Gjest Inverto Skrevet 13. mars 2020 #3181 Del Skrevet 13. mars 2020 Da har Corona uheldigvis kommet hit til Ålesund Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3182 Del Skrevet 13. mars 2020 Jeg forstår at man ønsker å spare på tester, men hvis folk med mistanke om corona ikke blir testet, så vet ikke personer som har vært i nærheten av vedkommende om de burde holde seg i karantene? Har en sak på jobben hvor en kom hjem fra Tyskland på søndag. På onsdag begynte han å føle seg dårlig og ligger nå hjemme med feber. Han var på jobb både mandag og tirsdag. «Heldigvis» hadde jeg omgangssyke og var derfor ikke på jobb denne uken før det obligatorisk hjemmekontor. Dette anser jeg som et stort problem og mange kan bli smittet uten å vite om det. Anonymkode: e75ab...38a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elidaa Skrevet 13. mars 2020 #3183 Del Skrevet 13. mars 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Har det ikke blitt konstantert flere ganger at det er samme viruset vi alle i europa har...? Italia rapporterte da de isolerte første utbrydd i italia, det samme som ble spredt, var det samme som i Kina. Anonymkode: b3827...20f I Kina muterte viruset. En S type og en L type. L typen smitter lettere. Men det er fortsatt lite forskning på forskjellen på desse to typene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elidaa Skrevet 13. mars 2020 #3184 Del Skrevet 13. mars 2020 1 time siden, Inverto skrev: Da har Corona uheldigvis kommet hit til Ålesund Det er jo mange dager siden 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3185 Del Skrevet 13. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår at man ønsker å spare på tester, men hvis folk med mistanke om corona ikke blir testet, så vet ikke personer som har vært i nærheten av vedkommende om de burde holde seg i karantene? Har en sak på jobben hvor en kom hjem fra Tyskland på søndag. På onsdag begynte han å føle seg dårlig og ligger nå hjemme med feber. Han var på jobb både mandag og tirsdag. «Heldigvis» hadde jeg omgangssyke og var derfor ikke på jobb denne uken før det obligatorisk hjemmekontor. Dette anser jeg som et stort problem og mange kan bli smittet uten å vite om det. Anonymkode: e75ab...38a Viruset var på frifot i Norge før han kom hjem, du kan like så godt bli smittet av en nordmann som har vært her hele tiden som en som har vært i utlandet. Du må bare gjøre det du kan for å beskytte deg selv, nytter ikke å lete etter syndebukker nå. Anonymkode: 78144...963 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 13. mars 2020 #3186 Del Skrevet 13. mars 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Håper de setter ned bomprisene, slik at folk kan velge bil fremfor kollektiv! Anonymkode: d9a5e...d66 Først: "Unngå kollektivtransport!" Så: "Ingen tilrettelegging så folk kan bruke bil i stedet for kollektivtransport!" Det er nærmest parodisk. De fullstendig udugelige pampene i både Høyre og AP bør fjernes fra politikken. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/awoq7E/listhaugs-corona-forslag-innfoer-gratis-bompenger-og-parkering Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 13. mars 2020 #3187 Del Skrevet 13. mars 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Norge er jo på topp når det kommer til smitte. Eller er vi på topp når det kommer til å oppdage smitte? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3188 Del Skrevet 13. mars 2020 4 minutter siden, jabx skrev: Først: "Unngå kollektivtransport!" Så: "Ingen tilrettelegging så folk kan bruke bil i stedet for kollektivtransport!" Det er nærmest parodisk. De fullstendig udugelige pampene i både Høyre og AP bør fjernes fra politikken. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/awoq7E/listhaugs-corona-forslag-innfoer-gratis-bompenger-og-parkering Høyre er ikke spesielt involvert i Oslo byråds avgjørelser, men for all del. Anonymkode: 78144...963 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3189 Del Skrevet 13. mars 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg forstår at man ønsker å spare på tester, men hvis folk med mistanke om corona ikke blir testet, så vet ikke personer som har vært i nærheten av vedkommende om de burde holde seg i karantene? Hvis de bruker dem opp kan de ikke finne ut om de som må på sykehus har det engang. Det er sånne valg man ender opp med å måtte ta når man (både nasjonen og befolkningen) velger å håpe på det beste så lenge som mulig. Anonymkode: 8f304...5c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Buridan Skrevet 13. mars 2020 #3190 Del Skrevet 13. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår at man ønsker å spare på tester, men hvis folk med mistanke om corona ikke blir testet, så vet ikke personer som har vært i nærheten av vedkommende om de burde holde seg i karantene? Har en sak på jobben hvor en kom hjem fra Tyskland på søndag. På onsdag begynte han å føle seg dårlig og ligger nå hjemme med feber. Han var på jobb både mandag og tirsdag. «Heldigvis» hadde jeg omgangssyke og var derfor ikke på jobb denne uken før det obligatorisk hjemmekontor. Dette anser jeg som et stort problem og mange kan bli smittet uten å vite om det. Anonymkode: e75ab...38a Vi bør egentlig bare behandle alle luftveisinfeksjoner som korona nå, særlig i tilfeller der det har kommet etter reise. Når vi ikke har kapasitet til å teste absolutt alle, har vi egentlig ikke noe valg. Så hvis jeg hadde vært på jobb med fyren, hadde jeg gått i karantene. Håper risikoen formidles godt fra arbeidsgiver! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisann1234 Skrevet 13. mars 2020 #3191 Del Skrevet 13. mars 2020 https://direkte.vg.no/coronaviruset/tag/Coronaviruset "22 coronasmittede pasienter er innlagt på sykehus i Helse Sør-Øst, bekrefter administrerende direktør Cathrine Lofthus i helseforetaket. Fem av pasientene får intensivbehandling. Fire personer er koblet til respirator, sier Lofthus." Synes ikke dette her hørtes veldig lovende ut egentlig. Er redd dette kan skje med mine nærmeste snart. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3192 Del Skrevet 13. mars 2020 Jeg jobber med folk som reiser, altså hundrevis av mennesker hver dag. Hvis jeg kjenner luftveissymptomer, bør jeg bare holde meg hjemme eller må alle testes? Er ikke redd for min egen del da, tenker bare på alle de som skal ut av byen og reise andre steder. Man vet jo aldri... Eller gjelder det kun hvis du faktisk føler deg syk, med feber osv? Anonymkode: 564b2...6dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3193 Del Skrevet 13. mars 2020 4 minutter siden, Heisann1234 skrev: https://direkte.vg.no/coronaviruset/tag/Coronaviruset "22 coronasmittede pasienter er innlagt på sykehus i Helse Sør-Øst, bekrefter administrerende direktør Cathrine Lofthus i helseforetaket. Fem av pasientene får intensivbehandling. Fire personer er koblet til respirator, sier Lofthus." Synes ikke dette her hørtes veldig lovende ut egentlig. Er redd dette kan skje med mine nærmeste snart. Her inne blir det jo gjentatt til det evinnelige at alle som blir innlagt på sykehus må kobles til respirator, så om ikke annet er det i alle fall godt nytt at bare 4 av 22 i Helse Sør-Øst er det. Anonymkode: 78144...963 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 13. mars 2020 #3194 Del Skrevet 13. mars 2020 Så en rapport fra Wuhan om at alle bortsett fra én som var koblet til respirator, døde. Så når det har gått så langt, er det sannsynligvis for sent å redde dem. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3195 Del Skrevet 13. mars 2020 4 hours ago, Annabel said: Ingen land har blitt kvitt koronaviruset enda. Wuhan har redusert antall smittede betraktelig etter 1 måned i lockdown, men de er fremdeles redde for tilbakefall: https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/kJOm7j/slik-er-situasjonen-i-coronavirusets-episentre Det er vanskelig å bli kvitt det 100%, men dagens situasjon i Taiwan, Singapore og selv Sør-Korea er dramatisk mye bedre enn Norges. Alle har en mye større befolkning som bor mye tettere, og de fikk de første tilfellene tidligere. Den eneste ulempen med å gjøre som dem tidlig er at da hadde størstedelen av befolkningen i Norge aldri skjønt hvor stor faren var, og fortsatt å skrike hysteri. Anonymkode: 8f304...5c2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3196 Del Skrevet 13. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg jobber med folk som reiser, altså hundrevis av mennesker hver dag. Hvis jeg kjenner luftveissymptomer, bør jeg bare holde meg hjemme eller må alle testes? Anonymkode: 564b2...6dd Du blir ikke testet så da bør du holde deg hjemme. Anonymkode: 8f304...5c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3197 Del Skrevet 13. mars 2020 28 minutter siden, AnonymBruker said: Her inne blir det jo gjentatt til det evinnelige at alle som blir innlagt på sykehus må kobles til respirator, så om ikke annet er det i alle fall godt nytt at bare 4 av 22 i Helse Sør-Øst er det. Anonymkode: 78144...963 Kan du peke på 2-3 innlegg der noen har skrevet det? Jeg tror du vil slite med å finne et eneste ett. Anonymkode: 8f304...5c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3198 Del Skrevet 13. mars 2020 31 minutter siden, parmanoia skrev: Så en rapport fra Wuhan om at alle bortsett fra én som var koblet til respirator, døde. Så når det har gått så langt, er det sannsynligvis for sent å redde dem. Kilde? Anonymkode: 9d609...af5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3199 Del Skrevet 13. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du peke på 2-3 innlegg der noen har skrevet det? Jeg tror du vil slite med å finne et eneste ett. Anonymkode: 8f304...5c2 Senest i går kveld diskuterte jeg med en her inne som sa at alle var i respirator og som ble sur da jeg ba om kilde på det. Husker ikke nøyaktig hvilken av de 15000 koronatrådene det var. Anonymkode: 78144...963 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3200 Del Skrevet 13. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Senest i går kveld diskuterte jeg med en her inne som sa at alle var i respirator og som ble sur da jeg ba om kilde på det. Husker ikke nøyaktig hvilken av de 15000 koronatrådene det var. Anonymkode: 78144...963 Jeg har også blitt skjelt ut i tidligere for at jeg var så dum at jeg trodde sykdomsgrad "mild" betød "mild", for jeg måtte da vite at "mild" betyr respirator. Anonymkode: 78144...963 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg