Gå til innhold

deprimert pgr av mangel på nærhet, sex og kjærlighet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Alterego666
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes at denne artikkelen av en samlivs ekspert er interessant. «Den friskeste og lykkeligste gruppen mennesker, er kvinner som aldri har giftet seg eller fått barn»   Er det uvitenskapelige påstander ?

https://sosialnytt.com/samlivsekspert-kvinner-bor-ikke-gifte-seg-de-har-det-bedre-uten-en-mann/

Anonymkode: aac41...bfe

Altså......sosialnytt?😁

Igjen: Jeg er ikke nødvendigvis uenig, jeg er ute etter god og relevant kunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye det samme, men her virker kildene å i enda større grad være fraværende. ‘Noen sa på et foredrag’ er veldig vanskelig å forholde seg til, særlig når det som sies/slås opp virker å være veldig vinklet. 

Endret av herzeleid
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Hr. Aktiv said:

Flere i den båten. Ikke deprimert, men mere skuffa for at de fleste er så overfladiske og lite forholdsbaserte. Det virker som å farte rundt som noen ludder er det som er greia i dag. Dette gjelder begge kjønn. Bekreftelse og rett på sak gir meg ingenting og dermed så havner man i en situasjon der man blir sittende uten nærhet og kos. 

Håper jeg en dag møter en mann som tenker som deg 😊 når de jeg har møtt blir skuffet over at jeg er kjærlig og har mye å gi siden de hadde håpet jeg var av typen som har sex og er iskald etterpå trenger man en lang pause fra dating og gi seg selv den kjærligheten man ikke fikk utenfra. Håper også ts klarer å gi seg selv kjærlighet og omtanke selv om den ikke bekreftes av andre.

Anonymkode: fcaa0...69a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Håper jeg en dag møter en mann som tenker som deg 😊 når de jeg har møtt blir skuffet over at jeg er kjærlig og har mye å gi siden de hadde håpet jeg var av typen som har sex og er iskald etterpå trenger man en lang pause fra dating og gi seg selv den kjærligheten man ikke fikk utenfra. Håper også ts klarer å gi seg selv kjærlighet og omtanke selv om den ikke bekreftes av andre.

Anonymkode: fcaa0...69a

Takk for omtanken. Har en fin hobby som kan få meg litt i bort ifra disse tankene innimellom, men blitt lite av den i vinter dessverre. Ser frem til å dyrke mer av denne interessen nå fremover, nå som været blir varmere. Men det som kanskje gjør ting ekstra ille, er at jeg har også veldig få venner. Da er det lett å tenke negativt om seg selv og man føler seg mindre verdt på en måte og at det er fortjent og sin egen feil.

TS.

Anonymkode: 6f7af...3ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Takk for omtanken. Har en fin hobby som kan få meg litt i bort ifra disse tankene innimellom, men blitt lite av den i vinter dessverre. Ser frem til å dyrke mer av denne interessen nå fremover, nå som været blir varmere. Men det som kanskje gjør ting ekstra ille, er at jeg har også veldig få venner. Da er det lett å tenke negativt om seg selv og man føler seg mindre verdt på en måte og at det er fortjent og sin egen feil.

TS.

Anonymkode: 6f7af...3ba

Vet ikke om dette er noe trøst, det er det trolig ikke i din situasjon. Men jeg har vært i forhold med menn som har fått meg til å føle meg så verdiløs og deprimert at jeg knapt orket å puste. Nå som jeg er alene føler jeg meg verdifull og verdt å elske, jeg er lykkelig, for første gang på så utrolig lenge. Og dette kommer fra ei som elsker å være i forhold, og har så utrolig mye kjærlighet å gi. Jeg forstår at det kan føles uutholdelig ut når man konstant føler seg avvist og at ingen vil ha en, men til syvende og sist er fremdeles svaret til lykke inni deg selv. Ofte er det når man har funnet denne lykken i seg selv at man møter noen også. Jeg tror folk fanger opp når man føler seg avvist og uattraktiv, og da hjelper det ikke om man er den peneste personen på kloden. Sender en klem ❤️

Anonymkode: fcaa0...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2020 den 12.41, AnonymBruker skrev:

Er det mulig å bli deprimert på grunn av dette? Føler jeg er litt der, akkurat som ett fysisk behov jeg ikke har fått dekt meste parten av mitt voksne liv. Gikk hele 20 årene(når man er på topp som mann) seksuelt frustrert og hatt relativt lav suksess i 30 årene også. Er straks 40. Utrolig deprimerende å tenke på at man har ganske lav sjanse for å finne den "rette" og ender opp alene her i verden. Jeg har fortsatt ganske høyt seksuelt driv også, siden jeg trener mye og lever sunt. Men onanering kan jo aldri erstatte den nærheten sex gir og det å føle seg ettertraktet.

Bare litt nysgjerrig på om jeg er alene om å føle det slik?

Anonymkode: 6f7af...3ba

Nei du er ikke alene, har selv isolert meg mer å mer fra samfunnet. Heldigvis er cannabis bra mot ensomhet og reddet livet mitt fra selvmord men man føler seg deprimert og selvtilliten er borte og man får lønn fra staten å går aldri ut døren lenger.

har innsett at jeg aldri kommer til å møte noen her til lands da man er evig singel og i utlandet blir sjekket ofte.. resultatet er at man er en utgift for staten og skattebetalerne men all livsglød og håp er forsvunnet for år siden. 

På 25.2.2020 den 13.53, AnonymBruker skrev:

Det er ikke fælt og verdens undergang å være singel. Forskning viser at single har det mye bedre enn par. Men jeg kjenner igjen følelsene dine. Fordi jeg også ønsket meg kjæreste og kanskje barn da jeg var i 20 og 30 årene. Men det ble ikke slik og årene gikk uten at jeg hadde venner som kunne introdusere meg for det motsatte kjønn.. Plutselig en dag så var jeg 40+ og jeg innså at toget var gått for barn og familie...men jeg er ikke bitter over det. Livet er fint likevel. Selv om jeg skulle ønske at jeg hadde opplevd alt det jeg ikke har fått. Sex, mann og barn.

Anonymkode: aac41...bfe

Forskningen for kvinner og menn er svært forskjellig. Menn dauer tidligere og kever dårligere liv en sine brødre i forhold.

Anonymkode: b79af...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke hvordan menn klarer unngå å få seg kjæreste jeg eller i allefall ha en dame rundt som er mer enn villig til å stille opp for sex på det minste lille vink i håp om å få kjærlighet for insatsen. Jeg syns ærligtalt jeg selv og andre kvinner er så enkel og desperat at det er tragisk å være vitne til. Litt oppmerksomhet, litt fysisk kontakt og vi er villig til å bli på livstid hos selv de verste idiotene. Jeg tenker at om en som mann har vanskelig for å få seg kjæreste skal man være helt usedvanlig sjenert, ikke har særlig mye sosial omgang med kvinner i det hele tatt, ha helt urealistiske krav til kvinner eller være helt ute av stand til å gi nesten noe som helst til andre mennesker. Kvinner smelter jo som regel helt bare de øyner håp om at mann bryr seg om dem. Jeg er en singel kvinne på samme alder som deg. Kun på grunnlag av det du skriver i denne tråden, kunne jeg ha datet deg. Jeg vil si at jeg er godt under snittet kjærlighetssyk for å være kvinne og ganske mannevond. Mao: du skulle i teorien hatt mye å velge i, så jeg lurer litt på hvilke grupper kvinner du egentlig går etter når du ender med å bli avvist? Jeg reagerte kun negativt på at du virker ganske fokusert på sex. Det tror jeg er noe jeg deler med mange andre kvinner.

Anonymkode: 4e7eb...d1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...