Gå til innhold

Bruker dere solkrem om vinteren?


lady90

Anbefalte innlegg

Vil tro at solkrem under dagkremen (eller motsatt) også går greit? Eller er det bedre med ett produkt med begge deler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fant denne, har den i stor kropps/ansiktskrem og den er veldig bra. Cerave har kultstatus og går for å være veldig bra og rimelig.

https://www.lyko.no/cerave/cerave-facial-moisturizing-lotion-am-52-ml?gclid=CjwKCAiAp5nyBRABEiwApTwjXsmhpxP9ymMrKFGOT-l_5Vi5w5jB-lz9GalVWy3FjOnbKAvN8AofWBoC8hwQAvD_BwE

Anonymkode: 49511...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, lady90 skrev:

Vil tro at solkrem under dagkremen (eller motsatt) også går greit? Eller er det bedre med ett produkt med begge deler?

Du skal bruke en spiseskje med krem for å få faktoren som står på produktet, da blir det mye krem om du skal bruke dagkrem i tillegg. 

Anonymkode: 30170...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fant denne, har den i stor kropps/ansiktskrem og den er veldig bra. Cerave har kultstatus og går for å være veldig bra og rimelig.

https://www.lyko.no/cerave/cerave-facial-moisturizing-lotion-am-52-ml?gclid=CjwKCAiAp5nyBRABEiwApTwjXsmhpxP9ymMrKFGOT-l_5Vi5w5jB-lz9GalVWy3FjOnbKAvN8AofWBoC8hwQAvD_BwE

Anonymkode: 49511...0a0

 

Akkurat nå, Hjertefisk skrev:

Det en den hudlegen min anbefaler 

Anonymkode: 30170...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fant denne, har den i stor kropps/ansiktskrem og den er veldig bra. Cerave har kultstatus og går for å være veldig bra og rimelig.

https://www.lyko.no/cerave/cerave-facial-moisturizing-lotion-am-52-ml?gclid=CjwKCAiAp5nyBRABEiwApTwjXsmhpxP9ymMrKFGOT-l_5Vi5w5jB-lz9GalVWy3FjOnbKAvN8AofWBoC8hwQAvD_BwE

Anonymkode: 49511...0a0

Liker at vi begge foreslo det samme produktet omtrent samtidig. 😁
Har CeraVe selv om synes den er super. Produkter med med mye Hyaluronsyre er derimot ikke det lureste man bruker dersom man er mye ute på en ordentlig iskald og tørr vinter, men funker fint til hverdags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker aldri solkrem, får klaus av det giftige greiene som tetter til porene mine.

Anonymkode: bcbeb...327

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brruker bareminerals foundation (bb versjonen) med 30 spf på vinteren :) Bare om jeg sminker meg da. Er ikke redd for å ta en gåtur i sola på vinteren ute, det gjør jeg ikke på sommeren. Og så er det noe annet om man skal på fjellet selvsagt.

Anonymkode: d82ec...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke solkrem på vinteren til hverdags. Bor på vestlandet og ser sol kanskje 1 gang annenhver uke - om jeg er heldig - i tillegg til at jeg har innejobb.

Jeg bruker Epiduo, som er A-vitaminkrem på resept, og er derfor påpasselig med å bruke solkrem om jeg vet jeg skal være ute i flere timer når det er sol, både vinter og sommer.

Begynner å bruke solkrem fast (under fuktighetskrem når det fremdeles er litt kaldt) i mars-aprilisj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, ^^Belle^^ skrev:

Jeg bruker ikke solkrem på vinteren til hverdags. Bor på vestlandet og ser sol kanskje 1 gang annenhver uke - om jeg er heldig - i tillegg til at jeg har innejobb.

Jeg bruker Epiduo, som er A-vitaminkrem på resept, og er derfor påpasselig med å bruke solkrem om jeg vet jeg skal være ute i flere timer når det er sol, både vinter og sommer.

Begynner å bruke solkrem fast (under fuktighetskrem når det fremdeles er litt kaldt) i mars-aprilisj.

Hva er forskjell på epiduo og airol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker alltid ansiktskrem med solkrem på dagen. men så bruker bytter jeg på å bruke nattkrem med aha/pha syrer og retinol. Jeg liker denne fra Paulas choice godt, den har faktor 50.

Anonymkode: 851c8...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Apocalypte skrev:

Hva er forskjell på epiduo og airol?

Det ser ut som om hovedvirkestoffene i Epiduo er adapalen og benzoylperoksid, mens i Airol er det tretinoin. Både adapalen og treninoin er retinoider, vitamin A-syre. De har nok samme misjon, altså akneforebyggende, med en bonus at det også kan minske rynker.

Jeg har ikke selv prøvd Airol, fordi Epiduo funker så bra for meg og det var det jeg fikk resept på hos legen (voksenakne).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Solfaktor 50 hver dag året rundt (Elisabeth Arden pro, Priori). Bruker produkter med vit. A- syre så da er det et must. 

Anonymkode: 4f52f...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker alltid solkrem. Liker veldig godt koreanske merket, COSRX sin aloe soothing sun cream er favoritten! Ingen white cast, gir godt med fukt uten å bli klissete eller fet. 

Anonymkode: 780b8...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker solkrem faktor 50 hver dag året rundt (Skin Ceuticals 😍). Bruker retinol et par ganger i uka, og syrer hver dag. 

Anonymkode: 24164...412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har dagkrem som har solfaktor 15. Ikke derfor jeg bruker denne. Så sant jeg ikke er på fjellet så bruker jeg ikke solfaktor om vinteren 

Anonymkode: ffbab...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Paula’s choice spf 50 året rundt❄️☀️
Jeg har ganske fet hud, men denne funker kjempebra. 

Anonymkode: c3c18...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekker UV index generelt (selv om det kun måler en av de), og på vinteren bruker jeg det ikke når jeg ikke er ute på dagen mer enn 20-30 min. Jeg er kronisk syk, så det er jeg nesten aldri, da kulde gjør mine problemer vondere. Jeg går meg en tur hvis jeg klarer, og det er det.

Jeg bruker en spesifikk ansiktssolkrem (fet hud) i tillegg til vanlig på resten av kroppen, og tror jeg skal prøve Pai sin i år eller REN sin i vår. De har begge fått gode tilbakemeldinger. Jeg har vært fornøyd før, men det kan være kjekt å prøve noe nytt av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.2.2020 den 20.19, AnonymBruker skrev:

Jeg har dagkrem som har solfaktor 15. Ikke derfor jeg bruker denne. Så sant jeg ikke er på fjellet så bruker jeg ikke solfaktor om vinteren 

Anonymkode: ffbab...7ad

Spf 15 i dagkrem har null effekt 😕

Anonymkode: c3c18...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...