Gå til innhold

Hva gjør kongen på 17. mai etter å ha vinket på slottet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 17. mai vinker kongen fra slottsbalkongen. Hva gjør han når han er ferdig med det? Feirer han 17. mai privat med sin familie eller er han ute offentlig hele dagen og kvelden?

Anonymkode: deb3d...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De har vel en eller annen lunsj inne på slottet med nær familie og eventuelt venner. Jeg vet at kongeparet noen år har reist til feiringer i bydelene på ettermiddagen, men ellers gjør de vel som folk flest, spiser rømmegrøt og is (ikke samtidig, da...) og ser gjerne på Nrk og Tv2s dekning av dagen. Kanskje de drar til Skaugum eller et annet sted og griller på kvelden?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sofie777 skrev:

De har vel en eller annen lunsj inne på slottet med nær familie og eventuelt venner. Jeg vet at kongeparet noen år har reist til feiringer i bydelene på ettermiddagen, men ellers gjør de vel som folk flest, spiser rømmegrøt og is (ikke samtidig, da...) og ser gjerne på Nrk og Tv2s dekning av dagen. Kanskje de drar til Skaugum eller et annet sted og griller på kvelden?

Tusen takk!

Anonymkode: deb3d...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at de gjør som folk flest. Koser seg med familien og god mat. 

Anonymkode: ab0b9...607

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Han tar seg et bad i boblebadet sitt og gummianden. Jeg ser det for meg. Og så er det  tjenere der og vifter med palmeblader over han mens han sitter i boblebadet og en annen tjener som skrubber han på ryggen og føttene. Så drikker han vin og leser litt i en bok mens han sitter i boblebadet og nyter dagens ferdige plikter.

 

Anonymkode: 81aa2...471

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongen gjør ikke som folk flest, nei. Kongen gjør kongelige aktiviteter fordi han er en konge.

Anonymkode: 81aa2...471

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.1.2020 den 16.02, AnonymBruker skrev:

På 17. mai vinker kongen fra slottsbalkongen. Hva gjør han når han er ferdig med det? Feirer han 17. mai privat med sin familie eller er han ute offentlig hele dagen og kvelden?

Anonymkode: deb3d...fac

Spiser bløtkake pyntet med jordbær og blåbær, samt drikker Champagne 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror han legger seg på sofaen med beina på bordet, mens han kaster av seg slipset og tar seg en øl. :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tippe at han går inn og setter seg i en stol eller legger seg på sofaen og skrur på TVen eller noe sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.3.2020 den 13.42, AnonymBruker skrev:

Kongen gjør ikke som folk flest, nei. Kongen gjør kongelige aktiviteter fordi han er en konge.

Anonymkode: 81aa2...471

Sant, men han gjør ikke kongelige aktiviteter 24 timer i døgnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekker hvordan det gikk med båten uten han på regatta. Eneste gangen han ikke er med.

Anonymkode: 50e8a...c3c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går på fylla som alle andre gode nordmenn, vel! :)

Anonymkode: 6fcfb...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hygger seg med familien sin vel🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 62664...330

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.1.2020 den 21.37, sofie777 skrev:

De har vel en eller annen lunsj inne på slottet med nær familie og eventuelt venner. Jeg vet at kongeparet noen år har reist til feiringer i bydelene på ettermiddagen, men ellers gjør de vel som folk flest, spiser rømmegrøt og is (ikke samtidig, da...) og ser gjerne på Nrk og Tv2s dekning av dagen. Kanskje de drar til Skaugum eller et annet sted og griller på kvelden?

Spiser "folk flest" rømmegrøt på 17. mai?

 

Anonymkode: bb4a8...245

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spiser "folk flest" rømmegrøt på 17. mai?

 

Anonymkode: bb4a8...245

Det er en tradisjonell 17. mai-rett. Ihvertfall i min familie og i andre jeg kjenner. Om ikke du spiser det, så er det jo greit, men da er du ikke en av "folk flest" i denne sammenhengen og det er helt greit. "Folk flest" betyr tross alt ikke "alle".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han slenger av seg finstasen, tar på seg de godt slitte joggebuksene, setter seg i godstolen, med beina på fotskammelen. Så roper han; «Sonja!!! hent en krone-is til meg»

Anonymkode: 4ed66...8e9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår hvorfor folk lurer på slikt. Personlig tenker jeg at det IKKE er konge å være konge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om noen som spiser rømmegrøt på 17.mai....

Anonymkode: 64932...5df

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...