Gå til innhold

Hva er din verste arbeidsplass noen sinne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Wsl skrev (14 timer siden):

Wow! Det der er jo mobbing, hva i alle dager, grusomt 

Vet du hva. Hun var bare svart sjalu. Garantert. 

Anonymkode: 2cc05...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 6.12.2021 den 20.15):

Vegfinans! En helt jævlig avdelingsleder som var fæl mot absolutt alle. Selve arbeidsoppgavene var ok, men lederen gjorde at alle mistrivdes. 

Anonymkode: 01860...d91

Der har jeg også jobba, og avdelingslederen på kundesenteret var skikkelig grusom!! Folk grua seg til jobb pga henne! 

Anonymkode: ac4da...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var tilkallingsvikar ved en skole i Oslo i et år. Var 19 år og det var min første jobb, så jeg ante ingenting om hvilke rettigheter jeg hadde osv. 

Flere ganger hendte det at jeg ikke fikk lønn på lønningsdato. Jeg hadde gjort alt riktig og levert inn timelister, men fikk alltids vage forklaringer om hva som hadde skjedd. Jeg måtte pent vente til neste måned. En gang fikk jeg utbetaling to måneder for sent. Endte med at jeg måtte låne penger av søstra mi og pappa for å betale husleie (hadde flyttet i kollektiv med to venner). 

Ble noen ganger spurt om å jobbe, takket ja, reiste en time for å komme meg på jobb og fikk beskjed om at de ikke hadde behov for meg allikevel. Da var det bare å snu i døra og jeg ante ikke at jeg hadde krav på lønn, så jeg skrev ikke timer for disse dagene. Hvis jeg en sjelden gang ble syk og måtte melde at jeg ikke kom til avtalt vakt, mistet jeg lønn pga. det også, for jeg visste ikke jeg hadde lov å være syk. 

Irriterer meg enda over måten de behandlet (utnyttet) unge meg som var helt ny i arbeidslivet....

Anonymkode: 7f8b3...331

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er enkel. 

Et stort sikkerhetsfirma i Oslo. De ville så veldig fremstå profesjonelle og hadde store kunder. Men feilet veldig, ihvertfall på mellomledernivå. 

Har noen eksempel. Ved et tilfelle ble jeg spurt på sambandet hva koden til inngangskortet mitt var. Dette var et helt åpent nett som enhver kunne lytte til bare de hadde en walkie - talkie fra chlas Olson. Ble korrigert på at jeg ikke ville lese opp koden på nett, at "man hjelper da kollegaer". 

En ansatt i en butikk som syntes en rusmisbruker i butikken var ubehagelig. Da jeg kom dit gjorde hen ingenting annet enn å kikke på noen varer. Tok ingenting og det ble meldt inn. Svaret var at vedkommende skulle ransakes siden hen tross alt var rusmisbruker. Var uenig og sa det ikke fantes hjemmel for det. "I beg to differ" var svaret og at rusmisbrukere skal ransakes. 

Den samme avdelingen havnet på forsiden av alle landets aviser to uker etter jeg sluttet, for å ha løpt ned og nærmest slåss med en.. Salattyv. En som stjal en salat til 15,- fra Narvesen. Jeg var ikke overrasket over at nettopp denne gjengen fikk til noe så idiotisk. 

Anonymkode: 3e09f...b6e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Jeg var i praksis gjennom Nav en gang. På kontor. Ble satt til å ta igjen flere års papirarbeid for en som ikke hadde gjort det før. Husker det som et mareritt. Ikke hadde de egen kontorpult til meg heller, jeg fikk et lite bord og en pc i en krok på spiserommet. Når de hadde lunsj syntes de det ble for plagsomt at jeg satt der, så da ble jeg flytter på enden av pulten inne på kontoret til en annen.

Ser jo i ettertid at Nav utnyttet meg ganske hardt her. Er fortsatt bitter for de praksisene jeg ble satt i, hvor jeg gjorde en kjempejobb, men forstår i ettertid at jeg jo jobbet gratis. Hadde til og med stengeansvar på den ene butikken, uten en krone utenom de usle pengene fra Nav.

Men jeg var ung og dum og visste ikke bedre. I dag er jeg glad jeg har en stabil jobb med tariffavtale og gode rettigheter.

Anonymkode: d0d9e...266

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.4.2022 den 19.56):

Denne er enkel. 

Et stort sikkerhetsfirma i Oslo. De ville så veldig fremstå profesjonelle og hadde store kunder. Men feilet veldig, ihvertfall på mellomledernivå. 

Har noen eksempel. Ved et tilfelle ble jeg spurt på sambandet hva koden til inngangskortet mitt var. Dette var et helt åpent nett som enhver kunne lytte til bare de hadde en walkie - talkie fra chlas Olson. Ble korrigert på at jeg ikke ville lese opp koden på nett, at "man hjelper da kollegaer". 

En ansatt i en butikk som syntes en rusmisbruker i butikken var ubehagelig. Da jeg kom dit gjorde hen ingenting annet enn å kikke på noen varer. Tok ingenting og det ble meldt inn. Svaret var at vedkommende skulle ransakes siden hen tross alt var rusmisbruker. Var uenig og sa det ikke fantes hjemmel for det. "I beg to differ" var svaret og at rusmisbrukere skal ransakes. 

Den samme avdelingen havnet på forsiden av alle landets aviser to uker etter jeg sluttet, for å ha løpt ned og nærmest slåss med en.. Salattyv. En som stjal en salat til 15,- fra Narvesen. Jeg var ikke overrasket over at nettopp denne gjengen fikk til noe så idiotisk. 

Anonymkode: 3e09f...b6e

Det er jo ikke salaten i seg selv som er grunnen, men at å stjele er ulovlig. Neste gang er det kanskje en hund han stjeler. Jeg syns det er helt rett å ta sånne folk, om det så kreves brutalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 11.10.2022 den 13.20):

Det er jo ikke salaten i seg selv som er grunnen, men at å stjele er ulovlig. Neste gang er det kanskje en hund han stjeler. Jeg syns det er helt rett å ta sånne folk, om det så kreves brutalitet.

Ja, for verden vil jo bli riktig så hyggelig om man skal ty til brutalitet ved mindre forseelser. Det er lov å håndheve loven på en forsvarlig og human måte. Men du er kanskje en sånn som tror man kommer lengre med trusler, bank og straff. 

Anonymkode: 6cb3a...2a0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en Coop butikk. Helt grusomt, dårlig ledelse som behandlet folk som søppel.

Anonymkode: c5e0f...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet på en café på Byporten, for 1,5 år siden. Ble traumatisert, etter ei psykisk syk dame. Truet med drapstrusler, slå meg og kollegaene  mine ihjel. Ropte så høyt hun kunne, så hele senteret hørte henne, hele senteret var stille og sjokkerte over så høy roping. Hun sa høyt: skal melde dere inn til Politiet fordi dere ikke gir meg gratis mat. Tilslutt kom Politiet og vektere og tok seg hånd av henne. Var livredd for at det skulle bli en voldelig hendelse, visste ikke om hun hadde noe skarpt i lommen....

Anonymkode: c4ecc...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste plassen? Det var psykiatripraksis i kommunen. Veilederen min ble delvis sykemeldt ila praksis pga arbeidsmiljøet, blant psykiatrisk sykepleiere son skulle hjelpe andre på beina. Jeg ble fortalt at du må aldri stole på.den, ikke tro på den etc. Og fordi jeg hadde jobbet som erfaringskonsulent i psykiatrien ble jeg omtalt av noen som bare en bruker.  

Jeg var 3 års sykepleierstudent. Aldri sett meg tilbake, vil aldri jobbe i den kommunen, ever.

Anonymkode: 370cc...f22

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jobbet på en café på Byporten, for 1,5 år siden. Ble traumatisert, etter ei psykisk syk dame. Truet med drapstrusler, slå meg og kollegaene  mine ihjel. Ropte så høyt hun kunne, så hele senteret hørte henne, hele senteret var stille og sjokkerte over så høy roping. Hun sa høyt: skal melde dere inn til Politiet fordi dere ikke gir meg gratis mat. Tilslutt kom Politiet og vektere og tok seg hånd av henne. Var livredd for at det skulle bli en voldelig hendelse, visste ikke om hun hadde noe skarpt i lommen....

Anonymkode: c4ecc...1ce

Hvilken kafé 😁

Anonymkode: e5d0a...95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 28.1.2020 den 19.01):

Har du vært noen steder som har vært svært ille enten pga dårlig arbeidsmiljø, meningsløse og tunge arbeidsoppgaver, fare for liv og helse? Noe annet? 

Anonymkode: 79549...2f4

Somatiske avdelinger på sykehus, uten tvil. Travelt, for mange pasienter på avdelingen og for lav bemanning I forhold til alle arbeidsoppgavene som skal gjøres. Fikk ikke alltid lunsjpause og  ikke alltid mulighet til å gå på do pga travelheten.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte en sommer budbil i Sverige. Hyggelig sjef, men i realiteten ingen kollegaer. Masete og ganske kravstore kunder. Forsåvidt forståelig med tidsfrister osv., men ofte vanskelig å få den oppsatte timeplanen til å gå i hop i praksis. Startet ofte tidlig (06) og holdt på i ti timer. Stort tidspress og ganske lange strekninger å kjøre, noen dager over 400 kilometer.

Jeg liker å kjøre, så kjøringen var i seg selv motiverende nok. Det, og hyggelig sjef og brukbar lønn med overtid, gjorde at jeg orket presset og maset. Men pausene ble spist opp av tidspresset. Følte ofte at man ikke engang hadde tid til å kjøre inn til et sentrum for å ta en kopp kaffe og en matbit, eller gå på do. Jeg hadde alltid med termos med kaffe og mat i bilen. Og toalettpapir var også med, for det mest praktiske var ofte å stanse langs veien og gå å sette seg på huk i skogen når man måtte tisse eller bæsje. Men jeg opplevde ikke det som noe egentlig problem for det var ganske øde langs de veiene jeg vanligvis kjørte.

(Akkurat toalettforholdene føltes faktisk mye verre da jeg en sommer jobbet i en stall. Da måtte vi enten gå å sette oss rett innenfor porten nedenunder i gjødselkjelleren eller i et kratt langs veien.)

Anonymkode: c8c08...19a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Barnehage.. Sladring på hverandre og smisking med styrer. Baksnakking. Sjalusi hvis noen blir godt likt av barn og foreldre. 

Anonymkode: 1577b...c11

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Folkehøgskole. Upopulær mening med tanke på at mange har mye bra å si om det å jobbe på folkehøgskole - men utfra den erfaringen med akkurat denne skolen var at arbeidsforholdene ikke var noe særlig ideelt. Måtte jobbe mye mer enn det jeg fikk betalt for og måtte være tilgjengelig 24/7. Ledelsen ville ikke betale sine ansatte for overtidsarbeid, forventet at ansatte skulle være tilgjengelig etter arbeidstid for å hjelpe til med arbeidsoppgaver og tok ikke elever på alvor. Skolen var ganske gammeldagse i måten de drev skolen på og flere elever har klagd til skolen på akkurat det. 

Anonymkode: f8eb6...3e6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.1.2020 den 19.01):

Har du vært noen steder som har vært svært ille enten pga dårlig arbeidsmiljø, meningsløse og tunge arbeidsoppgaver, fare for liv og helse? Noe annet? 

Anonymkode: 79549...2f4

Et sted jeg jobbet på for mange år siden. Sjefen baksnakket de ansatte til de andre ansatte, straffet ansatte med å ta fra di vakter, tvang vakter på folk som ikke skulle jobbe mer enn 50 % pga helse. Fikk nabobutikker til å spionere på de ansatte, jukset med timer. barnebarnet hennes jobbet også der,da hun søkte ny jobb gikk sjefen(bestemoren) til sjefen i den andre butikken å sa hun ikke måtte tilsette henne, bare fordi hun ikke ville at barnebarnet skulle slutte. Hun tilsatte heller ikke gutter/mannfolk da hun mente de var late. 

Endret av Curiousine
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schenker. Verdens verste arbeidsplass hvor man blir utnyttet, og på julebord som er i lunsjen får du gratis skive skinkestek, medisterpølse, potet og saus, men tyttebærsyltetøy måtte man betale for selv med 10 kroner. Raust.

Helt sinnsyke arbeidsforhold hvor de utnytter de nederst i arbeidslivet på det groveste. 

Anonymkode: 1b1c0...f12

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...