Gå til innhold

Forstår jo at det ikke var med vilje, men kjerringa kunne jo sagt unnskyld til mitt barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hele familien var å så på storebror spille kamp, jeg og datteren min bestemte oss for å sentre litt ball et stykke bortenfor, for å holde varmen. Står en del andre folk der og gjør det samme. 

Bl.a en annen barnemor som står der og trikser ball med noen unger. Plutselig kommer fotballen fra selve kampen susende forbi oss og denne barnemorem flyr opp i grøfta for å hente den. Når hun er tilbake igjen tar hun sats og skal sparke ballen bort til den ventende fotballkampen men treffer da skeivt med foten så ballen treffer datteren min i ansiktet med stor kraft, dattern min stod kanskje 4-5 meter unna fotballen. Datteren min snur seg vekk og begraver ansiktet i hendene og jeg løper bort. Hun dama bare løp etter ballen for så å spenne den med all kraft i riktig retning. 

Så bare løpet hun bort til kampen igjen? Hun så da utmerket godt hva som nettopp skjedde? Hadde jeg gjort dette ville jeg jo ilt bort til barnet, spurt om det gikk bra og bedt om unnskyldning. Datteren min blødde fra munnen/tunga (sikkert bitt seg i tunga når hun fikk ballen i ansiktet) var rød i ansiktet og gråt. Måtte bære henne i bilen og bli der med henne til kampen var over. 

Mannen min så ikke når dette skjedde, men mener likevel at jeg overdriver og at det er sånn barn lærer, og at de skal tåle å slå seg litt. Jeg er jo enig i det, men jeg reagerer på at hun dama bare sprang videre! Ungen blødde jo, fikk lyst til å gå bort til henne og si fra men det turte jeg jo ikke.. 

Hvordan hadde dere reagert? 

Anonymkode: 7ca99...5c1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi! Jeg hadde garantert gått bort og beklaget. Stakkars jenta di.

Anonymkode: 1bd2f...d19

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å si unnskyld blir stadig vanskeligere for oss ser det ut til.

Anonymkode: b8da2...c40

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan hadde dere reagert? 

Jeg hadde sagt fra til henne. Har opplevd sånne situasjoner mange ganger, folk er bare så frekke og selvopptatte. 

Anonymkode: 7e730...630

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkert: Hva er det med folk! Ja, så klart et uhell, men eier hun ikke samvittighet? Folkeskikk?? Du sier unnskyld om du bumper borti noen i butikken, så da sier du unnskyld når du mæler en ball i ansiktet til et barn! Håper hun skammer seg! Inderlig! 

Anonymkode: 8076c...cad

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort nesten det samme, og fikk meg nesten en på trynet av lynforbanna mor. Så basert på tidligere erfaring, så ville jeg løpt min vei. 

Anonymkode: b4457...8c8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun burde satt seg ned med barnet og beklaget masse.

Ulykker skjer, men man beklager.

 

Men BARNEMOR?

MOR heter det 😛

Hva skjer med disse snåle nye kallenavna?

Anonymkode: 40bbf...470

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten. Ja, jeg har gått å tenkt så mye på dette og synes det var dårlig. Blir irritert på mannen min som fnyser av det (han fikk det jo ikke med seg, og så ikke hvor hardt den ballen traff!) og at han forsvarer henne fordi hun er "fotballdame". Men altså.. Hun er da mamma også? 

Det er foreldremøte om noen uker, har litt lyst til å ta en prat med henne da og fortelle henne at jeg synes det var stygt gjort. Blir det teit? 😐 ts

Anonymkode: 7ca99...5c1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen din mener det er sånn barn lærer?😳 Hva skulle hun lære her egentlig? At det er greit at en voksen dame sparker en ball midt i ansiktet hennes og ikke bryr seg om hvordan der går?! Selv hadde det klikka for meg. Hadde gått bort og kjefta henne huden full for manglende folkeskikk. Hadde hun fortsatt ikke brydd seg, så hadde hun fått en fotball kasta i trynet. Jepp! Sånn er jeg.

Anonymkode: de051...2d0

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er foreldremøte om noen uker, har litt lyst til å ta en prat med henne da og fortelle henne at jeg synes det var stygt gjort. Blir det teit? 😐 ts

Ja, å vente noen uker blir litt vel dramatisk. 

Hadde latt det ligge, du burde sagt noe da det skjedde!

Hvor alvorlig må det være før du står opp for din egen unge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sterk sosial angst og sliter veldig med å omgås og snakke med ukjente mennesker. Men hvis det her hadde vært meg ville jeg automatisk beklaget og hørt om det gikk bra. Selvfølgelig, det er normal folkeskikk. 

Anonymkode: b9329...d5b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha :P Bare spørr henne om hun har for vane å sparke ballen i ansiktet på småbarn og ikke si unnskyld etterpå. Så får hun stå der og bli litt flau.

Men nei, er ikke vanlig å gjøre sånn og ikke si unnskyld, men kan jo hende at hun følte at hun ikke rakk det siden du og ungen forsvant. Jeg satser på sistnevnte.

Anonymkode: d5d2f...83a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva mannen din mener jenta skal lære av dette? At man ikke trenger å si unnskyld så lenge det var et uhell? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Dævendøtte said:

Ja, å vente noen uker blir litt vel dramatisk. 

Hadde latt det ligge, du burde sagt noe da det skjedde!

Hvor alvorlig må det være før du står opp for din egen unge? 

Jaaa jeg vet det. Jeg angrer som sagt på at jeg ikke gjorde noe. Men har du vært i en lignende situasjon selv? Det gikk så fort, og alt jeg tenkte på var å komme meg fortest mulig bort til jenta mi som sto å gråt stille med ansiktet gjemt. Måtte høre med henne om hvordan det gikk og om hun var skadet og Innen jeg fikk snudd meg igjen så jeg dama springe etter ballen for så å springe bort til kampen. Javel så var det dumt av meg å ikke ta henne da men dårlig gjort av deg å si at jeg ikke står opp for barnet mitt! Ts

Anonymkode: 7ca99...5c1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jaaa jeg vet det. Jeg angrer som sagt på at jeg ikke gjorde noe. Men har du vært i en lignende situasjon selv? Det gikk så fort, og alt jeg tenkte på var å komme meg fortest mulig bort til jenta mi som sto å gråt stille med ansiktet gjemt. Måtte høre med henne om hvordan det gikk og om hun var skadet og Innen jeg fikk snudd meg igjen så jeg dama springe etter ballen for så å springe bort til kampen. Javel så var det dumt av meg å ikke ta henne da men dårlig gjort av deg å si at jeg ikke står opp for barnet mitt! Ts

Anonymkode: 7ca99...5c1

Ja, jeg er aldri redd for å stå opp for noen, verken ukjente eller mine nærmeste. Kanskje litt for tøff i trynet noen ganger. 

Beklager det jeg skrev, var litt brutal der. Men mener fortsatt at det er dumt å vente i flere uker, tror jeg hadde tatt kontakt med henne nå jeg, var jeg deg. Hun er kanskje redd selv, og lei seg for det. Men ikke tør å ta kontakt. 

Lykke til, sender over litt tøffhet fra meg til deg og igjen, jeg beklager det jeg skrev ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg albuet en unge så jævlig i ansiktet under en hockeykamp en gang, han satt ved siden av meg og lente seg mot meg av en eller annen grunn, så scoret laget mitt og jeg spratt opp for å feire, kjørte albuen rett i fortennene og nesa hans, jeg vet ikke hvem som tok det verst, han eller jeg, ba om unnskyldning tusen ganger og jeg var opprørt og lei meg, det var dritjævlig å skade barnet selv om det selvsagt ikke var med vilje. Er nå 12 år siden og jeg tenker enda av og til på det, faren hans tok det hele med stor ro, la armen om ungen, trøsta litt og så fortsatte de å følge med på kampen. 

Anonymkode: 4e8ae...ac5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun syntes sikkert at det var så flaut at hun bare ignorerte det

Anonymkode: 3177d...cf6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det minste er det en veldig fin situasjon for å prate med ungen din om hvordan folk er forskjellige og at ikke alle lærer helt hvordan man skal være mot hverandre. Og også prate litt rundt hvordan ungen tenker andre skal være mot den, og da hvordan ungen skal være mot andre. 

Anonymkode: 1f897...7ab

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Ja, å vente noen uker blir litt vel dramatisk. 

Hadde latt det ligge, du burde sagt noe da det skjedde!

Hvor alvorlig må det være før du står opp for din egen unge? 

Hvorfor angripe ts?

Anonymkode: b8da2...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er «fotballmamma» selv og hadde jeg vært så uheldig hadde jeg selvsagt løpt bort til jenta og spurt om det gikk bra med henne og beklaget meg så mye.

Anonymkode: 86a17...27a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...