Gå til innhold

Hvordan kan bli rik i Norge? Noen tips? Jo mere man jobber, jo mere betaler man skatt . :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har startet med egen bedrift? Og hvordan startet dere? 
Noen som har spart, opptil 1 mil eller mere? Hvor mye sparte dere i måned? 
 

Tar imot alle tips. :)

Anonymkode: 7251f...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vel tjent ca 10 millioner (sammen med mannen) siden vi var nyutdannede for 15 år siden.

God utdannelse. God jobb. Og ekstremt flaks i boligmarkedet. 

Anonymkode: 75f59...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får mye for de skattepenga så slutt og syt. 
Skal du ha penger på bok må du jobbe hardt og spare smart. Sats på langsiktige fond eller aksjer for en tryggere økning av pengepotten. Ikke kjør for hardt på aktiv kortsiktig aksjehandel med høy risiko. Det er gambling. 
Skaff deg en aksjesparekonto så har du en god start. 

Anonymkode: a8039...010

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du starter egen bedrift og tjener en million så må du fortsatt skatte av det til Staten. Samme hvis du har over 1,5 millioner i banken, da må du betale formueskatt på toppen av inntektsskatten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.1.2020 den 17.25, AnonymBruker skrev:

Du får mye for de skattepenga så slutt og syt. 
Skal du ha penger på bok må du jobbe hardt og spare smart. Sats på langsiktige fond eller aksjer for en tryggere økning av pengepotten. Ikke kjør for hardt på aktiv kortsiktig aksjehandel med høy risiko. Det er gambling. 
Skaff deg en aksjesparekonto så har du en god start. 

Anonymkode: a8039...010

De som ikke betaler skatt får enda mer og syter også mye mer...

Anonymkode: e654f...0ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En egen bedrift er ikke nødvendigvis det beste trikset for å gjøre det bra økonomisk.

Du bør først ha en utdannelse. Den bør du sikte inn mot et yrke du kan ha i privat sektor. Så må du være ganske god på studiet slik at du har større mulighet for å få en fast jobb raskere. Videre bør du gjøre alt for å bli ram i jobben snarest mulig. Privat sektor er egentlig et nøkkelord. Har du muligheten til å jobbe et sted som kan gi saftige bonuser årlig er det også en fordel. Likevel er jo noe av det viktigste å unngå kredittkortgjeld. Og spar i BSU for alt det er verdt!

Anonymkode: e5c22...576

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spare spare spare i aksjer og fond. Jobbe jobbe jobbe. 

Anonymkode: 9d3a9...3fb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste måten å bli rik på er eiendom. Kjøp deg hus/leilighet.....betal maksimalt på lånet, om 5_10 år er verdien mye høyere, mens lånet ditt er lavt, da kan du låne maksimalt med sikkerhet i boligen du har, for å kjøpe en ny bolig. Når du har kjøpt bolig nr.2, den leier du ut.....gjør det samme der, etter 4-5 år,kan du låne til enda et hus med sikkerhet i de to boligene du har. Dette var måten jeg gjorde det på, jeg eier 8 boenheter som jeg leier ut, blir ikke rik på det, da mye går til å betjene lån. Poenget er, hvis jeg vil selge noe nå, så tjener jeg fra en mill og oppver på hver boenhet.

Anonymkode: d13f1...3f9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.1.2020 den 12.48, AnonymBruker skrev:

Har vel tjent ca 10 millioner (sammen med mannen) siden vi var nyutdannede for 15 år siden.

God utdannelse. God jobb. Og ekstremt flaks i boligmarkedet. 

Anonymkode: 75f59...02e

Det er jo ekstremt lite. 10 millioner på 15 år gir en årsinntekt på 666 666,- og dere er i tillegg to personer. 

Anonymkode: 9e08f...ff1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste måten å bli rik på, er å arve. Det er sånn de fleste av Norges rikeste har fått formuen sin.

Anonymkode: 2c2fd...676

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Den beste måten å bli rik på, er å arve. Det er sånn de fleste av Norges rikeste har fått formuen sin.

Anonymkode: 2c2fd...676

Det er heller ikke så dumt å kjøpe opp billig eiendom etter krigen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den beste måten å bli rik på er eiendom. Kjøp deg hus/leilighet.....betal maksimalt på lånet, om 5_10 år er verdien mye høyere, mens lånet ditt er lavt, da kan du låne maksimalt med sikkerhet i boligen du har, for å kjøpe en ny bolig. Når du har kjøpt bolig nr.2, den leier du ut.....gjør det samme der, etter 4-5 år,kan du låne til enda et hus med sikkerhet i de to boligene du har. Dette var måten jeg gjorde det på, jeg eier 8 boenheter som jeg leier ut, blir ikke rik på det, da mye går til å betjene lån. Poenget er, hvis jeg vil selge noe nå, så tjener jeg fra en mill og oppver på hver boenhet.

Anonymkode: d13f1...3f9

Hvis du har gjort dette i 8 år har du jo vært heldig med prisveksten. Prisveksten er nå bremset og dette er IKKE måten å bli rik på. Renta har også begynt å stige.

Anonymkode: 8db83...61b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ekstremt lite. 10 millioner på 15 år gir en årsinntekt på 666 666,- og dere er i tillegg to personer. 

Anonymkode: 9e08f...ff1

Tjent opp i formue :)

Har hatt et ganske solid forbruk også. 

Anonymkode: 75f59...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎26‎.‎01‎.‎2020 den 17.25, AnonymBruker skrev:

Du får mye for de skattepenga så slutt og syt. 
Skal du ha penger på bok må du jobbe hardt og spare smart. Sats på langsiktige fond eller aksjer for en tryggere økning av pengepotten. Ikke kjør for hardt på aktiv kortsiktig aksjehandel med høy risiko. Det er gambling. 
Skaff deg en aksjesparekonto så har du en god start. 

Anonymkode: a8039...010

At man får mye for skattepengene er reinspikka vås.

Endret av Adrenalina61
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode jobber, invester i bolig men kun i attraktive områder. Feks, du tjener ikke noe særlig på å investere i hus på Vegårshei i Agder, kanskje dyrere i Oslo/drammen/Drøbak men der går prisene hvertfall opp. 

Anonymkode: a2c27...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tjener mer på å sette alle penga for bolig inn i fondssparing enn eiendom. Men det har vært en sjuk vekst på eiendom en god stund. Når dette stagnerer så er fond overlegen eiendom. 
Får man til begge deler, så er man i en bra posisjon. 

Anonymkode: a8039...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man tjener mer på å sette alle penga for bolig inn i fondssparing enn eiendom. Men det har vært en sjuk vekst på eiendom en god stund. Når dette stagnerer så er fond overlegen eiendom. 
Får man til begge deler, så er man i en bra posisjon. 

Anonymkode: a8039...010

Akkurat det samme sa de da jeg kjøpte første gang 2008, da var det dupp i markedet. Den leiligheten tjente vi 3 millioner på, 40% avkastning på 4 år. 

Anonymkode: 75f59...02e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat det samme sa de da jeg kjøpte første gang 2008, da var det dupp i markedet. Den leiligheten tjente vi 3 millioner på, 40% avkastning på 4 år. 

Anonymkode: 75f59...02e

Men du hadde flaks. Du traff riktig. Det er her det blir variasjoner. 
Jeg har vanlig avkastning på 25-30 % i året på min fondsportefølje. Bytta litt fond under veis. 

Anonymkode: a8039...010

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at coronaviruset har skapt et lite krakk på børsene i et par mnd nå, så går du inn på aksjemarkedet med alle dine sparepenger. På slutten av året selger du alle aksjene og får en pen gevinst. 

Anonymkode: c90e1...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du hadde flaks. Du traff riktig. Det er her det blir variasjoner. 
Jeg har vanlig avkastning på 25-30 % i året på min fondsportefølje. Bytta litt fond under veis. 

Anonymkode: a8039...010

Da er det høyrisikoportefølje. Jeg har ligget på 5-10% de siste årene, med moderat sikkerhet og god diversifisering. 

Poenget mitt var at de har sagt i 15 år nå at boligmarkedet i byene vil stagnere eller stupe. Det skjer, før eller senere. Men de som har ventet har vært tapere i 15 år nå. 

Anonymkode: 75f59...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...