Gå til innhold

Barnehagelærer skrev på magen til liten gutt, fikk sparken.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Chiyo skrev:

Helt greit at hun fikk sparken. 🤨 Jeg trodde først at du mente at hun hadde skrevet noe lite på gøy i lag med barna. Jeg tror ikke jeg ville gjort det akkurat, men det er ikke det verste. Dette her er jo bare galskap! Hun kunne sagt ifra til foreldrene muntlig, eller skrevet en lapp til dem. Hun trengte ikke skrive med tusj utover hele barnet deres. 

Lapp hadde moren fått i forkant. Ikke at jeg forsvarer det å skrive på barnet, det er ikke greit. Men mor hadde fått beskjed. 

Anonymkode: fd070...be3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lapp hadde moren fått i forkant. Ikke at jeg forsvarer det å skrive på barnet, det er ikke greit. Men mor hadde fått beskjed. 

Anonymkode: fd070...be3

Ja, jeg leste det. Hun kunne ha gitt muntlig beskjed da. Skjønner det er irriterende når noen ikke får med seg, og jeg syns egentlig at det er en dårlig unnskyldning av moren å si at hun ikke alltid leser lappen fordi hun alenemor og jobber fulltid, men det er ikke greit å skrive på barnet med tusj. I et land som USA kan jeg skjønne at man får sparken av det. Barnehager der bort er ikke som våre, de er helt avhengig av gode "reviews", så skal ikke så mye til å få sparken hvis de dummer seg ut., De er helt avhengig av fornøyde kunder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt sjokkert! Barn finner aldri på å tegne på seg selv så her var det selvfølgelig helt korrekt å sparke. Forventer at det kommer en lengre fengselsstraff også ellers skjønner jeg ikke hva som skjer med verden!!

Endret av Bunuel
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde reagert på det, hadde ikke krevd henne sagt opp, men jeg hadde sagt ifra at jeg ikke fant humoren i å tusje på ungen min. Som noen andre sa, skriv heller på bleia. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt innafor med sparken, ja. Var ikke moren som foreslo at den ansatte skulle få sparken heller, da. Men uansett. Slik gjør man bare ikke. Snakk om dårlig kommunikasjon. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde faktisk ledd meg ihjel om de hadde gjort noe sånt på mine barn. Er jeg rar? 🤷🏼‍♀️ Joda det er uprofesjonelt, men likevel en artig vri. skulle selvsagt ikke brukt den type tusj, det var unødvendig. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Oslodamen skrev:

Jeg hadde forstått det som en morsom påminnelse fra den ansatte og hadde tatt med bleier neste dag. Enig i at man skal være litt forsiktig med tusj på barnehud, men herlighet. Det får da være måte på hva man skal reagere på. Dette var ikke stygt ment og barnet tok ingen skade.  

Jeg synes ikke det fremstår morsomt, men passiv-aggressivt. Det ligger en undertone av «les lappen, for h*lvete» bak å gjøre det slik.
Når det er sagt, burde det holdt lenge med en unnskyldning fra den ansatte og at hun ble oppdatert på ryddig kommunikasjon. Barnehagen er den profesjonelle part her, og bør gi tilbakemeldinger og påminninger på saklig vis. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det var passivt aggresivt, og helt feil måte å kommunisere på. Det er jo dette, og ikke handlingen å tegne med tusj på en unge, som er hovedproblemet, her? 

Likevel, så tror jeg neppe dette hadde gitt en barnehageansatt direkte sparken innen personalreglementet i norsk arbeidsliv. Heldigvis, så er det enda en stund før en arbeidstaker stilles så personlig og alvorlig til ansvar, for et problem som for det første kan forbedres, og for det andre kan handle om opplæring og rutiner i tillegg til personlige feil fra enkeltansatte. Det hadde nok heller blitt en personalsak, som kanskje hadde resultert i advarsel, men også forpliktelser for arbeidsgiver, om oppfølging og opplæring av den ansatte. Det hadde kanskje også blitt stilt spørsmål ved rutiner, strukturelle svikter (opplæring, herunder kommunikasjon, kompetanse og etikk etc.) 

Å dra inn overgrepsbegrepet her, mener jeg blir tullete. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser av andres svar at jeg er vrang. Men jeg hadde blitt sjokkert og sint som fy om en barnehageansatt brukte mitt barn som notatblokk.

Ikke at jeg anser tusj som særlig farlig for barnet. Men holdningen det indikerer at den ansatte har, og den totale mangelen på sunn fornuft. Jeg hadde ikke ønsket at hun fikk beholde jobben.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tydeligvis rar, men var det min unge, så hadde jeg bare syntes det var morsomt.... 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, altflyter skrev:

Jeg er tydeligvis rar, men var det min unge, så hadde jeg bare syntes det var morsomt.... 

Jeg også. 😛

men det avhenger av hvordan kontakten med den ansatte hadde vært. Er tonen lett og humørfylt hadde det vært ok. Hadde man vært litt usikker på om notatet var passiv aggressivt hadde jeg reagert på beskjeden og hvordan den ble levert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg syntes det er helt på sin plass at den ansatte fikk avskjed, da hun helt tydelig ikke er egnet til å jobbe i barnehage. Å skrive på et lite barn med sprittusj?!? 

Anonymkode: 3ba58...493

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fryktelig uprofesjonelt, men et overgrep var det da virkelig ikke...

Anonymkode: f905d...c83

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet vi ingenting om den ansatte har fått advarsler for andre ting tidligere. Men er stor sannsynlighet for at den har det med tanke på hvordan den ansatte tedde seg i denne saken. Så dere som sier at hun ikke hadde trengt å få sparken men bare en advarsel, hvor mange advarsler skal til for at det er greit athun fikk sparken? 

Anonymkode: e7b6f...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan vet vi at det er sprittusj? Jeg våknet med masse streker i ansiktet mitt som var vannbasert og superwashable. Det måtte tre runder til før det ble borte. 
 

Er mer sjokkert over dere som syns det var på sin plass å gi den ansatte sparken. Jeg syns bare det var morsomt😂

Anonymkode: f95fc...565

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hadde ikke trengt å skrive over halve kroppen til barnet. Hun kunne ringt eller skrevet melding på telefon. Ekkel type. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde faktisk klikka. Krevd opplæring på nytt for den tilsette. Sparke for rar eingongshendelse blir litt i overkant. Ikkje sikkert det var så gjennomtenkt, folk kan finne på mykje rart utan å væra monster. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du gjør noe så sært som dette har du garantert andre feil på jobben også.

Anonymkode: 37a41...072

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...