Gjest Embla s Skrevet 11. juni 2005 #21 Skrevet 11. juni 2005 Det er klart jeg ikke vil ha arbeidsledige og trygdede rundt meg når jeg går for å ta meg en kaffe. Narkomane og alkiser likeså. jeg vil da vel ikke oppholde meg på en plass fullt av tapere når jeg skal gå og slappe av. Det er jo ganske så innlysende da. Jeg er jo ikke noen sosialarbeider heller Tuller du nå eller?
Gjest snusmumrikk Skrevet 11. juni 2005 #22 Skrevet 11. juni 2005 Det er klart, jeg pleier også å være litt bevisst på dette. Jeg er vennlig mot bussjåfører, butikkpersonale og betjening på kafeer osv, og jeg pleier å hjelpe folk med barnevogn inn og ut av busser. Jeg reiser meg for eldre, og hjelper dem om det trengs. Så jeg synes jeg oppfører meg ok i det offentlige rom. Men å være spesielt hyggelig eller smilende mot forbipasserende folk (eller andre kafegjester) som DRITER i dette her med normal oppmerksomhet og høflighet der det skulle vært naturlig, det gidder jeg ikke.
:-) anna Skrevet 11. juni 2005 #23 Skrevet 11. juni 2005 Jeg for min del misliker folk som hever stemmen når de drikker. Det er et samfunn i forfall... Ikke ro å få når man går ut på byen engang. Og FOLK i alle størrelser på cafe.... Helt håpløst.
Gjest Gjesta Skrevet 12. juni 2005 #24 Skrevet 12. juni 2005 Ja, for ikke å snakke om de arbeidsledige taperne med mobilen i hånda og rød mixen på bordet som sitter der i timesvis og er ganske så høylytte . Ikke noe fred å få . Folk som renner ut og inn for å røyke. Jeg skal gå og se etter kaffe maskin jeg nå. Ellers skal jeg kun holde meg til Onkel Donald og Cafe Con Bar til nød.. Litt usikker på den siste , da det er flere tapere som har vært der . men den går an til nød
Gjest Embla s Skrevet 12. juni 2005 #25 Skrevet 12. juni 2005 Ok. Skal tipse en barnehage jeg vet om, om at det er ekstra barnevennlig på Onkel Donald, bare for å plage Foxylady litt ekstra Neeeeida
hilli Skrevet 12. juni 2005 #26 Skrevet 12. juni 2005 Hvorfor er det ikke lov til å ønske seg en kafé uten barn? Det er jo ikke noe generelt forbud det er snakk om. Jeg hadde satt pris på en barnefri oase ihvertfall. Den verste bivirkningen av røykeloven er at nå er det fritt fram for småbarnsmødre og unger over alt.
Gjest Anonymous Skrevet 12. juni 2005 #27 Skrevet 12. juni 2005 Det er kun snakk om en liten del av kafèens åpningstider uansett, tror du ikke? Lunsj-tid o slikt, og det synes jeg de nesten må få lov til.
:-) anna Skrevet 12. juni 2005 #28 Skrevet 12. juni 2005 Ok. Skal tipse en barnehage jeg vet om, om at det er ekstra barnevennlig på Onkel Donald, bare for å plage Foxylady litt ekstra Neeeeida Jeg var der faktisk med barnevogn på torsdag. Med et par sterke kompiser gikk det greit å få inn vogna (helt sant og helt tilfeldig... faktisk!)
Gjest Gjesta Skrevet 12. juni 2005 #29 Skrevet 12. juni 2005 Ok. Skal tipse en barnehage jeg vet om, om at det er ekstra barnevennlig på Onkel Donald, bare for å plage Foxylady litt ekstra Neeeeida Oi ,oi..ble redd det ikke ble noe etter jobb kose seg i fred kaffe på meg på Onkel Donald jeg nå. De som har et så behagelig , stort lokale.....
Gjest Embla s Skrevet 12. juni 2005 #30 Skrevet 12. juni 2005 Oi ,oi..ble redd det ikke ble noe etter jobb kose seg i fred kaffe på meg på Onkel Donald jeg nå. De som har et så behagelig , stort lokale..... Slapp av, det var nok bare tomme trusler
Gjest *Fiona* Skrevet 13. juni 2005 #31 Skrevet 13. juni 2005 I denne ånden får jeg ønske meg steder med 30 års aldersgrense, så vi slipper drittunger uten perspektiv, folkeskikk og vanlig toleranse. Kontroll i døra; inntektssjekk og kontroll av skolepapirer? Nei, sjekk heller prisene på kaffemaskiner, spørs om ikke det er enklere enn å gjennomføre enn å sile ut alle individer annerledes enn en selv...
aline Skrevet 13. juni 2005 #32 Skrevet 13. juni 2005 er det så få steder i oslo som det ikke er barn på? har vært litt på ett glass, der har jeg aldri møtt på unger, men så er jeg der etter jobb da og ikke på formiddagen... flere andre steder som det ikke er unger også....
