevet 10. juni 2005 kan vi ikke gå inn for barnefrie dager på IKEA også??? er en plage å gå der :/
Gjest *Fiona* Skrevet 10. juni 2005 #8 Skrevet 10. juni 2005 Jepp. Og så foreslår jeg en screening av folk på alle offentlige steder, alle med IQ under en viss grense og mangel på innsikt og toleranse blir nektet adgang. Hvis vi i tillegg slipper fjortiser og andre umodne mennesker med latterlige holdninger, samt for eksempel slipper synet av unge mistilpassete arbeidsløse slenge på kafeer på dagtid, hadde mye vært gjort. Når vi først er igang, jeg vil gjerne slippe eldre også. De går sakte, de lukter rart og er bare generelt irriterende å ha rundt seg siden de ikke skjønner oss yngre mennekser og krever oppdragelse og høflighet - for et pakk! Rekk opp hånda de som tror de er MINDRE plagsomme enn Hvermannsen, at de er noe spesielt hyggeligere å forholde seg til enn alle andre... (Flere steder tilrettelagt for barnefamilier hadde uansett vært fint. Da ville sikkert folk fordelt seg annerledes uten å bruke kalorier på å irritere seg over andre også. Kanskje...)
Cand alt Skrevet 10. juni 2005 #9 Skrevet 10. juni 2005 Jepp. Og så foreslår jeg en screening av folk på alle offentlige steder, alle med IQ under en viss grense og mangel på innsikt og toleranse blir nektet adgang. Hvis vi i tillegg slipper fjortiser og andre umodne mennesker med latterlige holdninger, samt for eksempel slipper synet av unge mistilpassete arbeidsløse slenge på kafeer på dagtid, hadde mye vært gjort. Når vi først er igang, jeg vil gjerne slippe eldre også. De går sakte, de lukter rart og er bare generelt irriterende å ha rundt seg siden de ikke skjønner oss yngre mennekser og krever oppdragelse og høflighet - for et pakk! Kanskje...) :hjerter2:
Gjest snusmumrikk Skrevet 10. juni 2005 #10 Skrevet 10. juni 2005 Rekk opp hånda de som tror de er MINDRE plagsomme enn Hvermannsen, at de er noe spesielt hyggeligere å forholde seg til enn alle andre... Jeg tror i hvert fall at jeg mindre høylytt enn Hvermannsen,om enn Hvermannsen er full, sunnmøring eller er hylende barn. Hyggeligere; sikkert ikke, men jeg går ikke på kafe for å være hyggelig med folk jeg ikke kjenner fra før. (og de jeg kjenner fra før, venner og slikt, regner jeg med holder ut med meg, liksom) Forresten finnes det da mange i hvert fall nesten barnefrie kafeer i Oslo? Sånne som er relativt stille og har god kaffe? Nå bor jeg ikke i byen lengre, men det er bare på steder med veldig god plass, sånn som den oppe på hjørnet ved Youngstorget (husker ikke hva den heeeeter :o ), som er belemret med MANGE barn? Så å skrive under på noe opprop er jeg nok ikke med på, for jeg ser ikke heeelt behovet, selv om jeg også innimellom velger å kikke nøyere på klientellet om jeg ønsker å unngå grining, fyllerør, voksenbleier på do (har skjedd, ja), trendnisser, sportsfolk og annet. DET må jeg vel ha lov til? Forresten, er det synkron-pms på gang på kg i dag? Eller er det været?
MorningStar Skrevet 10. juni 2005 #11 Skrevet 10. juni 2005 Idag satt jeg et sted og prøvde hardt å nyte min entrecote. Det var ikke lett fordi det var unger til stede som skrek og hoia og løpte rundt og nistirra på meg spise Og ansiktsuttrykkene til mødrene var så arrogante/drite-i-folk. Hvorfor skal så mange småbarnsmødre ha sånne holdninger? Det var like før jeg ville kjefte på den gjengen.
Mathias Skrevet 10. juni 2005 #12 Skrevet 10. juni 2005 jeg ønsker meg kaffer uten folk som lukter vondt, uten folk som prater høyt eller i tlf, uten kjerringer, uten gubber, uten folk som glor, uten folk....
Gjest Gjesta Skrevet 10. juni 2005 #13 Skrevet 10. juni 2005 Jeg kan godt tøye den lenger. Jeg orker ikke gå på en kafe der inventaret består av arbeidsledige, narkomane e, alkiser og folk med stor problemer. nei, det ønsker jeg ikke . Jeg går på kafe for å slappe av ,ikke bekymre meg over eventuellet tilsnakk eller noen som stikker av med vesken min. Jeg vil gå på en kafe med god kaffe og hvor folk er normale og sitter og prater eller leser i avisen, og hvor jeg kan slippe alt støyet og bråket. Er det for mye forlangt ? I dag har jeg en meeeget dårligdag by the way...eller som noen av dere sa , kanskej det er været?
Gjest Embla s Skrevet 11. juni 2005 #15 Skrevet 11. juni 2005 Foxylady: Hva med å kjøpe deg en kaffemaskin og nyte kaffen din hjemme? Lite trolig at det opprettes en kafè kun for deg og dine venner nemlig.
Klips Skrevet 11. juni 2005 #16 Skrevet 11. juni 2005 Hyggeligere; sikkert ikke' date=' men jeg går ikke på kafe for å være hyggelig med folk jeg ikke kjenner fra før. [/quote']Men uansett påvirker man hverdagen til hauger av folk hver eneste dag i positiv eller negativ retning avhengig hvordan man forholder seg til dem de få sekundende man har med hverandre å gjøre.
Gjest Embla s Skrevet 11. juni 2005 #18 Skrevet 11. juni 2005 er masser av steder det ikke er unger. Ja. Jeg skjønner ikke problemet! Jeg synes heller ikke det er noe gøy å ha andres unger oppi kaffekoppen når jeg er på kafè, men jeg syns stort sett folk passer på ungene sine. Foreldre flest ønsker jo ikke å ha barn som generer de andre, og foreldre flest foretar seg jo noe hvis barnet hyler. At det eksisterer barn rundt meg når jeg er på kafè, er like lite problematisk som at det eksisterer andre mennesker der (som snakker høyt, skravler i mobil, osv). Tåler man ikke andre mennesker, faller vel litt av vitsen med kafè bort? Og foxylady: hva var dette med at du ikke ønsker arbeidsledige rundt deg når du er på kafè?
Mathias Skrevet 11. juni 2005 #19 Skrevet 11. juni 2005 Tja, jeg kan forstå at ikke alle liker ungeståk, men det er nok av kafeer uten unger.... Så ser ikke problemet nei...
Gjest Gjesta Skrevet 11. juni 2005 #20 Skrevet 11. juni 2005 Det er klart jeg ikke vil ha arbeidsledige og trygdede rundt meg når jeg går for å ta meg en kaffe. Narkomane og alkiser likeså. jeg vil da vel ikke oppholde meg på en plass fullt av tapere når jeg skal gå og slappe av. Det er jo ganske så innlysende da. Jeg er jo ikke noen sosialarbeider heller
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå