Gå til innhold

Vanskeligere å bli gravid etter Diane p-piller?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 4.4.2020 den 14.04, AnonymBruker skrev:

10 år 😮 med et års pause midt inni 

Anonymkode: 64ce7...a2e

Jeg har vel gått på dem i ca 14 år, med 3 mnd pause. Måtte bare starte på igjen... Vegrer meg for å slutte når jeg vet hva som er i vente.. 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 24.1.2020 den 14.09, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk på Diane i 12 år fordi jeg slet sånn med kviser. Alle andre piller ble kaos. Fikk mensen 1,5 mnd etter slutt og ble gravid 2 mnd senere :) gi det litt mer tid! Aldri hørt at Diane er verre

Anonymkode: 2ca18...56e

Så bra ☺️ jeg har gått på dem i ca 14 år nå. Hadde en pause men hud og hår gikk helt bananas. Merket du noe til hårtap da du sluttet etter 12 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Solsikke11 skrev:

Jeg har vel gått på dem i ca 14 år, med 3 mnd pause. Måtte bare starte på igjen... Vegrer meg for å slutte når jeg vet hva som er i vente.. 😕

Ja, jeg ble overrasket over hvor ekstremt fett håret mitt ble og enormt hårtap. Ellers føler jeg huden har roet seg, heldigvis.

Anonymkode: 64ce7...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet på Diane i begynnelsen av oktober og har fortsatt ikke hatt eggløsning. Var på utredning hos Gynekolog og fikk beskjed om at hun var kjent med at Diane kunne føre til det.. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg ble overrasket over hvor ekstremt fett håret mitt ble og enormt hårtap. Ellers føler jeg huden har roet seg, heldigvis.

Anonymkode: 64ce7...a2e

Hvordan er håret nå da? Godt huden har roet seg.. Ca hvor lang tid tok det? :0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, GBAA skrev:

Jeg sluttet på Diane i begynnelsen av oktober og har fortsatt ikke hatt eggløsning. Var på utredning hos Gynekolog og fikk beskjed om at hun var kjent med at Diane kunne føre til det.. :( 

Virkelig?? wow, jeg er i akkurat samme situasjon. Skal nå begynne med Provera.. Håper det hjelper. Får du hjelp videre?

Anonymkode: 64ce7...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Solsikke11 skrev:

Hvordan er håret nå da? Godt huden har roet seg.. Ca hvor lang tid tok det? :0

Ja, jeg fikk helt panikk når alle kvisene kom. Veldig glad for at det er på et mer normalt nivå nå. Håret er fortsatt helt sinnsykt fett og jeg har mistet ekstremt mye hår (nesten sånn at jeg har fått viker). Men jeg kan ikke begynne på igjen heller siden jeg vil ha barn nå. Må bare håpe håret kommer tilbake slik det var. Kan ikke huske at håret var slik før jeg begynte på p-pillen. Jeg leste at kroppen produserer mer "fett" når man slutter å p-pillen og at mange opplever å ikke lenger ha så mye tørr hud så jeg håper det bare er for en periode før det normaliserer seg igjen. Men anbefaler alle som vil ha barn om å slutte litt tidlig med p-pillene siden det kan ta veldig lang tid før syklusen kommer tilbake. Det var jeg ikke klar over selv.. 

Anonymkode: 64ce7...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Virkelig?? wow, jeg er i akkurat samme situasjon. Skal nå begynne med Provera.. Håper det hjelper. Får du hjelp videre?

Anonymkode: 64ce7...a2e

Huff, det er så kjipt! Skal på ny undersøkelse i morgen og tipper jeg blir satt på Provera også.

Har ikke andre symptomer på feks PCO eller PCOS så håper det kan kickstarte systemet litt. Hvor mange kurer skulle du ta og sa de noe om sjansen for graviditet mens du går på den? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, GBAA skrev:

Huff, det er så kjipt! Skal på ny undersøkelse i morgen og tipper jeg blir satt på Provera også.

Har ikke andre symptomer på feks PCO eller PCOS så håper det kan kickstarte systemet litt. Hvor mange kurer skulle du ta og sa de noe om sjansen for graviditet mens du går på den? 

Ja, jeg så ikke den komme.. Så bra! Du får be om det 🙂 

Ikke jeg heller, så jeg tror ikke det er noe sånt. Håper  hvertfall ikke det. Jeg skulle starte med en kur på 14 dager, kanskje den vil sette alt i gang igjen. Hvis den gir meg eggløsning så er det sjanse for graviditet 🙂 Jeg får Letrozol i tillegg da for å booste sjansene. 

 

Anonymkode: 64ce7...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja, jeg så ikke den komme.. Så bra! Du får be om det 🙂 

Ikke jeg heller, så jeg tror ikke det er noe sånt. Håper  hvertfall ikke det. Jeg skulle starte med en kur på 14 dager, kanskje den vil sette alt i gang igjen. Hvis den gir meg eggløsning så er det sjanse for graviditet 🙂 Jeg får Letrozol i tillegg da for å booste sjansene. 

 

Anonymkode: 64ce7...a2e

Spennende! Skal du ta noen prøver eller følges opp underveis? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, GBAA skrev:

Spennende! Skal du ta noen prøver eller følges opp underveis? 😊

Ja, må ta en blodprøve for å sjekke om det var eggløsning. Spennende! 

Anonymkode: 64ce7...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 29.4.2020 den 16.01, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg fikk helt panikk når alle kvisene kom. Veldig glad for at det er på et mer normalt nivå nå. Håret er fortsatt helt sinnsykt fett og jeg har mistet ekstremt mye hår (nesten sånn at jeg har fått viker). Men jeg kan ikke begynne på igjen heller siden jeg vil ha barn nå. Må bare håpe håret kommer tilbake slik det var. Kan ikke huske at håret var slik før jeg begynte på p-pillen. Jeg leste at kroppen produserer mer "fett" når man slutter å p-pillen og at mange opplever å ikke lenger ha så mye tørr hud så jeg håper det bare er for en periode før det normaliserer seg igjen. Men anbefaler alle som vil ha barn om å slutte litt tidlig med p-pillene siden det kan ta veldig lang tid før syklusen kommer tilbake. Det var jeg ikke klar over selv.. 

Anonymkode: 64ce7...a2e

Høres akkurat ut som det som skjedde meg da jeg forsøkte å slutte da jeg var rundt 25. Da hadde jeg gått på dem siden 17-18 årsalder. Fet hud, fett hår, deretter kom kvisene og håret datt bokstavelig talt av. Så derfor startet jeg på dem igjen, og siden har jeg gått på dem. Er 32 nå... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gynekolog satt på med på Diane pga. pcos og problemer knyttet til det. Han sa at det bare var «fint» å stå på det frem til man skulle prøve å få barn - og at jeg kunne prøve å få barn rett etter å ha stoppet på det (jeg må ha medisin for å stimulere mens/eggløsning ved ønske om graviditet). 

Tror virkelig ikke han hadde satt meg på det om det skapte problemer med å bli gravid siden jeg har problemer med det fra før.

Mange som har pcos (og dermed nedstatt mulighet for «enkelt» å bli gravid) står på jo Diane, så kan heller være at de har vansker for å bli gravid etter Diane pga. pcos ? Og ikke pga. Dianen..? 

Anonymkode: f38b0...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gynekolog satt på med på Diane pga. pcos og problemer knyttet til det. Han sa at det bare var «fint» å stå på det frem til man skulle prøve å få barn - og at jeg kunne prøve å få barn rett etter å ha stoppet på det (jeg må ha medisin for å stimulere mens/eggløsning ved ønske om graviditet). 

Tror virkelig ikke han hadde satt meg på det om det skapte problemer med å bli gravid siden jeg har problemer med det fra før.

Mange som har pcos (og dermed nedstatt mulighet for «enkelt» å bli gravid) står på jo Diane, så kan heller være at de har vansker for å bli gravid etter Diane pga. pcos ? Og ikke pga. Dianen..? 

Anonymkode: f38b0...26a

Jeg har ikke PCOS. Fikk Diane pga. kviser og prevensjon. Tror ikke min lege har snøring på dette dessverre. 

 

Men hvis mange med PCOS går på Diane så kan det jo ha en sammenheng ja.

Anonymkode: 64ce7...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke PCOS. Fikk Diane pga. kviser og prevensjon. Tror ikke min lege har snøring på dette dessverre. 

 

Men hvis mange med PCOS går på Diane så kan det jo ha en sammenheng ja.

Anonymkode: 64ce7...a2e

Ja, Diane brukes som «behandling» av Pcos, så mange der som får det. Trodde ikke det var så vanlig å gi den til andre siden den er så «sterk». 

Anonymkode: f38b0...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...