Gå til innhold

Voksent stebarn vil ikke flytte ut

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ønsker meg en oppdatering. 😊

Anonymkode: d8ca5...cc2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Eg trur nokon må skrive ein fan fic snart, så eg kan få litt «closure». Kva vart enda på visa??

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Annonse

AnonymBruker
På 14.2.2020 den 7.50, AnonymBruker skrev:

Tar man virkelig husleie av egne barn?? 

Jeg bor hos mine foreldre av ulike grunner på tredje året, og har ikke betalt en krone. 

Anonymkode: 310f0...8b7

Da håper jeg du i det minste bidrar på andre måter, som mat, middagslaging, strøm, husarbeid osv. Du bor ikke på hotell og foreldrene dine er ikke dine tjenere. 

Anonymkode: 5c8c7...4bd

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så DIN datter er viktigere enn hans sønn? Du skriver HVA hun studerer, for det høres mer stas ut enn han som ikke studerer? 
DITT hus? Meg meg meg meg og mitt!! 
skjerp deg!! Gutten trenger et sted å bo, han har ikke inntekt, og hva skal han betale med? 

Anonymkode: 8588c...240

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Så DIN datter er viktigere enn hans sønn? Du skriver HVA hun studerer, for det høres mer stas ut enn han som ikke studerer? 
skjerp deg!! Gutten trenger et sted å bo, han har ikke inntekt, og hva skal han betale med? 

Hvis du har lest tråden så har gutten fått tilbud om ett vanlig soverrom i hoveddelen av huset. TS trenger pengene hun får i leie av hybelen som denne gutten nå bor på uten å bidra med noe som helst, gutten har også invitert en kjæreste å bo der uten å snakket med TS (som er ene eier av huset).

Det var en avtale om han kunne bo på hybelen kun en hvis tid mot at gutten også skaffet seg jobb, gutten gjorde ikke det. Du sier at gutten må bo ett sted, det stemmer, men det kan fort hende etter som faren til gutten var konfliktsky at det begge en dag står uten tak over hodet med den oppførselen de viser

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Datteren hadde allerede hadde avtalt å leie leiligheten til markedspris, før stesønn begynte å mase om den. En voksen mann som ikke gidder å skaffe seg inntekt (denne situasjonen oppstod før corona) må bare leve med at han ikke har anledning til å bo for seg selv. Det er ikke mer komplisert. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 måneder senere...
On 6/30/2021 at 9:26 PM, Kattugla said:

TS hvis du ser dette, har du lyst til å gi oss en oppdatering?! 😄

Hadde helt glemt denne tråden, blir spennende å se om vi får svar :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten1 skrev (1 time siden):

Hadde helt glemt denne tråden, blir spennende å se om vi får svar :)

Enig! Denne tråden er i min KG "Hall of Fame" over frekke mennesker  😄Håper det løste seg for ts! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kattugla skrev (58 minutter siden):

Enig! Denne tråden er i min KG "Hall of Fame" over frekke mennesker  😄Håper det løste seg for ts! 

Har du noen andre «favoritter» du kan dele? 😇

Anonymkode: 007df...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Har du noen andre «favoritter» du kan dele? 😇

Anonymkode: 007df...88b

Ja! Denne her!! En mor som fikk nok og flyttet på hytta 😁

Endret av Kattugla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattugla skrev (20 minutter siden):

Enig! Den var en klassiker! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...
Annonse
AnonymBruker

Hvordan gikk dette, TS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
-lykke- skrev (På 13.2.2020 den 23.37):

Krev at han må betale. Har han ingen inntekt kan han gå til nav og få sosialstønad, da betaler nav også husleia. Så får han leve på livsoppholdet han får. Da skjønner han kanskje at det lønner seg å ha en jobb. Greit nok at han kommer opp og spiser hos dere av og til, men han skal jo ikke leve på dere.

Hvis han ikke ordner husleie på ett eller annet vis, må han jo flytte ut. Dere kunne evt. tilbudt han en litt rimeligere leie, alt etter hva han faktisk evner å betale (og gitt at han virkelig forsøker å ordne betaling). 

Jeg mener saken hadde vært en helt annen om dere hadde flust av penger (virker som leieinntektene er nokså nødvendig for deg/dere), og han søkte intenst etter jobb. Det høres ut som han er lat og bruker dere som en hvilepute. Akkurat det hadde ikke vært greit for meg - ikke når det gjelder egne barn eller evt. stebarn. 

For et forferdelig forslag! NAV og fellesskapet skal ikke betale for en som ikke gidder å jobbe! Og for at stemor skal ha leieinntekter 😳 Det får foreldrene ta seg av, tross alt de som har oppdratt han! 

Anonymkode: 33259...100

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.1.2025 den 10.52):

Hvordan gikk dette, TS?

Haha, jeg kommer av og til på denne tråden og håper på en saftig oppdatering hvor det har svartnet for ts og hun har hevet slabbedasken ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kattugla skrev (På 2.7.2021 den 14.28):

Denne er fantastisk 😂 Den dagen strikken ryker for mor 😅💪

Anonymkode: 6e947...bec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...