Gå til innhold

Hva gjør kongen på 17. mai etter å ha vinket på slottet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 timer siden, sofie777 skrev:

Det er en tradisjonell 17. mai-rett. Ihvertfall i min familie og i andre jeg kjenner. Om ikke du spiser det, så er det jo greit, men da er du ikke en av "folk flest" i denne sammenhengen og det er helt greit. "Folk flest" betyr tross alt ikke "alle".

Tror heller vi korrigerer det til "folk i min omgangskrets".

Ikke meningen å være spydig, altså. Var bare helt ukjent for meg at rømmegrøt skulle være vanlig, og jeg kjenner en god del mennesker i ulike deler av landet.

Anonymkode: bb4a8...245

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De spiser lunsj sammen med staben og familien  på slottet. Det vet jeg. Så drar kongen og dronningen ofte på et arrangement på en skole e.l på ettermiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser sikkert så mye is og pølser han klarer. For det er lov når man er barn... og konge.

Anonymkode: 38c66...7df

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror heller vi korrigerer det til "folk i min omgangskrets".

Ikke meningen å være spydig, altså. Var bare helt ukjent for meg at rømmegrøt skulle være vanlig, og jeg kjenner en god del mennesker i ulike deler av landet.

Anonymkode: bb4a8...245

Ok, i Bergen/på vestlandet da. I tillegg til ganske mange familier spredt over hele landet, men ikke begrenset til min omgangskrets, for der har jeg lite erfaring. Vet bare at man må være tidlig ute med å kjøpe ferdig rømmegrøt før 17. mai i butikken, ellers er det tomt og det har vært sånn alle steder i landet jeg har bodd. Det er også en av rettene som blir nevnt hvert år i ukebladene når man skriver om oppskrifter til dagen. På den andre siden har min familie absolutt ingen tradisjon for å spise Pavlova og det har blitt ganske vanlig de siste årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller aldri hørt om noen som spiser rømmegrøt på 17. mai, heller ikke den gangen jeg bodde på vestlandet. Jeg tviler ikke på at enkelte kan ha det som tradisjon, men direkte vanlig tviler jeg på det er. 

Anonymkode: e5f09...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alle vårt i våre dager.

Anonymkode: 34594...58d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må være hardt med alle pliktene, alle timene med gåing og ståing, vinking og smiling for en konge. Jeg håper at
de står der med gode sko, gjerne myke tøfler som vi ikke kan se bak rekka på balkongen sin på sottet hele 17-mai. 
Jeg er superheldig som ikke ble født inn i en slik familie. :flagg: :) Hurra! 
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Limahl said:

De spiser lunsj sammen med staben og familien  på slottet. Det vet jeg. Så drar kongen og dronningen ofte på et arrangement på en skole e.l på ettermiddagen.

Stakkars! 😥

Anonymkode: becbb...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Hoppetaujenta said:

Må være hardt med alle pliktene, alle timene med gåing og ståing, vinking og smiling for en konge. Jeg håper at
de står der med gode sko, gjerne myke tøfler som vi ikke kan se bak rekka på balkongen sin på sottet hele 17-mai. 
Jeg er superheldig som ikke ble født inn i en slik familie. :flagg: :) Hurra! 
 

MeToo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har fløyelssekk-løp med diamanter på gullskje, går ofte veldig dårlig fordi de er skjelvene i håndleddene etter mye vinking, så det blir mye knuste diamanter, men det får de bare tjernerne til å feie opp og knuse om til støv, så putter de det i pølsemiksen som Gordon Ramsey står nede i kjellern og kverner opp til dem. 

Anonymkode: d935c...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har hørt at de drar på Nathionaltheateret på en forestilling der på 17.mai. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...