Gå til innhold

Hvordan kan bli rik i Norge? Noen tips? Jo mere man jobber, jo mere betaler man skatt . :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Myndighetene vil ikke at vi skal bli rike her i landet. Vi må jo ha samme inntekten som de fattigste for å få respekt i dette jantelandet.

Anonymkode: fcc3b...256

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli god på aksjer, sett 200 000 inn og se dem vokse. Er sånn kompisen min som er ufør i 20-årene har brukt sine få kroner til å bli 400 000. Tenk hvor mye han hadde hatt om han hadde jobb og mer penger investere...

Anonymkode: 46ef2...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter at coronaviruset har skapt et lite krakk på børsene i et par mnd nå, så går du inn på aksjemarkedet med alle dine sparepenger. På slutten av året selger du alle aksjene og får en pen gevinst. 

Anonymkode: c90e1...a38

Nå har vel ikke akkurat coronaviruset herja i noen måneder enda men 🤪 

Men mye skjer på kort tid. Trump blant annet skjer 🤪 

Anonymkode: a8039...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Myndighetene vil ikke at vi skal bli rike her i landet. Vi må jo ha samme inntekten som de fattigste for å få respekt i dette jantelandet.

Anonymkode: fcc3b...256

Dette var dagens minst oppegående kommentar. Forskjellen på rik og fattig øker betraktelig i landet. Og det er ikke sånn veldig smart på lang sikt. Men de blå liker ikke å tenke så langt frem i tid. 

Anonymkode: a8039...010

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 28.1.2020 den 11.57, AnonymBruker skrev:

Hvis du har gjort dette i 8 år har du jo vært heldig med prisveksten. Prisveksten er nå bremset og dette er IKKE måten å bli rik på. Renta har også begynt å stige.

Anonymkode: 8db83...61b

Du tar feil,så lenge prisstigningen på bolig er høyere enn utlånsrenten,så er dette meget god butikk. renta har begynt å stige sier du,åssen bank har du?? renta ligger på mellom 2 og 3 prosent,boligprisene ligger hvert år på over 5 prosent på landsbasis,så du har lite peiling.

Anonymkode: d13f1...3f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.1.2020 den 12.46, AnonymBruker skrev:

Noen som har startet med egen bedrift? Og hvordan startet dere? 
Noen som har spart, opptil 1 mil eller mere? Hvor mye sparte dere i måned? 
 

Tar imot alle tips. :)

Anonymkode: 7251f...a19

Jepp, i ca 15 år har jeg drevet eget firma. Startet fordi jeg følte at jeg hadde noe å tilby, flaks med "rett sted til rett tid" også.

Mye jobb de første årene, nå koser jeg meg bare. Har hatt pluss i regnskapet siden jeg startet, det har vært en deilig følelse. 

Kjenner jo litt på at det blir mye skatter og avgifter for hver million jeg har tjent, i hvert fall når jeg tar utbytte/lønn. Men sånn er det i Norge, tror vi har det fint når alt kommer til alt jeg :) Liker å ha en del penger på bok, kunne sikkert investert de for å få bedre avkastning, men jeg gjør det jeg føler er best for firmaet og nattesøvnen min. 

Og selv om jeg skriver "jeg" her, hadde jeg aldri klart dette uten mine fantastisk dyktige ansatte ❤️ Deler alle goder med de. 

Anonymkode: bbf23...637

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv jeg som er ufør har gått fra hundretusen til over millionen. Trikset er å bli god på aksjer og fond. 

Anonymkode: 46ef2...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.1.2020 den 13.08, Adrenalina61 skrev:

At man får mye for skattepengene er reinspikka vås.

Har du unger? Kanskje du er hypp på å betale alt det de får av subsidierte barnehager, tannleger  og skolegang helt til til universitetet selv......? Å nei, stemmer det.,,,"gratis det" i Norge...... 

Eller skal vi begynne å regne på hva diverse  sykehusinnleggelser, bla ved fødsel og keisersnitt egentlig koster???

Anonymkode: e0b10...627

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man du ikke har samvittighet, kan du bli kriminell i lav alder, så betaler staten kost, losji, utdannelse, og treningsrom for deg. Du slipper studielån. Pass bare på at du gjør noe som er ille nok til at du sitter lenge nok, men ikke så ille at det vil følge deg resten av livet. For oss andre, tror jeg man må være hardtarbeidende, kjenne de rette folkene, og ha en god dose flaks.

Anonymkode: 4e541...a99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.1.2020 den 18.42, AnonymBruker skrev:

Hvorfor trenger man være rik da? 

Anonymkode: 6a987...9de

Fordi det gjør livet mer behagelig.

Anonymkode: 4e541...a99

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det gjør livet mer behagelig.

Anonymkode: 4e541...a99

Det tok du fra munnen min, helt enig!!!

-Ts

Anonymkode: 7251f...a19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man tror penger gir behag så har man ikke kommet så langt i livet? Greit å ha til salt i maten og tak over hode, men om man for eksempel tror man blir lykkelig av å være rik, så er man ikke helt observant kanskje? 

Anonymkode: a8039...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Om man tror penger gir behag så har man ikke kommet så langt i livet? Greit å ha til salt i maten og tak over hode, men om man for eksempel tror man blir lykkelig av å være rik, så er man ikke helt observant kanskje? 

Anonymkode: a8039...010

De som ikke tror man blir lykkeligere av økonomisk trygghet, er gjerne de som har mer enn nok fra før.

Anonymkode: 7a890...91f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De som ikke tror man blir lykkeligere av økonomisk trygghet, er gjerne de som har mer enn nok fra før.

Anonymkode: 7a890...91f

Jeg har det jeg trenger og er veldig happy for det. Hadde jeg hele tiden følt jeg ikke hadde nok, hadde jeg vært stressa og deppa. 

For ordens skyld lever jeg i en liten leilighet og bil har jeg ikke. Ingen dyre og fancy ting.  Jeg reiser aldri på ferie til utlandet og sover helst i telt her i Norge (telt har jeg) Det går akkurat rundt og det er akkurat det jeg trenger. Jeg betaler min skatt med glede også for den kommer meg alltid til gode. Om ikke jeg får mest igjen, s får de som står meg nær mer glede av de. Jeg har heldigvis aldri vært på sykehus i hele mitt liv men er sjeleglad for den gode hjelpen andre får. Hjelp som har reddet liv jeg har kjært. Det er rikdom ❤️ 

Anonymkode: a8039...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobb, og reinvestert så mye av det du tjener som mulig i stedet for å bruke det. Hvis man først vil er det lett for de fleste å spare opp noen millioner i Norge, og etter hvert vil avkastningen bli en stor del av inntekten. Det er verre hvis du vil ha i både pose og sekk, både ha en stor formue og bruke alle pengene du tjener.

Anonymkode: 7cb2d...7fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mitt beste tips er å arve. Det gjorde jeg. Anbefales.

Anonymkode: 7b91e...91c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen definere rik? Hva vil det si å være rik? Stort hus? Inntekt? Ferrari? Formue?

Anonymkode: 71c8b...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan noen definere rik? Hva vil det si å være rik? Stort hus? Inntekt? Ferrari? Formue?

Anonymkode: 71c8b...210

Rik er å alltid føle man har nok. For meg er rikdom mulighetene til å våkne opp på en fjelltopp til en rå soloppgang. For eksempel. 
 

Å ha mye midler i form av penger er noe annet. 
 

For ordens skyld må jeg bare presisere at jeg jobber med verdipapir. Så jeg vet hva penger er. 

Anonymkode: a8039...010

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.1.2020 den 13.07, AnonymBruker skrev:

Tjent opp i formue :)

Har hatt et ganske solid forbruk også. 

Anonymkode: 75f59...02e

Ordet du leter etter er spart, ikke tjent. De to ordene kan ikke brukes om hverandre, i alle fall ikke i denne sammenhengen. 

Anonymkode: a8e8d...986

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...