Gå til innhold

Frankrike på vei mot stupet, 150 områder kontrollert av islamister


BrukerErHeltAnonym

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Dævendøtte said:

Herregud. Leseforståelsen er dårlig hos de som har gått livets harde skole, skjønner jeg.

Snakk for deg selv.

1 hour ago, Dævendøtte said:

Jeg skrev kun om min oppfattelse av landet, har vært i Frankrike flere år på rad og besøkt omtrent alle byer i landet. Og har ALDRI opplevd noe tull, verken nå eller tidligere år. 

Personlige anekdoter er av liten interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dævendøtte
11 minutter siden, BrukerErHeltAnonym skrev:

Snakk for deg selv.

Personlige anekdoter er av liten interesse.

Flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Rogadame skrev:

Skal jeg nevne en jeg liker (likte) må det være Hans Rosling ;)

Så Rosling var en du ukritisk lyttet til, uten å ettergå ytringene/referansene hans? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount
17 minutter siden, Rogadame skrev:

 

Vi får bare vente å se da vettu ;)

Gjør det, også i forhold til klimautfordringene 💣 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Så Rosling var en du ukritisk lyttet til, uten å ettergå ytringene/referansene hans? 

Nei det var ikke det du spurte om ? Du spurte om en jeg likte ?

Jeg er kritisk til  det meste jeg leser og alle jeg møter- liker å se ting fra to sider alltid, for så å lage en egen mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rogadame skrev:

Nei det var ikke det du spurte om ? Du spurte om en jeg likte ?

Jeg er kritisk til  det meste jeg leser og alle jeg møter- liker å se ting fra to sider alltid, for så å lage en egen mening.

Nei, jeg spurte om hvilke du ser på som pålitelige. Men det spiller ingen rolle, jeg spurte kun av nysgjerrighet. Rosling hadde forresten mye bra for seg, selv om han var en smule vag. Jeg vil ikke bruke ordet "feig" slik enkelte har gjort (for ekstremt), men vag eller konfliktsky passer vel bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.1.2020 den 15.48, Rogadame skrev:

Tar IKKE sånne  kilder seriøst  fra rights. , document. nu  eller alle andre sider skrevet  av  høyreekstreme  og Hege  Storhaug- fans  sine fakta  .

 

Takk men ellers takk du 

Fornektelser er vanlig i bruk, særlig i slike debatter som dette.  Men det hjelper ikke lengre, alle som ikke stikker hodet i sanden ser hva som er i ferd med å skje.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/30/2020 at 6:12 PM, Rogadame said:

 

Jeg forholder meg til  det først jeg skrev : HRS er ikke en pålitelig kilde for meg ;)

Anser du NRK som en pålitelig kilde? Hva med Dagbladet? 

Jeg anser at HRS og dukment.no er langt bedre stilt med sannheten enn Nrk siden dekkingen av Voldtekts sakene i England og "utenforskap" områdene i Sverige. Hva med dagbladet som publiserte en feminist som støtter kvinnelig pedofili? Jeg antar at folk flest har mistet troen på gammel media og går over til alternativer til det punktet i dag at Dokument og HRS har ca 75% antall lesere som dagbladet, vg og aftenposten i dag ifra 10% i 2010. Om dette forsetter så kommer i 2023 Dukument være den største nettavisen i Norge.       

Det som er problemet er at folk ser problemet i samfunnet som medfører islam ekstreme verdier og holdninger, avisene og tven blånekter å snakke om dette pga rasisme. Derfor så har alternative media så fremtreden i dag og dette gjør de uten pressestøtte. De har også enormt aktiv kommentatorfelt og tilsammenligning så er KV aktuelt nesten død siden ekstrem moderering.      

Hvordan kan vi ha en debatt om islam når folk som deg lukker øyne og snakker ned som disse sidene som konspirasjon teori eller "rasisme"? Hvorfor stenger ikke staten ned disse media forekomstene for usannheter eller hat via retten om de var så ille? Hvorfor har "rasistene" ikke problem med thai personer eller kinesere men med utelukkende muslimer og islam?               

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Anser du NRK som en pålitelig kilde? Hva med Dagbladet? 

Jeg anser at HRS og dukment.no er langt bedre stilt med sannheten enn Nrk siden dekkingen av Voldtekts sakene i England og "utenforskap" områdene i Sverige. Hva med dagbladet som publiserte en feminist som støtter kvinnelig pedofili? Jeg antar at folk flest har mistet troen på gammel media og går over til alternativer til det punktet i dag at Dokument og HRS har ca 75% antall lesere som dagbladet, vg og aftenposten i dag ifra 10% i 2010. Om dette forsetter så kommer i 2023 Dukument være den største nettavisen i Norge.       

Det som er problemet er at folk ser problemet i samfunnet som medfører islam ekstreme verdier og holdninger, avisene og tven blånekter å snakke om dette pga rasisme. Derfor så har alternative media så fremtreden i dag og dette gjør de uten pressestøtte. De har også enormt aktiv kommentatorfelt og tilsammenligning så er KV aktuelt nesten død siden ekstrem moderering.      

Hvordan kan vi ha en debatt om islam når folk som deg lukker øyne og snakker ned som disse sidene som konspirasjon teori eller "rasisme"? Hvorfor stenger ikke staten ned disse media forekomstene for usannheter eller hat via retten om de var så ille? Hvorfor har "rasistene" ikke problem med thai personer eller kinesere men med utelukkende muslimer og islam?               

Lesere  er der kun fordi de har en felles fiende- islam. 

Jeg er feks ateist og human etiker  , jeg vil selvfølgelig gå inn på sider   mer til felles med sånne verdier jeg selv har. 

Men jeg er ikke enig i ALT de skriver. Jeg har da egne meninger. 

Jeg liker ikke relegioner .Gammelt oppgulp fra Midtøsten som ikke hører hjemmei 2020.Islam er ingen unntak, iallefall ikke av den ekstremistiske typen.  Men jeg liker heller ikke grupperinger som  retter hatet sitt mot en spesifikk relegion. 

Grunnen til at Dagbladet og VG sitt kommentarfelt blir moderert er  blant annet at folk klapper frem disse to herremennene fra utøya  og inni moskeen.

70 lærere på en ungdomsskole  må da alle være blåøyde , strutser og  naive  når elevene får i oppgave i samfunnsfag om å skrive om islamhat,  ...trenger ikke være et geni  for å forstå  hva det går i .

Ja vi får vente å se hva som skjer i fremtiden  da vet du ;)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Rogadame said:

Lesere  er der kun fordi de har en felles fiende- islam. 

Kan du si hvorfor du tror dette og er det galt av de som er der å hate islam.   

16 minutter siden, Rogadame said:

Jeg er feks ateist og human etiker  , jeg vil selvfølgelig gå inn på sider   mer til felles med sånne verdier jeg selv har. 

Så du ekskluderer dem og velger ikke å vite hva som sies og menes, siden du er ateist og human etiker. Om du har verdier som human etiker som er forenlig med islam i Norge ønsker jeg gjerne å vite hva de er. Du har imamer som er wahabister som mener at utro kvinner burde steines som IRN har på talerstolen, samt at jeg er en uren kvinne siden jeg ikke har hijab.     

16 minutter siden, Rogadame said:

Men jeg er ikke enig i ALT de skriver. Jeg har da egne meninger. 

Hvem er de, Dagbladet? 

16 minutter siden, Rogadame said:

Jeg liker ikke relegioner .Gammelt oppgulp fra Midtøsten som ikke hører hjemmei 2020.Islam er ingen unntak, iallefall ikke av den ekstremistiske typen.  Men jeg liker heller ikke grupperinger som  retter hatet sitt mot en spesifikk relegion. 

Kan det være en grunn til det?  Burde ikke du som human etiker være spesielt imot islam? Jeg ser ikke de er imot thai eller kinesere.  

16 minutter siden, Rogadame said:

Grunnen til at Dagbladet og VG sitt kommentarfelt blir moderert er  blant annet at folk klapper frem disse to herremennene fra utøya  og inni moskeen.

Absolutt ikke, om så hadde det vært rabalder uten like, jeg har sett ingen eller hørt om dette. Om du tror dette så lever du i et ekkokammer der alle er enig og godhets singaleser med hverandre.       

16 minutter siden, Rogadame said:

70 lærere på en ungdomsskole  må da alle være blåøyde , strutser og  naive  når elevene får i oppgave i samfunnsfag om å skrive om islamhat,  ...trenger ikke være et geni  for å forstå  hva det går i .

Kan du henvise meg hva dette gjelder, er det en skole om ønsker å stoppe diskriminering eller er det skole med immigrasjons gjenger.   

angående immigranter gjenger på skolen mener du at dette skal forsette eller sette en stopper for dette. Vi har bokstavelig talt skoleverket som går ut med pressemelding om vold og trusler ifra disse gjengene siden det har blitt så stort problem. Disse gjengene bedriver vold, seksuell trakassering, voldtekt og grov vold (knivstikking) mot medelever. 

16 minutter siden, Rogadame said:

Ja vi får vente å se hva som skjer i fremtiden  da vet du ;)

Tror at dette kommer til få gigantiske politiske følger, Sverige statsminister ønsker at soldater ifra "grandlendere" aka oss og Danmark til hjelp i Sverige i fremtiden. Oslo er ganske sørgelig for å si det mildt. Jeg anser det vi kaller høyre i dag kommer til å bli kalt senteren og venstre partiene kommer til å bli sett som farlige ekstremister.      

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Kan du si hvorfor du tror dette og er det galt av de som er der å hate islam.   

Så du ekskluderer dem og velger ikke å vite hva som sies og menes, siden du er ateist og human etiker. Om du har verdier som human etiker som er forenlig med islam i Norge ønsker jeg gjerne å vite hva de er. Du har imamer som er wahabister som mener at utro kvinner burde steines som IRN har på talerstolen, samt at jeg er en uren kvinne siden jeg ikke har hijab.     

Hvem er de, Dagbladet? 

Kan det være en grunn til det?  Burde ikke du som human etiker være spesielt imot islam? Jeg ser ikke de er imot thai eller kinesere.  

Absolutt ikke, om så hadde det vært rabalder uten like, jeg har sett ingen eller hørt om dette. Om du tror dette så lever du i et ekkokammer der alle er enig og godhets singaleser med hverandre.       

Kan du henvise meg hva dette gjelder, er det en skole om ønsker å stoppe diskriminering eller er det skole med immigrasjons gjenger.   

angående immigranter gjenger på skolen mener du at dette skal forsette eller sette en stopper for dette. Vi har bokstavelig talt skoleverket som går ut med pressemelding om vold og trusler ifra disse gjengene siden det har blitt så stort problem. Disse gjengene bedriver vold, seksuell trakassering, voldtekt og grov vold (knivstikking) mot medelever. 

Tror at dette kommer til få gigantiske politiske følger, Sverige statsminister ønsker at soldater ifra "grandlendere" aka oss og Danmark til hjelp i Sverige i fremtiden. Oslo er ganske sørgelig for å si det mildt. Jeg anser det vi kaller høyre i dag kommer til å bli kalt senteren og venstre partiene kommer til å bli sett som farlige ekstremister.      

Humanetikere e kritiske til islam ja   og hvordan kvinner blir kneblet og ateister blir  forfulgt.

Men har ikke noe behov å henge på dokument .nu og samle sammen alt gørr som  er å finne , gjerne skrive litt om for at kommentarfeltet kan sitte å koke og ase  seg  opp .

Der finnes ikke noe mellomting på hrs  og dokument .

De er ingen nyanser. Ingen som vet forskjell på shia  og sunni. Ingen som ser forskjellen  om en muslim er fra Bosnia, Somalia eller Iran. Og heller ikke står det noe om at over halvparten  av antall muslimer oppført i SSB  regner seg som ikke- relegiøse .

Men du får kalle meg en naiv, blåøyd  struts så mye du vil ;)

Jeg forbeholder meg retten å ha et kritisk blikk på de aller fleste aviser og heller trekke  egne konklusjoner.

Endret av Rogadame
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...