Gå til innhold

Barnehagelærer skrev på magen til liten gutt, fikk sparken.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tenker det er voldsomt overdrevet å gi noen sparken for dette. Trekk pusten og se humoren i det. Kunne kanskje funnet en mer vaskevennlig tusj, men forstår den barnehageansatte dersom mor sjelden får med seg beskjeder. 

Anonymkode: 421cd...756

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er klar over hendelsen på skolen, og vi er veldig lei oss for den smerten den har forårsaket den involverte familien, så vel som for alle familiene våre. Fra førskolelærerens side var det et brudd på vårt etiske rammeverk. Barnehagen har iverksatt umiddelbare tiltak for å fjerne den ansatte, sier barnehageleder Cindy Carter DeCosta til nettstedet.

tatt ut fra artikkelen.

Smerten for involverte familien og for alles familie? Dette er veldig overdrevet synes jeg. Så klart man skal ikke skrive på barn med sprittusj! Men en saftig advarsel, burde vært nok??

Anonymkode: fd070...be3

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns moren hadde et ganske godt poeng i at de kunne jo skrevet beskjeden på bleia isteden, om de absolutt måtte skrive en beskjed på ungen...

Anonymkode: 5fe84...4ad

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde klikket selv! Da kunne moren heller fått beskjed når hun hentet barnet. Kjenner jeg ble litt rasende selv, man SKAL IKKE tegne på barn. Det lærer de for det første til streker som ikke er nødvendige, og det er greit å skåne de for den driten som er i tusj. For alt den førskolelæreren vet kan barnet være allergisk!

Anonymkode: a8258...808

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nerine_ skrev:

Terskelen for å bruke ord som overgrep, angst osv har blitt latterlig lav.

Endelig noen som sa det. 👏

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nerine_ said:

Men så er ikke alt overgrep heller. Terskelen for å bruke ord som overgrep, angst osv har blitt latterlig lav. 

Men overgrepet mot den ungen er ikke bra. Overgrepsmenn bør heller ikke jobbe i barnehage for den saks skyld. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde klikket selv! Da kunne moren heller fått beskjed når hun hentet barnet. Kjenner jeg ble litt rasende selv, man SKAL IKKE tegne på barn. Det lærer de for det første til streker som ikke er nødvendige, og det er greit å skåne de for den driten som er i tusj. For alt den førskolelæreren vet kan barnet være allergisk!

Anonymkode: a8258...808

Men er det såppas at den ansatte skal miste jobben? Eller hadde det vært nok med en skikkelig advarsel? 

Anonymkode: fd070...be3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hentacruel skrev:

Men overgrepet mot den ungen er ikke bra. Overgrepsmenn bør heller ikke jobbe i barnehage for den saks skyld. 

Er det ikke litt for aggressivt å kalle den ansatte for overgriper? Læreren vår skrev på armen vår om det var noe vi måtte huske å ta med. Pluss at vi fikk kjeft om vi glemte. Men var aldri snakk om overgrep. 

Anonymkode: fd070...be3

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hentacruel skrev:

Men overgrepet mot den ungen er ikke bra. Overgrepsmenn bør heller ikke jobbe i barnehage for den saks skyld. 

Tipper ungen kommer fra det uten varige mén jeg altså... 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde nok reagert, siden sånn tusj er vanskelig å få av. Men jeg hadde ikke ønsket at den ansatte fikk sparken (det hadde nok heller ikke skjedd i Norge). Synes det var svært korttenkt av den ansatte, men er nok ikke ment vondt. 

Anonymkode: 5ca9a...b43

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nerine_ said:

Tipper ungen kommer fra det uten varige mén jeg altså... 

Mener du sånne overgrep er greit bare fordi det går bra med den rammede? Ville ikke akkurat hatt en barnevakt som tenkte sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er det såppas at den ansatte skal miste jobben? Eller hadde det vært nok med en skikkelig advarsel? 

Anonymkode: fd070...be3

Det er SELFØLGELIG et annet spørsmål. Men jeg tror at da hadde det holdt med den ene advarselen én gang, ikke mer enn det.

Anonymkode: a8258...808

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det ikke litt for aggressivt å kalle den ansatte for overgriper? Læreren vår skrev på armen vår om det var noe vi måtte huske å ta med. Pluss at vi fikk kjeft om vi glemte. Men var aldri snakk om overgrep. 

Anonymkode: fd070...be3

Man snakket ikke så mye om overgrep på den tiden du var liten.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hentacruel skrev:

Man snakket ikke så mye om overgrep på den tiden du var liten.  

Altså, hvordan er det å skrive med tusj et overgrep? Har virkelig terskelen blitt så utrolig lav?

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde reagert, det er ikke greit å skrive på barnet. Utrolig passivt aggressivt av den ansatte. Om hun burde få sparken for det er en annen ting...

Anonymkode: 53550...531

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er det såppas at den ansatte skal miste jobben? Eller hadde det vært nok med en skikkelig advarsel? 

Anonymkode: fd070...be3

Leste innlegget til moren og mener hun skrev at det hadde skjedd én gang før

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...