AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #401 Del Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg lurer på om det i det hele tatt finnes gode ledere og arbeidsplasser hvor folk virkelig trives Anonymkode: e5d0a...95d 👏 Anonymkode: d9734...40b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #402 Del Skrevet 28. desember 2021 Smart Club Alnabru 😅 småkonger av noen skiftledere som knapt var 20, kasser hvor jeg manuelt måtte løfte varer fra en handlevogn til en annen, snackbar hvor jeg alene hadde ansvar for matlaging, renhold, penger 8 timer daglig uten avlastning. Har i ettertid innsett hvor hysterisk dårlig renhold det var der, men det var slik jeg ble opplært. Gråt hver dag jeg kom hjem, det var min første jobb. Ba om å få bytte til annen avdeling som hadde ledig stilling, men jeg var "for god" til å mistes der jeg var. Da var det bedre for dem at jeg sa opp. Senere jobber har vært en evig strøm av utbrenthet, men det er mer mitt eget problem 🙃 Anonymkode: d263b...98d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #403 Del Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Smart Club Alnabru 😅 småkonger av noen skiftledere som knapt var 20, kasser hvor jeg manuelt måtte løfte varer fra en handlevogn til en annen, snackbar hvor jeg alene hadde ansvar for matlaging, renhold, penger 8 timer daglig uten avlastning. Har i ettertid innsett hvor hysterisk dårlig renhold det var der, men det var slik jeg ble opplært. Gråt hver dag jeg kom hjem, det var min første jobb. Ba om å få bytte til annen avdeling som hadde ledig stilling, men jeg var "for god" til å mistes der jeg var. Da var det bedre for dem at jeg sa opp. Senere jobber har vært en evig strøm av utbrenthet, men det er mer mitt eget problem 🙃 Anonymkode: d263b...98d Så synd at det ble slik. Jeg drev en av de andre avdelingene pg stortrivdes. Hadde nesten frie tøyler og følte meg hørt og inkludert. Ei venninne jobbet tidvis i snackbaren, og trivdes hun også. Miljøet generelt var veldig bra, og vi hadde mye moro. Savner å jobbe der, vi kan umulig ha jobbet samtidig. Anonymkode: 318f4...ff5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #404 Del Skrevet 28. desember 2021 Gullsmed- kjede. Sjefen behandlet meg ikke noe særlig bra. Blant annet husker jeg at jeg kom på jobb en dag og hadde på meg noe jeg synes var ganske fint (blondekjole med grå strømper, og nei, ikke for kort eller noe sånt noe). Dagen etterpå kommenterte hun at det ikke var noe særlig heldig det jeg hadde på meg dagen før og lo skikkelig hånlig 😬 Tydeligvis hadde hun snakket om antrekket mitt til hun som jobbet i nabobutikken og også hun hadde kommet bort og påpekt hvor stygt det jeg hadde hatt på meg dagen før, var. Skal være enig i at sorte strømper nok hadde passet bedre, men herlighet så liten unge meg følte seg da to voksne damer sto og snakket nedsettende om antrekket mitt, mens de begge lo. Én av mange eksempler 😅 Dama kunne faget sitt, men for ei kjerring. Anonymkode: 7ae83...2d0 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #405 Del Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 28.12.2021 den 9.58): Smart Club Alnabru 😅 småkonger av noen skiftledere som knapt var 20, kasser hvor jeg manuelt måtte løfte varer fra en handlevogn til en annen, snackbar hvor jeg alene hadde ansvar for matlaging, renhold, penger 8 timer daglig uten avlastning. Har i ettertid innsett hvor hysterisk dårlig renhold det var der, men det var slik jeg ble opplært. Gråt hver dag jeg kom hjem, det var min første jobb. Ba om å få bytte til annen avdeling som hadde ledig stilling, men jeg var "for god" til å mistes der jeg var. Da var det bedre for dem at jeg sa opp. Senere jobber har vært en evig strøm av utbrenthet, men det er mer mitt eget problem 🙃 Anonymkode: d263b...98d Hva mener du med dårlig renhold? Anonymkode: e5d0a...95d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #406 Del Skrevet 9. januar 2022 Deli De Luca. Kiosk og Bensinstasjon. Anonymkode: 85426...65a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #407 Del Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (På 8.8.2021 den 0.12): demovarer du snakker om? Anonymkode: ea8a5...f52 Nei, de selger det som nytt. Svindel Anonymkode: fbb69...e95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #408 Del Skrevet 12. april 2022 En barneskole. Elendig ledelse som var preget av mistillit til lærerne, aldri mer enn 10 min pause, et sinnsykt stress. Håper jeg var uheldig og at det ikke er sånn på andre barneskoler. Anonymkode: 4fa9d...108 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #409 Del Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): En barneskole. Elendig ledelse som var preget av mistillit til lærerne, aldri mer enn 10 min pause, et sinnsykt stress. Håper jeg var uheldig og at det ikke er sånn på andre barneskoler. Anonymkode: 4fa9d...108 10 minutter hver time eller 10 minutter i løpet av hele dagen? Anonymkode: e5d0a...95d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #410 Del Skrevet 12. april 2022 Har jobbet for de som drev Bellevue her i Bergen. De hadde på tidspunktet flere restauranter (en liten i sandviken, fløyen, bryggen tractursted og jeg tror ett til jeg ikke husker navnet på) GRUSOM ledelse, en forferdelig eier og hører ikke etter på tilbakemeldinger fra sine ansatte. Har møtt flere i ettertid som har vurdert søke jobb der men har frarådet de alle det. Minimalt og helst ingen pauser, for store ansvar for enkeltpersoner, bytter folk mellom resturantene uten noen beskjed på forhånd (feks satt opp på en inneresturant, skulle plutselig stå ute en brennhet sommerdag uten noen forberedelser og ingen caps, solkrem eller parasoll) fikk kjeft for å måtte gå på do og bare neitakk. Aldri mer. Anonymkode: b2efe...63f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #411 Del Skrevet 12. april 2022 En dps. Stadig strøm med tunge pasientsaker, lite eller ingen veiledning, de tyngste sakene gikk til nyutdannete. Ble drittlei og demotivert. Anonymkode: c902f...eab 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #412 Del Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 10 minutter hver time eller 10 minutter i løpet av hele dagen? Anonymkode: e5d0a...95d 10 min lunsjpause, resten av tiden måtte vi være sammen med elevene. Anonymkode: 4fa9d...108 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #413 Del Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): En dps. Stadig strøm med tunge pasientsaker, lite eller ingen veiledning, de tyngste sakene gikk til nyutdannete. Ble drittlei og demotivert. Anonymkode: c902f...eab Dette er så trist. Som lærer har jeg ofte inntrykk av at ingen vil ha de tyngste sakene. I et tilfelle fikk jeg beskjed om at en ungdom var for syk til at kommunepsykolog og bup ikke kunne hjelpe, men det var likevel forventet at jeg som kontaktlærer skulle følge opp ungdommen. Anonymkode: 3db1c...432 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #414 Del Skrevet 12. april 2022 Da jeg var tidlig i 20 - årene jobbet jeg en periode som barnehageassistent gjennom et vikarbyrå. Det var mange steder som var greie å komme til, jeg likte å jobbe med barn, og de plassene jeg var lengre på var det greie kollegaer. Allikevel var det noen barnehager som stakk seg negativt ut av forskjellige årsaker. I noen barnehager ble jeg behandlet som luft av de faste ansatte. Om jeg kom til slike steder pleide jeg å takke nei til flere vakter der om jeg ble spurt om å jobbe der lengre. Når du jobber gjennom vikarbyrå er det de andre ansatte i barnehagen man til enhver tid er i som er ens kollegaer, og når de så vidt hilser tilbake når du kommer på jobb så gjør det noe med en. I en barnehage jeg var i, var jeg vikar for en/ei som var kortidssykemeldt og hvor sykemeldingen ble forlenget. Da avtalte styreren og pedagogisk leder (over hode på meg) at jeg skulle jobbe ut hele sykemeldingen hennes uten å spørre meg om jeg faktisk kunne (var student). Jeg fikk bare beskjed om at "du skal jobbe her neste uke også". Heldigvis for dem var det tidlig i semesteret, og det gikk greit for min del (men ringte allikevel min kontaktperson i vikarbyrået og informerte om at de egentlig hadde avtalt dette uten å høre med meg først, bare sånn at hun ringte for å bekrefte med meg om at det var greit om det skjedde flere ganger). Det er liksom slike ting som får deg til å føle deg lite respektert eller verdsatt. I en annen barnehage jeg var i, hadde jeg en veldig ekkel opplevelse med en annen ansatt. Da jeg kom første dagen kommenterte han høyt at "endelig kom det en fin jente her!", og kommenterte hvor fin han synes rumpa mi og jeg var i pausen og ble sur fordi han ikke fikk komplimenter tilbake. Jeg sa ifra at jeg synes oppførselen hans var upassende, og at jeg hadde kjæreste, men han fortsatte bare tilnærmingene sine de neste dagene, men nå bare når vi var på avdelingen fordi jeg orket ikke å ha pause med han eller de andre som bare satt og så på. Da jeg var ferdig i den barnehagen begynte det å tikke inn ekle meldinger fra ham en stund før han ga opp. Anonymkode: 855f9...4c6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #415 Del Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (På 26.12.2021 den 17.00): Coop. Aldri mer! Anonymkode: ad292...486 Signerer! Anonymkode: 94713...9eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #416 Del Skrevet 13. april 2022 Stor bakerikjede på Sunnmøre, skriver ikke navn. Helt forferdelig, både rasistisk og diskriminerende. De asiatiske bakerene jobber året rundt og får ikke ta ut ferie i løpet av året, ikke vet de at de har rett på det heller. Kjedeeieren bryr seg ikke om andres tid, kommer opp til en time for sent til jobbintervju hun skal ha. Det er stor turnover. Hun ansetter helst veldig pene unge, uerfarne jenter til å stå fremme i disken og selge bakevarene. De som ikke vet om sine rettigheter og tar den jobben de kan få. De stygge får jobbe på bakrommet. Sjefen over bakeriene skjeller også ut ansatte foran andre ansatte og ydmyker. Det er en fryktkultur. Jeg fikk 140 kr. timen i lønn, minstelønn som servitør i Norge er 175 kr. Anonymkode: 109b7...d2a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wsl Skrevet 13. april 2022 #417 Del Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (På 28.12.2021 den 17.29): Gullsmed- kjede. Sjefen behandlet meg ikke noe særlig bra. Blant annet husker jeg at jeg kom på jobb en dag og hadde på meg noe jeg synes var ganske fint (blondekjole med grå strømper, og nei, ikke for kort eller noe sånt noe). Dagen etterpå kommenterte hun at det ikke var noe særlig heldig det jeg hadde på meg dagen før og lo skikkelig hånlig 😬 Tydeligvis hadde hun snakket om antrekket mitt til hun som jobbet i nabobutikken og også hun hadde kommet bort og påpekt hvor stygt det jeg hadde hatt på meg dagen før, var. Skal være enig i at sorte strømper nok hadde passet bedre, men herlighet så liten unge meg følte seg da to voksne damer sto og snakket nedsettende om antrekket mitt, mens de begge lo. Én av mange eksempler 😅 Dama kunne faget sitt, men for ei kjerring. Anonymkode: 7ae83...2d0 Wow! Det der er jo mobbing, hva i alle dager, grusomt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catbert Skrevet 13. april 2022 #418 Del Skrevet 13. april 2022 Stuepike på hotell. Tungt arbeid, tidspress og lite hyggelig miljø. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 14. april 2022 #419 Del Skrevet 14. april 2022 Jobbet på en skole for noen år siden. Arbeidsmiljøet var elendig da ledelsen ikke gjorde jobben sin. Trinnet jeg jobbet på samarbeidet godt og elevene våre høstet godt av det (jobbet på tilrettelagt) En kollega av oss som jobbet med en elevgruppe som var mer krevende enn våre elever begynte å legge seg opp i vårt arbeidsområde.. Da vedkommende ble satt på plass begynte hun å sette ut rykter om at hun ble mobbet, men klarte ikke å fortelle hvem som mobbet.. Det endte med 6 mndrs møter med ledelsen med hele arbeidsgruppen en dag i uken. Men det førte ikke til noe Jeg tok henne på fersken en dag da hun spionerte på en kollega som jobbet 1:1 med elev. Hun fikk ny jobb men måtte gå da hun lagde et helvete med de nye kollegene sine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #420 Del Skrevet 14. april 2022 AnonymBruker skrev (På 13.4.2022 den 0.01): Da jeg var tidlig i 20 - årene jobbet jeg en periode som barnehageassistent gjennom et vikarbyrå. Det var mange steder som var greie å komme til, jeg likte å jobbe med barn, og de plassene jeg var lengre på var det greie kollegaer. Allikevel var det noen barnehager som stakk seg negativt ut av forskjellige årsaker. I noen barnehager ble jeg behandlet som luft av de faste ansatte. Om jeg kom til slike steder pleide jeg å takke nei til flere vakter der om jeg ble spurt om å jobbe der lengre. Når du jobber gjennom vikarbyrå er det de andre ansatte i barnehagen man til enhver tid er i som er ens kollegaer, og når de så vidt hilser tilbake når du kommer på jobb så gjør det noe med en. I en barnehage jeg var i, var jeg vikar for en/ei som var kortidssykemeldt og hvor sykemeldingen ble forlenget. Da avtalte styreren og pedagogisk leder (over hode på meg) at jeg skulle jobbe ut hele sykemeldingen hennes uten å spørre meg om jeg faktisk kunne (var student). Jeg fikk bare beskjed om at "du skal jobbe her neste uke også". Heldigvis for dem var det tidlig i semesteret, og det gikk greit for min del (men ringte allikevel min kontaktperson i vikarbyrået og informerte om at de egentlig hadde avtalt dette uten å høre med meg først, bare sånn at hun ringte for å bekrefte med meg om at det var greit om det skjedde flere ganger). Det er liksom slike ting som får deg til å føle deg lite respektert eller verdsatt. I en annen barnehage jeg var i, hadde jeg en veldig ekkel opplevelse med en annen ansatt. Da jeg kom første dagen kommenterte han høyt at "endelig kom det en fin jente her!", og kommenterte hvor fin han synes rumpa mi og jeg var i pausen og ble sur fordi han ikke fikk komplimenter tilbake. Jeg sa ifra at jeg synes oppførselen hans var upassende, og at jeg hadde kjæreste, men han fortsatte bare tilnærmingene sine de neste dagene, men nå bare når vi var på avdelingen fordi jeg orket ikke å ha pause med han eller de andre som bare satt og så på. Da jeg var ferdig i den barnehagen begynte det å tikke inn ekle meldinger fra ham en stund før han ga opp. Anonymkode: 855f9...4c6 Signerer. Jeg har jobbet som vikar i ulike barnehager og i ett tilfelle ble jeg utsatt for alvorlig psykisk mishandling, det endte med sykemelding en periode. De ser ofte ned på vikarer og behandler de dårlig, jeg er egentlig litt i sjokk over hvordan andre voksne mennesker kan være mot andre. Jeg anbefaler ingen å være vikar for bemanningsbyrå i barnehage, det er en tung belastning der man må tåle å bli uglesett, utsatt for psykisk mishandling ( ofte hvis man er faglig dyktig )&misunnelse. Hadde jeg ikke vært sterk psykisk hadde jeg nok endt opp som ufør, heldigvis har jeg høyere utdannelse&har søkt meg VEKK. Anonymkode: d9734...40b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå