Gå til innhold

Hvordan kan bli rik i Norge? Noen tips? Jo mere man jobber, jo mere betaler man skatt . :(

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I Norge er det én måte å bli rik på som er hetl overlegen alle andre.

Bolig, bolig og bolig.

Jeg har bare videregående, men kunne pensjonert meg da jeg fylte 30 år hvis jeg ville. Men jobber fortsatt deltid som miljøarbeider fordi jeg vil.

Og formuen? Den kommer fra boligmarkedet. Lånte 100 av kjøpesummen da jeg kjøpte min første bolig i 2004. Har kjøpt og solgt et stort antall boliger siden da, og har sitter nå med fire utleieboliger og et sted mellom 15-20 millioner i fond og akjser.

Ikke verst for en som så vidt fullførte vidergående.

Anonymkode: b7ab6...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I Norge er det én måte å bli rik på som er hetl overlegen alle andre.

Bolig, bolig og bolig.

Jeg har bare videregående, men kunne pensjonert meg da jeg fylte 30 år hvis jeg ville. Men jobber fortsatt deltid som miljøarbeider fordi jeg vil.

Og formuen? Den kommer fra boligmarkedet. Lånte 100 av kjøpesummen da jeg kjøpte min første bolig i 2004. Har kjøpt og solgt et stort antall boliger siden da, og har sitter nå med fire utleieboliger og et sted mellom 15-20 millioner i fond og akjser.

Ikke verst for en som så vidt fullførte vidergående.

Anonymkode: b7ab6...3e2

Nei. Bolig alene er vel ikke greia når du sitter med penga i fond og aksjer. 

Anonymkode: a8039...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor dette hysteriet med å bli rik? Når du blir voksen skjønner du at verdiene ligger et annet sted enn i penger.

Anonymkode: 482f4...9c1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk blir rike i Norge ved å forstå regnskap og lovverk relatert til skatt. Du kan komme deg unda skatten ved å invistere pengene du tjener tilbake i bedriften. Så blir bedriften etter hvert svært verdifull og du kan bli rik selv om du betaler skatt på det endelige utbyttet.

Anonymkode: 0b532...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.2.2020 den 21.48, AnonymBruker skrev:

Folk blir rike i Norge ved å forstå regnskap og lovverk relatert til skatt. Du kan komme deg unda skatten ved å invistere pengene du tjener tilbake i bedriften. Så blir bedriften etter hvert svært verdifull og du kan bli rik selv om du betaler skatt på det endelige utbyttet.

Anonymkode: 0b532...b38

Hva mener du med å (investere pengene tilbake til bedriften)? Jeg har vel ikke bedrift. 
-Ts

Anonymkode: 7251f...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruk mindre enn du tjener og invester overskudd. Mange måter som allerede er nevnt(hus,aksjer), men innsats og villig til å bruke mange timer på det hjelper.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 29.2.2020 den 11.10, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med å (investere pengene tilbake til bedriften)? Jeg har vel ikke bedrift. 
-Ts

Anonymkode: 7251f...a19

Skal du ikke tjene penger da? Da må du jo jobbe. Så om du er så pengekåt så finner du deg noe du kan tjene penger på. Da starter du kanskje opp en bedrift. 

Anonymkode: a8039...010

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...