Gå til innhold

Forstår jo at det ikke var med vilje, men kjerringa kunne jo sagt unnskyld til mitt barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han ble vel flau og visste ikke hva hun skulle gjøre. Sånn skjer, er ikke noe å gå og gnage over. 

Anonymkode: 590a4...7a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sorry men jeg dævver av beskrivelsen av kjærringa i hi som etter å ha bomma så ballen traff en unge i ansiktet ivrer videre for å få sparka ballen inn på banen😅😅😅 Første jeg tenker er at det er redusert empatievner hos denne personen muligens på spektrumet. Det er snakk om et barn som blir truffet, det er gjerne litt snillere regler når det er snakk om barneidrett. Hvis dette mennesket er så ivrig på å unslippe å bry seg når man skader er barn får hun kun holde seg til idrett/området der det kun oppholder seg voksne.

Anonymkode: b7323...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle sagt unnskyld, det er viktig at voksne kan vi unnskyld til barn og

Anonymkode: f2de6...671

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er foreldremøte om noen uker, har litt lyst til å ta en prat med henne da og fortelle henne at jeg synes det var stygt gjort. Blir det teit? 😐 ts

Anonymkode: 7ca99...5c1

Jeg synes det blir vel i overkant å ta opp dette på et foreldremøte om flere uker.

Jeg skjønner godt at du reagerer, det er jo svært spesielt å ikke be om unnskyldning i en slik situasjon, men bare for å se det fra en annen vinkel, så er det mulig hun så at du var hos barnet, og at hun tenkte at å bryte inn i trøsten mellom et hylgråtende barn og hennes mor ikke ville føre noe godt med seg. 

Anonymkode: 1f0f9...c53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for støtten. Ja, jeg har gått å tenkt så mye på dette og synes det var dårlig. Blir irritert på mannen min som fnyser av det (han fikk det jo ikke med seg, og så ikke hvor hardt den ballen traff!) og at han forsvarer henne fordi hun er "fotballdame". Men altså.. Hun er da mamma også? 

Det er foreldremøte om noen uker, har litt lyst til å ta en prat med henne da og fortelle henne at jeg synes det var stygt gjort. Blir det teit? 😐 ts

Anonymkode: 7ca99...5c1

Ja det blir teit. Du må lære deg å bli ferdig med ting. 

Anonymkode: e0bb4...f8a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg hadde kommet i skade for å gjøre noe sånt, vet jeg ikke hva godt jeg skulle gjort for datteren din for å vise hvor jeg meg jeg hadde vært! Får tårer i øynene bare av å tenke på det! 

Hadde noe sånt skjedd mitt barn hadde jeg sagt i fra til den voksne. Jeg ville også fortalt barnet mitt at den voksne skulle sagt unnskyld selv om det var et uhell, for det skal man.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt med en ball og ropt "dukk" til kjerringa samtidig som jeg smeller ballen midt i planeten hennes og løpt videre. Enkelte lærer bare av å smake sin egen mrdisin 😋

Anonymkode: c5cdc...cac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må mangle noe vesentlig av sosiale antenner. Hadde dette vært meg med et uhell, hadde jeg følt meg forferdelig. Hadde aldri løpt videre som om ingenting hadde skjedd. Stakkars barn.

Anonymkode: 98745...e1b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor angripe ts?

Anonymkode: b8da2...c40

Fordi jeg syntes det var dumt å vente i flere uker, for så å ta det opp. Og når noe skjer med sin egen unge, kan det være greit å stå opp for ungen sin.

Ba også om unnskyldning for at jeg var litt voldsom i min fremtreden, men det innlegget hoppet du glatt over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke turt å gjøre det selv, men kanskje du kan si til henne noe som «skulle bare si at det gikk fint med x den gangen for noen uker siden. Ble litt rød og hoven i ansiktet, men ingen tenner ble skadet og gikk fint med nesa. Tenkte du ville vite det, for det er sikkert noe du har tenkt på». Da får du lagt det frem på en ikke-anklagende måte iallefall 😊

Anonymkode: ba319...b38

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Hvordan hadde dere reagert?

Akkurat som deg :) Dama kunne jo ha kommet bort og sett hvordan det gikk med dattera di ?

Det andre alternativet er at hun ikke ensa det , eller ikke så den store konsekvensen av hva ballen egentlig gjorde. Men om hun så dette ja så synes jeg det virker veldig rart at hun ikke kom bort i det minste ! Dette ser jeg på turn med den yngste også ,når foreldre ser at barna skubber borti hverandre eller når de voksne gjør noe så er de (foreldrene) der med en gang og forsikrer seg om at alt er i orden og prater om det. Normal folkeskikk vil jeg si at det er ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde tatt med en ball og ropt "dukk" til kjerringa samtidig som jeg smeller ballen midt i planeten hennes og løpt videre. Enkelte lærer bare av å smake sin egen mrdisin 😋

Anonymkode: c5cdc...cac

At noen gjør noe galt, betyr ikke at det er greit at du gjør det samme.

Anonymkode: 1ab61...2de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 hours ago, AnonymBruker said:

Det å si unnskyld blir stadig vanskeligere for oss ser det ut til.

Anonymkode: b8da2...c40

"sorry seems to be the hardest word"

 

Ville fått tak i den mora jeg og sagt noen ord, og bedt henne si unnskyld

Anonymkode: ab9c8...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dumt at hun ikke sa unnskyld. Du kan forklare datteren din at hun sikkert ikke har lært å si unnskyld, men at det er viktig at VI gjør det, selv om det ikke er med vilje.

Jeg ville ikke tatt det opp med vedkommende. Let it go!

Anonymkode: be1d1...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.2.2020 den 16.30, AnonymBruker skrev:

Hele familien var å så på storebror spille kamp, jeg og datteren min bestemte oss for å sentre litt ball et stykke bortenfor, for å holde varmen. Står en del andre folk der og gjør det samme. 

Bl.a en annen barnemor som står der og trikser ball med noen unger. Plutselig kommer fotballen fra selve kampen susende forbi oss og denne barnemorem flyr opp i grøfta for å hente den. Når hun er tilbake igjen tar hun sats og skal sparke ballen bort til den ventende fotballkampen men treffer da skeivt med foten så ballen treffer datteren min i ansiktet med stor kraft, dattern min stod kanskje 4-5 meter unna fotballen. Datteren min snur seg vekk og begraver ansiktet i hendene og jeg løper bort. Hun dama bare løp etter ballen for så å spenne den med all kraft i riktig retning. 

Så bare løpet hun bort til kampen igjen? Hun så da utmerket godt hva som nettopp skjedde? Hadde jeg gjort dette ville jeg jo ilt bort til barnet, spurt om det gikk bra og bedt om unnskyldning. Datteren min blødde fra munnen/tunga (sikkert bitt seg i tunga når hun fikk ballen i ansiktet) var rød i ansiktet og gråt. Måtte bære henne i bilen og bli der med henne til kampen var over. 

Mannen min så ikke når dette skjedde, men mener likevel at jeg overdriver og at det er sånn barn lærer, og at de skal tåle å slå seg litt. Jeg er jo enig i det, men jeg reagerer på at hun dama bare sprang videre! Ungen blødde jo, fikk lyst til å gå bort til henne og si fra men det turte jeg jo ikke.. 

Hvordan hadde dere reagert? 

Anonymkode: 7ca99...5c1

Sier man ikke unnskyld da, så må man jo være fullstendig blåst. Ikke rart unger ikke sier unnskyld, takk, eller noe som helst når det finnes sånne foreldre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...