Medisinsk bruker Skrevet 12. mars 2020 #3001 Del Skrevet 12. mars 2020 1 time siden, HalldirV2 skrev: Mellom 2 til 3 prosent'ish. Italia har vel høyere dødelighet enn andre land på grunn av den aldrende befolkningen, og ligger vel på rundt 5%. Men det er klart, det er vanskelig å lage statistikk når et stort antall smittede ikke er oppdaget. Dødeligheten er nok lavere samlet sett, forhåpentligvis. Stemmer det som myndighetene opplyser at det ikke rammer andre grupper en de som vanligvis rammes av influensa? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #3002 Del Skrevet 12. mars 2020 Er det noen av dere somm bruker maske utendørs? Anonymkode: b11ae...8d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SpringYard Skrevet 12. mars 2020 #3003 Del Skrevet 12. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det noen av dere somm bruker maske utendørs? Anonymkode: b11ae...8d1 Vi gjør ikke det, men på fotballtrening i går så var det 3 barn som løp rundt med maske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #3004 Del Skrevet 12. mars 2020 4 timer siden, Medisinsk bruker skrev: Stemmer det som myndighetene opplyser at det ikke rammer andre grupper en de som vanligvis rammes av influensa? Hvor har du det fra? Myndighetene hevder ikke det. Både influensa generelt og dette viruset kan ramme alle. Med mulig unntak hvis du lever som isolert fangstmann på Svalbard. Anonymkode: 521a7...37e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #3005 Del Skrevet 12. mars 2020 Den oversikten på verdensbasis som oppdateres hele tiden, vil noen dele den? Jeg vet den ligger i tråden nå, og har lett lenge men klarer ikke finne den 😩 med smittede, friske dødsfall osv Anonymkode: 4ff9b...b21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elidaa Skrevet 12. mars 2020 #3006 Del Skrevet 12. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den oversikten på verdensbasis som oppdateres hele tiden, vil noen dele den? Jeg vet den ligger i tråden nå, og har lett lenge men klarer ikke finne den 😩 med smittede, friske dødsfall osv Anonymkode: 4ff9b...b21 https://www.worldometers.info/coronavirus/ 🙂 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #3007 Del Skrevet 12. mars 2020 Denne tråden startet med tanken 'Corona virus, potensiale for en verdenomspennende epidemi'.. Vel. Det er en Pandemi nå 😳 Det eneste som er bra med dette er at verden stopper litt opp nå. I starten av Januar, så var ww3 det som var trending, fullt av memes, youtube videoer, media osv. Etter viruset dukket opp, er fokuset et annet sted. Nå er fokus å forhindre død vercus en krig der mennesker hadde med fri vilje tatt uskyldige liv. Det andre som er positivt er at forurensningen har gått ned i Kina. Vet det er helt bissart å finne noe positivt ut av noe forferdelig akkurat nå.. Men det er jo ulike perspektiver i dette også. Kanskje den rikere delen av verden(siden mange av de har blitt rammet av frykten for viruset), nå tenker seg om? Reflekterer over alle de menneskene på jorda som opplever samme(eller egentlig mye høyere) nivå av frykt hver dag? Som å sulte? Som å leve i krig?.. Bare mine tanker tidlig im morgenen i dag.. Anonymkode: b2c7e...308 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #3008 Del Skrevet 12. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Denne tråden startet med tanken 'Corona virus, potensiale for en verdenomspennende epidemi'.. Vel. Det er en Pandemi nå 😳 Definisjonen på pandemi er jo nettopp en «epidemi som sprer seg over store deler av verden« Anonymkode: 91c62...73e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mekkapekka Skrevet 12. mars 2020 #3009 Del Skrevet 12. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Denne tråden startet med tanken 'Corona virus, potensiale for en verdenomspennende epidemi'.. Vel. Det er en Pandemi nå 😳 Det eneste som er bra med dette er at verden stopper litt opp nå. I starten av Januar, så var ww3 det som var trending, fullt av memes, youtube videoer, media osv. Etter viruset dukket opp, er fokuset et annet sted. Nå er fokus å forhindre død vercus en krig der mennesker hadde med fri vilje tatt uskyldige liv. Det andre som er positivt er at forurensningen har gått ned i Kina. Vet det er helt bissart å finne noe positivt ut av noe forferdelig akkurat nå.. Men det er jo ulike perspektiver i dette også. Kanskje den rikere delen av verden(siden mange av de har blitt rammet av frykten for viruset), nå tenker seg om? Reflekterer over alle de menneskene på jorda som opplever samme(eller egentlig mye høyere) nivå av frykt hver dag? Som å sulte? Som å leve i krig?.. Bare mine tanker tidlig im morgenen i dag.. Anonymkode: b2c7e...308 Goder tanker! Tror dette (forhåpentligvis) vil forandre tankesettet og levemåten til oss vestlige som aldri har kjent krise på kroppen. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elidaa Skrevet 12. mars 2020 #3010 Del Skrevet 12. mars 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har over halvparten så mange påviste tilfeller som USA, med sine 300 millioner innbyggere. De har hatt problemer med prøvetaking der. Norge er sannsynligvis ikke akkurat de som tar færrest prøver. Tallene speiler ikke virkeligheten 100%. Anonymkode: 91c62...73e https://forskning.no/ntb-virus/fhi--vi-kan-ikke-teste-alle/1654185 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #3011 Del Skrevet 12. mars 2020 4 minutter siden, Elida88 skrev: https://forskning.no/ntb-virus/fhi--vi-kan-ikke-teste-alle/1654185 – Vi har testet over 8.000 mennesker. Vi er er et av landene som har testet flest, opplyser Stoltenberg. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/1nbXMe/faerre-smittetilfeller-i-norge-siste-doegn Anonymkode: 91c62...73e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #3012 Del Skrevet 12. mars 2020 Tallene burde være mye høyere for det er svært mange som er veldig syke nå som blir nektet test. En jeg kjenner nå har kraftige influensasymptomer med høy feber over lang tid. Oslo legevakt og coronatelefonen nekter å teste henne fordi hun har for sterke symptomer til å være covid-19! De mener en ung voksen ikke får så høy feber av covid-19! Det er jo helt på jordet. De sa kriteriet for testing av unge voksne er at de har milde symptomer! Hun er veldig syk og har isolert seg selv. Legevakten mente hun fint kunne gå på butikken for å kjøpe mat bare hun holdt seg unna eldre. Dette er jo en skandale! Anonymkode: 40b32...46b 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 12. mars 2020 #3013 Del Skrevet 12. mars 2020 Føler jeg er i en live-versjon av Plague Inc. Det er både absurd og surrealistisk. Jeg håper virkelig de stenger ned skolene i Oslo nå. Det var ikke morsomt å gå på jobb og ta t-bane i dag, men uten bil har jeg ikke mye valg. Det virker som det heldigvis nå blir innført hjemmekontor hos oss (som de i utgangspunktet ikke vil, men ser ut som de må nå). 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HalldirV2 Skrevet 12. mars 2020 #3014 Del Skrevet 12. mars 2020 7 timer siden, Medisinsk bruker skrev: Stemmer det som myndighetene opplyser at det ikke rammer andre grupper en de som vanligvis rammes av influensa? I all hovedsak, ja. Men det finnes flere eksempler på unge friske personer som har blitt alvorlig syke. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
etnavn Skrevet 12. mars 2020 #3015 Del Skrevet 12. mars 2020 (endret) Håper de stenger alle skolene i landet i dag, ikke bare de i Oslo. Forøvrig ser jeg at flere foreldre tar barna sine ut av skolen nå, siden det tross alt bare er et spørsmål om tid. Det skjer en av dagene nå uansett, og som en forelder påpekte i en artikkel jeg leste, så er ikke dette normale tilstander - det er en krisetilstand, og da gjelder ikke normale regler. Bruk hodet, følg intuisjonen, gjør det du tror er lurest uavhengig av hva slags sterkt underdrevet informasjon som kommer nå. Når det gjeldere vaksiner, så er jeg like skeptisk som jeg var til svineinfluensa-vaksinen. Det er ikke nok tid - de skal hasteprodusere - det går prestisje i det - det handler om penger - alle ingrediensene er til stede for en sikker oppskrift på fiasko, eller enda verre - en potensielt mer skadelig vaksine enn det viruset er i seg selv. Men det stemmer nok at vi kan se langt etter noen vaksine enda uansett, så vi trenger ikke ta stilling til dette på lenge. Endret 12. mars 2020 av etnavn 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 12. mars 2020 #3016 Del Skrevet 12. mars 2020 Forøvrig: https://finansavisen.no/nyheter/handel/2020/03/11/7505945/henter-hotellansatte-til-kjoring-av-dagligvarer Veldig godt tiltak av Kolonial, tenker jeg. Har selv bestilt fra Meny.no og Kolonial, men merker at pågangen er mye større enn tidligere ved bestilling av hjemlevering. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #3017 Del Skrevet 12. mars 2020 Adressa skriver: "I formiddag har styret i NTNU Trondheim vurdert om de skal stenge skolen på grunn av situasjonen rundt det nye koronaviruset. Beslutningen er nå tatt og styre har vedtatt at skolen skal stenges. - Vi har tatt en avgjørelse og vil først og fremst informere ansatte og studenter om hva vi har besluttet før vi vil offentliggjøre beslutningen, sier Ida Munkeby til Adresseavisen i 10 tiden i dag. " https://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2020/03/12/NTNU-har-besluttet-å-stenge-21326108.ece?cx_shared=push&cx_test=b Anonymkode: 546bc...9db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #3018 Del Skrevet 12. mars 2020 Alle vgs i Nordland stenges. Anonymkode: c94b2...b19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Medisinsk bruker Skrevet 12. mars 2020 #3019 Del Skrevet 12. mars 2020 29 minutter siden, HalldirV2 skrev: I all hovedsak, ja. Men det finnes flere eksempler på unge friske personer som har blitt alvorlig syke. Ok. takk for opplysninger. For meg ser det ut som det lammer hele samfunnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #3020 Del Skrevet 12. mars 2020 37 minutter siden, HalldirV2 skrev: I all hovedsak, ja. Men det finnes flere eksempler på unge friske personer som har blitt alvorlig syke. Hvor er disse eksemplene? Anonymkode: 546bc...9db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg