AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #1 Del Skrevet 24. januar 2020 Merket du noe forskjell på psyken og overskudd? Anonymkode: 7ca53...030 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #2 Del Skrevet 24. januar 2020 Nope Anonymkode: c04b6...a18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #3 Del Skrevet 24. januar 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Merket du noe forskjell på psyken og overskudd? Anonymkode: 7ca53...030 Ja, det løste utrolig mye. Kostholdet var også viktig. Spiser aldri junk, kaker, kjeks, godteri, brus, etc lenger. De fleste presser seg ikke nok på trening, du MÅ presse deg HARDT! Da skjer det utrolige ting i toppen, jeg gjør dette 3 ganger i uka. Anonymkode: 27dd7...ec0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #4 Del Skrevet 24. januar 2020 Merker stor forskjell på energinivået de dagene jeg ikke trener. Mer energi gir bedre humør. Anonymkode: e4ae5...821 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #5 Del Skrevet 24. januar 2020 Ja! Det hjalp mye med angst for meg i kombinasjon med riktig mat og nok søvn. Anonymkode: d1e44...987 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #6 Del Skrevet 24. januar 2020 Niks. Jeg trener 5 dager i uken, men merker ingen endring. Jeg gjør det så behandlingsapparatet ikke skal mase om det punktet. Anonymkode: 1118c...fc8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #7 Del Skrevet 24. januar 2020 Jeg vil vel ikke si at jeg "sliter psykisk", jeg er mer i den kategorien som har en psyke som svinger så å si innenfor normalen. Jeg har altså tunge perioder og lettere perioder. Vinteren er alltid tung, og det har alltid vært vinter når jeg er i de dypeste bølgedalene. Trening har for meg vært et viktig verktøy for å håndtere dette. Før jeg begynte å trene kunne de tunge periodene nærme seg klinisk depresjon, jeg har mer krefter til å håndtere tungsinnet i meg nå. Anonymkode: 2a660...54e 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #8 Del Skrevet 24. januar 2020 Merker at jeg har mer konsentasjon, energi og tiltakslyst de dagene når jeg trener. Synes også at dagene imellom treningene går litt lettere, enn når jeg ikke trener i det hele tatt. Også lettere å spise bra mat når jeg trener. Så ja, merker det hjelper. Anonymkode: 33dce...d80 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #9 Del Skrevet 24. januar 2020 Jeg har hatt angst i hele mitt voksne liv, og trening har hjulpet bedre enn noen form for terapi og medisiner. Begynte å trene for to år siden, og kan fremdeles føle meg urolig, men har ikke hatt invalidiserende panikkangst siden. Nå trener jeg ganske intenst da; først og fremst løping. Løper 50-70 km i uken. Roen jeg får på langtur i naturen kan ikke sammenlignes med noe annet. Anonymkode: 13124...3a7 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #10 Del Skrevet 24. januar 2020 Nja, det hjelper meg å holde en viss døgnrytme men plagene ellers er ganske like. Har kronisk psykisk lidelse. Anonymkode: 2f5da...c3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #11 Del Skrevet 24. januar 2020 Jepp. Trening har reddet livet mitt. Men det tok tid før de positive virkningene kom. Jeg måtte bli i bedre form først. De første månedene var det bare et ork, og jeg ble mer sliten av å trene. Først etter en stund begynte treningen å gi mer enn det tok. Og jeg må trene hardt og intenst for å få full effekt. Må få opp pulsen skikkelig og bli gjennomsvett. Hjelper ikke med bare litt tøy og bøy. Anonymkode: 836fd...364 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #12 Del Skrevet 24. januar 2020 Jeg vet ikke, jeg trener vanligvis jevnlig og da føler jeg meg også bedre. Men så trener jeg ingenting i perioder der jeg ikke har noe energi. Det er gjerne etter ukesvis med lite søvn, eller sterk angst at jeg ikke orker annet enn å komme meg på jobb og knapt nok det. Så kommer bedre dager der jeg har sovet nok og føler meg uthvilt og da kan jeg bruke denne energien til å hente enda mer energi ved å trene. Anonymkode: 527f0...924 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 24. januar 2020 #13 Del Skrevet 24. januar 2020 Man trenger nødvendigvis ikke "trene" heller. Bare det å gå en tur gjør underverker. Lukt, lyder og opplevelsene kan være nok til at du bikker litt i riktig retning igjen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #14 Del Skrevet 24. januar 2020 Nei, trente veldig mye og hadde en aktiv jobb, men var deprimert og følte meg dritt hele tiden. Depresjonen lettet senere i livet når jeg endelig fant en måte å leve på der jeg kunne ha det ok Anonymkode: a0ed1...6ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #15 Del Skrevet 24. januar 2020 Jeg merket en stor forverring på psyken (blant annet ble jeg ekstremt paranoid og nærmest suicidal) og en enorm forverring av min migrene, som gikk fra å være 2-3 dager per måned til å bli 2-3 dager i uka med invalidiserende smerte. Jo hardere jeg trente, jo verre ble jeg. Andre opplevelser (for eksempel kultur) gir meg en stor bedring. Anonymkode: 3521a...f20 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #16 Del Skrevet 24. januar 2020 15 minutter siden, AnonymBruker said: Jepp. Trening har reddet livet mitt. Men det tok tid før de positive virkningene kom. Jeg måtte bli i bedre form først. De første månedene var det bare et ork, og jeg ble mer sliten av å trene. Først etter en stund begynte treningen å gi mer enn det tok. Og jeg må trene hardt og intenst for å få full effekt. Må få opp pulsen skikkelig og bli gjennomsvett. Hjelper ikke med bare litt tøy og bøy. Anonymkode: 836fd...364 Nedlatende. Trener tung styrke 2 ggr og cardio høy intensitet 3 ggr. Hjelper allikevel ikke på psyken. Anonymkode: 1118c...fc8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 24. januar 2020 #17 Del Skrevet 24. januar 2020 (endret) . Endret 5. oktober 2022 av Tvillingsjel 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #18 Del Skrevet 24. januar 2020 Slite psykisk gjør jeg okke som, så kan ikke akkurat trene meg fra problemene, men det hjelper nok litt å bruke seg fysisk. Så er det godt å mestre noe og ikke føle seg feit og fæl i tillegg til alt annet. Anonymkode: e71ce...e55 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #19 Del Skrevet 24. januar 2020 Jeg føler det absolutt hjelper. Føler meg mer vel og tilfreds. Noen dager er ekstremt tunge, likevel drar jeg på trening med få unntak, og da føler jeg meg så bra etterpå! Vet jeg fjør noe godt for kroppen min og det gir meg en god følelse. Anonymkode: 08d9a...765 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 24. januar 2020 #20 Del Skrevet 24. januar 2020 Har trent hver dag i mange år. Nei hjelper ikke på psyken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå