Gå til innhold

Hvordan og når annonserte dere graviditet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I hvilken uke annonserte dere graviditeten? Til familien, arbeidsplassen/sjefen, venner og bekjente? Og på hvilken måte gjorde dere det? :)

Og er det innafor å annonsere på sosiale medier?🤔 Jeg er veldig lite aktiv på sosiale medier, sikkert 2 år siden jeg la ut noe. Men virker jo greit å fortelle det til alle på en gang? (Forteller jo selvsagt familien og de nærmeste før en evt. annosering)

Anonymkode: 8bb99...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Familie og noen få venninner fikk vite det i uke 7, sjefen i uke 11-12, og kollegaer og resten av vennegjengen i ca uke 15 :)

Har ikke annonsert noe på sosiale medier.

Anonymkode: 0b2a6...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjef i uke 6 (krevde endringer i arbeidssituasjon, risikoarbeid), foreldre og søsken i uke 8. Ikke annonsert i sosiale medier. 

Anonymkode: 58f5f...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det bare er teit å annonsere i sosiale medier🙈. Men du gjør selvsagt som du vil.. er du 22 er det sikkert helt normalt. Er du 32 er det hvertfall teit🤪

Anonymkode: d9213...382

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns det bare er teit å annonsere i sosiale medier🙈. Men du gjør selvsagt som du vil.. er du 22 er det sikkert helt normalt. Er du 32 er det hvertfall teit🤪

Anonymkode: d9213...382

Jeg er 32, og annonserte det i sosiale medier. Det var veldig hyggelig ;)

Anonymkode: 773e4...848

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen fikk vite det tidlig, da jeg ble sykemeldt hele første trimester. Familien fikk det i julegave i uke 12 og ble sjokkert at jeg hadde klart å holde det hemmelig.

Annonserte også på sosiale medier ett par uker etter oul. Hva folk mener om det bryr jeg meg ikke så mye om. Å ja jeg er 29 år ikke 19.

Endret av Anjatapinjata
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sa ikke noe til noen før etter uke 12, da fikk de nærmeste vite det, pluss sjef og nærmeste kolleger, mens samboer ikke sa noe til sin familie før uti uke 14-16, husker ikke helt. Annonserte det på insta i uke 19 og sa også da at vi hadde brukt mange år på å komme oss dit og ikke tok det som noen selvfølge. Men sjefen sendte ut en Mail til sånn 150 mennesker når vikar var spikret, det var ganske heftig, da synes jeg det ble litt mye styr. 

Anonymkode: 9e70c...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, legger ut er bilde når ungen blir født tenker jeg. Familien fortalte vi mellom uke 10-12 alt etter som når vi møtte dem. Jobben i uke 16.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene min fikk vite det tidlig. Resten av familien min i jula. Svigerfar vet fortsatt ikke noe og jeg er i uke 22..

Anonymkode: 79a46...9c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann fikk familien vite det et par dager etter vi fant det ut. I uke 18. Venner fikk vite det da jeg traff dem igjen etter ferien. Var da i uke 26. 

 

Med nr 2 fortalte vi alle det da vi fant det ut. I uke 5. 

 

Med nr 3 så hadde jeg mistet så mange ganger at vi ikke fortalte familie før uke 18. Og venner og arbeidsgiver rett etterpå. 

 

Har enkelt og greit bare sagt det hver gang. Og ikke noe sosiale medier.  Eller, jeg har annonsert det når.barnet har kommet. 

Anonymkode: 1c5d5...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte de nærmeste etter positiv test. Ellers har vi ikke annonsert noe mer. 

Anonymkode: 8954b...180

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La ut på Instagram en liten collage med året som hadde gått og at vi i familien og den lille i magen ønsket alle godt nyttår. Da var jeg 24 uker på vei. Nære venner og familie fikk vite det sånn litt etterhvert som vi møtte på dem. 

Anonymkode: 68535...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det var IVF, og jeg hadde vært åpen om det både på jobb og privat. Så tror jeg at vi holdt positiv test for oss selv i 3 dager 😂 Jeg ble bombardert med spm om hvordan det hadde gått,så fortalte det til de som spurte. 

På SoMe så la jeg ut ett bilde 1 mnd før jeg fødte.  Delte vel ett bilde av arvtager 2 dager etter at han var født på SoMe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine foreldre fikk vite det rundt uke 8, mest fordi vi var på besøk der i jula da og syns det var hyggelig å fortelle det personlig. Øvrig familie etter TUL uke 12. Jobb da det begynte å bli synlig, uke 24 eller så, og ellers når det falt seg naturlig. La ut bilde på sosiale medier når hun var noen uker gammel. 

Anonymkode: e1764...7c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kollega fikk vite det i uke 8. Familien i uke 12, og sjefen i uke 15. Mistet i uke 17😢 Da jeg mistet skulle jeg ønske at flere visste om det, for det var tungt å være «alene» med sorgen...

Anonymkode: ab768...e53

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En kollega fikk vite det i uke 8. Familien i uke 12, og sjefen i uke 15. Mistet i uke 17😢 Da jeg mistet skulle jeg ønske at flere visste om det, for det var tungt å være «alene» med sorgen...

Anonymkode: ab768...e53

Så forferdelig, kondolerer så mye! 💜💜💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi fortalte det i uke 18, hadde fått vite kjønn. Uke 19 til sjef og sosiale medier🙂. Hadde egentlig ikke noe stress å plan med å legge det ut på sosiale medier. Men var noen besteforeldre som ville juble der, så da ble det der alikevel😅🙄
 

Med nr 1 fortalte jeg det først (etter samboeren selvsagt😅) til sjefen min i uke 6 pga jeg jobbet med mye utagering slik at hun ikke stusset om jeg ikke var like «på» i noen situasjoner... Besteforeldre i uke 8 ish, svigers klarte ikke å holde munnen så ble plutselig konfrontert med at «skal dere ha barn dere da😏!». Ble ikke sånn vi ville, måtte forte oss å fortelle til venner osv for at de skulle få høre det av oss å ikke random folk. 
Dette ville vi ikke en gang til, derfor vi «sa» det sent denne gangen☺️. Ville være «sikker» å nyte dette selv før alle skal ta del å ha meninger🤪

Anonymkode: 237bd...f1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen fikk vite det i uke 8 pga risikoarbeid (psykiatri). Min mor avslørte meg i uke 10, men holdt det helt for seg selv. Min far og svigers fikk vite det i uke 12. Derifra fortalte vi bare folk etter hvert som det ble naturlig når vi møtte dem. 

Da jeg var rundt 22-23 uker på vei begynte det å gå masse rykter om det, samtidig som jeg ikke hadde noe mage ennå. Så ingen turde å spørre og folk nistirret på meg på gata for å se om det stemte liksom (bor på et lite sted). Så da la vi det ut på facebook, for at folk skulle slutte å lure og heller komme bort å snakke med oss 😛 funket fint det!

Anonymkode: c1643...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 32, og annonserte det i sosiale medier. Det var veldig hyggelig ;)

Anonymkode: 773e4...848

Ja for deg🤣

Anonymkode: d9213...382

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosiale medier og mobil eksisterte ikke da jeg ble gravid.

Informasjon gikk via telefon og personlige treff.

De kommende besteforeldre fikk vite om det rundt uke 8, de nærmeste vennene rundt uke 12, og resten når det passet seg slik.

Anonymkode: 9213e...b71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...