Gå til innhold

Er det vits å ta lappen hvis man bor i Oslo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har både førerkort og bil, bosatt i Oslo. Fast parkering har jeg også!

Anonymkode: ad6be...6da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes nok det er lurt. Selv om man ikke kjøper bil, så er det greit å ha muligheten til å låne/leie bil hvis man skulle trenge det. F. eks. til alt fra flytting, til ferie, til jobboppdrag utenfor normale kontorlokaler der det ikke går mye kollektivt osv. 

Anonymkode: 08119...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.2.2020 den 14.04, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om jeg skal droppe å ta sertifikatet og heller spare de pengene til bolig. Jeg aner at bil generelt blir mer og mer upopulært her, og det vil vel på sikt også bety at kollektivtilbudene blir bedre (la oss håpe det). Hva tenker andre unge i Oslo i dag? Er det verdt det?

Anonymkode: 803a9...8e4

Synd når du ikke får en drømmejobb, som kan være i Oslo, fordi du ikke har førerkort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA verd det. Har bodd her i 21 år og har først nå fått lappen. Hvordan i huleste klarte jeg meg uten??? Jeg har ikke trikk i nærheten, bare buss, bor utenfor ring 3. Så himla enkelt med bil!!!

Anonymkode: e672f...f54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vokst opp på landet, visste jeg skulle flytte til by så derfor droppet jeg lappen. Planla å leve et bilfritt liv. Endte opp med å utdanne meg til et yrke hvor lappen var vesentlig for å få jobb. Begynte derfor å øvelseskjøre etter endt utdannelse og var 26 år da jeg fikk førerkort. Måtte ha mange kjøretimer hos kjøreskole fordi jeg ikke kjente så mange med bil i Oslo, så det ble dyrt - men ellers gikk det helt fint å ta lappen relativt seint (det var for øvrig mange på min alder i Oslo som hadde funnet ut at de også trengte førerkort).

Tenker det er helt innafor å utsette og heller prioritere boligsparing nå! Mange av mine venner og bekjente som tok lappen på bygda som 18-åringer og flyttet for å studere har endt opp med å ikke ville kjøre i byen, eller nesten noe sted, fordi de har kjørt så lite etter oppkjøringen at de er veldig usikre og dermed utrygge bak rattet. Vent ihvertfall med å ta lappen til du vet at det kommer en periode hvor du faktisk kommer til å kjøre en del etter oppkjøring - er mitt stalltips. Mengdetrening er gull!

Anonymkode: 399ee...372

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uten barn var ikke behovet der, men med barn er det er must! Vi kjører hver dag. 

Anonymkode: 4291f...129

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du mann er det ihvertfall viktig med lappen. Å ha lappen er ekstra pussymagnet. Mange kvinner vil ikke ha menn uten lappen. 

Anonymkode: 1b478...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.2.2020 den 6.29, AnonymBruker skrev:

Er du mann er det ihvertfall viktig med lappen. Å ha lappen er ekstra pussymagnet. Mange kvinner vil ikke ha menn uten lappen. 

Anonymkode: 1b478...0f0

Dette er helt sant, men noe feministene ikke vil snakke høyt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...