Gå til innhold

Hvorfor utnytter dere ikke hagen deres?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som påstår at frø er dyrt, dere er klar over at veldig mange av plantene dere kjøper i butikken kan dere dyrke videre av restene? Paprika, salat, selleri, løk for eksempel.

Anonymkode: 3520c...5da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi det er mye katter som svirrer rundt og tisser i bedene😁😂

Anonymkode: 53781...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Jeg syns ikke det er så veldig tidkrevende 🙂. Putte frø i potter går fort. Plante om til større potter går jo også fort. Og det finnes mange fine vanningssystemer hvis man skal bort noen dager (har også hytte 🙂). Gleden ved å knaske i seg deilige tomater er mye større en jobben 🙂. Sår 700 blomsterfrø hvert år også, og det er mye mer jobb med dem enn det spiselige 🌺. Vil vel tro at de fleste kan være selvberget med tomat, agurk, paprika, salat og sukkererter uten så mye innsats. 

Anonymkode: 6c074...774

Tid er så relativt, jeg må prøve å bruke litt mindre tid på mobilen. 🙂

Har litt lyst til å prøve sukkererter.

Har hatt litt suksess med chili tidligere. Ble nydelig på smak, og nok til vårt behov for noen uker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi:

-jeg reiser på ferie i tre uker i juli og grønnsaker overlevde ikke sist (naboene er også på ferie på samme tid)

-jeg har prøvd. Det tok mye tid, og det ble ikke noe særlig ut av det. Jeg har ikke tid og interesse for det i lengden, jeg jobber 100% og har barn. Hadde jeg vært hjemmeværende og kunne dillet på dagtid ville det vært annerledes 

-det er mye brunsnegler her og de spiste mye av det jeg dyrket sist

 

oppsummert: tidkrevende 

Anonymkode: 588d0...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stan skrev:

Tid er så relativt, jeg må prøve å bruke litt mindre tid på mobilen. 🙂

Har litt lyst til å prøve sukkererter.

Har hatt litt suksess med chili tidligere. Ble nydelig på smak, og nok til vårt behov for noen uker. 

TS her. Har du mye chili, så er den super å lage chili-olje av. Bare å google oppskrift. Den holder seg godt på tett flaske hele vinteren. Bruker den bl.a til å pensle kjøtt med før steking 🙂. Chili kan også fryses, og tas opp etter behov. 

Anonymkode: 6c074...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg ikke har ressurser til å følge opp hagen. Så enkelt! 

Anonymkode: a10d2...909

Det handler om prioriteringer det! 

Anonymkode: 2c1bc...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det handler om prioriteringer det! 

Anonymkode: 2c1bc...ed6

Nei, det handler om energi. Jeg er ME-syk.

Anonymkode: a10d2...909

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stan skrev:

Tid er så relativt, jeg må prøve å bruke litt mindre tid på mobilen. 🙂

Har litt lyst til å prøve sukkererter.

Har hatt litt suksess med chili tidligere. Ble nydelig på smak, og nok til vårt behov for noen uker. 

Så kult! Jeg har også lyst å prøve chili. Man kan ta dem inn og overvintre dem også, da de er flerårige.

Anonymkode: b4439...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg ikke har ressurser til å følge opp hagen. Så enkelt! 

Anonymkode: a10d2...909

Du prioriterer ikke mener du... ;) 

Anonymkode: 72e37...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du prioriterer ikke mener du... ;) 

Anonymkode: 72e37...eba

Vedkommende har allerede forklart at h*n er syk! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Har du mye chili, så er den super å lage chili-olje av. Bare å google oppskrift. Den holder seg godt på tett flaske hele vinteren. Bruker den bl.a til å pensle kjøtt med før steking 🙂. Chili kan også fryses, og tas opp etter behov. 

Anonymkode: 6c074...774

Det har vi prøvd. Også syltet chili. Ikke med de vi dyrket selv riktignok. Dama er chili ekspert. 

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så kult! Jeg har også lyst å prøve chili. Man kan ta dem inn og overvintre dem også, da de er flerårige.

Anonymkode: b4439...0af

Startet med å så inne i potter. Plantet de ute når det var mildt nok på våren. 

Dessverre reiste vi bort i fra seks måneder, men jeg var heldigvis en snartur hjemme og fikk høstet ganske mye, nydelige på smak. Vel hjemme i desember gravde jeg frem resten under snøen, samlet masse frø. Disse frøene er det på tide å liv i 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren har plantet urter, jordbær og tomater på balkongen. Selv har jeg ikke tålmodigheten til det, men er supert å plukke det :) I år ba jeg ham teste med chilli.

Anonymkode: 49c77...58b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Jeg spør fordi jeg ser så mange klage på at maten er dyr. Tenk så mye billig mat av høy kvalitet dere kan få på en liten hageflekk 🙂. Krever da ikke så veldig mye arbeid. 

Anonymkode: 6c074...774

Hvis du har noen forslag til enkle ting å plante og hvordan tar jeg gjerne i mot tips :)  jeg har sett for meg at det er en del strev med det..

Anonymkode: 5af92...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke hage, kun balkong, men jeg synes generelt alt som har med hage å gjøre er kjedelig. Så da gidder jeg ikke. Eier ikke grønne fingre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...