GrønnNellik68 Skrevet 24. februar 2020 Forfatter #21 Skrevet 24. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør du for å prøve å få ham til å ombestemme seg? Nå sier jeg ting du sikkert vet fra før, men husk: Hvis han ikke vil ha noe seriøst nå, vil han ikke det i framtida heller. Sjansene er i hvert fall små. Og uansett om du hadde "overtalt" ham til å bli kjærester: Ville du greid å slappe av i det forholdet, ha det bra med deg selv? Eller ville du ha stresset med å være den perfekte kjæresten sånn at han ikke gikk lei? Hvordan kan du føle deg trygg og elsket i et forhold som starter på sånne premisser? Makta vil jo bestandig ligge hos han. Jeg vet at det er fort å bebreide seg selv. Men du kommer til å bebreide deg selv enda mer hvis du lar det skure og gå. Anonymkode: 7c1ce...c17 Du har rett der. 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i samme situasjon som du er. Ønsker noe seriøst, det gjør ikke han. Prøver å få han til å ombestemme seg, men innser samtidig at jeg bare gjør vondt verre. Helt jævlig situasjon å stå i, spesielt fordi jeg bebreider meg selv så sterkt for å gjøre nettopp dette. Anonymkode: 0d5d5...507 En føler seg dum men tror egentlig ikke det er noe man har kontroll over slike følelser. Man vil noe så sterkt da er det lett å bli hektet. Beste du kan gjøre er å trekke deg unna. Skulle han ønske kontakt igjen så still krav ellers vis null interesse. Se på andre flotte menn kanskje. Prøve seg på en date etterhvert. De er som regel ikke interessert i å yte noe for deg og meg vil jeg tro.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #22 Skrevet 24. februar 2020 1 time siden, Bente1234 skrev: akk svar ..: nyttår ja. Vart nøyaktig ett år her. Man blir klengete fordi det eneste man ønsker å få litt oppmerksomhet ja alt dreier seg om at jeg ville vise han forståelse. Aldri andre veien. Krevde ingenting. Ja jeg håper jeg har lært nå. Har nok ikke om hvor sterk personlighet ... du er sterk på dating fronten der er jeg pingle men på andre områder kan jeg være sterk. Personligheten har nok noe å si, dette med at du forstår at noe er galt! Du ikke er naiv og lar det gå for lenge. Ja det er lett å la seg lede inn i et hekt som går over noen uker! Før det går opp for deg at dette går bare ene veien, og at den andre parten gir totalt faen! Er man sterk da så gjør en noe med det! Hos meg er det litt slik at forelskelse som ikke møtes med tilsvarende fra en partner dør ut like fort som den kom. Og da blir jeg fort rasjonell igjen Et år? Det hadde jeg aldri akseptert, hadde eksplodert lenge før det. To uker gikk det før jeg bare loy det ebbe ut og gav beint faen i det. Nå skal jeg date andre, og har med meg en erfaring mer. Og dette med "hekt", ghosting, og fading? Kommer ikke til å bry meg lenger. Vil de stikke som kujoner så la de gjøre det. I et fast forhold kommer jeg til å spikre et svar på døren deres neste gang der jeg skriver at den manglende interessen ikke er forenlig med et videre forhold, og at jeg ønsker henne lykke til videre i livet og alt godt Anonymkode: fbb91...630 3
GrønnNellik68 Skrevet 24. februar 2020 Forfatter #23 Skrevet 24. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Personligheten har nok noe å si, dette med at du forstår at noe er galt! Du ikke er naiv og lar det gå for lenge. Ja det er lett å la seg lede inn i et hekt som går over noen uker! Før det går opp for deg at dette går bare ene veien, og at den andre parten gir totalt faen! Er man sterk da så gjør en noe med det! Hos meg er det litt slik at forelskelse som ikke møtes med tilsvarende fra en partner dør ut like fort som den kom. Og da blir jeg fort rasjonell igjen Et år? Det hadde jeg aldri akseptert, hadde eksplodert lenge før det. To uker gikk det før jeg bare loy det ebbe ut og gav beint faen i det. Nå skal jeg date andre, og har med meg en erfaring mer. Og dette med "hekt", ghosting, og fading? Kommer ikke til å bry meg lenger. Vil de stikke som kujoner så la de gjøre det. I et fast forhold kommer jeg til å spikre et svar på døren deres neste gang der jeg skriver at den manglende interessen ikke er forenlig med et videre forhold, og at jeg ønsker henne lykke til videre i livet og alt godt Anonymkode: fbb91...630 Ja det er en erfaring å ta med seg videre. Tviler på noen ny kan gi meg sånne følelser igjen så da er man egentlig trygg.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #24 Skrevet 24. februar 2020 Føler med dere! Jeg var i en hekt i 5 år som jeg aldri trodde jeg kom til å komme meg ut av. Herregud så utrolig slitsomt, det tok så mye energi! Jeg tvang meg selv videre i et nytt forhold, men jeg var nok ikke over han før kanskje et halvt år ut i forholdet. Nå er det slutt med han, naturligvis. og «hekten» min vil nå ha meg, men jeg kunne ikke vært mer ferdig med han. Og det er deilig det!! det er helt merklig å tenke tilbake på det, hadde null kontroll over egne følelser på den tiden. Anonymkode: f20cc...4d5 5
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #25 Skrevet 25. februar 2020 Jeg er midt oppi det. Helt jævlig.... 2 år ++ har gått, og det blir ikke bedre.. Anonymkode: f147a...a3b 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #26 Skrevet 25. februar 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør du for å prøve å få ham til å ombestemme seg? Nå sier jeg ting du sikkert vet fra før, men husk: Hvis han ikke vil ha noe seriøst nå, vil han ikke det i framtida heller. Sjansene er i hvert fall små. Og uansett om du hadde "overtalt" ham til å bli kjærester: Ville du greid å slappe av i det forholdet, ha det bra med deg selv? Eller ville du ha stresset med å være den perfekte kjæresten sånn at han ikke gikk lei? Hvordan kan du føle deg trygg og elsket i et forhold som starter på sånne premisser? Makta vil jo bestandig ligge hos han. Jeg vet at det er fort å bebreide seg selv. Men du kommer til å bebreide deg selv enda mer hvis du lar det skure og gå. Anonymkode: 7c1ce...c17 Du har så rett, så rett. Særlig når det gjelder det med makten og vanskelighet med å føle seg bra nok når forholdet starter slik. Og jeg vet det så godt. Men så er det et lite håp der om at han vil endre mening hvis han bare blir kjent med meg. Anonymkode: 0d5d5...507 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #27 Skrevet 25. februar 2020 Tror også jeg er i en hekt...eller jeg vet ikke... Anonymkode: 85edf...7f9 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #28 Skrevet 25. februar 2020 Det romantiske hektet er vi nok ikke like flinke til å kjenne igjen og identifisere, selv om den tilstanden er like gammel som forelskelsen og kjærligheten. Det skyldes at hektet er en voldsom emosjonell forvirringstilstand. Du kan tro at det du kjenner er «ekte kjærlighet», men er du hekta på en person som representerer et håp om kjærlighet, er det som å løpe med utstrakte hender mot oasen i ørkenen til tunga tørker inn uten å komme fram. Vannkilden er ikke der, den er kun et fata morgana, en optisk illusjon. Den andre elsker deg ikke, bare «keeps you hanging on». https://psykologisk.no/2015/03/hekta-pa-et-hap-om-kjarlighet/ Anonymkode: 10d3f...118 6
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #29 Skrevet 25. februar 2020 På 24.2.2020 den 18.24, Bente1234 skrev: Jeg tror han fortsatt tenker på deg. Noen setter spor og de fleste vanlige mennesker tenker på noen de har hatt eller har en relasjon til. Er det lenge siden dere avsluttet? Avsluttet for 4 uker siden. Da ba jeg han dra til helvete, for de han ikke klarer bestemme seg og vingler frem og tilbake. Oppsøker meg, vil se meg, men håper på gjenforening med kona. Fikk nok rett og slett. Mulig ham fortsatt tenker på meg, jeg vet ikke. Anonymkode: 49a2f...0c4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #30 Skrevet 26. februar 2020 Jeg fikk mld fra min igjen da og igjen har jeg misforstått noe. Jeg sa det blir sånn når jeg aldri får prata med han. Jeg sa så klart unskyld. Og han sa d er greit d e sånn som skjer men at ham fortsatt slet og ville ikke blande noen inn i sine problemer og derfor ikke svarte så mye. Mld kom via ett annet mobil nr. D stemmer jo det han sa så d var bare å legge seg flat. Tålmodighet har han med meg for jeg har laget bråk noen ganger innimellom🙈. Som regel pga misforståelser...jeg har spurt om d er greit at jeg spør fordi jeg vil heller ha mulighet til å spørre hva han sliter med ... har så mange spørsmål men har ikke turt å spørre. Det har han dog ikke svart på så det står der. Anonymkode: 3a85f...098
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #31 Skrevet 26. februar 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror også jeg er i en hekt...eller jeg vet ikke... Det vet du veldig godt om du er ærlig mot deg selv. Er du den som viser mest interesse, du som tar initiativ, du som foreslår treff! Den andre gjør det aldri eller veldig sjeldent, sender ikke meldinger, er treg til å svare og prioriterer deg ikke. Men du er den som har et håp om at dette skal lykkes? Du er i et hekt... Ta grep og kom deg ut av det. Det ender aldri godt. Anonymkode: fbb91...630
Fju Skrevet 26. februar 2020 #32 Skrevet 26. februar 2020 (endret) 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det vet du veldig godt om du er ærlig mot deg selv. Er du den som viser mest interesse, du som tar initiativ, du som foreslår treff! Den andre gjør det aldri eller veldig sjeldent, sender ikke meldinger, er treg til å svare og prioriterer deg ikke. Men du er den som har et håp om at dette skal lykkes? Du er i et hekt... Ta grep og kom deg ut av det. Det ender aldri godt. Anonymkode: fbb91...630 Enig i det du sier, men det kan nok variere litt også. I mitt tilfelle var det mer sånn at alt skjedde på hans premisser. Så han tok ofte initiativ til å møtes, men så fort jeg prøvde å ta initiativ til noe, trakk han seg unna. Så da ble jeg veldig usikker og passiv. I en hekt er det ofte sånn at den du er hekta på veksler mellom å være varm og kald. Du vet aldri hvor du har dem. Da blir du helt desperat etter at de skal gi deg oppmerksomhet og varme. Når du først får oppmerksomhet blir du kjempeglad og tenker "Nå blir det endelig seriøst mellom oss", men så skuffer de deg igjen. Plutselig har det gått lang tid, "forholdet" har ikke kommet noen vei, og du er utslitt. Endret 26. februar 2020 av Fju 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #33 Skrevet 26. februar 2020 8 minutter siden, Fju skrev: I mitt tilfelle var det mer sånn at alt skjedde på hans premisser. Så han tok ofte initiativ til å møtes, men så fort jeg prøvde å ta initiativ, trakk han seg unna. Det er også et stort rødt flagg! Han er bare interessert så lenge det passer for han. Kan du leve med dette? Du bør da snakke med han om dette, hvorfor er det slik! Jeg vet med meg selv at tar en dame initiativ vil jeg aldri nedprioritere dette, gjøre alt jeg kan for at det skal gå i orden, fordi jeg vet at dette er viktig for henne. Kan ikke forvente i et forhold at ting skal skje bare når det passer for meg. Har han andre som han trakterer? Som gjør at han må sjonglere hele tiden for å kunne treffes! Da blir det selvfølgelig vanskelig å tilpasse seg dine initiativ. Anonymkode: fbb91...630 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #34 Skrevet 26. februar 2020 Jeg var i en smertefull hekt i 2 år. Enden på visen var at han var en kynisk covert narsissist som bevisst brukte alle metoder for å hekte meg. Normale mennesker hekter ikke andre. Hva jeg lærte: ( slik at det ALDRI skjer igjen ) 1. Tillit må man gjøre seg fortjent til over tid. 2. Jeg har ikke sex med en mann jeg ikke er i etablert forhold til. 3. Folk er ikke alltid den de utgjør seg for å være. 4. Smiger, futurefaking og intens jakt er røde flagg. Løp. 5. Merker du tegn på hekt, kom deg vekk med en gang. Jeg er heller singel resten av livet enn å gå gjennom hekt igjen, flåsete vil jeg si at jeg bader heller med haier.. så lite fristende er det! Nå er jeg emosjonell FRI og aldri har frihet føltes mer oppløftende, befriende og riktig. Anonymkode: bb728...8f8 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #35 Skrevet 26. februar 2020 La meg fortelle dere mine ektefølte tanker om mitt forrige hekt. Jeg var alvorlig hekta, skrev innlegg om det her på kg at jeg ikke lenger visste hvem jeg var. 100% ærlig dette er hva jeg tenker nå: jeg syns han er motbydelig, rent stygg i utseende, faktisk komisk uintelligent, heslig personlighet og jeg hadde blitt flau om jeg ble sett med han på gaten. Når han skriver til meg blir jeg kvalm og får bokstavelig talt mareritt av at han prøver å kvele meg. Fullstendig ærlige tanker, mannen jeg trodde jeg elsket og var sykelig hekta på er i mine øyne en motbydelig gris nå som jeg er ute av hektet, og det er fordi at nå ser jeg han for det han er, og det jeg antagentligvis hadde sett han for om jeg ikke hadde vært så mottagelig og ekstremt sårbar da jeg møtte han. Kun det ene tidspunktet i livet der jeg var desperat etter å bli sett og elsket, kom dette varm og kald vesenet inn i livet mitt. Eneste jeg håper på nå er at han skal forsvinne, når jeg ser navnet hans på skjermen tenker jeg bare 🤢 HVA tenkte jeg med, og hvorfor HAN, kan han ikke PLEASE slutte å skrive! Håper dette kan være til inspo! Anonymkode: 88afd...856 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #36 Skrevet 26. februar 2020 Ref inlegget over. Absolutt til insp, vi som lar oss hekte må bli flinkere til å se "hvordan han egentlig er", til det trenger vi tid. Kjenner meg også igjen i det å være sårbar, da jeg møtte min hekter hadde jeg nettopp mistet en god venninne (død). Var ekstra sårbar på det tidspunktet. Anonymkode: bb728...8f8
GrønnNellik68 Skrevet 26. februar 2020 Forfatter #37 Skrevet 26. februar 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ref inlegget over. Absolutt til insp, vi som lar oss hekte må bli flinkere til å se "hvordan han egentlig er", til det trenger vi tid. Kjenner meg også igjen i det å være sårbar, da jeg møtte min hekter hadde jeg nettopp mistet en god venninne (død). Var ekstra sårbar på det tidspunktet. Anonymkode: bb728...8f8 Det var egentlig jeg også da jeg møtte min. Kanskje d er en sammenheng der. Det er nok bare nok tid som trengs😊
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #38 Skrevet 26. februar 2020 15 minutter siden, AnonymBruker said: Ref inlegget over. Absolutt til insp, vi som lar oss hekte må bli flinkere til å se "hvordan han egentlig er", til det trenger vi tid. Kjenner meg også igjen i det å være sårbar, da jeg møtte min hekter hadde jeg nettopp mistet en god venninne (død). Var ekstra sårbar på det tidspunktet. Anonymkode: bb728...8f8 Just now, Bente1234 said: Det var egentlig jeg også da jeg møtte min. Kanskje d er en sammenheng der. Det er nok bare nok tid som trengs😊 Det tok meg 2 år. Husker jeg leste andre skrev at det ville gå over med tiden, så tenkte jeg at de forstår ikke, med meg vil det faktisk ikke gå over. Ser tilbake på et trist stadie av livet, nå forstår jeg ikke hvordan det var fysisk mulig. Hadde jeg møtt han for første gang i dag og han hadde oppført seg som han gjorde hadde jeg gitt han fingeren. Men dessverre oppstår slike hekt som dere også erfarer, når man er sårbar og på et spesielt sted i livet. Når han ga meg den kjærligheten jeg på den tiden var desperat etter, og så plutselig ble iskald, og dette gikk i utallige sykluser. Stå på, en dag vil dere se dere tilbake som meg og tenke at vedkommende er en kvalm F som ikke fortjener dere Anonymkode: 88afd...856 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #39 Skrevet 26. februar 2020 Hvis en kan kalle det hekt når det er en ff som uansett aldri kan bli en kjæreste, men er hektet!! Vet aldri om han vil ha kontakt videre, siden han bare gir små drypp med forhåpninger om neste møte. Men sexen er fantstisk så vil tilbake, men holder på å bli gal av lengsel. What to do?? Anonymkode: 2e33b...0a6
GrønnNellik68 Skrevet 26. februar 2020 Forfatter #40 Skrevet 26. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis en kan kalle det hekt når det er en ff som uansett aldri kan bli en kjæreste, men er hektet!! Vet aldri om han vil ha kontakt videre, siden han bare gir små drypp med forhåpninger om neste møte. Men sexen er fantstisk så vil tilbake, men holder på å bli gal av lengsel. What to do?? Anonymkode: 2e33b...0a6 Har du sagt at du er småforelsket til han?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå