Gå til innhold

Hva er det med kvinner som alltid må opphøye seg med mental boosting? "FINE folk" "Flinka!"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er galt med å si noe fint til hverandre? Herregud, alle trenger bekreftelse. Menn også. Det er sannelig en stor gjeng med kynikere i denne tråden. Og på KG generelt. Ikke rart verden er som den er.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjelder ikke bare bilder. Overdreven bruk av hjerte-smileys osv. er i mange tilfeller så falskt. Folk du enten ikke hører fra ellers eller som glatt overser deg på butikken, avviser alle forslag om man skal finne på noe osv., slenger gjerne på en 3-4 (eller flere) hjerte-smileys de få gangene man faktisk har kontakt. 

Anonymkode: 23d47...e08

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Adrenalina61 skrev:

Hva er galt med å si noe fint til hverandre? Herregud, alle trenger bekreftelse. Menn også. Det er sannelig en stor gjeng med kynikere i denne tråden. Og på KG generelt. Ikke rart verden er som den er.

Problemet er at dette er falsk bekreftelse. Prøv å lev et år uten Instagram og Facebook og opplev hvordan det er å faktisk få litt tillit til dine egne vurderinger. Lær deg å kjenne når du selv vet at du har gjort en god jobb, eller føler deg vel i et antrekk eller med en frisyre. Da vil du innse hvor mye større verdi dette har, enn den utenfra, falske bekreftelsen som ikke er hjertefølt overhode. Da vil du også finne ut hvor spennende det er å oppleve ekte komplimenter når de innimellom blir servert til deg på skikkelig vis.

Jeg er så takknemlig for at jeg har en selvtillit å støtte meg på. Men den kan også bygges opp, hvis den mangler. Prøv det. 

Anonymkode: b762f...e0c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Adrenalina61 skrev:

Hva er galt med å si noe fint til hverandre? Herregud, alle trenger bekreftelse. Menn også. Det er sannelig en stor gjeng med kynikere i denne tråden. Og på KG generelt. Ikke rart verden er som den er.

Som andre påpeker handler det i stor grad om at belreftelsen ofte er falsk og kommer på automatikk. For mange av oss hat slik ros veldig liten verdi, da den tross alt ikke har særlig innhold. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at dette er falsk bekreftelse. Prøv å lev et år uten Instagram og Facebook og opplev hvordan det er å faktisk få litt tillit til dine egne vurderinger. Lær deg å kjenne når du selv vet at du har gjort en god jobb, eller føler deg vel i et antrekk eller med en frisyre. Da vil du innse hvor mye større verdi dette har, enn den utenfra, falske bekreftelsen som ikke er hjertefølt overhode. Da vil du også finne ut hvor spennende det er å oppleve ekte komplimenter når de innimellom blir servert til deg på skikkelig vis.

Jeg er så takknemlig for at jeg har en selvtillit å støtte meg på. Men den kan også bygges opp, hvis den mangler. Prøv det. 

Anonymkode: b762f...e0c

Det er det med gi komplimenter som normale, oppegående, voksne mennesker. Enten det er i sosiale medier eller ansikt til ansikt med en person.

Jeg kan godt si at "dette var et fint bilde av deg", "den fargen kledde du", "du må være dyktig" osv, men da mener jeg det. Og jeg trenger ikke å uttrykke meg som en 13-åring for å si noe fint om en annen person.

Endret av ti10
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at dette er falsk bekreftelse. Prøv å lev et år uten Instagram og Facebook og opplev hvordan det er å faktisk få litt tillit til dine egne vurderinger. Lær deg å kjenne når du selv vet at du har gjort en god jobb, eller føler deg vel i et antrekk eller med en frisyre. Da vil du innse hvor mye større verdi dette har, enn den utenfra, falske bekreftelsen som ikke er hjertefølt overhode. Da vil du også finne ut hvor spennende det er å oppleve ekte komplimenter når de innimellom blir servert til deg på skikkelig vis.

Jeg er så takknemlig for at jeg har en selvtillit å støtte meg på. Men den kan også bygges opp, hvis den mangler. Prøv det. 

Anonymkode: b762f...e0c

Veldig bra oppsummert.

Det med dårlig selvtillit og selvbildet er jo et kjempestort problem hos kvinner, et problem de har skapt selv. Fordi de lar seg påvirke og sammenligner seg med andre kvinner. Sitter å scroller på insta/face og skal leve livet som de andre gjør, eller sammenligner seg med venninner rundt seg. MÅ ha/gjøre det samme!!

Trist å se.

Anonymkode: 75094...95c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håhnei, menn er så bitre. Du ser det f.eks. når Justin Bieber har oppslag i avisa; da kryper mannfolka frem under stenen sin og hveser "Jostein Beeever". De er så innmari misunnelige. Og trenger kanskje en klem.

Anonymkode: 2e84e...e03

Både menn og kvinner er ekstremt bitre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2020 den 10.37, Giftmegold skrev:

Vet ikke om det faller i tråd, men jeg syntes det er så overfladisk når det er så mange jenter og kvinner som skriver på hverandres instagrammer ting som : Vakreste, flinkeste. Det virker bare som ett sosialt bytte hvor de forventer at de andre skal gjøre det samme på sine egene innlegg.

 

Er sånn med de populære på skolen min, vgs. Virker som det er obligatorisk at ALLE skal kommentere slikt under hvert eneste bilde hverandre legger ut. Men hvis noen mindre populære f. Eks. Meg legger ut et like fint bilde er det null kommentarer. Liksom lavstatus å kommentere på de andre som er mindre populære.

Anonymkode: fc825...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig bra oppsummert.

Det med dårlig selvtillit og selvbildet er jo et kjempestort problem hos kvinner, et problem de har skapt selv. Fordi de lar seg påvirke og sammenligner seg med andre kvinner. Sitter å scroller på insta/face og skal leve livet som de andre gjør, eller sammenligner seg med venninner rundt seg. MÅ ha/gjøre det samme!!

Trist å se.

Anonymkode: 75094...95c

Du vet at dårlig selvtillit og dårlig selvbilde er et stort problem hos gutter og menn også? 

Anonymkode: 4113c...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er vel blitt litt amrikanske kanskje 🙂 hvor komplimentene sitter løst. Jeg syns det er greit, for intensjonen er jo å være hyggelig. Det skader jo ingen selv om alt ikke er så dyptfølt. 

Og ang bekreftelse, så trenger alle det. Det er vel ikke noe spesielt om folk vil ha det. Hvorfor bry seg om noen er litt mer opptatt av det enn andre? Det skjønner jeg ikke helt.

Det er mye annet som er mer irriterende enn at folk er snille mot hverandre liksom. Og tror ikke så mange har mindre selvtillitt enn andre fordi om de liker å høre at de er fine, pene eller hva det er. Og "fina" og "flinka" er vel moteord som sikkert er på vei ut, og blir erstattet med annet. 

 

Endret av SoWhat?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt mange ganger at sånne kvinnfolk som må kommentere pena, søta, fina, flinka....det er ikke mulig å se forskjell på deg og din datter (som er nitten) - du holder deg så godt, så vakker du er, så skjønn du er og alle de klissete tingene der, de hadde ALDRI snakket slik til dem de kommenterer hvis de traff dem på gata. Det hadde blitt for flaut for dem. Det er rett og slett et fb-fenomen som de burde få utryddet fortest mulig. Kvalmende, overfladisk smiskeprat er det! 

Anonymkode: 9575d...f9e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.2.2020 den 17.22, AnonymBruker skrev:

Du vet at dårlig selvtillit og dårlig selvbilde er et stort problem hos gutter og menn også? 

Anonymkode: 4113c...535

Det forekommer såklart, men menn er ikke i nærheten av kvinner da.

Anonymkode: 75094...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da også en ting å hate på....

Kvinner har blitt undertrykt i alle år. Så at vi løfter hverandre opp i denne kvinneundertrykkende verdenen er da bare flott!

Anonymkode: bd40b...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det var da også en ting å hate på....

Kvinner har blitt undertrykt i alle år. Så at vi løfter hverandre opp i denne kvinneundertrykkende verdenen er da bare flott!

Anonymkode: bd40b...cd2

Å kommentere utseendet er da ingen oppløfting fra undertrykking. Det er overfladiskhet. Kommenter heller gode handlinger, gode standpunkt og selve mennesket. Ikke hvor "skjønn, pen og vakker" de er på utsiden. 

Anonymkode: 9575d...f9e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å kommentere utseendet er da ingen oppløfting fra undertrykking. Det er overfladiskhet. Kommenter heller gode handlinger, gode standpunkt og selve mennesket. Ikke hvor "skjønn, pen og vakker" de er på utsiden. 

Anonymkode: 9575d...f9e

Enig i det over, men vil tilføye. Det viktigste du kan kommentere er innsatsen, ikke bare resultatet. 

 

Anonymkode: edc5f...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Det var da også en ting å hate på....

Kvinner har blitt undertrykt i alle år. Så at vi løfter hverandre opp i denne kvinneundertrykkende verdenen er da bare flott!

Anonymkode: bd40b...cd2

I dag er det hvite menn med lav status som undertrykkes.

Anonymkode: 3b0a8...95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Selvfølgelig bare KVINNER som betyr noe som helst i verden...  

Anonymkode: 8180f...ff9

Helt riktig.

Anonymkode: 58e72...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.2.2020 den 14.07, AnonymBruker skrev:

I dag er det hvite menn med lav status som undertrykkes.

Anonymkode: 3b0a8...95d

Ja de undertrykkes virkelig der de sitter på toppen med millionene sine.

 

Anonymkode: 58e72...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...