GrønnNellik68 Skrevet 20. februar 2020 #1 Skrevet 20. februar 2020 Er det flest damer som havner i hekt. Hvilke steg bør tas for å komme ut av en hekt? Sikkert mange som kan dele sine erfaringer her😊
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #2 Skrevet 20. februar 2020 Jeg var i en ordentlig hekt i maaange måneder. Det var først da jeg oppdaget at jeg ikke var hans eneste at jeg til slutt klarte å rive meg litt løs, altså at han sa akkurat de samme tingene til en annen dame. Likevel så tar jeg meg i å tenke på han ofte, spesielt når han tar mye kontakt i perioder. Jeg svarer dog ikke... men klarer ikke slette han heller! Anonymkode: 2ad02...0da 7
GrønnNellik68 Skrevet 20. februar 2020 Forfatter #3 Skrevet 20. februar 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var i en ordentlig hekt i maaange måneder. Det var først da jeg oppdaget at jeg ikke var hans eneste at jeg til slutt klarte å rive meg litt løs, altså at han sa akkurat de samme tingene til en annen dame. Likevel så tar jeg meg i å tenke på han ofte, spesielt når han tar mye kontakt i perioder. Jeg svarer dog ikke... men klarer ikke slette han heller! Anonymkode: 2ad02...0da Takk for svar. Jeg har full forståelse for den. Er kun tiden og minst mulig kontakt som funker har jeg funnet ut. Syns du det er vanskelig å treffe nye? Eller sammenligner du alle med han og ingen når opp?
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #4 Skrevet 20. februar 2020 3 minutter siden, Bente1234 skrev: Takk for svar. Jeg har full forståelse for den. Er kun tiden og minst mulig kontakt som funker har jeg funnet ut. Syns du det er vanskelig å treffe nye? Eller sammenligner du alle med han og ingen når opp? Samme her, null kontakt er det eneste som hjelper.. Men er ikke god nok på å la være å treffe vedkommende hvis jeg får sjansen.. Prøver å møte andre, men ingen andre kan måle seg.. Huff.. Personen jeg er "hekta" på har jeg hatt et seksuelt forhold til i to år, men ser ikke ut til at det blir noe mer mellom oss. Nei på tide å komme seg videre 😅 Anonymkode: 99208...0c0 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #5 Skrevet 21. februar 2020 14 timer siden, Bente1234 skrev: Takk for svar. Jeg har full forståelse for den. Er kun tiden og minst mulig kontakt som funker har jeg funnet ut. Syns du det er vanskelig å treffe nye? Eller sammenligner du alle med han og ingen når opp? Ja, det er veldig vanskelig! Også er det sånn at hver gang jeg førsøker å date så er det akkurat som om han vet det, og starter kontakt igjen. Og hver gang blir jeg usikker og savner han. Jeg VET at han ikke er drømmemannen og at det aldri kommer til å bli oss, men ingen mann har noen gang gitt meg slike følelser før. Det er en intens kjemi! Uff.. Anonymkode: 2ad02...0da 2
GrønnNellik68 Skrevet 21. februar 2020 Forfatter #6 Skrevet 21. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er veldig vanskelig! Også er det sånn at hver gang jeg førsøker å date så er det akkurat som om han vet det, og starter kontakt igjen. Og hver gang blir jeg usikker og savner han. Jeg VET at han ikke er drømmemannen og at det aldri kommer til å bli oss, men ingen mann har noen gang gitt meg slike følelser før. Det er en intens kjemi! Uff.. Anonymkode: 2ad02...0da Det er merkelige greier det der at de vet akkurat når de skal ta kontakt😂😂. Vet akkurat hvordan det kjennes med de sterke følelsene ... en hekt kommer vel helst når en har helt blåst deg av banen følelsesmessig med å sette i gang følelser du ikke visste du var kapabel til å ha. Fort at en surrer bort mange sjanser og år på sånne. Hadde d bare dukket opp en ny som ga de samme følelsene hadde det vært lett å gå videre. Men trening og holde seg opptatt med ting hjelper på det. 1
GrønnNellik68 Skrevet 24. februar 2020 Forfatter #7 Skrevet 24. februar 2020 Idag fikk jeg en grunn til å blokkere dusten over alt og komme meg videre. Lykke til dere andre og som har slitt med d. 👿deilig å være sint da er alt så mye enklere. 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #8 Skrevet 24. februar 2020 Hva er en hekt? Anonymkode: 6aecb...f86 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #9 Skrevet 24. februar 2020 Jeg har akkurat dumpet min hekt gjennom fire år! Endelig er jeg FRI! En større drittsekk og narsissist skal man leite lenge etter 🙄 Lykke til alle dere andre! Bare dump skiten og kom dere ut av hekten👌 Anonymkode: c4560...121 7
GrønnNellik68 Skrevet 24. februar 2020 Forfatter #10 Skrevet 24. februar 2020 https://veientilhelse.no/forskjellen-mellom-kjaerlighet-og-besettelse/amp/
GrønnNellik68 Skrevet 24. februar 2020 Forfatter #11 Skrevet 24. februar 2020 Akkurat nå, Bente1234 skrev: https://veientilhelse.no/forskjellen-mellom-kjaerlighet-og-besettelse/amp/ Det er en slags forelskelse der man vet det egentlig ikke kan bli noe mer men vedkommende du er hekta på tar kontakt innimellom når det passer dem og man blir hekta på håp on kjærlighet. Forferdelig vondt og følelsene blir en Berg og dalbane. Kort forklart 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #12 Skrevet 24. februar 2020 Ja dessverre 😑. Har vært der i en evighet, klarte mer eller mindre å komme ut av det - og så skjedde det noe som satte det i gang på nytt. Jadda sann... Det sjuke er at vi ikke snakker "mitt livs kjærlighet", det er rent fysisk (joda, vi damer kan det vi også, til tross for hva som står i trådene på kg!) og jeg får ikke fyren ut av hodet. Han har samboer så det er et klart no-go ☹️. Krysser fingrene for at jeg treffer på en som klarer å "overdøve" dette, helst i går. Ser dårlig ut så langt og det er ikke sånn at jeg ikke har prøvd. Og sånn går dagene. Anonymkode: 5626c...377
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #13 Skrevet 24. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja dessverre 😑. Har vært der i en evighet, klarte mer eller mindre å komme ut av det - og så skjedde det noe som satte det i gang på nytt. Jadda sann... Det sjuke er at vi ikke snakker "mitt livs kjærlighet", det er rent fysisk (joda, vi damer kan det vi også, til tross for hva som står i trådene på kg!) og jeg får ikke fyren ut av hodet. Han har samboer så det er et klart no-go ☹️. Krysser fingrene for at jeg treffer på en som klarer å "overdøve" dette, helst i går. Ser dårlig ut så langt og det er ikke sånn at jeg ikke har prøvd. Og sånn går dagene. Anonymkode: 5626c...377 Huff føler med deg. Jeg skjønner dem ikke da. Hva skal de med noen de i utgangspunktet ikke liker? Jeg hadde en oppvask i januar der jeg trodde han hadde en samboer han ikke har nevnt. Sa takk for meg men han klarte å overbevise meg om at hun var en eks han var heldig å få bo til. Trodde vel ikke 100% på den men lot tvilen komme han til gode. Han ønsket svært gjerne å fortsatt ha kontakt. Og ville fortsatt treffes for en kaffe eller mer. Lot tvilen komme han til gode til jeg nå fant ut at han hadde en profil til og posisjonen er bare 1 t unna meg. Hvis han hadde hatt så lyst til å holde kontakten hadde han i hvertfall gitt beskjed om at han var i nærheten. Men nei ikke ett pip. Den vanlige profilen har posisjon der han egentlig bor 4 t unna. Hvorfor har de to profiler? Hvorfor si de vil ha kontakt men virker null interessert ? Jeg har faan meg ikke gjort annet enn å være snill, tålmodig og tilgivende ...men det jeg oppdaget nå med profilen viser meg at han er 0 interessert i meg. Jeg la igjen en mld om at han er en luring av dimensjoner og jeg vil avslutte nå og ønsket han lykke til på dette nærme stedet fra meg og blokkerte. Deretter gikk jeg inn på den andre profilen der den var merket med hastag respekt... skrev at jeg ikke tror han vet hva respekt er. Og blokkerte den og. Det kjennes godt... Det var dette jeg trengte å bli skikkelig sint og skuffet og føle seg dum til å virkelig ikke ønske noe mer med han å gjøre. Er sikker på han har samboer og .... bare løgn og gode unskyldninger hele veien Anonymkode: 3a85f...098 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #14 Skrevet 24. februar 2020 Hatt en hekt på en gift mann i 1,5 år. Tror han å hadde en hekt på meg, han innrømmet hvertfall til kona si da hun fant ut om oss at han var hektet på meg og til tider desperat for å se meg, at han lurte seg ut mens hun satt hjemme. Vi har avsluttet nå, men tenker fortsatt på han daglig, og lurer på om han fortsatt tenker på meg, eller om han bare har klart å skru det av. Anonymkode: 49a2f...0c4
GrønnNellik68 Skrevet 24. februar 2020 Forfatter #15 Skrevet 24. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hatt en hekt på en gift mann i 1,5 år. Tror han å hadde en hekt på meg, han innrømmet hvertfall til kona si da hun fant ut om oss at han var hektet på meg og til tider desperat for å se meg, at han lurte seg ut mens hun satt hjemme. Vi har avsluttet nå, men tenker fortsatt på han daglig, og lurer på om han fortsatt tenker på meg, eller om han bare har klart å skru det av. Anonymkode: 49a2f...0c4 Jeg tror han fortsatt tenker på deg. Noen setter spor og de fleste vanlige mennesker tenker på noen de har hatt eller har en relasjon til. Er det lenge siden dere avsluttet?
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #16 Skrevet 24. februar 2020 Ja. Jeg ville ha noe seriøst, han ville bare ligge. Jeg prøvde flere ganger å snakke om det, men han var flink å vri seg unna. Han var flink å gi meg små hint for at jeg skulle føle meg betydningsfull, altså små, uforpliktende drypp av romantikk. Det er sånn et hekt funker, du leter etter bekreftelser hele tiden på at han føler det samme. Det som er så leit er at jeg mistet mine egne behov helt av syne. Jeg ville ikke virke innpåsliten eller klengete, så jeg gikk på akkord med egne følelser. Alt handlet om hva han ville. Til slutt konfronterte jeg han så direkte at han ikke kunne slippe unna. Jeg var helt ærlig på hva jeg ville ha, og han ble vettskremt. Det var det beste som kunne skjedd, for da ble kontakten brutt. Først nå innser jeg hvor utmattende denne relasjonen har vært. Jeg skulle vært ærlig på hva jeg ville for lenge siden. Anonymkode: 7c1ce...c17 8
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #17 Skrevet 24. februar 2020 2 timer siden, Bente1234 skrev: Det er en slags forelskelse der man vet det egentlig ikke kan bli noe mer men vedkommende du er hekta på tar kontakt innimellom når det passer dem og man blir hekta på håp on kjærlighet. Forferdelig vondt og følelsene blir en Berg og dalbane. Kort forklart Det er ikke en slags forelskelse, det er en enormt sterk forelskelse fra den ene siden. Den andre parten får dermed et enorm makt i forholdet, og føler den andre ikke det samme eller av en eller annen grunn ikke gidder å holde samme kontakt, skrive meldinger, ringe ja så er den som er forelsket helt på tuppa. Utsetter hele livet sitt, går og venter på en melding, går og venter på kontakt og får han eller henne dette så blir det som små dråper av sterk rus som driver hektet videre. Komme seg ut av dette betyr at du må bli klar over det, innse at den det gjelder ikke er nok interessert og det bare er å komme seg videre, alt annet er selvplaging av verste sort. Var selv der en kort periode rundt nyttår! Det ødelagte hele julen og nyttår for min del med dårlige følelser. Heldigvis for meg er jeg en sterk personlighet, og kom meg ut av det. Kuttet kontakten og har kommet meg ut av det. For meg trenger jeg ikke null kontakt, hun gjorde meg så forbannet at jeg våknet opp! Så nå er det bare å komme seg over det faktum at forelskelsen er over og ut. Så skal jeg date andre damer igjen! Og skulle hun komme tilbake? Ja da driter jeg i det Så skal vi se om makten kanskje kan vendes andre veien. Men jeg skal være snill og si det rett ut! Vi passer ikke sammen fordi du ikke er ærlig! Grunnsteinen i et forhold. Anonymkode: fbb91...630 1
GrønnNellik68 Skrevet 24. februar 2020 Forfatter #18 Skrevet 24. februar 2020 Takk svar ..: nyttår ja. Vart nøyaktig ett år her. Man blir klengete fordi det eneste man ønsker å få litt oppmerksomhet ja alt dreier seg om at jeg ville vise han forståelse. Aldri andre veien. Krevde ingenting. Ja jeg håper jeg har lært nå. Har nok ikke om hvor sterk personlighet ... du er sterk på dating fronten der er jeg pingle men på andre områder kan jeg være sterk.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #19 Skrevet 24. februar 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Jeg ville ha noe seriøst, han ville bare ligge. Jeg prøvde flere ganger å snakke om det, men han var flink å vri seg unna. Han var flink å gi meg små hint for at jeg skulle føle meg betydningsfull, altså små, uforpliktende drypp av romantikk. Det er sånn et hekt funker, du leter etter bekreftelser hele tiden på at han føler det samme. Det som er så leit er at jeg mistet mine egne behov helt av syne. Jeg ville ikke virke innpåsliten eller klengete, så jeg gikk på akkord med egne følelser. Alt handlet om hva han ville. Til slutt konfronterte jeg han så direkte at han ikke kunne slippe unna. Jeg var helt ærlig på hva jeg ville ha, og han ble vettskremt. Det var det beste som kunne skjedd, for da ble kontakten brutt. Først nå innser jeg hvor utmattende denne relasjonen har vært. Jeg skulle vært ærlig på hva jeg ville for lenge siden. Anonymkode: 7c1ce...c17 Jeg er i samme situasjon som du er. Ønsker noe seriøst, det gjør ikke han. Prøver å få han til å ombestemme seg, men innser samtidig at jeg bare gjør vondt verre. Helt jævlig situasjon å stå i, spesielt fordi jeg bebreider meg selv så sterkt for å gjøre nettopp dette. Anonymkode: 0d5d5...507 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #20 Skrevet 24. februar 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i samme situasjon som du er. Ønsker noe seriøst, det gjør ikke han. Prøver å få han til å ombestemme seg, men innser samtidig at jeg bare gjør vondt verre. Helt jævlig situasjon å stå i, spesielt fordi jeg bebreider meg selv så sterkt for å gjøre nettopp dette. Anonymkode: 0d5d5...507 Hva gjør du for å prøve å få ham til å ombestemme seg? Nå sier jeg ting du sikkert vet fra før, men husk: Hvis han ikke vil ha noe seriøst nå, vil han ikke det i framtida heller. Sjansene er i hvert fall små. Og uansett om du hadde "overtalt" ham til å bli kjærester: Ville du greid å slappe av i det forholdet, ha det bra med deg selv? Eller ville du ha stresset med å være den perfekte kjæresten sånn at han ikke gikk lei? Hvordan kan du føle deg trygg og elsket i et forhold som starter på sånne premisser? Makta vil jo bestandig ligge hos han. Jeg vet at det er fort å bebreide seg selv. Men du kommer til å bebreide deg selv enda mer hvis du lar det skure og gå. Anonymkode: 7c1ce...c17 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå