Gå til innhold

Vanskeligere å bli gravid etter Diane p-piller?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå både hørt og lest at noen sliter spesielt med å bli gravid etter Diane p-piller. Er det noen som har erfaringer med dette? Jeg blir litt bekymret. Jeg sluttet på Diane p-piller i november og har fortsatt ikke fått mensen igang igjen.. Når jeg i tillegg hører dette blir jeg superstresset. Jeg har en sykdom som gjør at jeg burde få barn snarest mulig. Er det virkelig slik at Diane p-pillene er "verre" enn andre?

Anonymkode: 64ce7...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk på Diane i 12 år fordi jeg slet sånn med kviser. Alle andre piller ble kaos. Fikk mensen 1,5 mnd etter slutt og ble gravid 2 mnd senere :) gi det litt mer tid! Aldri hørt at Diane er verre

Anonymkode: 2ca18...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg har nå både hørt og lest at noen sliter spesielt med å bli gravid etter Diane p-piller. Er det noen som har erfaringer med dette? Jeg blir litt bekymret. Jeg sluttet på Diane p-piller i november og har fortsatt ikke fått mensen igang igjen.. Når jeg i tillegg hører dette blir jeg superstresset. Jeg har en sykdom som gjør at jeg burde få barn snarest mulig. Er det virkelig slik at Diane p-pillene er "verre" enn andre?

Anonymkode: 64ce7...a2e

Det er vanlig at det kan gå alt fra 6 mnd til 1.5 år fø man får mens tilbake etter p-pille stopp. Det anbefales derfor å slutte på p piller mange mnd før man planlegger å bli gravid. 

 

 

Hvilken sykdom har du som gjør a du burde bli gravid fort?

Anonymkode: cd591...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 23.1.2020 den 23.55, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg har nå både hørt og lest at noen sliter spesielt med å bli gravid etter Diane p-piller. Er det noen som har erfaringer med dette? Jeg blir litt bekymret. Jeg sluttet på Diane p-piller i november og har fortsatt ikke fått mensen igang igjen.. Når jeg i tillegg hører dette blir jeg superstresset. Jeg har en sykdom som gjør at jeg burde få barn snarest mulig. Er det virkelig slik at Diane p-pillene er "verre" enn andre?

Anonymkode: 64ce7...a2e

Hvordan ble hud og hår etter at du slutta? Jeg slutta en gang, men fikk så mye kviser, veldig fett hår og mistet masse hår så jeg begynte på igjen 😳

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Solsikke11 skrev:

Hvordan ble hud og hår etter at du slutta? Jeg slutta en gang, men fikk så mye kviser, veldig fett hår og mistet masse hår så jeg begynte på igjen 😳

Helt forferdelig! Det verste synes jeg er håret, det er ekstremt fett.. Burde vasket det hver dag for å få det til å se greit ut. Men det blir en del tørrspray istedet.. Fikk ekstremt mye kviser en periode, men nå er det blitt bedre. Mister veldig mye hår også ja.. Men nå har jeg akkurat begynt på noe som heter Vites som visstnok skal hjelpe for å få en hormonbalanse, få mensen tilbake, få bedre hud, mindre hårtap etc. Veldig spent på dette. Har lest veldig mye bra om dette.

Anonymkode: 64ce7...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Helt forferdelig! Det verste synes jeg er håret, det er ekstremt fett.. Burde vasket det hver dag for å få det til å se greit ut. Men det blir en del tørrspray istedet.. Fikk ekstremt mye kviser en periode, men nå er det blitt bedre. Mister veldig mye hår også ja.. Men nå har jeg akkurat begynt på noe som heter Vites som visstnok skal hjelpe for å få en hormonbalanse, få mensen tilbake, få bedre hud, mindre hårtap etc. Veldig spent på dette. Har lest veldig mye bra om dette.

Anonymkode: 64ce7...a2e

Vitex*

Anonymkode: 64ce7...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt forferdelig! Det verste synes jeg er håret, det er ekstremt fett.. Burde vasket det hver dag for å få det til å se greit ut. Men det blir en del tørrspray istedet.. Fikk ekstremt mye kviser en periode, men nå er det blitt bedre. Mister veldig mye hår også ja.. Men nå har jeg akkurat begynt på noe som heter Vites som visstnok skal hjelpe for å få en hormonbalanse, få mensen tilbake, få bedre hud, mindre hårtap etc. Veldig spent på dette. Har lest veldig mye bra om dette.

Anonymkode: 64ce7...a2e

Hvor lenge gikk du på Diane? Jeg merka at jeg mista masse hår i dusjen når jeg vaska håret.. Det var helt ekstremt. Følte jeg skulle bli skalla.. 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Solsikke11 skrev:

Hvor lenge gikk du på Diane? Jeg merka at jeg mista masse hår i dusjen når jeg vaska håret.. Det var helt ekstremt. Følte jeg skulle bli skalla.. 😣

10 år 😮 med et års pause midt inni 

Anonymkode: 64ce7...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg ble gravid mnd etter at jeg slutta på dem. Det jeg derimot fikk på d var ekstremt mye migrene 

Anonymkode: e0b2a...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg gikk på diane i 4 år grunna kviser. Slutta i mnd skiftet mai/juni 2019, og fikk ingen normal syklus etterpå. Eg mista masse hår og alle kvisene kom tilbake. 

No er eg på runde 2 med enkel letrozol, så vi får sjå korleis det går

 

(Hårtapet tok slutt etter nokre mnd😅)

Anonymkode: 67ae0...363

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.4.2020 den 14.04, AnonymBruker skrev:

10 år 😮 med et års pause midt inni 

Anonymkode: 64ce7...a2e

Jeg begynte på dem i 18 års alder, og gikk på dem frem til oktober 2012. Da tenkte jeg at jeg skulle gi kroppen en pause. Var singel og trengte ikke p-piller. Først ble huden veldig oljete, i likethet med hodebunnen og det førte til at håret ble oljete. Fikk etterhvert kviser, spesielt rundt hakeområdet. Men også på brystet og ryggen. Da jeg vasket håret i dusjen la jeg merke til store mengder hår. Hele sluket var jo fult av hår, og jeg har mørkt hår, så det var lett å se alle hårene. Fikk jo helt panikk. Så startet på dem rundt januar 2013. Og siden har jeg gått på dem.. 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.1.2020 den 14.09, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk på Diane i 12 år fordi jeg slet sånn med kviser. Alle andre piller ble kaos. Fikk mensen 1,5 mnd etter slutt og ble gravid 2 mnd senere :) gi det litt mer tid! Aldri hørt at Diane er verre

Anonymkode: 2ca18...56e

Opplevde du håravfall og masse kviser da slutta? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.4.2020 den 22.40, AnonymBruker skrev:

Eg gikk på diane i 4 år grunna kviser. Slutta i mnd skiftet mai/juni 2019, og fikk ingen normal syklus etterpå. Eg mista masse hår og alle kvisene kom tilbake. 

No er eg på runde 2 med enkel letrozol, så vi får sjå korleis det går

 

(Hårtapet tok slutt etter nokre mnd😅)

Anonymkode: 67ae0...363

Har du fått tilbake håret du mista? Eller merker du at det er tynnere? Og hvordan er kvisene nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opplevde det samme når jeg sluttet, en helt vanvittig migrene (21 dager i strekk!!! Før jeg skjønte hva det kom av og fikk medisin) fikk kviser og mistet omtrent alt håret. Dette er mange (fem?) år siden og håret har fremdeles dårlig kvalitet og er ikke vokst ut igjen skikkelig. Jeg begynte på Diane igjen etter ca 3 mnd, migrenen og håravfallet stoppet. Jeg kom i tidlig overgangsalder og har egentlig ikke behov for prevensjon men jeg nekter å slutte på Diane for jeg orker ikke de bivirkningene ved å slutte. 

Anonymkode: d4e7f...867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 4/6/2020 at 11:58 AM, Solsikke11 said:

Har du fått tilbake håret du mista? Eller merker du at det er tynnere? Og hvordan er kvisene nå?

Hei, usikker på om håret er tilbake eller om det bare alltid har vert tynt. Eg har liksom aldri tenkt så masse over det før no, men litt tynnare er det sikkert.

Kvisene er der, men eg har ikkje prøvd så masse ulike greier for å få dei vekk heller. 

Fikk mensen i dag også, så den andre runden med letrozol gikk ikkje som ønska desverre. Men! Eg fikk mensen av meg sjølv så eg er ganske sikker på at eggløsning har skjedd,  så det er et stort framskritt.😁

Eg klamra meg til håpet om at vi treffer på neste forsøk😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på Diane siden tenårene, er 41 år nå.

Hadde mye kviser på ungdomsskolen og vgs, men det ble bedre da jeg begynte på Diane.

Da jeg var 25 år var jeg ikke like flink til å ta pillene daglig, men tok dem hvertfall annenhver dag. Ble uplanlagt gravid (men endte opp å være det beste som har skjedd meg ;) )

Fikk enda et barn like etterpå, gikk derfor ikke på Diane i ca 4 år pga graviditeter og amming. Da vi skulle prøve på andremann ble vi gravide tredje måneden vi prøvde, men da var det jo over 1 år siden jeg hadde gått på Diane.

Har gått på Diane igjen siden yngstemann var 1, dette barnet er nå 13 år. 

Jeg har alltid hatt en del kviser og oljete hud, men det er mye bedre når jeg går på Diane. For to år siden tenkte jeg at jeg ikke trengte å gå på p-piller lengre og slutta. To uker senere kom masse kviser, så jeg var kjapp med å begynne på dem igjen 😄

At det påvirker håret mitt har jeg aldri lagt merke til.

Men Diane blir vel regnet som en av de p-pillene som gir høyere sjanse for blodpropp, så vær flink med å bevege på deg på lange flyturer eller mye stillesitting på kontoret. Har flydd mye mellom Norge og Asia/Australia, men heldigvis aldri opplevd noe problemer med blodpropp.

Anonymkode: 2208b...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

På 6.4.2020 den 12.04, AnonymBruker skrev:

Opplevde det samme når jeg sluttet, en helt vanvittig migrene (21 dager i strekk!!! Før jeg skjønte hva det kom av og fikk medisin) fikk kviser og mistet omtrent alt håret. Dette er mange (fem?) år siden og håret har fremdeles dårlig kvalitet og er ikke vokst ut igjen skikkelig. Jeg begynte på Diane igjen etter ca 3 mnd, migrenen og håravfallet stoppet. Jeg kom i tidlig overgangsalder og har egentlig ikke behov for prevensjon men jeg nekter å slutte på Diane for jeg orker ikke de bivirkningene ved å slutte. 

Anonymkode: d4e7f...867

Samme skjedde meg da jeg slutta. Masse kviser og hårtap. Så begynte på igjen etter 3 mnd, siden gått på dem. 😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.4.2020 den 12.06, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått på Diane siden tenårene, er 41 år nå.

Hadde mye kviser på ungdomsskolen og vgs, men det ble bedre da jeg begynte på Diane.

Da jeg var 25 år var jeg ikke like flink til å ta pillene daglig, men tok dem hvertfall annenhver dag. Ble uplanlagt gravid (men endte opp å være det beste som har skjedd meg ;) )

Fikk enda et barn like etterpå, gikk derfor ikke på Diane i ca 4 år pga graviditeter og amming. Da vi skulle prøve på andremann ble vi gravide tredje måneden vi prøvde, men da var det jo over 1 år siden jeg hadde gått på Diane.

Har gått på Diane igjen siden yngstemann var 1, dette barnet er nå 13 år. 

Jeg har alltid hatt en del kviser og oljete hud, men det er mye bedre når jeg går på Diane. For to år siden tenkte jeg at jeg ikke trengte å gå på p-piller lengre og slutta. To uker senere kom masse kviser, så jeg var kjapp med å begynne på dem igjen 😄

At det påvirker håret mitt har jeg aldri lagt merke til.

Men Diane blir vel regnet som en av de p-pillene som gir høyere sjanse for blodpropp, så vær flink med å bevege på deg på lange flyturer eller mye stillesitting på kontoret. Har flydd mye mellom Norge og Asia/Australia, men heldigvis aldri opplevd noe problemer med blodpropp.

Anonymkode: 2208b...9b8

Jeg startet på Diane da jeg var rundt 18 år fordi jeg var litt plaget med kviser, ikke veldig mye, men nok til at jeg tok det opp med lege. Trengte også prevensjon. Da jeg var rundt 23-24 år sluttet jeg på dem, og fikk fet hud, fett hår, kvisene kom tilbake (verre enn før Diane) og mistet masse hår. Etter ca 3 mnd uten Diane startet jeg på dem igjen, og siden har jeg gått på dem...Er 32 år nå ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.4.2020 den 22.40, AnonymBruker skrev:

Eg gikk på diane i 4 år grunna kviser. Slutta i mnd skiftet mai/juni 2019, og fikk ingen normal syklus etterpå. Eg mista masse hår og alle kvisene kom tilbake. 

No er eg på runde 2 med enkel letrozol, så vi får sjå korleis det går

 

(Hårtapet tok slutt etter nokre mnd😅)

Anonymkode: 67ae0...363

Hvordan gikk det med deg? 🙂

Anonymkode: 64ce7...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.4.2020 den 18.06, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg ble gravid mnd etter at jeg slutta på dem. Det jeg derimot fikk på d var ekstremt mye migrene 

Anonymkode: e0b2a...0db

Hvor lenge gikk du på Diane?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...