Gå til innhold

Hva er din verste arbeidsplass noen sinne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Du er lederen hos Classic Norway, we get it 

Anonymkode: e5d0a...95d

Haha I wish. Om 20 år kanskje 😆 

Anonymkode: 71d32...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil si at alle arbeidsplassene jeg jobber på er infisert med systemfeil og folk som kun tørr være lojale til statens syn på virkeligheten. Stiller du det minste spørsmål med noe som er vedtatt (slik som vitenskapen er buktet på), så blir man fra enkelte arbeidsplasser forsøkt fryst ut av arbeidsplassen. Det er mer ille enn jeg klarer å skrive her.

Anonymkode: 6a8d0...bdb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg i min ungdom (den gang 18 år, er nå godt voksen) fikk sommerjobb på et fint hotell.    
Fikk null opplæring. Jeg etterspurte selvfølgelig dette. Kontakt for å spørre om enkelte ting jeg var usikker på, var svært vanskelig da jeg jobbet alene.

Følte jeg ble "kastet til løvene". Det var enormt travelt og mye som skulle gjøres. Jeg fant ut av en del etter arbeidstid da jeg kunne observere hva personen som kom på vakt, etter meg, gjorde.

Sluttet nokså kjapt siden jeg overhodet ikke følte komfortabel i arbeidssituasjonen. Var heldig og fikk meg en annen sommerjobb. Denne gang på sykehjem. Det var midt i blinken for meg.

Anonymkode: ad924...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Kanskje ikke den verste som i dårlig arbeidsmiljø, men jeg hadde en sjef som var grådig. Denne sjefen var en av de best betalte i bransjen.  Dette var en bedrift hvor alle de ansatte var selgere. Siden sjefen tjente svært godt måtte de ansatte underbetales for å få ting til å gå rundt. Dette mente de ansatte naturlignok var urettferdig og ønsket å reforhandle potten slik at inntektene i reflekterte hvor mye man solgte for. Sjefen var den dårligste selgeren i bedriften og de anstatte mente at det da va feil at han skulle tjene ekstremt mye mer enn de anstatte som faktisk solgte. 

Sjefen svarte: I denne bedriften er vi en familie. Det er ikke noe som heter mitt og ditt salg. Det som teller er hvor mye vi selger totalt og ikke hva hvem som selger for hvor mye. 

Men selv om bedriften var en "familie" så skulle ikke salgsinntektene deles broderlig. Nærmest alt skulle gå til sjefen!

Endte med at de ansatte sluttet og bedriften ble nedlagt. Sjefen pensjonerte seg og det var nok det han skulle gjort for lenge siden, for han jobbet knapt da han var sjef. Han var kun sjef fordi det var svært lukrativt å ta andeler av hva selgerne solgte for fremfor selv å være selger. 

Anonymkode: 15a4a...654

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.6.2023 den 5.57):

Cutters eller? 

Nei, det var ikke Cutters 🙂

Anonymkode: 5599a...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Rusta,megge av ei sjef.

Anonymkode: e5b2a...8af

Hva gjorde hun? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva gjorde hun? 

Fulgte med på hvordan vi jobba,fant feil ved alt,tok bilder av det,nekta oss snakke sammen,nekter ta i mot sykemeldinger,mener man er syk på falsk grunnlag/mener man kan jobbe,ringer legen for sjekke.8 stk slutta på en periode på 3 måneder.

Anonymkode: e5b2a...8af

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et av de store helseforetakene i HSØ, skal ikke navngi sykehuset.

Elendig arbeidsmiljø, både fysisk og psykisk. Som fagmenneske på gulvet behandles man som en liten dritt. 

Arbeidsgiver bryter lover ift arbeidstidsbestemmelser uten å mukke. Arbeidsbelastningen er grusom og hele kollegiet er kronisk overarbeidet. Hyppige (ulovlige) beordringer. Krangel med HR for å få rettmessig lønn utbetalt. Jeg kunne fortsatt i en evighet. 

Jeg har profesjonsutdanning, mange års erfaring i yrket mitt, og stort faglig ansvar. Det begynner også å bli veldig vanskelig å rekruttere innenfor faget mitt. Allikevel er jeg ikke mer verdt enn at jeg feks ikke har egen garderobe- eller kontorplass på arbeidsplassen min. Gleder meg til dagen jeg kan si opp jobben.

Anonymkode: 1c844...e45

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.1.2020 den 19.01):

Har du vært noen steder som har vært svært ille enten pga dårlig arbeidsmiljø, meningsløse og tunge arbeidsoppgaver, fare for liv og helse? Noe annet? 

Anonymkode: 79549...2f4

Egentlig ikke! Har bare hatt arbeidsgivere som jeg har hatt veldig god dialog med. De har satt pris på meg, og jeg har satt pris på de. Om ikke hadde skiftet jobb fort! Men over 40 år har jeg ikke opplev at det har vært noe problem. Man gir og tar hele tiden selvfølgelig, noen perioder blir dermed harde, andre litt lettere! Og det har passet meg utmerket. Har bare positive ting å si om mine arbeidsgivere jeg har hatt. Spesielt i ettertid når jeg har reflektert over harde arbeidsbelastninger, og så gikk det over og de har støttet meg hele tiden. Selv i forsvaret og i utenlandstjeneste var det slik. Har ikke mye negativt å si i det hele tatt om noen av de mange arbeidsgiverne jeg har hatt. 

Anonymkode: a939d...837

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke om jeg har svart i denne tråden før, men jeg har hatt en arbeidsplass som var ganske spesiell.

Det var innenfor industrien, og sjefene var selvlærte karer av den gamle skole, som så ned på alle som hadde skolegang ut over yrkesskole. Helst burde de ikke ha bestått yrkesskolen, heller. Kommunikasjonsformene var brøling, banning, smelling i dører og personkarakteristikker av typen man finner i kommentarfelter og slikt. Bedriften brøt bevisst haugevis av lover og forskrifter, både innen økonomi, forurensning og arbeidsrett, og de sa opp folk på usaklig grunnlag rett som det var. 

Jeg var ansatt i en stilling de var pålagt å ha, men fikk forbud mot å fylle den funksjonen som stillingen skulle ha. Dessuten hadde jeg relevant utdannelse, så ledelsen syntes de hadde all rett til å mobbe meg for det. Jeg fikk kjeft når jeg forsøkte å gjøre en jobb, og jeg fikk enda mer kjeft i alles påhør når vi hadde hatt ulike offentlige tilsyn og myndighetene gav oss pålegg om å gjøre de tingene jeg hadde meldt fra om, men ikke hadde fått tillatelse til å iverksette.

Da jeg til slutt ble sykemeldt med frynsete nerver etter all mobbingen fikk jeg sinte SMS-er fra leder om at jeg skoftet jobb og at jeg ikke var syk. Det var en lettelse å slutte. 

Anonymkode: b067f...005

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 6/9/2023 at 2:43 PM, AnonymBruker said:

The Body Shop, elendig leder som elsket å se sine ansatte ha det jævlig på jobb.

Felleskjøpet lager, voksne menn som elsket å slenge dritt om hverandre, og en åpen nazist leder, trenger ikke si mer....

Anonymkode: 84586...7a0

Hvem av dem? Jobber der

Anonymkode: dbe18...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet i en bedrift hvor det var mye spisse albuer og alle tenkte på seg selv. Husker jeg leste intervju i et bransjeblad hvor de intervjuet sjefene til de største arbeidsgiverne i bransjen. Alle sjefene sa: Det som skiller min bedrift fra alle andre i bransjen er at vi ikke har ansatte med spisse albuer. 

Anonymkode: 15a4a...654

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.1.2023 den 16.50):

I en Coop butikk. Helt grusomt, dårlig ledelse som behandlet folk som søppel.

Anonymkode: c5e0f...bb8

Dere som skriver coop. Er det Coop Mega? Hørt mye dritt om en arrogant  leder meg asiatisk utseende ? 

Anonymkode: 4cf3d...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

«Helseforetak»-jobb jeg hadde i tre år, med profesjonsutdanning og lang erfaring. Dumme mellomledere uten særlig utdannelse og sosiale ferdigheter som ikke forstår hva arbeidet består i, og behandler deg som en samlebånds-arbeider. Uholdbart. Og folk lurer på hvorfor folk ikke vil jobbe i offentlig helsetjeneste…

Anonymkode: 91822...4d9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dere som skriver coop. Er det Coop Mega? Hørt mye dritt om en arrogant  leder meg asiatisk utseende ? 

Anonymkode: 4cf3d...d55

Det er 70 coop mega butikker i Norge.  Umulig å si når du ikke engang nevner hvor i landet. 

Anonymkode: 9d34e...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Servitør i utebransjen var virkelig ikke noe for meg. Jeg liker ikke berusede mennesker, det var travelt, stressende, slitsomt og underbetalt. Min verste jobb noensinne. 

Anonymkode: 0ff31...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.1.2020 den 20.39):

Tar denne anonymt.

Jeg jobbet i en liten bedrift med få ansatte. En eier som hadde utviklet firmaet/ideen bak og som anså og anser seg selv som et av de smarteste menneskene i verden. Hadde ansatt en daglig leder, men den daglig lederen fikk bare gjør de praktiske oppgavene som lønn og rapportering. Alle øvrige oppgaver måtte tas opp og avgjøres av eier.

Eier kunne sette seg ned og åpenlyst fortelle om at vedkommende ikke var så sikker på at det var behov for ansatte, han kunne jo "kvitte seg med oss" og tjene penger som liten med sparte lønnskostnader. Vedkommende kunne åpent legge ut om alle udugelige tidligere ansatte. Vedkommende var heller ikke interessert i din mening, men affirmasjon på egne tanker og ideer. Alt annet ble sablet ned. Man lærte seg fort å velge med omhu hva man sa. Man kunne risikere å holde på med noe for så måtte slippe alt i hendene for å holde på med den neste ideen. Ingen orket å si noe på de såkalte idemyldringsmøtene da det uansett ikke ble respektert. Ingen hadde sine oppgaver, men alt ble bare løst ad hoc der og da, gjerne dobbelt. Eier kunne finne på å hente ut en ansatt fra kundemøte fordi den ansatte måtte hente ut en fil til eier fra et sted hvor eier fint selv kunne hente den på 3 sekunder. Arbeidsstedet hadde CRM-program, allikevel måtte vi lage manuelle postlister. Ingen struktur, ingen organisasjonsforståelse, manglende respekt. Det skal sies at det ikke var roping og brøling, bare mer sånn...dette er et merkelig sted med merkelig kultur.

Anonymkode: 3c102...4a6

Høres ut som om du var medlem i en sekt! 😳😳

Anonymkode: c9840...36f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...