Gjest porselen Skrevet 13. juni 2005 #33 Skrevet 13. juni 2005 ja, en kafe uten pensjonister, barn, folk under 35, utlendinger, bergensere, folk med lavere inntekt enn 600 000 i året..... Jeg jobber om dagen og de få gangene jeg har anledning og tid til å gå på càfè så er det sjelden barn og ammende mødre der. Det er et tegn på at vi har det godt at vi irriterer oss over alt mulig uvesentlig.
Mathias Skrevet 13. juni 2005 #34 Skrevet 13. juni 2005 er det så få steder i oslo som det ikke er barn på? har vært litt på ett glass, der har jeg aldri møtt på unger, men så er jeg der etter jobb da og ikke på formiddagen... flere andre steder som det ikke er unger også.... nei, det er jo slik at man oftest klumper seg sammen - sosiale som vi er , og det betyr at de med går barn der andre går med barn Probemet er vel mye større andre veien : Hvor finne et egnet sted å gå med unger....
aline Skrevet 13. juni 2005 #35 Skrevet 13. juni 2005 ja, jeg tror også det er større problem. en ting er at det er mulig å ta med ungene, men har vel opplevd flere ganger at det har vært vanskelig å finne kafe hvor det passer seg for barna også. i tromsø kavet vi litt med det. kafeer som er virkelig barnevenlige, med litt leke/boltreplass for ungene..... det er superdeilig.
Gjest gjest1 Skrevet 13. juni 2005 #36 Skrevet 13. juni 2005 Denne tråden tok litt av, og sklei vel egentlig litt ut av sitt eget... Skjønner godt hjertesukket til trådstarter jeg - og jeg har barn selv. Som har vært små en gang... Jeg skjønner at det er sårt for foreldre å høre at de ikke er ønsket overalt så lenge de har med seg småkrypene sine, men det er vel ikke så merkverdig egentlig? Unger bråker og hyler, og plutselig griner de for den minste ting. Sånn er det bare. Jeg vet av erfaring at jeg er mye mer immun mot egne ungers grining enn andres, og det gjelder sikkert de fleste. Det er en lyd man blir vant til og dermed tåler... og dermed minsker kanskje forståelsen for at andre ikke har like høy terskel for hva som er grusomt irriterende på lydfronten? Jeg har hatt det litt sånn på bussen hjem fra jobb jeg. Grinete, slitne unger som har vært i barnehagen lenger enn foreldrene og jeg har vært på jobb. Da er jeg sliten i hodet, og min smertegrense når det gjelder lyd er veldig veldig lav. Og sånn er det på kafe også - man er der for å kose seg, og da er det ikke innmari hyggelig at det sitter en grinete treåring på bordet bak som er så inni sin egen frustrasjon over ett eller annet at han ikke hører verken moren sin som fortvilet prøver å få ham til å være stille, eller noe annet.... La oss slippe da - barn er en frivillig sak, på lik linje med røyking!
Gjest Dum Perignon Skrevet 13. juni 2005 #37 Skrevet 13. juni 2005 Det er en frivillig sak å gå på kafé også.
Gjest gjest1 Skrevet 13. juni 2005 #38 Skrevet 13. juni 2005 Selvfølgelig er det det. Det jeg mener er imidlertid at det er de som har et forstyrrende element ved seg som bør ta hensyn til andre, og ikke omvendt. Forstyrrende element leses: Ungegnål, røyking, annen plagsom adferd. For eksempel: Sitter du på en kafe og leser avisen din i fred og ro, og en annen voksen kommer bort til deg og begynner å plage deg, så kan det veldig godt hende at du kan få denne personen fjernet fra stedet, ikke sant?
Mathias Skrevet 13. juni 2005 #39 Skrevet 13. juni 2005 Selvfølgelig er det det. Det jeg mener er imidlertid at det er de som har et forstyrrende element ved seg som bør ta hensyn til andre, og ikke omvendt. Forstyrrende element leses: Ungegnål, røyking, annen plagsom adferd. For eksempel: Sitter du på en kafe og leser avisen din i fred og ro, og en annen voksen kommer bort til deg og begynner å plage deg, så kan det veldig godt hende at du kan få denne personen fjernet fra stedet, ikke sant? saken var vel ikke at de kommer bort og plager, men at de høres der de er... Og det skal godt gjøres å få hevet ut de høylytte bergenserne tenker jeg
Gjest Dum Perignon Skrevet 13. juni 2005 #40 Skrevet 13. juni 2005 Lite irriterer meg mer enn voksne som sitter og blafrer med avisene sine (gjelder sælig VG-lesere) samtidig som de insisterer på at ingen andre enn dem skal ha lov til å lage lyd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå