Gå til innhold

Bruker dere solkrem om vinteren?


lady90

Anbefalte innlegg

Jeg har en del pigmentflekker i ansiktet og innser at jeg ikke har vært flink nok til å bruke solkrem. Synes solkrem er noe herk siden de er så klissete. Men fikk tips om at det finnes solkremer som beskytter bra og heller ikke klisser, for eksempel La Roche Posay. Kjøpte en slik, men med farge, og den var altfor brun, så har blandet den ut med dagkremen min. Den beskytter nok ikke like bra men er vel bedre enn ingenting. 

Bruker dere solkrem om vinteren? I så fall hvilken type? Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker en dagkrem med solfaktor på vinteren. Vet at dette ikke kan sammenlignes mer vanlig solkrem, men tenker at det burde hjelpe litt. Liker også å bruke sminkeprodukter som har SPF i seg. 

Når solen er sterkere prøver jeg å være flinkere med solkrem og solbriller. 

Anonymkode: c0e6a...551

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge pleier UV strålingen å være på knappe 1 på UV skalaen om vinteren. Så nei, bruker ikke solkrem nå. :) 
Ikke før påskesola kommer og jeg skal ut på lang skitur.
Å bruke solkrem om vinteren her i Norge er vel ikke så nødvendig med mindre man er under hormonbehandling eller bruker sterke syrer eller har en annen hudsykdom/tilstand som krever det?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Hjertefisk skrev:

I Norge pleier UV strålingen å være på knappe 1 på UV skalaen om vinteren. Så nei, bruker ikke solkrem nå. :) 
Ikke før påskesola kommer og jeg skal ut på lang skitur.
Å bruke solkrem om vinteren her i Norge er vel ikke så nødvendig med mindre man er under hormonbehandling eller bruker sterke syrer eller har en annen hudsykdom/tilstand som krever det?

Bruker forresten en ganske sterk krem nå (A-vitamin) som heter Airol, tror jeg bør bruke solkrem når jeg bruker den men usikker på om det er nødvendig nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de pigmentflekkene du har kommer fra soling om sommeren så sant du ikke er ute i all slags vær på vinteren. Tror solkrem på vinteren er bortkasta om en stort sett er inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, lady90 skrev:

Bruker forresten en ganske sterk krem nå (A-vitamin) som heter Airol, tror jeg bør bruke solkrem når jeg bruker den men usikker på om det er nødvendig nå?

Du trenger ikke det så sant du ikke sitter å soler deg eller drar på fjellet i sola. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Apocalypte skrev:

Du trenger ikke det så sant du ikke sitter å soler deg eller drar på fjellet i sola. 

Det anbefales å bruke solfaktor når man bruker Airol, også om vinteren. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker dagkrem med faktor 20-30 også om vinteren. Jeg får veldig lett pigmentflekker og bruker syrer og retinol flere dager i uken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, lady90 skrev:

Bruker forresten en ganske sterk krem nå (A-vitamin) som heter Airol, tror jeg bør bruke solkrem når jeg bruker den men usikker på om det er nødvendig nå?

Du burde alltid bruke solkrem når du bruker airol. Den sterk og huden blir veldig sensitiv ovenfor sol. Bruker airol selv noen dager i uken, og jeg ønsker ikke at det gode den gjør for huden min skal bli "ødelagt" av nye skader på huden. Selvom det bare er litt sol, er de viktig å beskytte huden. husk at de farlige uv strålene verken stanses av skyer eller vinduer.

Du burde kjøpe en solkrem på apoteket som er spesielt laget for ansiktet. Da kan du velge en som passer din hudtype. Selv bruker jeg en fra apoteket som gjør huden matt, da jeg ofte får fet hud. Du merker ikke at du bruker disse solkremene engang, de er som en vanlig ansikstkrem. 

Endret av mlifjeld
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Dagkrem med spf 25 på vinteren og solfaktor 50 på sommeren. Da bruker jeg la Roche posay anthelios 

Anonymkode: 30170...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker dagkrem fra Sisley med solfaktor 50 året rundt. 

Anonymkode: 4f96f...57a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, gidder ikke å bruke solkrem bare fordi jeg går ti meter bort til bilen og fra bilen tilbake hjem/jobb. Hadde jeg hatt planer om å være ute lengre så kunne jeg gjort det. Orker ikke å være hysterisk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Dagkrem med spf 25 på vinteren og solfaktor 50 på sommeren. Da bruker jeg la Roche posay anthelios 

Anonymkode: 30170...ded

Den kjøpte jeg også men med farge, og den var altfor mørk, så akkurat nå blander jeg bittelitt solkrem med dagkremen min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...