Gå til innhold

deprimert pgr av mangel på nærhet, sex og kjærlighet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det mulig å bli deprimert på grunn av dette? Føler jeg er litt der, akkurat som ett fysisk behov jeg ikke har fått dekt meste parten av mitt voksne liv. Gikk hele 20 årene(når man er på topp som mann) seksuelt frustrert og hatt relativt lav suksess i 30 årene også. Er straks 40. Utrolig deprimerende å tenke på at man har ganske lav sjanse for å finne den "rette" og ender opp alene her i verden. Jeg har fortsatt ganske høyt seksuelt driv også, siden jeg trener mye og lever sunt. Men onanering kan jo aldri erstatte den nærheten sex gir og det å føle seg ettertraktet.

Bare litt nysgjerrig på om jeg er alene om å føle det slik?

Anonymkode: 6f7af...3ba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hørtes nå litt trist ut ja, hvorfor har du problemer med å finne en kjærest da?

Anonymkode: 2d7e0...150

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke fælt og verdens undergang å være singel. Forskning viser at single har det mye bedre enn par. Men jeg kjenner igjen følelsene dine. Fordi jeg også ønsket meg kjæreste og kanskje barn da jeg var i 20 og 30 årene. Men det ble ikke slik og årene gikk uten at jeg hadde venner som kunne introdusere meg for det motsatte kjønn.. Plutselig en dag så var jeg 40+ og jeg innså at toget var gått for barn og familie...men jeg er ikke bitter over det. Livet er fint likevel. Selv om jeg skulle ønske at jeg hadde opplevd alt det jeg ikke har fått. Sex, mann og barn.

Anonymkode: aac41...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man føler man går glipp av noe som tilsynelatende er helt normalt, så alminnelig, for alle mennesker. Men du står på utsiden. Det kan føles som at man ikke er et menneske. Mann snart 30 her, og har aldri opplevd det. Håper at følelsene vil avta ettersom jeg blir eldre. 

Anonymkode: c12f8...764

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det hørtes nå litt trist ut ja, hvorfor har du problemer med å finne en kjærest da?

Anonymkode: 2d7e0...150

Vet ikke! Jeg er ikke uheldig med utseende og får til møter med kvinner, feks via tinder. Men blir oftest avvist, så mulig jeg mangler noen egenskaper eller kvaliteter som kvinner ser etter. Har også kanskje litt sosial angst innimellom og det kommer vell frem via kroppspråket mitt. Men blir også avvist etter å ha hatt sex, så hender jeg kommer såpass "langt".Men ONS gir ikke meg så mye i lengden. Tar tid å ha god sex.

Fant denne artikkelen her og det bekrefter jo litt det jeg føler:

https://www.abcnyheter.no/livet/helse/2014/07/09/203549/mangel-pa-det-gjor-deg-syk

Er bare så trist, for føler jeg har mye å by på, både når det kommer til sosialt og det seksuelle. Men jeg får jo aldri sjansen.

 

 

 

 

Anonymkode: 6f7af...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forskning viser at single har det mye bedre enn par.

OK? Har du peker til norsk forskning på dette? Jeg mener bestemt å ha lest det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke fælt og verdens undergang å være singel. Forskning viser at single har det mye bedre enn par. Men jeg kjenner igjen følelsene dine. Fordi jeg også ønsket meg kjæreste og kanskje barn da jeg var i 20 og 30 årene. Men det ble ikke slik og årene gikk uten at jeg hadde venner som kunne introdusere meg for det motsatte kjønn.. Plutselig en dag så var jeg 40+ og jeg innså at toget var gått for barn og familie...men jeg er ikke bitter over det. Livet er fint likevel. Selv om jeg skulle ønske at jeg hadde opplevd alt det jeg ikke har fått. Sex, mann og barn.

Anonymkode: aac41...bfe

Eh...? Hvor tafatt går det an å bli? Hvorfor skulle noen måtte "introdusere deg for det motsatte kjønn "?

Anonymkode: 75029...527

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mulig! 
Jeg lever i et samboerskap som har vært HELT dødt i snart 4 år, og temmelig dødt før det også. 
Vi har 3 forholdsvis små barn og jeg prøver å holde ut.. men det går på psyken løs. 
Griner meg ofte i søvn og ønsker at bare noen kom og ga meg en bamseklem. 

 

Jeg er kvinne i forholdet og er i begynnelsen av 40-åra

Anonymkode: bdc2c...509

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke! Jeg er ikke uheldig med utseende og får til møter med kvinner, feks via tinder. Men blir oftest avvist, så mulig jeg mangler noen egenskaper eller kvaliteter som kvinner ser etter. Har også kanskje litt sosial angst innimellom og det kommer vell frem via kroppspråket mitt. Men blir også avvist etter å ha hatt sex, så hender jeg kommer såpass "langt".Men ONS gir ikke meg så mye i lengden. Tar tid å ha god sex.

Fant denne artikkelen her og det bekrefter jo litt det jeg føler:

https://www.abcnyheter.no/livet/helse/2014/07/09/203549/mangel-pa-det-gjor-deg-syk

Er bare så trist, for føler jeg har mye å by på, både når det kommer til sosialt og det seksuelle. Men jeg får jo aldri sjansen.

 

 

 

 

Anonymkode: 6f7af...3ba

Har du ingen du kan spørre til råds da, en venn eller søster/svigerinne etc.

Slik at du kan få litt mer forståelse av hva det er som gjør at man trekker seg unna og du blir avvist. Det kan være mindre justeringer som må til.

En annen ting som kan nevnes er viktig for førsteinntrykk er hygiene/tannhygiene/pent tøy/litt selvtillit og positivitet.

Litt sosial angst er det mange som har, ikke heng deg opp i det.

 

Anonymkode: 2d7e0...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer også veldig langt med å akseptere situasjonen som den er, godta det enkelt å greit. Kanskje det blir lettere når du ikke stresser så mye over det? Heller bruke tiden på noen som gir deg noe i hverdagen, en ny hobby? Kan hende det blir enklere å finne noen om du har det bedre med deg selv. Må like sitt eget selskap også :) 
 

Er selv singel, aldri hatt en kjæreste, kun noe korte greier. Funnet ut at jeg er ikke noe flink på det, går etter feil menn osv.
Har det egentlig ganske bra, stresser ikke med det lenger. Vanskelig å skulle savne noe man aldri har hatt for min del, det gjør det vel enklere. Skjønner at alle har det ikke slik. 
 

- Kvinne 32.

Anonymkode: 59345...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke! Jeg er ikke uheldig med utseende og får til møter med kvinner, feks via tinder. Men blir oftest avvist, så mulig jeg mangler noen egenskaper eller kvaliteter som kvinner ser etter. Har også kanskje litt sosial angst innimellom og det kommer vell frem via kroppspråket mitt. Men blir også avvist etter å ha hatt sex, så hender jeg kommer såpass "langt".Men ONS gir ikke meg så mye i lengden. Tar tid å ha god sex.

Anonymkode: 6f7af...3ba

Er du oppmerksom mot damene da? Gir du dem komplimente og viser interesse for hvem dem er? Noen menn snakker bare om seg selv og er i tillegg litt for ivrige med å ha sex, og det er i alle fall turn off for meg.

Anonymkode: 6efda...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere i den båten. Ikke deprimert, men mere skuffa for at de fleste er så overfladiske og lite forholdsbaserte. Det virker som å farte rundt som noen ludder er det som er greia i dag. Dette gjelder begge kjønn. Bekreftelse og rett på sak gir meg ingenting og dermed så havner man i en situasjon der man blir sittende uten nærhet og kos. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dating i dag er ett rent kjøttmarked, uansett hva noen sier. Enten er man top 10% eller så er man som alle andre tapere. Så du får enten senke kravene dine, jobbe med dine psykiske hinder eller godta å være enslig.

Endret av bloody
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Alterego666 skrev:

OK? Har du peker til norsk forskning på dette? Jeg mener bestemt å ha lest det motsatte.

https://www.klikk.no/side2/helse/forskning-flere-fordeler-ved-a-vaere-singel-enn-gift-4623017

https://www.kk.no/samliv/psykolog-mener-at-single-mennesker-lever-lykkelig-i-alle-sine-dager/69476567

Forskning viser at single ofte har bedre helse enn folk som lever i par.

Anonymkode: aac41...bfe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er du oppmerksom mot damene da? Gir du dem komplimente og viser interesse for hvem dem er? Noen menn snakker bare om seg selv og er i tillegg litt for ivrige med å ha sex, og det er i alle fall turn off for meg.

Anonymkode: 6efda...e77

Ja, tror da det. Pleier å vise mye interesse med spørsmål osv. Men med all respekt, mange av de jeg har møtt har ikke vært så gode på å lede samtalene videre, verken på nett eller IRL. Vet ikke om mange kvinner forventer å bli vartet opp, men mulig jeg har hatt litt uflaks der. Også mulig de blir skuffet over  noe når de møter meg og derfor virker mindre interesserte. Men har også vært på mange hyggelige stevnemøter, men kommer aldri videre, selv om jeg ønsker det. Noen virker jo veldig interessert når vi prater og flere møter har vart opptil 3 timer, men hører lissom aldri noe særlig mer etter det. Jeg orker jo ikke mase og virke desperat heller.

Anonymkode: 6f7af...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Denne var vanskelig å forholde seg til når forskningen hun angivelig sikter til ikke siteres, og en får inntrykk av at en har valgt ut forskning nettopp i den hensikt å bekjempe "singelism" som hun kaller det. 

At enslige opplever større grad av selvbestemmelse, setter arbeidet høyere og at enslige som er mer selvgående/selvforsynte klarer seg bedre enn enslige som ikke er det virker alt sammen veldig logisk, men derfra til at de er lykkeligere synes jeg trenger noe mer konkret. Utover dette virker det primært å være floskler og lite konkret. Det er synd, for hvis de faktisk har god forskning på at enslige har det bedre ville det vært interessant lesing. 

Sitat

Denne artikkelen siterer samme person, men jeg ble ikke så veldig mye klokere. Også her er det mangelfult med kilder, og igjen ser en at en i veldig stor grad plukker ut veldig små "fordeler" og "glemmer" resten. Eksempelvis prøver en seg med en kilde på at enslige veier mindre, men "glemmer" at den samme studien slår fast at gifte har bedre helse og at vektforskjellen er små. Det påstås at enslige er mer selvstendige, men kilden er en link som leder videre til andre bloginlegg fra den samme personen som så leder videre til andre bloginlegg fra den samme personen.

Sitat

 

Forskning viser at single ofte har bedre helse enn folk som lever i par.

Anonymkode: aac41...bfe

 

Det kan godt hende, men om du baserer dette på artikkelen over virker det som en meningsløs påstand. En kan like gjerne si at folk i par ofte har bedre helse enn single. Begge deler kan stemme på en gang. Spørsmålet blir jo hva som er mest utbredt, og jeg misstenker at artikkelen er formulert slik den er rett og slett fordi de ikke funnet støtte for nettopp dette. Tvert imot siterer den en annen artikkel som sier at gifte har bedre helse:

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0277953615003330

Dette virker ironisk nok også å være den eneste seriøse vitenskapelige artikkelen som siteres.

 

Det er fint om en klarer å se det positive i livet som enslig, og det er sikkert positivt for mange. Men Jeg ville vært veldig forsiktig med å ta artikler som virker å være skrevet for å appellere til enslige for god fisk, særlig når begge baserer seg på informasjon fra den samme personen, i stor grad mangler kilder og det som finnes av kilder virker å være veldig selektivt sitert eller peke tilbake til den samme personen igjen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er kvinne og savner kjærlighet og sex utrolig mye. Klarer ikke ha sex med menn jeg ikke har følelser for, og har erfart at forhold og forelskelse ender med at jeg blir såret, og det å bli såret er så jævlig at jeg syns ikke det positive som følger med forelskelse og forhold er verdt det i det hele tatt. Da vil jeg heller være foruten disse gode følelsene. Personlig har jeg valgt å omfavne det å være singel og alene, og prøver å slå meg til ro med at slik vil det også være. Når det kommer til sex er behovet mitt "dekket" med onanering, jeg bruker forskjellige leketøy og liker å eksperimentere. Kan ikke sammenlignes med å ha sex med noen man elsker men. 

