Gå til innhold

Spørsmål om oppkjøring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev:

hooh, det vedtaket. Ikke en positiv ting jo xD Imponerende at sensor ikke skrev det noe mer positivt.

Ja, det lyder litt strengt 🤣 Jeg er evig takknemlig for at jeg besto, jeg tror han valgte å legge godviljen til - for jeg var helt ekstremt nervøs. En snill mann. 

Anonymkode: 50bdd...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hør på abrasive :)

Et tips som fungerte for meg er å kommentere valgene du gjør, på min oppkjøring var det dårlig føre og snødde masse. På motorveien sa jeg derfor at nå er det dårlig sikt og isete så da kjører jeg heller som en tregost (lå i 65-70 og hindret ikke trafikk). Måtte også bråstoppe i et kryss da det ble rødt raskt, sa at jeg ikke var forbredt på at det skulle endre så fort så beklaget dårlig passasjerkomfort. Holdt også på å kjøre ut i grøfta da en diger lastebil kom mot på smal vei og sensor tok i rattet. 

Jeg var sikker på at jeg kom til å stryke, men bestod og fikk mye skryt for trygge valg, har kjørt i 15 år etter dette og har ikke engang en parkeringsbot :) så om du velger å gjøre noe som kan være til hinder eller feil, begrunn valget ditt så sensor skjønner tankegangen. En venn nektet å kjøre ut på en motorvei pga null sikt, og valgte å kjøre en annen vei - bestod også da det var et trygt valg. 

Anonymkode: 79a3e...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest MrTeddy29
På 9.2.2020 den 19.47, ajarRun skrev:

For det første, man stryker ikke på en enkelt feil. Det skjer bare ikke. Du må ha gjort flere andre feil, hva var disse feilene? Sensor forteller bare om de viktigste grunnene til stryk. Elever med alvorlige feil går igjennom så lenge de ellers kjøre bra (selv der sensor griper inn). 

Selvsagt kan man stryke både på å kjøre for fort og for sakte. Ta en strekning med fartsgrense 80km/t der jeg jobber. Der kan man stort sett kjøre i 80, men i en del av svingene er det naturlig og akseptabelt å gå ned til rundt 70. Kjører du i 70km/t hele veien bidrar du ikke til god trafikkavvikling. Hvis føret er dårlig kan 80 igjen bli for fort. I tillegg varierer det fra kandidat til kandidat. Jeg klarer å holde bilen stødig i 80 gjennom alle svingene der, mens andre sliter (og burde da senke farten). 

Mulig jeg misforstår men jeg ville lugget mot venstre (nærmere gulstripen enn hvitstripen) ved normal sikt og så litt mot høyre i uoversiktigle svinger (med måte, er du oppå hvitstripen er det en toerfeil).

Kan du poste teksten fra vedtaket? Jeg er 100% sikker på at det står mer der enn at fartstilpassingen din var dårlig.

Lagde du kø? Hvis biler tok deg igjen, slapp du dem forbi? Hvis ikke er du unødig til hinder, og det er ikke lov.

Du bør finne deg en trafikklærer somm kjenner sensorene og sier hva kjepphestene til den du får er. Jeg kan fortelle deg ordrett hvordan sensor kjører alle rutene, og jeg kan skrive vedtaket deres for dem. Stort sett klarer jeg å gjette ruten også slik at oppvarmingsruten er samme som oppkjøringsruten. 

Fartsilpassing er ikke å kjøre i 80km/t, farsttilpassing er å kontinuerlig variere farten. Detr verste jeg vet er noen som senker farten i en sving og aldri kommer opp igjen. 

Du bør også poste vedtaket slik at du får flere ting å fokusere på. Jeg anbefaler en notatblokk til oppsummmeringen og å spørre etter alle anmerkningene (ikke sikkert du får dem da).

Jo faktisk, man kan stryke med bare en feil. Men feilen må vær GROV.. Man kan feile med engang når man bryter vikeplikta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...