Gå til innhold

Frankrike på vei mot stupet, 150 områder kontrollert av islamister


BrukerErHeltAnonym

Anbefalte innlegg

Den franske sikkerhetstjenesten Direction Générale de la Sécurité Intérieure (DGSI): 150 områder i republikken er under kontroll av Muhammeds svarte fane. Dokumentet er hemmeligstemplet, men ble lekket til Le Journal du Dimanche.

Det er ikke bare forsteder til de store byene, som Paris, Lyon og Marseille, som er rammet av islamsk maktovertakelse. Også mindre byer, som Maubeuge nær den belgiske grensen, opplever det samme. Her har Det muslimske brorskapet 40 prosent oppslutning, nærmere bestemt Unionen av franske muslimer (UDMF), tilsvarende Islamsk Råd Norge. Tilstanden i Maubeuge  karakteriseres som «alarmerende».

https://www.rights.no/2020/01/et-stor-nasjon-pa-vei-mot-stupet-gode-losninger-finnes-ikke/

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tar IKKE sånne  kilder seriøst  fra rights. , document. nu  eller alle andre sider skrevet  av  høyreekstreme  og Hege  Storhaug- fans  sine fakta  .

 

Takk men ellers takk du 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rogadame said:

Tar IKKE sånne  kilder seriøst  fra rights. , document. nu  eller alle andre sider skrevet  av  høyreekstreme  og Hege  Storhaug- fans  sine fakta  .

 

Takk men ellers takk du 

Hadde du giddet å lese artikkelen ville du sett at informasjonen kommer fra den franske avisen Le Journal du Dimanche.

Men stikk gjerne hodet i standen hvis du tror det hjelper.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rogadame skrev:

Tar IKKE sånne  kilder seriøst  fra rights. , document. nu  eller alle andre sider skrevet  av  høyreekstreme  og Hege  Storhaug- fans  sine fakta  .

 

Takk men ellers takk du 

Dårlig hersketeknikk. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest commeilfaut
11 minutter siden, BrukerErHeltAnonym skrev:

150 områder i republikken er under kontroll av Muhammeds svarte fane.

Jeg tok meg tid til å lese kilden,Le Journal du Dimanche, men fant ingenting om dette. 

Dette er snakk om bekymring for islamisering i forskjellige regioner, og hvordan fransk lov skaper problemer for hvordan de skal angripe problemet (uten at det blir oppfattet som rasistisk, eller anti-islamsk) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Rogadame skrev:

Tar IKKE sånne  kilder seriøst  fra rights. , document. nu  eller alle andre sider skrevet  av  høyreekstreme  og Hege  Storhaug- fans  sine fakta  .

 

Takk men ellers takk du 

Vel, nå referer artikkelen til kilden som er en stor fransk ukesvis. Du får lese originalteksten istedenfor, dersom du leser fransk vel og merke. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte

Kommer fra tre ukers tur i Frankrike nå, har kjørt bil over store deler av landet.

Jeg så ingenting til det du nevner, men vi var ikke i Paris denne gangen. 

Tvert i mot, så ble jeg overrasket over hvor stille og rolig det var overalt.

Samme med Tyskland og Nederland, alt virker idyllisk.

Eneste jeg ser i større byer, er at det er mange flere uteliggere enn jeg er vant med. Drar avgårde igjen om et par uker, har til gode å se noe som helst negativt i noen land. 

Endret av Dævendøtte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, commeilfaut skrev:

Jeg tok meg tid til å lese kilden,Le Journal du Dimanche, men fant ingenting om dette. 

Dette er snakk om bekymring for islamisering i forskjellige regioner, og hvordan fransk lov skaper problemer for hvordan de skal angripe problemet (uten at det blir oppfattet som rasistisk, eller anti-islamsk) .

Det står ikke under kontroll, men under innflytelse. 

La DGSI a listé 150 quartiers sous l'emprise de l'islam radical

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Kommer fra tre ukers tur i Frankrike nå, har kjørt bil over store deler av landet.

Jeg så ingenting til det du nevner, men vi var ikke i Paris denne gangen. 

Tvert i mot, så ble jeg overrasket over hvor stille og rolig det var overalt.

Samme med Tyskland og Nederland, alt virker idyllisk.

Eneste jeg ser i større byer, er at det er mange flere uteliggere enn jeg er vant med. Drar avgårde igjen om et par uker, har til gode å se noe som helst negativt i noen land. 

Ja, men da kan vi jo konkludere med at alt er i skjønneste orden. Du har tross alt vært på biltur gjennom landet. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, BrukerErHeltAnonym skrev:

Hadde du giddet å lese artikkelen ville du sett at informasjonen kommer fra den franske avisen Le Journal du Dimanche.

Men stikk gjerne hodet i standen hvis du tror det hjelper.

 Hjelper  ikke  å true med " bare vent til Norge blir tatt over av islam så kan dere angre " 

Jeg er ateist og liker ikke noen relegioner   , men stiller meg svært skeptisk  til grupperinger  som fokuserer hatet  mot en spesiell  relegion. 

Heldigvis  vokser ungdom opp idag med med noe som heter kildekritikk ( plenum i norsk og samfunnsfag faktisk )  , de er såpass smarte at de ser likheten på jødehatet  og kommentarfeltet i KG og VG  der islamofober  fyrer løs.

Så  jeg går fremtiden  imøte  med lyst sinn faktisk,  ikke i jorden i det hele tatt 👍😂

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Dævendøtte said:

Kommer fra tre ukers tur i Frankrike nå, har kjørt bil over store deler av landet.

Jeg så ingenting til det du nevner, men vi var ikke i Paris denne gangen. 

Tvert i mot, så ble jeg overrasket over hvor stille og rolig det var overalt.

Samme med Tyskland og Nederland, alt virker idyllisk.

Eneste jeg ser i større byer, er at det er mange flere uteliggere enn jeg er vant med. Drar avgårde igjen om et par uker, har til gode å se noe som helst negativt i noen land. 

Såpass ja. Den franske sikkerhetstjenesten tar feil. Da var det avklart.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, HalldirV2 said:

Det står ikke under kontroll, men under innflytelse. 

La DGSI a listé 150 quartiers sous l'emprise de l'islam radical

De bruker sterkere uttrykk i avsnittet etter den linja. "The DGSI has just mapped the 150 neighborhoods "held" according to it by the Islamists:", i følge Google Translate.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Rogadame skrev:

 Hjelper  ikke  å true med " bare vent til Norge blir tatt over av islam så kan dere angre " 

Jeg er ateist og liker ikke noen relegioner   , men stiller meg svært skeptisk  til grupperinger  som fokuserer hatet  mot en spesiell  relegion. 

Heldigvis  vokser ungdom opp idag med med noe som heter kildekritikk ( plenum i norsk og samfunnsfag faktisk )  , de er såpass smarte at de ser likheten på jødehatet  og kommentarfeltet i KG og VG  der islamofober  fyrer løs.

Så  jeg går fremtiden  imøte  med lyst sinn faktisk,  ikke i jorden i det hele tatt 👍😂

Får håpe de lærer seg begrepsavklaring også, slik at de klarer å skille mellom hat og kritikk. Jeg håper også de lærer historie, slik at de forstår hvor viktig religionskritikk har vært for hvor vi er i dag - og for hvorfor homofile har rettigheter, hvorfor vi ikke brenner "hekser" på bålet osv. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Får håpe de lærer seg begrepsavklaring også, slik at de klarer å skille mellom hat og kritikk. Jeg håper også de lærer historie, slik at de forstår hvor viktig religionskritikk har vært for hvor vi er i dag - og for hvorfor homofile har rettigheter, hvorfor vi ikke brenner "hekser" på bålet osv. 

 

Jada  de gjør de.

Ungdom idag er mye kunnskapsrike og opplyste enn hva " vi " lærte på 80- 90 tallet 

De  har imperialismen, den franske revolusjonen,  den amerikanske revolusjonen  , 1 og andre verdenskrig, Norges historie og grunnlov,  og til slutt  tiende  klasse skal de trekke paralleller og årsak/ virkning  fra   1900 tallet  og frem til nyhetsbildet vi får i fleisen idag.

Har trua  på ungdommen 👍

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Rogadame skrev:

 Hjelper  ikke  å true med " bare vent til Norge blir tatt over av islam så kan dere angre " 

Jeg er ateist og liker ikke noen relegioner   , men stiller meg svært skeptisk  til grupperinger  som fokuserer hatet  mot en spesiell  relegion. 

Heldigvis  vokser ungdom opp idag med med noe som heter kildekritikk ( plenum i norsk og samfunnsfag faktisk )  , de er såpass smarte at de ser likheten på jødehatet  og kommentarfeltet i KG og VG  der islamofober  fyrer løs.

Så  jeg går fremtiden  imøte  med lyst sinn faktisk,  ikke i jorden i det hele tatt 👍😂

Jeg kan bare snakke for meg selv, jeg er skeptisk til denne utviklingen nettop FORDI jødehatet (og hatet mot andre grupper) er på full fremmarsj i Europa. Jøder flytter fra Europa til Israel fordi de ikke lenger føler seg trygge. Nyankomne migranter kommer med bagasje vesten ikke vet hvordan de skal håndtere, og de er redd for å håndtere den.

Det er fint du kan velte deg i din egen godhet ved å sette likhetstrekk mellom de som er skeptiske til denne utviklingen, med høyreekstreme, men noen av oss har faktisk ikke råd til å ta sjanser på at dette "går seg til". Bryr du deg om det?

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, Callisto83 skrev:

Jeg kan bare snakke for meg selv, jeg er skeptisk til denne utviklingen nettop FORDI jødehatet (og hatet mot andre grupper) er på full fremmarsj i Europa. Jøder flytter fra Europa til Israel fordi de ikke lenger føler seg trygge. Nyankomne migranter kommer med bagasje vesten ikke vet hvordan de skal håndtere, og de er redd for å håndtere den.

Det er fint du kan velte deg i din egen godhet ved å sette likhetstrekk mellom de som er skeptiske til denne utviklingen, med høyreekstreme, men noen av oss har faktisk ikke råd til å ta sjanser på at dette "går seg til". Bryr du deg om det?

 

Jeg er opptatt at elevene stiller spørsmål med ting og er skeptiske til alt de leser , finner flere kilder og så kommer med et standpunkt. 

Gjerne har de en paneldebatt,  for og imot.

Men forbeholder meg retten å kalle   nyheter fra rights. Og document for useriøse / med en klype salt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest commeilfaut
53 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Det står ikke under kontroll, men under innflytelse. 

Det er jo nettopp derfor rights er en uredelig kilde, det var de som skrev "under kontroll" noe som hverken stemmer med kilden eller virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Rogadame said:

Jeg er opptatt at elevene stiller spørsmål med ting og er skeptiske til alt de leser , finner flere kilder og så kommer med et standpunkt. 

Gjerne har de en paneldebatt,  for og imot.

Men forbeholder meg retten å kalle   nyheter fra rights. 

For ente gang, nyhetene kommer fra en fransk avis og er basert på en lekket hemmeligstemplet rapport fra den franske sikkerhetstjenesten.

Og å kalle den tidligere SV'eren Storhaug for høyreekstrem blir bare for dumt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
46 minutter siden, BrukerErHeltAnonym skrev:

Såpass ja. Den franske sikkerhetstjenesten tar feil. Da var det avklart.

Herregud. Leseforståelsen er dårlig hos de som har gått livets harde skole, skjønner jeg.

Jeg skrev kun om min oppfattelse av landet, har vært i Frankrike flere år på rad og besøkt omtrent alle byer i landet. Og har ALDRI opplevd noe tull, verken nå eller tidligere år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...