Gå til innhold

Hva er det med kvinner som alltid må opphøye seg med mental boosting? "FINE folk" "Flinka!"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er så lei av dette.

Heletiden skal kvinner ha bekreftelse, at de er FINE folk! Hva faen er fine folk?

Flinka!! Etter å ha lagt ut bilde av seg på insta at de "trener".

Post-it gerilja, Skrive lapper for å booste seg selv psykisk. Er det mulig??

 

Jeg tenker at dette er svake mennesker som vil få store problemer når de ikke får likes eller boost lenger. Hvordan skal de så takle livet på egenhånd? Man må jo bli selvstendig.

Anonymkode: 75094...95c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om det faller i tråd, men jeg syntes det er så overfladisk når det er så mange jenter og kvinner som skriver på hverandres instagrammer ting som : Vakreste, flinkeste. Det virker bare som ett sosialt bytte hvor de forventer at de andre skal gjøre det samme på sine egene innlegg.

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke. Får mark av FLINKA! FINESTE! osv selv. 

Anonymkode: a502f...5d0

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Giftmegold skrev:

Vet ikke om det faller i tråd, men jeg syntes det er så overfladisk når det er så mange jenter og kvinner som skriver på hverandres instagrammer ting som : Vakreste, flinkeste. Det virker bare som ett sosialt bytte hvor de forventer at de andre skal gjøre det samme på sine egene innlegg.

 

Man man ta det styggeste bilde man finner av seg selv og legge ut. Likevel sier ca 50 stk. «FIIIIINA!» 😂

Anonymkode: a502f...5d0

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er det mange som stadig må ha bekreftelse fra andre på at de er «gode nok» Poster drøssevis av bilder av seg selv på Facebook for å få likes og fine kommentarer. Ser til og med godt voksne gjøre det. Selv har jeg ett bilde av meg selv på Facebook (profilbildet) men har slått av muligheten for andre til å like og kommentere det. Det er ingen andre som kan eller skal gi deg bekreftelse på at du er bra nok og flink nok, det må man si til seg selv. Man må bli glad i seg selv, uavhengig av hva andre mener og tenker om deg.

Anonymkode: 4004a...ab1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, enig... Men dette tilhører nok mest facebook generasjonen og instagram...

 

Det høres heller ikke spesielt genuint ut, når man slenger det ut overalt.

Anonymkode: 8f9df...626

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelig nok fikk man mye mer direkte tilbakemelding før, da ma faktisk møttes. Nå foregår alt på Internett. Og likes er blitt utrolig viktig, dessverre. 

Det er nok også fordi det faktisk er blitt et tegn på suksess å gå viralt, få nok følgere til å være influenser. 

Mennesker lever ikke i vakuum, og det kan aldri bli slik at vi aldri vil ha behov for tilbakemelding, eller påvirkes av hva andre sier til oss. 

Men er enig i at det blir kunstig mye sånne boostere, man ser jo at noen får masse mens andre får ingenting selv om de gjør det samme, mange gir boost for å være synlig selv. Og personlig synes jeg "flinka" og "fininger" er helt horrible nyord. 

Endret av Krok1
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Aaaaw 😍 Søta!"

x 143 stk

når en jente skifter profilbilde. 

Anonymkode: c46c9...753

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VIrker som komplimang på nette blant visse cliquer er en sosial valuta, og jeg lurer på de som driver på med dette egentlig ser det selv?

Endret av Giftmegold
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner trenger mer bekreftelse av flokken enn menn. Det er biologisk og bidrar til å skape et sterkt samhold, hvilket igjen gagner barna og de andre som hører til i deres flokk. Du bør ikke irritere deg men i stedet fokusere på deg selv og dine egne feil og mangler.

Anonymkode: 3f825...9f3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner er håpløse når det kommer til bekreftelse ja.

Trist å se hvor mye dere ødelegger for dere selv.

For ikke å snakke manipuleringen av utseendet deres....botox, fillere, øyevipper etc...

Anonymkode: 75094...95c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje menn ikke hadde vært så sinna hele tiden om de også kommenterte på bildene til hverandre med "flink du er!" og "se kjekken her ja" osv. 

Anonymkode: 518a3...1c5

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje menn ikke hadde vært så sinna hele tiden om de også kommenterte på bildene til hverandre med "flink du er!" og "se kjekken her ja" osv. 

Anonymkode: 518a3...1c5

Er menn sinna? Hvorfor det?

Er jo som regel kvinner som er "sinna". 

Anonymkode: 75094...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er nok jeg over den verste instagram/facebook-alderen, men det er naturlig for folk flest å sette pris på positiv tilbakemelding. Og at det gir en en liten boost til å fortsette er jo ikke så rart.

Hvorfor er det så galt å gi hverandre en high five av og til?

Anonymkode: e22c5...f37

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakreste fina, du ser akkurat ut som du gjorde for 30 år siden.

Ja, særlig.

Anonymkode: 3b0a8...95d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det skulle blåse kaldt. Om jeg leter overalt. Ingen er så god som du. Du er det vakreste som finns for meg.

Anonymkode: 712d9...3eb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har stusset litt på noe av "rose/hylle"-tendensen. Kvinner er nok flinkere/ivrigere på å rose direkte, men overdrevet ros fører jo også til at rosen i mange tilfeller blir av liten verdi. 

Ellers synes jeg det er litt artig med de som skal legge ut koselige bursdagsmeldinger med seg selv og bursdagsbarnet, og velger et bilde der en selv kommer veldig godt ut av det mens hun ikke gjør det :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er menn sinna? Hvorfor det?

Er jo som regel kvinner som er "sinna". 

Anonymkode: 75094...95c

Håhnei, menn er så bitre. Du ser det f.eks. når Justin Bieber har oppslag i avisa; da kryper mannfolka frem under stenen sin og hveser "Jostein Beeever". De er så innmari misunnelige. Og trenger kanskje en klem.

Anonymkode: 2e84e...e03

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håhnei, menn er så bitre. Du ser det f.eks. når Justin Bieber har oppslag i avisa; da kryper mannfolka frem under stenen sin og hveser "Jostein Beeever". De er så innmari misunnelige. Og trenger kanskje en klem.

Anonymkode: 2e84e...e03

Herlig spesifikt, tror aldri jeg har sett dette :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er menn sinna? Hvorfor det?

Er jo som regel kvinner som er "sinna".

Anonymkode: 75094...95c

Haha. Nei. Menn er stinne av testosteron. Noe som gjør dem mer aggressive, sinte og farlige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...