Men hva tror du "problemet" ditt er? Hvorfor har du ikke kjæreste? Er det personlighet, utseende, yrke? Problemet mitt er min manglende evne til å stole på menn, samt at jeg er langt ifra vakker. Jeg er objektivt sett ganske stygg og i tillegg er jeg overvektig. Dette er noe jeg prøver å gjøre noe med da, for helsen min sin del! 

Anonymkode: ff00c...fad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

To linker som refererer til samme amerikanske studie. Så du har én studie med grunnlagsmateriale og tolkning fra USA.

Jeg mener ikke nødvendigvis at du tar feil, men synes du har lovlig tynt grunnlag for bastante påstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Alterego666 skrev:

To linker som refererer til samme amerikanske studie. Så du har én studie med grunnlagsmateriale og tolkning fra USA.

Jeg mener ikke nødvendigvis at du tar feil, men synes du har lovlig tynt grunnlag for bastante påstander.

Jeg synes at denne artikkelen av en samlivs ekspert er interessant. «Den friskeste og lykkeligste gruppen mennesker, er kvinner som aldri har giftet seg eller fått barn»   Er det uvitenskapelige påstander ?

https://sosialnytt.com/samlivsekspert-kvinner-bor-ikke-gifte-seg-de-har-det-bedre-uten-en-mann/

Anonymkode: aac41...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, herzeleid skrev:

Denne var vanskelig å forholde seg til når forskningen hun angivelig sikter til ikke siteres, og en får inntrykk av at en har valgt ut forskning nettopp i den hensikt å bekjempe "singelism" som hun kaller det. 

At enslige opplever større grad av selvbestemmelse, setter arbeidet høyere og at enslige som er mer selvgående/selvforsynte klarer seg bedre enn enslige som ikke er det virker alt sammen veldig logisk, men derfra til at de er lykkeligere synes jeg trenger noe mer konkret. Utover dette virker det primært å være floskler og lite konkret. Det er synd, for hvis de faktisk har god forskning på at enslige har det bedre ville det vært interessant lesing. 

Denne artikkelen siterer samme person, men jeg ble ikke så veldig mye klokere. Også her er det mangelfult med kilder, og igjen ser en at en i veldig stor grad plukker ut veldig små "fordeler" og "glemmer" resten. Eksempelvis prøver en seg med en kilde på at enslige veier mindre, men "glemmer" at den samme studien slår fast at gifte har bedre helse og at vektforskjellen er små. Det påstås at enslige er mer selvstendige, men kilden er en link som leder videre til andre bloginlegg fra den samme personen som så leder videre til andre bloginlegg fra den samme personen.

Det kan godt hende, men om du baserer dette på artikkelen over virker det som en meningsløs påstand. En kan like gjerne si at folk i par ofte har bedre helse enn single. Begge deler kan stemme på en gang. Spørsmålet blir jo hva som er mest utbredt, og jeg misstenker at artikkelen er formulert slik den er rett og slett fordi de ikke funnet støtte for nettopp dette. Tvert imot siterer den en annen artikkel som sier at gifte har bedre helse:

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0277953615003330

Dette virker ironisk nok også å være den eneste seriøse vitenskapelige artikkelen som siteres.

 

Det er fint om en klarer å se det positive i livet som enslig, og det er sikkert positivt for mange. Men Jeg ville vært veldig forsiktig med å ta artikler som virker å være skrevet for å appellere til enslige for god fisk, særlig når begge baserer seg på informasjon fra den samme personen, i stor grad mangler kilder og det som finnes av kilder virker å være veldig selektivt sitert eller peke tilbake til den samme personen igjen. 

Hva tenker du om denne artikkelen ?

https://sosialnytt.com/samlivsekspert-kvinner-bor-ikke-gifte-seg-de-har-det-bedre-uten-en-mann/

Anonymkode: aac41...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...