Gå til innhold

Hvordan og når annonserte dere graviditet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sjefen min fikk vite det med en gang jeg fikk positiv test. Testet meg på jobb, sendte bilde av positiv test til mannen min, og så gikk jeg inn til sjefen min og sa det. Jeg går på en del medisiner til vanlig som jeg måtte slutte brått med når jeg ble gravid, og jeg ville ikke at sjefen min skulle lure på hvorfor jeg plutselig endret adferd og måtte ha mer tilpasning(ikke noe sinnsykt, men har ADHD og kronisk migrene, så det merktes nok at jeg ble brått dårligere og litt ukonsentrert når jeg sluttet på medisinene mine). de kommende besteforeldrene fikk vite det i uke 8, fortalte det etter hvert til resten av familien før jeg la ut annonsering på facebook i uke 15. og ja, jeg er også 32, så jeg er teit da skjønner jeg 🤣 det var også den første tingen jeg la ut på facebook på nærmere 4 år. 

Anonymkode: 43ab2...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hold det for oss selv frem til uke 12, og sa det først til familie. Overrasket de kommende besteforeldrene med et innpakket ultralydbilde (TUL) 😊

Ikke annonsert på sosiale medier, annet enn at jeg la ut en en mystory på IG da jeg var rundt uke 25. Viste en liten snutt av oss, hvor man ser kulen på magen. Blir ikke noe mer annonsering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.1.2020 den 17.07, AnonymBruker skrev:

I hvilken uke annonserte dere graviditeten? Til familien, arbeidsplassen/sjefen, venner og bekjente? Og på hvilken måte gjorde dere det? :)

Og er det innafor å annonsere på sosiale medier?🤔 Jeg er veldig lite aktiv på sosiale medier, sikkert 2 år siden jeg la ut noe. Men virker jo greit å fortelle det til alle på en gang? (Forteller jo selvsagt familien og de nærmeste før en evt. annosering)

Anonymkode: 8bb99...073

Mamma og pappa uke 5, par dager etter at vi fant det ut. Én venninne i uke 9, én venninne i uke 11 (10 uker på vei), og familien til samboer og resterende venninner samt arbeidsgiver og noen kollegaer i uke 13. Fortalte folk i melding eller snap om at baby er på vei med termin i xx. Ikke annonsert på sosiale medier og kommer ikke til å gjøre det, føler for personlig for meg. Kommer naturlig til å vises når jeg får synlig mage og legger ut bilder av meg selv, men kommer ikke til å poengtere det. 

Anonymkode: a32a2...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte det til våre foreldre, søsken og et par nære venner ganske rett etter positiv test. Vi hadde prøvd så lenge og klarte rett og slett ikke å dempe vår begeistring. Jeg var også veldig redd for å miste og ville gjerne at de som sto meg nærmest skulle vite om det, sånn tilfelle. 

Neste som fikk vite det var vel sjefen, rundt uke 10 tror jeg. 

Jeg hadde en liten periode jeg la veldig på meg og følte meg så feit og ekkel, og det gikk ikke an å se at jeg var gravid. Ja, det var nok teit å tenke sånn, men da la jeg ut på sosiale medier, bare for at folk skulle vite at jeg var gravid liksom. Det var vel i uke 22 tror jeg. Jeg er 30, og ikke særlig aktiv på facebook til vanlig.. 

Anonymkode: 5a8c0...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte venninna mi dagen før ikm, da jeg satt med svak positiv ebaytest i handen og ikke ville bry mannen min før jeg var sikker på at det ikke var skyggestrek. Fortalte det til mannen dagen etter da jeg fikk testet på morgenurin. 

Min mor fikk vite det i uke 7, og besteforeldrene mine i uke 10/11. Pappa fikk også vite det rundt uke 11. 

Svigermor og resten av svigerslekta fikk vite det i uke 17. Ingen av oss ville si det før fordi svigerfolket ikke klarer å holde ting for seg selv. 

Anonymkode: 435db...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonserte ikke selve graviditeten, men la ut en melding da barnet ble født.

Anonymkode: 82602...9ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.1.2020 den 9.29, AnonymBruker skrev:

Ja for deg🤣

Anonymkode: d9213...3821

Jeg synes det er veldig hyggelig å se andres annonseringer i sosiale medier. Og fint å få ryddig informasjon, så man slipper å forholde seg til rykter, om det er snakk om mer perifere bekjente. 

Anonymkode: 112dc...978

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er veldig hyggelig å se andres annonseringer i sosiale medier. Og fint å få ryddig informasjon, så man slipper å forholde seg til rykter, om det er snakk om mer perifere bekjente. 

Anonymkode: 112dc...978

Jeg syns også det er veldig hyggelig å se andre sine annonseringer 😃 

Anonymkode: 773e4...848

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familie rundt uke 12, venner etter oul, some etter at barnet ble født. 

Hadde egentlig ikke tenkt å annonsere fødselen, men jeg ble sykt og innlagt på slutten av graviditeten og visste at folk var bekymret siden jeg uteble fra planlagte sammenkomster, jobb osv. Noen sendte melding og spurte, men vet at mange vegrer seg for å mase, derfor tenkte vi at det var ryddigst å bare legge ut en oppdatering om at ungen var ute 😝

Anonymkode: 29195...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.1.2020 den 18.05, AnonymBruker skrev:

Jeg er 32, og annonserte det i sosiale medier. Det var veldig hyggelig ;)

Anonymkode: 773e4...848

Hahah, jeg også med alle sammen(har 4). Og jeg er snart 40🙈 Jeg har en ganske stor familie og hadde jeg skulle ringt alle sammen hadde barnet blitt født før jeg ble ferdig omtrent. Også andre, som tidligere kollegaer og venninner synes også det var koselig at jeg annonserte det. Naboen min på over 30 gjorde det også, synes det var så koselig!

Anonymkode: 7d945...e4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.1.2020 den 9.29, AnonymBruker skrev:

Ja for deg🤣

Anonymkode: d9213...382

Syntes du ikke det er hyggelig å se at andre skal ha barn? Hvorfor det? 

Anonymkode: a55f2...4d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syntes du ikke det er hyggelig å se at andre skal ha barn? Hvorfor det? 

Anonymkode: a55f2...4d0

De som av ulike grunner ikke kan få barn kan vel synes at det er mindre hyggelig å se graviditets- og fødselsinnlegg i det uendelige. Det betyr selvfølgelig ikke at man ikke skal legge det ut. 

Jeg for min del er i en alder hvor alle sosiale media-kanaler drukner i forlovelser, bryllupsbilder, graviditeter, fødsler og småunger. Veldig stas for de det gjelder, men ikke spesielt interessant for andre enn de nærmeste. 

Anonymkode: 44d2c...c73

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte en melding til ei nær venninne samme dag som jeg fikk positiv test andre gangen, og hun fikk vite det i løpet av uke 4 første gang. Jeg fortalte det på jobb i uke 6 begge ganger fordi jeg fikk ekstremversjonen av svangerskapskvalme da. Av samme grunn fortalte vi det til familie og venner som vi møtte jevnlig. Med førstemann var jeg så dårlig at jeg var inn og ut av sykehus, og med andremann sa jeg fra til familie som var så snill at de hjalp til litt med nr. en da jeg var på det verste og mannen var på jobb. Ellers sa vi det til folk vi snakket med hvis det falt naturlig. Vi skrev en "fødselsannonse" i sosiale medier dagen etter fødsel. 

Jeg syns det er hyggelig med graviditets- og fødselsannonseringer. Og vi har vært ufrivillig barnløse, og fikk barn vha. IVF, så jeg har også kjent på at det var sårt når det kjennes som "hele Facebook" er gravide/har nyfødte. Men siden dette var noe vi hadde et sterkt ønske om å få oppleve selv, var det alltid veldig forståelig at andre ønsket å dele gleden over graviditet og nye barn i familien. 

 

Anonymkode: e0c3a...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg har også strevd, i fem år og elleve IVF-innsett (fordelt på to "forsøk", altså egguthentinger). Likevel synes jeg det er koselig når venner deler, selv om det selvfølgelig var tøft for oss i dagene rett etter en spontanabort, for eksempel, å se at folk som var single da vi begynte å prøve annonserte sin andre. 

Jeg har jo folk på Facebook fordi jeg er interessert i livene deres. Synes ikke det er kjedelig eller uinteressant at de deler noe som vanligvis regnes som en stor milepæl! 

Anonymkode: 112dc...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre fikk vite det i uke 7 ca. Søsken og nære venner i uke 12. Vi annonserte det på Facebook i uke 16/17. Vi har bare venner og familie på Facebook og synes ikke det er «teit» å gjøre det på denne måten i det hele tatt. En fin måte å spre en god nyhet til mange bekjente på! 

Anonymkode: 028e7...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...