Gå til innhold

Asan eller Dr.Greve intimvask?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bruker vanlig kroppssåpe på kroppen inkl lysken og rompesprekken. I vagina og vulva bruker jeg bare vann. 

Anonymkode: 242ff...a74

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker også lactacyd. Selv om jeg vet at vann er nok, så føler jeg meg renere med såpe😊

Skrevet

Foretrekker lactacyd, men bruker dr greve nå. Ikke bruk Asan, den inneholder sls som også finnes i sjampo og vanlig dusjsåpe, det er det stoffet som gjør at det skummer og det er uttørkende.  Man blir ikke ren med bare vann, selv om de over her tror det.  Prøv lactacyd. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Dr.Greve.

Blir kvalm av å lese svarene til mange av folka her. Æsj. Lurer på hvordan det er med sexlivet til folk som ikke bruker såpe der det kanskje skjer mest ekle ting på hele kroppen. Hva med oralsex?

Utflod, sædrester, mensen, svette, urin, smegma... alt dette får kose seg i høna på folk i 37 grader døgnet rundt 365dager i året. Stakkars mannfolk som skal slikke i seg de greiene der på damer som ikke vasker seg. Man blir ikke ren med bare vann, det sier seg selv. Æsj!!

Jeg skjønner liksom ikke logikken når samme folk sier at de selvfølgelig vasker rompa med såpe. Hallo...

Må legge til, fordi folk tror det, at jeg ikke vasker inni vagina med såpe. Vasker de folka som tror det hele tarmen sin med såpe??

Endret av loveli
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

HEEEELT enig!! Æsj, kan ikke skjønne at voksne folk med sexliv, svette, mensen, urin og sæd (etter sex)  og utflod der nede IKKE bruker annet enn vann på underlivet sitt!! NAsty.

Selvsagt skal man ikke skylle INN i skjeden  osv, men innimellom leppene.. ja, der lukter det rimelig surt om man ikke vasker seg med litt såpe... Jeg bruker dr.Greve og vaskeklut for å vaske mellom leppene og i rumpa. Skyller forsiktig etterpå (og jada, selvsagt bare utenpå, ikke inni)..

når det er sagt, så er det vel slik at dr greve har en mer riktig Ph for underlivet enn Asan, ts.

Anonymkode: 969b9...940

Grunnen til at man ikke skal bruke såpe, selv inn mellom leppene, er pga. slimhinnene man har det. Men vi er alle ulike, du har folk som meg som får negative bivirkninger av såpebruk mellom leppen, ja selv intimsåpe, som da bruker kun varmt vann. Rumpa er en helt annen ting. Men inn mellom leppene, der er det kun varmt vann som gjelder.

Det er mange som vakser på seg problemer, lukt, sopp, baktriell vaginose. Ikke alle, men noen. Jeg har lært hva min kropp takler, og intimsåpe mellom leppene er ikke en av dem. Liker godt tittelen til en av trådene her «fitte skal lukte fitte». Det er faktisk ikke meningen at det skal lukte blomster. 

Intimsåpe brukes på de ytre leppene (altså det man har vanlig hud og ikke slimhinner), og i rumpesprekken (igjen der det er vanlig hud).

Anonymkode: 3171d...e7d

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, loveli skrev:

Dr.Greve.

Blir kvalm av å lese svarene til mange av folka her. Æsj. Lurer på hvordan det er med sexlivet til folk som ikke bruker såpe der det kanskje skjer mest ekle ting på hele kroppen. Hva med oralsex?

Utflod, sædrester, mensen, svette, urin, smegma... alt dette får kose seg i høna på folk i 37 grader døgnet rundt 365dager i året. Stakkars mannfolk som skal slikke i seg de greiene der på damer som ikke vasker seg. Man blir ikke ren med bare vann, det sier seg selv. Æsj!!

Jeg skjønner liksom ikke logikken når samme folk sier at de selvfølgelig vasker rompa med såpe. Hallo...

Men graver du inni musa Di med såpe for å skrape ut evt smegma/utflod? Vet du at den er selvrensende og at du skader mer med å putte i såpe? 

Anonymkode: 242ff...a74

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

HEEEELT enig!! Æsj, kan ikke skjønne at voksne folk med sexliv, svette, mensen, urin og sæd (etter sex)  og utflod der nede IKKE bruker annet enn vann på underlivet sitt!! NAsty.

Selvsagt skal man ikke skylle INN i skjeden  osv, men innimellom leppene.. ja, der lukter det rimelig surt om man ikke vasker seg med litt såpe... Jeg bruker dr.Greve og vaskeklut for å vaske mellom leppene og i rumpa. Skyller forsiktig etterpå (og jada, selvsagt bare utenpå, ikke inni)..

når det er sagt, så er det vel slik at dr greve har en mer riktig Ph for underlivet enn Asan, ts.

Skal love deg at det lukter surere av de som bruker såpe🙈. Brukte de greve og Asan når jeg var i 20 årene fordi jeg var så påvirket av reklamen og trodde jeg måtte. Slet da ofte med all slags infeksjoner, utflod og lukter.

Nå bruker jeg kun vann, har hverken utflod, infeksjoner el noe som helst lukt! Er ren og velbalansert🤪.

Så ikke prat om ting du ikke har peiling på😉

Anonymkode: 027a6...e2e

• Liker 6
Skrevet

On 2/22/2020 at 3:47 PM, AnonymBruker said:

Jeg bruker Dr. Greve. Men da på de ytre leppene og rundt anus. At dere ikke bruker såpe i rumpa er bare ekkelt. Den er ikke selvrensende for å si det pent. 

Anonymkode: fa156...dd4

Du vet at såpa trekker inn i rumpa? Og blir sugd oppover som når man tar stikkpille? Det er ikke akkurat bra for tarmhelsen, for å si det mildt

6 minutter siden, loveli said:

Dr.Greve.

Alt det du nevner vaskes enkelt bort med vann. Det setter seg ikke fast på huden.... Oralsex har aldri vært problem her i huset, og vi er ganske ærlige med hverandre når det gjelder seksuelle preferanser osv. 

Anonymkode: 9b289...106

• Liker 1
Skrevet

Intimsåpe i rumpa og ytre lepper. Det hender at jeg vasker de indre leppene med såpe også, men da rett etter sex. Til vanlig bruker jeg bare vann. 

Hvis du lukter uten bruk av såpe bør du sjekke om du har en slags ubalanse i underlivet. 

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at man ikke skal bruke såpe, selv inn mellom leppene, er pga. slimhinnene man har det. Men vi er alle ulike, du har folk som meg som får negative bivirkninger av såpebruk mellom leppen, ja selv intimsåpe, som da bruker kun varmt vann. Rumpa er en helt annen ting. Men inn mellom leppene, der er det kun varmt vann som gjelder.

Det er mange som vakser på seg problemer, lukt, sopp, baktriell vaginose. Ikke alle, men noen. Jeg har lært hva min kropp takler, og intimsåpe mellom leppene er ikke en av dem. Liker godt tittelen til en av trådene her «fitte skal lukte fitte». Det er faktisk ikke meningen at det skal lukte blomster. 

Intimsåpe brukes på de ytre leppene (altså det man har vanlig hud og ikke slimhinner), og i rumpesprekken (igjen der det er vanlig hud).

Det er såpestoff i tannkrem som skummer, munnen din er en slimhinne.  Pusser du tennene med bare vann også?

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, Giin skrev:

Intimsåpe i rumpa og ytre lepper. Det hender at jeg vasker de indre leppene med såpe også, men da rett etter sex. Til vanlig bruker jeg bare vann. 

Hvis du lukter uten bruk av såpe bør du sjekke om du har en slags ubalanse i underlivet. 

Det lukter kjønn at et kjønn, akkurat som hud lukter hud. Ikke alle liker den lukten, inkludert meg.

Skrevet (endret)
1 time siden, Apocalypte skrev:

Det er såpestoff i tannkrem som skummer, munnen din er en slimhinne.  Pusser du tennene med bare vann også?

👍

Lurer på hvorfor folk har så voldsom frykt mot akkurat intimsåpe.

De vasker vinduene sine med såpe liksom, men ikke underlivet. Nei nei. Det blir rent med bare vann. 🤣

Endret av loveli
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at såpa trekker inn i rumpa? Og blir sugd oppover som når man tar stikkpille? Det er ikke akkurat bra for tarmhelsen, for å si det mildt

Alt det du nevner vaskes enkelt bort med vann. Det setter seg ikke fast på huden.... Oralsex har aldri vært problem her i huset, og vi er ganske ærlige med hverandre når det gjelder seksuelle preferanser osv. 

Anonymkode: 9b289...106

Altså, man vasker rumpa med såpe!  Hva i all verden er dette?  Lærte du ikke grunnleggende hygiene som unge eller?  

Skrevet
17 minutter siden, Apocalypte skrev:

Delte lenken for å vise at ikke alle tannkremer har såpestoffer. 

Men som jeg skrev, det er ikke alle som får slike bivirkninger som mer lukt, mer utflod, sopp ol. Noen kvinner kan til og med bruke vanlig såpe mellom leppene uten noen bivirkning.

Jeg bruker vanlig colgate i munnen, og har ikke noen bivirkninger fra den. Aldri opplevd det. Men intimsåpe ol. inn mellom leppene. Det gir meg plager. Det er testet og prøvd og jeg får plager av det. Jeg er en av de kvinnene som da velger å høre på det mange leger sier, at varmt vann er nok. Ikke bare vann, men varmt vann for å løse opp det som er og vaske rent. Oral sex ol. har aldri vært et problem for noen. Så virker som om varmt vann fungerer.

• Liker 1
Skrevet

Lactatyd. Den er billigst også, får 1L-flasker på Europris for 79,90. På de flaskene passer slike pumpedyser man kjøper til store shampoo-flasker, så bli doseringen enklere også. 

Skrevet

Man skal ikke bruke noen form for intimsåpe i underlivet. Den sure lukten din kommer nok av bakteriell vaginose. Kutt ut såpa og se at du blir bedre. 

Anonymkode: 712d1...efc

• Liker 2
Skrevet

Asan enganskluter med tranebær funker helt supert for meg når jeg må bruke noe annet enn dusjen, hvor jeg også bruker Asan dusjsåpe med tranebær. Føler meg alltid ren og fresh. 

Anonymkode: a3ab8...a3b

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man skal ikke bruke noen form for intimsåpe i underlivet. Den sure lukten din kommer nok av bakteriell vaginose. Kutt ut såpa og se at du blir bedre. 

Anonymkode: 712d1...efc

Handler ikke om sur lukt, handler om helt vanlig kjønnslukt. Liker den ikke, får ingen problemer av å bruke intimsåpe og kommer derfor til å fortsette å bruke det.

Jeg bruker også shampoo, balsam, dusjolje, deodorant og parfyme. Av og til bruker jeg en halv kork skyllemiddel i tøyvasken. Jeg liker luktene det gir. Jeg er tydeligvis ikke et av disse naturbarna som liker naturlige lukter.

Har en på jobb som ikke bruker noe slikt. Han har langt hår og skjegg men vasker det bare med vann. Han lukter hodebunn og svette, veldig innestengt og søtsurt. Tanken på hvordan underlivet hans må lukte gjør meg kvalm.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skal love deg at det lukter surere av de som bruker såpe🙈. Brukte de greve og Asan når jeg var i 20 årene fordi jeg var så påvirket av reklamen og trodde jeg måtte. Slet da ofte med all slags infeksjoner, utflod og lukter.

Nå bruker jeg kun vann, har hverken utflod, infeksjoner el noe som helst lukt! Er ren og velbalansert🤪.

Så ikke prat om ting du ikke har peiling på😉

Anonymkode: 027a6...e2e

Jeg vil vel si at jeg har peiling vel så mye som deg når dette har funket strålende på mitt underliv i 25 år. Ser ut som flertallet også bruker en mild såpe på underlivet sitt. Stakkars menn som må gå ned på ei som bare har skylt vekk mensen, utflod og sædrester med vann  ...😖

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...