AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #201 Del Skrevet 19. februar 2020 Jeg beundrer hvor frekk den stesønnen er, han vet du ikke vil ha ham der gratis, han er ikke velkommen i den leiligheten i kjelleren, og attpåtil inviterer han ei dame til å bo hos seg... Det der altså helt utrolig. Anonymkode: 09d51...390 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taffel Skrevet 19. februar 2020 #202 Del Skrevet 19. februar 2020 Her bør du ikke bli rådløs, du bør bli forbanna!!!! Dette er jo totalt urimelig! De ser det jo fra sin side og mener du forfordeler eget barn, men det handler jo like mye om økonomi. Du trenger husleien og han er tilbudt et alternativ. Og at det plutselig skal flytte inn en snylter til, uten at det er avklart er bare helt utrolig frekt. Du må ta en skikkelig konfrontasjon med samboer, og KREVE at sønnen flytter opp på rommet som er tilbudt, og at dersom han vil bli samboer, så må de ut på markedet. Du har allerede inngått avtale om leie med din datter, og det er en avtale som den mest forstokkede gubbe burde forstå skal holdes. Stå på ditt, knallhardt. Og om forholdet er noe å samle på, så tåler det denne kampen. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
regine Skrevet 19. februar 2020 #203 Del Skrevet 19. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: De utnytter deg. Du kan si at dengang barna dine bodde i leiligheten billig, aldri gratis, var før du tok arveoppgjøret etter deres far. Nå har du mer lån, så du har hverken råd eller lyst til å sponse noen som tar seg så til rette. Gi dem en dato for når leiligheten skal være tom (i god tid før datteren din kommer). Din samboer har flere muligheter for din sønn å velge blandt - sønnen får et soverom i huset, gratis - sønnen bor i fars leilighet, gratis - far leier en leilighet til sønnen på det åpne markedet som han betaler for, så sønn får bo gratis Sønn kan også bli gitt ansvaret for bolig selv, men det får far eventuelt konkludere selv. Du vil ha betalende leieboere, og det blir ikke hans sønn fordi du allerede har inngått en avtale med ny leieboer. Dette hadde jeg ikke gitt meg på. For en tufs av en mann som sier så mye rart til sønnen, ikke hva gutten trenger overhode. Anonymkode: 6a6a9...f4e 1 time siden, Trolltunge skrev: Så enig. Her eier jeg huset, og min mann betaler selvfølgelig for å bo, spise og ha barn han også, men utleieleiligheten har han absolutt ingenting med å gjøre. Den er holdt helt utenfor utregning i forhold til hva han bidrar med, og er strengt talt ikke del av boligenheten han leier seg inn i. Jeg ser ikke bort fra at regnskapet mellom TS og samboeren er at han leier ut sin leilighet rimeligere enn markedsleie til sin søster (så søsteren tjener på det), samtidig bidrar han til bolig de bor i i forhold til at "han også har utgifter på egen bolig, og det er ikke han som eier huset, så... ", så TS egentlig er den som sponser at søsteren bor rimelig. TS har allerede fortalt at det er hun som har alle driftsutgifter ved huset, og at hans bidrag i såmåte har kun vært å male litt. Nå skal også TS sponse at sønnen bor gratis? I en boenhet som altså ikke egentlig er en del av boenheten samboer betaler en slags leie for å få bo i. Hvilket ikke er urimelig, siden han bor der. Tar jeg feil TS? Jeg vet ikke om mannen din er en dott som ikke våger å sette foten ned, eller om han rett ut er egoistisk og utnytter deg, men uansett bør du sette foten hardt ned. Det får heller bare bli ramaskrik, og en stesønn som synes at du er slem. Kanskje til og med en mann som synes det. Slik kan du ikke la deg tråkke på. TS: LES disse to innleggene og så tenker du gjennom hva du må gjøre. Du kan rett og slett ikke gi deg i denne situasjonen. Gjør du det så har du stesønn og kjæreste boende gratis på ubestemt tid. Tenk også litt på hvem som har ansvar her - det er faktisk ikke ditt problem at den unge mannen muligens "mister ansikt" overfor kjæresten, det er hans egne handlinger som har satt han i denne situasjonen og det er han som må komme seg ut av det. Gi far og stesønn en dato for når leiligheten skal være tømt - utgangen av februar kan jo være greit, og så skifter du lås og tømmer sjøl om ikke stesønn har fulgt opp. Han blir ikke satt på gata - han har fått tilbud om et rom i hoveddelen av huset. Igjen - gir du deg nå, så har du aldri mer råderett over din egen eiendom. Dermed må du for en gang skyld stå i konflikten og ikke gi deg. Ikke diskuter det noe mer, det blir som du har sagt. Eller syns du at avtalen med din datter ikke er verdt at du står opp for henne? 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #204 Del Skrevet 19. februar 2020 Jeg synes det er ganske stort av deg at du likevel gir ham gratis rom i selve huset mot litt plikter, etter denne oppførselen så hadde jeg faktisk satt et krav om at han skal ha full jobb og spare til boligmarked om han skal bo hjemme. Ikke fordi det er stebarn eller noe, men fordi dette er en voksen mann som uten en tanke gøatt reirer seg inne hjemme om han kan, på tide å sparke ham ut av redet og få ham selvstendig! Anonymkode: 09d51...390 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juniper Skrevet 19. februar 2020 #205 Del Skrevet 19. februar 2020 Her hadde jeg gjort kort prosess og bytta lås, og heller latt de bli sinte i ettertid. Få en låsesmed til å komme. Bytt lås. Pakk stesønns personlige eiendeler i esker og sett på trappa. Hør om du kan få med deg et par kraftige mannfolk som kan hjelpe, om noen setter seg på bakbeina. TS, de utnytter deg og respekterer deg ikke! Det er ikke ok! Dere hadde en avtale. De har brutt den (stesønnen og hans far) på flere punkter. Siden stesønn aldri har vært leieboer, kun bodd der som gjest, har han neppe samme beskyttelse som en leieboer. Stå i dette og ikke gi deg! 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
regine Skrevet 20. februar 2020 #206 Del Skrevet 20. februar 2020 Hvordan går det TS? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #207 Del Skrevet 21. februar 2020 Du høres utrulig egoistisk ut, mitt hus, min perfekte datter blablabla. Du kan vel behandle ham som at det var ditt barn? Hvis ikke får faren betale leie eller NAV? Anonymkode: fa391...422 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattugla Skrevet 21. februar 2020 #208 Del Skrevet 21. februar 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du høres utrulig egoistisk ut, mitt hus, min perfekte datter blablabla. Du kan vel behandle ham som at det var ditt barn? Hvis ikke får faren betale leie eller NAV? Anonymkode: fa391...422 Er det virkelig så vanskelig for folk å forstå at muntlige avtaler (som ts har med sin betalende datter) er også bindende? Og at det var aldri aktuelt at stesønn skulle bo mer enn 2-3 måneder i leiligheten, ikke har han holdt sin del av avtalen heller om å betale.. Skjønner veldig godt at ts ikke har lyst til å ofre økonomien for en voksen giddalaus kar som kun krever, det får eventuelt være opp til faren. Han kan jo la sønnen bo gratis i sin egen leilighet. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nooni Skrevet 21. februar 2020 #209 Del Skrevet 21. februar 2020 Han er voksen, han har en utdannelse, man kan forvente at han tar ansvar. Betaler han ikke for seg hjemme får han finne noe annet. Jeg er fullt og helt enig med deg. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten1 Skrevet 22. februar 2020 #210 Del Skrevet 22. februar 2020 Ta det opp med samboer at nå er det nok, enten får samboer fortelle sønnen sin at han MÅ flytte ut av leiligheten innen en gitt dato. Ste-sønn kan benytte rommet inne i huset som han har fått tilbud om, eventuellt finne en annen løsning. Men nå har hans og farens oppførsel gått utover Ts sin økonom og dette MÅ ta slutt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chroma Skrevet 22. februar 2020 #211 Del Skrevet 22. februar 2020 Håper det ordner seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MammaSvarDa Skrevet 23. februar 2020 #212 Del Skrevet 23. februar 2020 Håper du holder oss oppdatert på hvordan der går, TS. Er selvfølgelig enig med deg at datteren din skal flytte inn i leiligheten og så får sønnen flytte inn på et rom i huset 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #213 Del Skrevet 23. februar 2020 Dette er ikke greit i det hele tatt. Stå på ditt TS, hvis de overkjører deg på dette - vet du ikke hva de finner på neste gang! Anonymkode: cfb13...58b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 23. februar 2020 #214 Del Skrevet 23. februar 2020 Vel, TS.Her har noen tatt seg til rette og tror at de kan fortsette med det. Og det er din mann som er problemet. Så du får fortelle han at han ikke kan inngå avtaler om ditt hus uten at du er enig. Og du er ferdigsnakket om tema: stesønn flytter xdag, y.mnd. Enten frivillig eller ved at du skifter lås. Blir du nødt til å skifte lås, kan stesønnen bare se langt etter et rom i huset. Hvordan han ser ut overfor kjæresten er også noe som ikke angår deg - her har gutten og faren en jobb å gjøre når det gjelder å la være å selge skinnet før bjørnen er skutt. Du blir nødt til å være "vrang" denne gangen for å få mann og stesønn til å forstå grensen for din tålmodighet. Du har alt vært grei lenge og se hva takken er! Og hva med at du "taper ansikt" overfor din datter? Den har de vel ikke tenkt på, disse to røverne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cleopatra. Skrevet 24. februar 2020 #215 Del Skrevet 24. februar 2020 På 21.2.2020 den 14.09, AnonymBruker skrev: Du høres utrulig egoistisk ut, mitt hus, min perfekte datter blablabla. Du kan vel behandle ham som at det var ditt barn? Hvis ikke får faren betale leie eller NAV? Anonymkode: fa391...422 Åh herlighet 🙄 Vær så snill og les tråden. Det innlegget ditt er bare så ufattelig dumt 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #216 Del Skrevet 24. februar 2020 Sett dere ned med han, og krev at han søker jobber om han skal fortsette å bo der. Kjør ham gjerne ned til byen og tving ham til å levere åpne søknader. Dere må sette hardt mot hardt. Nå er det bare prat, og dere kommer ingen vei med det. Det skjønner han også, og utnytter dette. Anonymkode: 27ad3...dd3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #217 Del Skrevet 24. februar 2020 Håper du setter ned foten, hvis ikke er du en dørmatte og da kan man ikke klage heller! Anonymkode: 727ef...993 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattugla Skrevet 24. februar 2020 #218 Del Skrevet 24. februar 2020 Hva skjer TS? Har din stesønn begynt å ta livets harde realiteter innover seg; at hvis man vil bo for seg selv, må man betale for det? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #219 Del Skrevet 25. februar 2020 Det jeg gremmes litt over er at du skriver du må "trå varsomt", og jeg regner med du mener for å bevare en konfliktfritt og hyggelig stemning.. Men hvorfor skal det være din bekymring å bære? Bare for at du er kvinne? Det er nå de som bør trå varsomt i ditt hus så du ikke blir opprørt! Det er jo ikke de interessert i. Så hvorfor skal du? Pakk ut ungen, vask ned og gi nøklene til dattera di. Ferdig snakka (nå har jeg bare lest første side i tråden) Anonymkode: a1ba5...699 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #220 Del Skrevet 26. februar 2020 Lurer veldig på hva det ble til! Anonymkode: c732d...7f6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå