Gå til innhold

Når drakk du alkohol etter fødsel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fødte for 6 uker siden. Jeg delammer, så baby får både morsmelk og erstatning om hverandre. 
 

Jeg lurer på når du drakk alkohol for første gang etter fødsel? Ammet du eller ga du erstatning? Og hvordan løste du det i forhold til baby?

Anonymkode: b1fe1...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke så opptatt av å drikke alkohol..

Tok vel en shot akevitt til smalahovelaget da småtten var 10 mnd, og bare ammet en gang i døgnet. 

Det står mye om amming og alkohol på nettet om du googler. Ammehjelpen og nhi har info.

Anonymkode: 5583b...d84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg et glass vin til middagen da baby var 7 uker, og har gjort det regelmessig etterpå. Fullammer, har ikke gjort noe annerledes i forhold til baby?

Anonymkode: 83e0f...f35

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke så opptatt av å drikke alkohol..

 

Teit sagt .

Anonymkode: 02612...cc7

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tok meg et glass vin til middagen da baby var 7 uker, og har gjort det regelmessig etterpå. Fullammer, har ikke gjort noe annerledes i forhold til baby?

Anonymkode: 83e0f...f35

Ammer du når du har tatt et glass? Eller venter du litt? 

Anonymkode: b1fe1...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et par uker etter, men da smakte det ikke så godt, ble vel et halvt glass eller noe...

Anonymkode: acd51...e43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ammer du når du har tatt et glass? Eller venter du litt? 

Anonymkode: b1fe1...b03

Ikke jeg som skrev over. Men,  mengden alkohol som går i  melka er såpass liten at det ikke er noen grunn til å vente. (Såfremt du ikke er for beruset til å ta vare på et barn, såklart.) 

Anonymkode: 29372...8a6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok vel et glass vin etter 6-7 uker (baby født en uke over termin). Ammet som vanlig, det er bevist trygt. Jeg holder meg til 1-2 enheter da jeg ikke ønsker å være påvirket rundt baby. Ammer som vanlig. 

Anonymkode: 66aa8...206

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg en folkeøl her og der når mini var 4mnd ca. Tok meg også ett lite glass vin på julaften og ett i romjula. Ellers har jeg ingen trang til å drikke alkohol. Ikke gjort noe anderledes med ammingen de gangene jeg har drukket litt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok det første glasset med vin til maten da han var rundt 2 mnd, og så har det blitt et glass her og der til maten etter det. Da ammer jeg rett etterpå om nødvendig.

Anonymkode: 4e4c7...052

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første var vel 4 mnd, med andre var hun i underkant av 2 mnd. Så lenge baby er over 6 uker fra termin har ikke alkohol i melken noe å si, men en skal selvsagt aldri være full rundt barn eller håndtere barn/babyer tydelig beruset. Men en enhet eller to er ingen problem, så lenge baby er over 6 uker fra termin. 

Anonymkode: a05a0...745

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ammer du når du har tatt et glass? Eller venter du litt? 

Anonymkode: b1fe1...b03

Ammer som normalt, morsmelk er så godt som alkoholfritt selv om mor drikker seg snydens 😛 Så amming etter et glass er ingen fare. 

Anonymkode: 83e0f...f35

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungen er snart 7 måneder, ikke drukket noe enda. Ikke vært noen anledninger for det, og heller ikke så veldig høyt på prioriteringslista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når jeg har sluttet å amme/pumpe om natten. Var mest praktisk 

Anonymkode: 3f989...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ikke egentlig drikke med en gang? Så lenge man ikke er påvirket når man samsover? Hvorfor kan man ikke drikke? Går jo ikke i melken

Anonymkode: f757e...c78

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ett glass vin da han var 9 mnd. Siden da har det bare vært noen få ganger, er 3 år nå. 

Anonymkode: ebad1...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan man ikke egentlig drikke med en gang? Så lenge man ikke er påvirket når man samsover? Hvorfor kan man ikke drikke? Går jo ikke i melken

Anonymkode: f757e...c78

Det er anbefalt å vente til etter 6 uker fra termindato, pga leveren til den nyfødte. Det går over i melken, men i veldig små mengder. 

Anonymkode: df091...e72

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...