Akhenaton Skrevet 4. mars 2020 #1501 Del Skrevet 4. mars 2020 1 minutt siden, missmcbeal said: Ser noen har skrevet i kommentarfeltet til VG at Helsedirektøren har innkalt til stort møte på Gardemoen den 9.mars for sykehusansatte i hele Norge som jobber på intensiv og anestesi?! Har man lært INGENTING av Ullevål-saken?😨 Man skulle rett og slett ikke tro det var sant. Det er virkelig helt spinnvilt hvor tette disse menneskene er. Joda, liksom, la oss samle en masse sykehusansatte på samme sted sånn at om noen skulle være smittet ute å vite om det, så kan de effektivt spre smitten videre til flere der sånn at de igjen kan ta den med seg til sine respektive sykehus med håp om at flest mulig av deres kolleger også pådrar seg smitten og må sykemeldes i forkant av den potensielt verste epidemien vi har sett i vår tid, og at utsatte pasienter med forskjellige kroniske lidelser som kreft, hjertesykdom og diabetes også kan ta del i festen. For dette er jo Norge, ikke sant? Alle skal med! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker3 Skrevet 4. mars 2020 #1502 Del Skrevet 4. mars 2020 (endret) 3 minutter siden, Limah said: Og 2 % dødelighet betyr ikke det samme som at 2/100 i en vilkårlig populasjon dør. Det er Jo, det er akkurat det det betyr. "Vilkårlig" betyr tilfeldig, og en tilfeldig gruppe mennesker vil inneholde et representativt utvalg. Edit: Med mindre du kverulerer over at man må bli syk for å kunne dø. Endret 4. mars 2020 av Anonymbruker3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hhhh9 Skrevet 4. mars 2020 #1503 Del Skrevet 4. mars 2020 Sitat Smittede i Norge dag for dag 4. marsI dag 26 tilfeller Trondheim (Trøndelag) Knyttet til utbrudd i Italia Drammen (Viken) Knyttet til utbrudd i Italia Drammen (Viken) Knyttet til utbrudd i Italia Drammen (Viken) Knyttet til utbrudd i Italia Drammen (Viken) Knyttet til utbrudd i Italia Drammen (Viken) Knyttet til utbrudd i Italia Drammen (Viken) Knyttet til utbrudd i Italia Haugesund (Rogaland) Knyttet til utbrudd i Italia Oslo Oslo Oslo Oslo Oslo Oslo Oslo Klepp (Rogaland) Knyttet til utbrudd i Italia Bergen (Vestland) Knyttet til utbrudd i Italia Bergen (Vestland) Knyttet til utbrudd i Italia Bergen (Vestland) Knyttet til utbrudd i Italia Bergen (Vestland) Knyttet til utbrudd i Italia Bergen (Vestland) Knyttet til utrbudd i Asia Ikke oppitt kommune eller fylke Ikke oppitt kommune eller fylke Bærum (Viken) Bærum (Viken) Bærum (Viken) 3. mars2 dager siden 8 tilfeller Ås (Viken) Drammen (Viken) Knyttet til utbrudd i Italia Drammen (Viken) Knyttet til utbrudd i Italia Tromsø (Troms og Finnmark) Knyttet til utbrudd i Italia Bergen (Vestland) Knyttet til utbrudd i Italia Bergen (Vestland) Knyttet til utbrudd i Italia Bergen (Vestland) Knyttet til utbrudd i Italia Agder Knyttet til utbrudd i Italia 2. mars3 dager siden 6 tilfeller Bergen (Vestland) Knyttet til utbrudd i Italia Øygarden (Vestland) Knyttet til utbrudd i utlandet Øygarden (Vestland) Knyttet til utbrudd i utlandet Kristiansand (Agder) Knyttet til utbrudd i Italia Kristiansand (Agder) Knyttet til utbrudd i Italia Stavanger (Rogaland) Knyttet til utbrudd i Italia 1. mars4 dager siden 4 tilfeller Nes (Viken) Knyttet til utbrudd i Italia Oslo Oslo Oslo 29. februar5 dager siden 9 tilfeller Bergen (Vestland) Knyttet til utbrudd i Italia Bergen (Vestland) Knyttet til utbrudd i Italia Bergen (Vestland) Knyttet til utbrudd i Italia Bergen (Vestland) Knyttet til utbrudd i Italia Oslo Enebakk (Viken) Knyttet til utbrudd i Italia Bergen (Vestland) Knyttet til utbrudd i Italia Enebakk (Viken) Knyttet til utbrudd i Italia Enebakk (Viken) Knyttet til utbrudd i Italia 28. februar6 dager siden 2 tilfeller Bergen (Vestland) Knyttet til utbrudd i Italia Oslo Knyttet til utbrudd i Italia 27. februar7 dager siden 3 tilfeller Oslo Knyttet til utbrudd i Italia Oslo Knyttet til utbrudd i Italia Bærum (Viken) Knyttet til utbrudd i Iran 26. februar8 dager siden 1 tilfelle Tromsø (Troms og Finnmark) Knyttet til utbrudd i Kina https://www.vg.no/forbruker/helse/i/na7gPd/bekymrede-nordmenn-ringer-ned-corona-telefonen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Limah Skrevet 4. mars 2020 #1504 Del Skrevet 4. mars 2020 4 minutter siden, Anonymbruker3 skrev: Jo, det er akkurat det det betyr. "Vilkårlig" betyr tilfeldig, og en tilfeldig gruppe mennesker vil inneholde et representativt utvalg. Edit: Med mindre du kverulerer over at man må bli syk for å kunne dø. Du skjønner godt hva jeg mener. En tilfeldig gruppe mennesker på 100 stk vil ikke nødvendigvis være i nærheten av å være representativ. Hvis 100 ansatte på Ullevål blir smittet så tviler jeg sterk på at 2 av disse dør, for de er sannsynligvis for unge og friske. Smitter du 100 stk på sykehjemmet så dør sikkert langt fler enn 2 stk. Poenget er at hvermansen ikke trenger å gå rundt å være redd for å være en av disse 2 pr 100. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker3 Skrevet 4. mars 2020 #1505 Del Skrevet 4. mars 2020 5 minutter siden, hhhh9 said: Ja, 56 for ca 3 timer siden https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/kJO6PQ/fhi-56-personer-er-smittet-i-norge De 4 nye ble det skrevet om for ca 30 min siden https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/MRbLAK/aatte-corona-smittede-var-paa-samme-fly-fire-nye-passasjerer-sier-de-har-blitt-smittet Så vidt jeg forstår fra artikkelen fikk disse svar i går, og er derfor allerede telt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hhhh9 Skrevet 4. mars 2020 #1506 Del Skrevet 4. mars 2020 Akkurat nå, Anonymbruker3 skrev: Så vidt jeg forstår fra artikkelen fikk disse svar i går, og er derfor allerede telt. Ok. Takk! Jeg er nok ikke helt våken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmcbeal Skrevet 4. mars 2020 #1507 Del Skrevet 4. mars 2020 7 minutter siden, hhhh9 skrev: Ja, 56 for ca 3 timer siden https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/kJO6PQ/fhi-56-personer-er-smittet-i-norge De 4 nye ble det skrevet om for ca 30 min siden https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/MRbLAK/aatte-corona-smittede-var-paa-samme-fly-fire-nye-passasjerer-sier-de-har-blitt-smittet Det har jeg forsåvidt forstått, men 56 + 4 er jo 60 og ikke 59. Derfor jeg ikke helt skjønner hvordan tallene henger sammen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker3 Skrevet 4. mars 2020 #1508 Del Skrevet 4. mars 2020 Just now, Limah said: Hvis 100 ansatte på Ullevål blir smittet så tviler jeg sterk på at 2 av disse dør, for de er sannsynligvis for unge og friske. Smitter du 100 stk på sykehjemmet så dør sikkert langt fler enn 2 stk. Poenget er at hvermansen ikke trenger å gå rundt å være redd for å være en av disse 2 pr 100. De er ikke tilfeldige hvis alle er unge og jobber på Ullevål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amananas Skrevet 4. mars 2020 #1509 Del Skrevet 4. mars 2020 1 minutt siden, Limah skrev: Du skjønner godt hva jeg mener. En tilfeldig gruppe mennesker på 100 stk vil ikke nødvendigvis være i nærheten av å være representativ. Hvis 100 ansatte på Ullevål blir smittet så tviler jeg sterk på at 2 av disse dør, for de er sannsynligvis for unge og friske. Smitter du 100 stk på sykehjemmet så dør sikkert langt fler enn 2 stk. Poenget er at hvermansen ikke trenger å gå rundt å være redd for å være en av disse 2 pr 100. De fleste har noen å være redd for som kan være en av disse to. Det er ikke slik at alle går rundt og er redde for seg selv. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hhhh9 Skrevet 4. mars 2020 #1510 Del Skrevet 4. mars 2020 3 minutter siden, missmcbeal skrev: Det har jeg forsåvidt forstått, men 56 + 4 er jo 60 og ikke 59. Derfor jeg ikke helt skjønner hvordan tallene henger sammen. Sitat 21:25Ole Løkkevik BÆRUM: YTTERLIGERE TRE PERSONER SMITTET Tre nye personer er smittet av coronaviruset i Bærum, melder kommunen i en pressemelding. – To av disse har vært på reise i Europa, og har vært i selvpålagt karantene. Bærum kommune har startet smitteoppsporing når det gjelder den tredje som er meldt smittet, skriver kommunen. Det er nå totalt fire smittede personer i Bærum. FHI oppjusterte onsdag antallet over smittede til 56 personer. Dermed er nå minst 59 personer smittet i Norge. https://direkte.vg.no/coronaviruset/videos/193430 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Limah Skrevet 4. mars 2020 #1511 Del Skrevet 4. mars 2020 (endret) 8 minutter siden, Anonymbruker3 skrev: De er ikke tilfeldige hvis alle er unge og jobber på Ullevål. Igjen; du skjønner hva jeg skal frem til. Det hele bunner i en risiko primært for de som er hjerte-karsyke, har diabetes, høy alder etc. Normalt friske personer trenger ikke å bekymre seg for å havne i respirator eller dø som det blir hevdet her. Endret 4. mars 2020 av Limah 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hhhh9 Skrevet 4. mars 2020 #1512 Del Skrevet 4. mars 2020 (endret) Sitat Vet man hvor mange som er testet i Norge? Yasmin Alida Sfrintzeris FHI oppdaterer prøvesvarene her. https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/helsepersonell/analyserte-prover-fra-mistenkte-tilfeller/ https://direkte.vg.no/coronaviruset/videos/193430 . en graf som viser utviklingen av antall smittede pr dag globalt? Du kan sjekke ut John Hopikns oversikt. Kanskje du finner noe der. Endret 4. mars 2020 av hhhh9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Spinatha Skrevet 4. mars 2020 #1513 Del Skrevet 4. mars 2020 6 minutter siden, Limah skrev: Igjen; du skjønner hva jeg skal frem til. Det hele bunner i en risiko primært for de som er hjerte-karsyke, har diabetes, høy alder etc. Normalt friske personer trenger ikke å bekymre seg for å havne i respirator eller dø som det blir hevdet her. Det vet du ikke, 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akhenaton Skrevet 4. mars 2020 #1514 Del Skrevet 4. mars 2020 14 minutter siden, Limah said: Du skjønner godt hva jeg mener. En tilfeldig gruppe mennesker på 100 stk vil ikke nødvendigvis være i nærheten av å være representativ. Hvis 100 ansatte på Ullevål blir smittet så tviler jeg sterk på at 2 av disse dør, for de er sannsynligvis for unge og friske. Smitter du 100 stk på sykehjemmet så dør sikkert langt fler enn 2 stk. Poenget er at hvermansen ikke trenger å gå rundt å være redd for å være en av disse 2 pr 100. Et poeng må vel også være at Hvermansen faktisk ikke er et komplett rasshøl som gir blankt faen i skjebnen til kronisk syke, eldre og andre utsatte individer. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker3 Skrevet 4. mars 2020 #1515 Del Skrevet 4. mars 2020 13 minutter siden, Limah said: Igjen; du skjønner hva jeg skal frem til. Det hele bunner i en risiko primært for de som er hjerte-karsyke, har diabetes, høy alder etc. Normalt friske personer trenger ikke å bekymre seg for å havne i respirator eller dø som det blir hevdet her. Alder er den eneste relativt sikre indikatoren for høy fare. Mange personer uten noen sykdomshistorie har dødd. Ja, jeg skjønner nå at du mente noe helt annet enn det du skrev. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Limah Skrevet 4. mars 2020 #1516 Del Skrevet 4. mars 2020 10 minutter siden, Agatha Spinatha skrev: Det har allerede dødd friske unge mennesker med godt immunforsvar. Ja, noen få unge friske har dødd uten at man vet hvorfor. Men immunforsvaret deres vet du faktisk ingenting om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Spinatha Skrevet 4. mars 2020 #1517 Del Skrevet 4. mars 2020 Ifølge kinesiske myndigheter er det særlig hos eldre og personer med underliggende sykdommer hvor viruset forårsaker alvorlig sykdom og død. Enkelte yngre mennesker har imidlertid måttet bøte med livet. https://www.dagbladet.no/nyheter/tror-50-000-blir-smittet---hver-dag/72114363 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Spinatha Skrevet 4. mars 2020 #1518 Del Skrevet 4. mars 2020 (endret) 3 minutter siden, Limah skrev: Ja, noen få unge friske har dødd uten at man vet hvorfor. Men immunforsvaret deres vet du faktisk ingenting om. Det gjør jaggu meg ikke du heller men det forekommer at unge mennesker dør uventet av sykdom. I dette tilfellet bekymrer det legestanden. Du kan lese mer om dette her https://www.dagbladet.no/nyheter/tror-50-000-blir-smittet---hver-dag/72114363 Det kommer til å skje her i landet også. Endret 4. mars 2020 av Agatha Spinatha 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Limah Skrevet 4. mars 2020 #1519 Del Skrevet 4. mars 2020 Akkurat nå, Agatha Spinatha skrev: Ifølge kinesiske myndigheter er det særlig hos eldre og personer med underliggende sykdommer hvor viruset forårsaker alvorlig sykdom og død. Enkelte yngre mennesker har imidlertid måttet bøte med livet. https://www.dagbladet.no/nyheter/tror-50-000-blir-smittet---hver-dag/72114363 Ja, enkelte. Hvor stor prosent tror du det er? Tipper sjansen er større for å dø i en bilulykke enn å dø av dette viruset som en frisk 30-åring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemy02 Skrevet 4. mars 2020 #1520 Del Skrevet 4. mars 2020 Er dødd to friske unge ungdommer av influensa her i Norge også. To av hvor mange mennesker smittet av influensa i år. Tar du tallene for influensa smitten i Norge med tallene fra feks Italia eller Iran. Og ser hvor mange unge som har dødd med prosent fra innbygger tallet. Så er de to ungdommene ekstremt høy dødelighet for de unge i Norge. Mest sannsynlig er prosenten da også veldig mye høyere enn de tre unge som har dødd i Kina eller Iran. Håper noen forstår hva jeg mener. Poenget mitt er at statistikk kan tydes på alle måter! Og nei jeg sammenligner ikke dette med influensa men tok de to ungdommene som ett eksempel på unge som døde. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg