AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #481 Del Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 23.2.2023 den 14.11): Kjent frisørkjede på Majorstua. Grøsser bare jeg tenker på det stedet! Anonymkode: 5599a...ffe Samme her! 🤢 Anonymkode: 5599a...ffe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #482 Del Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Samme her! 🤢 Anonymkode: 5599a...ffe Herlighet, jeg svarte på mitt eget gamle svar, jeg 😂😂 men grøsser fremdeles av det stedet 🤣 Anonymkode: 5599a...ffe 5 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #483 Del Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 30.5.2023 den 14.57): Liten nisje/tilbehørbutikk. Var alene på jobb og fikk ikke lov til å gå på do i løpet av skiftet. Dvs vi fikk lov så lenge en vekter passet på butikken i mens, men vekterne var alltid opptatt og sa de ikke kunne. Gav beskjed til ledelsen og de «skulle finne en løsning» men ingenting ble gjort. Måtte mase for å i det hele tatt få svar og da fikk jeg bare tilbake at de ikke hadde noen løsning enda men jeg kunne jo bare drikke mindre vann 😅 herregud… Fikk ikke lov til å ta pauser når det var kunder i butikken og vi var alene, forståelig nok, men jeg var ALLTID alene på jobb inkl før jul og når vi hadde mye salg. Da var det kunder i butikken hele tiden og jeg fikk null pause. Synes de kunne ha hatt en til på jobb i travle perioder men neida.. Butikken hadde også en veldig påtrengende salgspolicy der vi måtte kontakte hver kunde innen x sekunder, følge opp flere ganger selv om de ville kikke i fred, mase om mersalg, foreslå andre ting osv. Og ledelsen fulgte med på kamera og fysisk på senteret (seriøst, de spionerte på oss..) og vi fikk kjeft hvis vi ikke fulgte det til punkt og prikke. Feks en gang hadde jeg en kunde som spesifikt sa hun trengte litt tid til å kikke og tenke selv, jeg lot henne gjøre det men var like i nærheten i tilfelle hun trengte hjelp og fulgte godt med - - det fikk et familiemedlem til sjefen med seg og jeg fikk kjeft dagen etter 🧐 Lønna var også elendig og vi hadde mulighet for å få betalt inntil 10 min over, som da skulle inkludere hele stengerutinen. Noe som var knapt nok hvis du rakk å rydde og vaske alt før stenging, men det klarte man ikke når det var travelt. Hvis du jobbet utover de 10 minuttene, måtte ledelsen godkjenne overtid og de mente alltid at vi skulle blitt ferdige før. Men vi fikk også kjeft hvis det ikke var plettfritt i butikken morgenen etter… Endte opp med å jobbe mange timer gratis totalt pga det der. Anonymkode: c0fd3...8bf Jobbet i en undertøysbutikk som var helt lik! Alltid alene på jobb, måtte ringe vekter for å gå på do, fikk pausen vår slik at den var ferdig 30 min før vi skulle hjem uansett, for nestemann kom ikke på jobb før kl 15... Gøy å stå hele dagen uten mat og uten å kunne gå på do. Hvis vi måtte hente leveranser som hadde kommet, måtte vi gjøre det i pausene våre. Kun overlapp for pause... Anonymkode: 4c4f4...1c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #484 Del Skrevet 5. juni 2023 Gullfunn. Sure kollegaer og dårlig miljø. Anonymkode: 20681...621 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #485 Del Skrevet 5. juni 2023 Bufetat region sør, Anonymkode: 9189c...3b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #486 Del Skrevet 5. juni 2023 Norsk callsenter i utlandet. Ordentlig møkkajobb men folkene jeg jobbet med var morsomme. Klin sprø, men morsomme. Anonymkode: ca37e...290 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #487 Del Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Bufetat region sør, Anonymkode: 9189c...3b3 Hva skjer der? Anonymkode: e5d0a...95d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #488 Del Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Herlighet, jeg svarte på mitt eget gamle svar, jeg 😂😂 men grøsser fremdeles av det stedet 🤣 Anonymkode: 5599a...ffe Cutters eller? Anonymkode: e5d0a...95d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #489 Del Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Bufetat region sør, Anonymkode: 9189c...3b3 Hvorfor? Anonymkode: d9734...40b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #490 Del Skrevet 6. juni 2023 Alle praksisplassene fra NAV.(0 lønn,bare utnytting) Anonymkode: 87eec...363 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #491 Del Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Alle praksisplassene fra NAV.(0 lønn,bare utnytting) Anonymkode: 87eec...363 Ah, ja, det har jeg også gjort! På en stor kjedebutikk. Vi var to stykker som hadde praksis og jeg fikk tydelig beskjed fra NAV om at vi skulle "gå oppå" alle andre, altså at det ikke skulle være behov for oss, vi skulle bare få erfaring, ikke sant? Vel, denne butikken utnyttet det til det groveste. Det var en ansatt på jobb, og selv med oss to fra NAV i tillegg var det såvidt vi rakk alt som måtte gjøres... Den ansatte stod i kassen, mens vi løp rundt og ryddet, hang på plass klær, ryddet prøverom og hjalp kunder. De hadde ikke klart seg overhodet uten å ha inne folk fra NAV, som jo er stikk motsatt av hensikten med opplegget. Jeg ble "ansatt" for tre måneder og da de tre månedene var over, fikk jeg beskjed om at de ville gjerne "prøve meg litt til" og forlenge i tre måneder til. Selv om arbeidsoppgavene mine utelukkende bestod av rydding... Absolutt ikke ting man må "prøve" i mange måneder før de kan se hvordan man fungerer. Jeg hadde ingenting annet å gå til, så jeg måtte jo bare godta det. Etter noen måneder fikk jeg imidlertid tilbud om en liten stilling i matbutikk. Jeg hadde egentlig mer lyst på en faktisk stilling i denne kjedebutikken, siden matbutikk ikke var så fristende, så jeg gikk til sjefen og fortalte om jobbtilbudet og sa at jeg måtte takke ja til det dersom de ikke kunne ansette meg. Svaret jeg fikk var at de ville "prøve meg ut" i tre måneder til (på det tidspunktet hadde jeg jobbet der i fem måneder allerede, igjen kun rydding...) og så kunne de vurdere å ansette meg som tilkallingsvikar. Jeg sa selvsagt nei til dette og begynte i matbutikken i stedet. Jobbet først to dager i uken, men tjente jo like mye som jeg gjorde i praksis hos kjedebutikken. Fikk fort flere vakter og trivdes mye bedre enn jeg hadde trodd, så var glad jeg ikke "tok sjansen" på at kjedebutikken ville ansette meg til slutt slik sjefen der ville. Jeg gav faktisk beskjed til NAV også om hvordan ordningen deres ble brukt av denne butikken, ettersom jeg fikk vite at det bare var slik de opererte, alltid to fra NAV som de brukte som ryddeansatte i stedet for å ansette folk. Men jeg møtte på hun andre som var i praksis en stund etterpå, og hun kunne fortelle at hun fremdeles var der og de holdt fremdeles på slik, så tror ikke noe ble gjort. Er jo ren svindel. Man hører om privatpersoner som utnytter NAV, men hva med bedrifter? Denne butikken skulle hatt to ansatte til på jobb, men i stedet brukte de praksisordningen fra NAV for å få gratis arbeidskraft... Anonymkode: c0fd3...8bf 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #492 Del Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ah, ja, det har jeg også gjort! På en stor kjedebutikk. Vi var to stykker som hadde praksis og jeg fikk tydelig beskjed fra NAV om at vi skulle "gå oppå" alle andre, altså at det ikke skulle være behov for oss, vi skulle bare få erfaring, ikke sant? Vel, denne butikken utnyttet det til det groveste. Det var en ansatt på jobb, og selv med oss to fra NAV i tillegg var det såvidt vi rakk alt som måtte gjøres... Den ansatte stod i kassen, mens vi løp rundt og ryddet, hang på plass klær, ryddet prøverom og hjalp kunder. De hadde ikke klart seg overhodet uten å ha inne folk fra NAV, som jo er stikk motsatt av hensikten med opplegget. Jeg ble "ansatt" for tre måneder og da de tre månedene var over, fikk jeg beskjed om at de ville gjerne "prøve meg litt til" og forlenge i tre måneder til. Selv om arbeidsoppgavene mine utelukkende bestod av rydding... Absolutt ikke ting man må "prøve" i mange måneder før de kan se hvordan man fungerer. Jeg hadde ingenting annet å gå til, så jeg måtte jo bare godta det. Etter noen måneder fikk jeg imidlertid tilbud om en liten stilling i matbutikk. Jeg hadde egentlig mer lyst på en faktisk stilling i denne kjedebutikken, siden matbutikk ikke var så fristende, så jeg gikk til sjefen og fortalte om jobbtilbudet og sa at jeg måtte takke ja til det dersom de ikke kunne ansette meg. Svaret jeg fikk var at de ville "prøve meg ut" i tre måneder til (på det tidspunktet hadde jeg jobbet der i fem måneder allerede, igjen kun rydding...) og så kunne de vurdere å ansette meg som tilkallingsvikar. Jeg sa selvsagt nei til dette og begynte i matbutikken i stedet. Jobbet først to dager i uken, men tjente jo like mye som jeg gjorde i praksis hos kjedebutikken. Fikk fort flere vakter og trivdes mye bedre enn jeg hadde trodd, så var glad jeg ikke "tok sjansen" på at kjedebutikken ville ansette meg til slutt slik sjefen der ville. Jeg gav faktisk beskjed til NAV også om hvordan ordningen deres ble brukt av denne butikken, ettersom jeg fikk vite at det bare var slik de opererte, alltid to fra NAV som de brukte som ryddeansatte i stedet for å ansette folk. Men jeg møtte på hun andre som var i praksis en stund etterpå, og hun kunne fortelle at hun fremdeles var der og de holdt fremdeles på slik, så tror ikke noe ble gjort. Er jo ren svindel. Man hører om privatpersoner som utnytter NAV, men hva med bedrifter? Denne butikken skulle hatt to ansatte til på jobb, men i stedet brukte de praksisordningen fra NAV for å få gratis arbeidskraft... Anonymkode: c0fd3...8bf Det skulle du gjort helt i starten og ikke la det gå flere måneder Anonymkode: e5d0a...95d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #493 Del Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det skulle du gjort helt i starten og ikke la det gå flere måneder Anonymkode: e5d0a...95d Hadde jo ikke mye muligheter da, når jeg ikke fikk annen jobb. Er jo derfor disse butikkene kan utnytte systemet slik. NAV var selvsagt klar over hvordan det foregikk og at de forlenget praksisen i stedet for å gi meg jobb, det var jo de som godkjente hele greia. Hadde jeg gått uten å ha et annet jobbtilbud hadde jeg stått uten inntekt i det hele tatt. Anonymkode: c0fd3...8bf 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #494 Del Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 30.5.2023 den 2.54): Thon Hotels. Periodt. Anonymkode: b70c9...2ee AnonymBruker skrev (På 31.5.2023 den 12.52): Elendig lønn for mye ansvar. Stort sett halvstuderte eller utstederte "røvere" i ledelsen. TOTAL mangel på både kunnskap, kompetanse og menneskelig kompetanse ift. medarbeidere. Thon har en kultur der man kan jobbe seg opp i systemet uten utdanning. Fint for den det gjelder, katastrofe for de vedkommende skal lede. Frekke ledere, ledere som sier at "her er det ikke normalt eller ok å sykemelde seg". Voksne mennesker behandles som 14-åringer på sin første sommerjobb. Gjør du det skikkelig bra, får du en twist-sjokolade. Jeg kunne fortsatt i evigheter. Stay away er mitt beste råd. Anonymkode: b70c9...2ee AnonymBruker skrev (På 31.5.2023 den 12.54): Ja, og hele bedriften er preget av en "halleluja"-stemning. Er du ikke med på den, så blir du uglesett. Minner om en sekt eller MLM-foretag. Anonymkode: b70c9...2ee Bare siterer meg selv øøøørlitegranne jeg da🌈 - som sagt, møkkaplass. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/4oGE5R/thon-hotell-nekter-aa-heise-pride-flagg Anonymkode: b70c9...2ee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #495 Del Skrevet 7. juni 2023 Barnehage og gamlehjem. Gamlehjem var tungt for psyken også, da jeg fikk høre mye hjerteskjærende, snakke med redde mennesker som vet de har liten tid igjen, + et forferdelig arbeidsmiljø med mye baksnakking blant ansatte... Anonymkode: 4e4c1...e3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #496 Del Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Det skulle du gjort helt i starten og ikke la det gå flere måneder Anonymkode: e5d0a...95d da kan man fort bli stemplet som å være en "sutrekopp" som bare klager fordi man egentlig aldri ønsker å arbeide. Anonymkode: e313d...16a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #497 Del Skrevet 7. juni 2023 Skole og SFO. Som vikar ble jeg behandlet som dritt. Følte meg som luft imellom gangene jeg ble snakket til, da var det sure kommentarer eller anklager som ikke hang på grep i det hele tatt. Lett å skylde på vikaren for alt mulig, tydeligvis. H&M. Elendig sjef, høyst i hierarkiet som bestod av høner som levde av å baksnakke andre (meg). Ble trakassert og psykisk manipulert og hersa med til jeg etterhvert bare måtte slutte, som tydelig var det sjefen ville i utgangspunktet. Hun ville bare ha «bestiser» på jobb. Coop Extra. Seksuelt trakassert av sjef (mann) ukentlig. Var for redd til å si i fra. Sluttet etter to mnd. Anonymkode: 4df55...5d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #498 Del Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Barnehage og gamlehjem. Gamlehjem var tungt for psyken også, da jeg fikk høre mye hjerteskjærende, snakke med redde mennesker som vet de har liten tid igjen, + et forferdelig arbeidsmiljø med mye baksnakking blant ansatte... Anonymkode: 4e4c1...e3d AnonymBruker skrev (7 timer siden): Skole og SFO. Som vikar ble jeg behandlet som dritt. Følte meg som luft imellom gangene jeg ble snakket til, da var det sure kommentarer eller anklager som ikke hang på grep i det hele tatt. Lett å skylde på vikaren for alt mulig, tydeligvis. H&M. Elendig sjef, høyst i hierarkiet som bestod av høner som levde av å baksnakke andre (meg). Ble trakassert og psykisk manipulert og hersa med til jeg etterhvert bare måtte slutte, som tydelig var det sjefen ville i utgangspunktet. Hun ville bare ha «bestiser» på jobb. Coop Extra. Seksuelt trakassert av sjef (mann) ukentlig. Var for redd til å si i fra. Sluttet etter to mnd. Anonymkode: 4df55...5d0 Det er overalt. Helt vanlig. Anonymkode: e5d0a...95d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #499 Del Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): da kan man fort bli stemplet som å være en "sutrekopp" som bare klager fordi man egentlig aldri ønsker å arbeide. Anonymkode: e313d...16a Nei, man kan jo klage og samtidig vise at man jobber ræva av seg Anonymkode: e5d0a...95d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #500 Del Skrevet 7. juni 2023 Herlighet så mye rart folk opplever. Jeg vil bare være en motvekt fordi noen tror at det ikke finnes gode arbeidsplasser og ledere. DE FINNES! Jeg har arbeidet i 10 år i et privat selskap, ca 35 ansatte, selvfølgelig er ikke alle bestevenner, men alle gjør så godt de kan og bedriften går bra. Ledelsen lytter til alle og alt går ganske smooth. Anonymkode: 5dde6...cfe 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå