AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #2961 Del Skrevet 11. mars 2020 5 minutter siden, RoNo skrev: Det var trist å høre. Et velmenende råd, for du bør unngå smitteveier som sår (vil jeg tro). Smør hendene ofte med god krem. Bruk gode hansker og ha engangs hansker over (og bytt når du bør). Vi hadde en krukke håndkrem som var beregnet på industriarbeidere og den var fantastisk. Du må bare google, for jeg har ikke anledning nå, men den reddet hendene når de var på sitt verste. God bedring og lykke til. Håper du finner en løsning som virker for deg Jeg har heldigvis gode reseptkremer (locoid, Elocon ) jeg har fått av hudlegen min som jeg nå skal bruke mye og oftere av fremover samtidig som jeg begrenser håndvasken. Skal også unngå å ta på folk så langt det lar seg gjøre og være minst mulig på butikker/cafeer fremover 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du bruke hansker utenpå bomullshanskene? Anonymkode: be28b...97b Det må å bruke engangshansker over bomullshansker har jeg faktisk ikke tenkt over at jeg kunne gjøre! Det skal jeg prøve ut imorgen! 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Smør inn hendene med et kjempetykt lag med krem på kvelden (så mye at det ikke trekker inn og flyter overalt), ta på bomullshansker og sov med det om natten hvis du ikke allerede har prøvd det. Det gjør underverker for tørre og sprukne hender. Anonymkode: 380c0...09f Hehe, det er dette jeg pleier å gjøre . Vanligvis har det gått greit å gjøre det bare ett par ganger i uka men med all den overdrevne vaskinen og spritinga så fikk nok huden min sjokk. 😅 Anonymkode: 9a9cb...031 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milli123 Skrevet 11. mars 2020 #2962 Del Skrevet 11. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vurderer sterkt å holde eldste hjemme fra skolen og minste frå barnehage selv om det er bare ett tilfelle i kommunen og holde oss i frivillig hjemmekarantene. Jeg er hjemme med baby i permisjon uansett... mannen har diabetes type 1 og er derfor i risikogruppen. Er det i det hele tatt "lov" å holde barn inne? Noen andre som har gjort noe lignende? Anonymkode: 78693...c48 Vi har gjort det denne uka. Har en på skolen og en i barnehagen. Fikk oppgaver fra læreren til han på skolen. Samboeren min er også i risikogruppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmcbeal Skrevet 11. mars 2020 #2963 Del Skrevet 11. mars 2020 (endret) 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er livredd nå, og skikkelig fortvila fordi jeg kan ikke vaske og sprite hendene mine noe særlig. Jeg har kronisk eksem på begge hender og de tåler ikke mer hyppig håndvask nå. Begge hendene er blitt til store væskende, smertefulle sår. Hva faen gjør jeg nå? Jeg kan ikke holde meg hjemme, så må jeg bare gå rundt med bandasjer og prøve å ikke håndhilse på folk? Jeg er i risikosonen også.. Anonymkode: 9a9cb...031 19 minutter siden, Tuttifrutti843950 skrev: Sliter akkurat med det samme, kraftig atopisk eksem på hendene tåler ikke antibac engang.. må egentlig holde meg mest mulig unna vann. Vasker jg hendene ofte får jg ekstreme sår.. i tillegg er jeg gravid i uke 14 og kan ikke vaske ofte! Jeg har også atopisk eksem på hendene og merker forverring nå, men klarer å holde det under sjakk med å bruke den eneste kremen som fungerer for meg, Locobase Repair. Den er drøy dyr, men er det eneste som gjør til at huden min ikke tørker ut. Har prøvd canoderm og det er omtrent lite nyttig på meg som å ikke smøre meg. Jeg tåler også vanlig håndsåpe dårlig og har Neutral håndsåpe hjemme, men merker forverring på jobb. Håper dere begge har vært hos legen med denne problematikken. Jeg har har reseptbelagt Elocon-krem til å smøre på når utbruddet som er verst, og det tar brodden, ulempen med kremen er at huden blir tynnere og da oppstår det lettere sår. Så det er en balanse mellom å ha nok pauser og ikke smøre for ofte og heller supplere med den andre kremen. Har hatt perioder med sår. Skikkeleg kjipt at det har gått så langt at man må gå med bandasje. Da skjønner jeg at håndvask er et rent helvete. Endret 11. mars 2020 av missmcbeal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Familytree Skrevet 11. mars 2020 #2964 Del Skrevet 11. mars 2020 23 minutter siden, Gorilla skrev: Jeg har immunforsvar til å takle koronaviruset, Vi alle mellom 0 til 40 (kanskje) har immunforsvar til å takle koronaviruset. Gjennomsnittsalderen for smittede er 44 år. Tror du italienerne har ikke så godt immunforsvar som deg? Pasient null var en 38 år gammel mann, atletisk og fremtidig far. Hans gravide kone er smittet. +12000 Italienerne er smittet https://www.google.com/amp/s/abcnews.go.com/amp/International/wireStory/patient-icu-virus-pushes-italy-brink-69498352 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuttifrutti843950 Skrevet 11. mars 2020 #2965 Del Skrevet 11. mars 2020 (endret) 9 minutter siden, missmcbeal skrev: Jeg har også atopisk eksem på hendene og merker forverring nå, men klarer å holde det under sjakk med å bruke den eneste kremen som fungerer for meg, Locobase Repair. Den er drøy dyr, men er det eneste som gjør til at huden min ikke tørker ut. Har prøvd canoderm og det er omtrent lite nyttig på meg som å ikke smøre meg. Jeg tåler også vanlig håndsåpe dårlig og har Neutral håndsåpe hjemme, men merker forverring på jobb. Håper dere begge har vært hos legen med denne problematikken. Jeg har hatt reseptbelagt Elocon-krem til å smøre på når utbruddet som er verst, og det tar brodden, ulempen med kremen er at huden blir tynnere og da oppstår det lettere sår. Så jeg det er en balanse mellom å ha nok pauser og ikke smøre for ofte og heller supplere med den andre kremen. Har hatt perioder med sår. Skikkeleg kjipt at det har gått så langt at man må gå med bandasje. Da skjønner jeg at håndvask er et rent helvete. Godt at vi er flere i samme båt, og leve med atopisk eksem er ikke gøy og nå dette i tillegg som er døden for våre hender. Jeg bruker til vanlig elocon når det tar helt av og det er det eneste som hjelper, problemet nå er jo at jeg er gravid i tillegg og legen har sagt at jeg derfor ikke kan bruke elocon og gir meg ikke resept på ny... har gitt meg noe annet som ikle hjelper.. så akkurat nå avstår jeg fra vasking og antibac da det blir så ille at jeg omtrent ikke kan bevege hendene og må gå md bandasje. Endret 11. mars 2020 av Tuttifrutti843950 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 11. mars 2020 #2966 Del Skrevet 11. mars 2020 Jeg er egentlig i risikogruppe (Astma) men jeg vurderer sterkt å troppe opp på sykehuset her i byen og sette meg som "tilkallingsvikar". Jeg er egentlig helsefagarbeider, men har det siste året tatt påbygging mot sykepleier og dermed ikke i jobb. Er egentlig en kjempedum ide, men...føler på en måte at jeg "må"..Er jo ikke sikkert jeg hadde fått noe jobb der heller mtp astmaen 😅 Og kan hende jeg ender på en helt annen avdeling som ikke er intensiv også. Eleven som var mistenkt smitte, testet negativt, så er enda ikke noen tilfeller her, men fremdeles ett par stykker i fylket, så siden byen jeg bor i ligger ganske nært den andre byen med mest tilfeller, så handler det bare om tid før det popper opp her. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #2967 Del Skrevet 11. mars 2020 19 minutter siden, Elida88 skrev: Finnes det et sted med oversikt over antall tester utført? Her er en oversikt, men mangler mange land.. Og tviler på den er helt up to date https://www.worldometers.info/coronavirus/covid-19-testing/ Har ikke helt inntrykk av at Norge er så hyppige til å teste for virus men? Det ble nevnt på pressekonferansen kl 16.00 at de hadde testet ca 8 000 personer. (På mandag tror jeg tallet var 3 000) Anonymkode: 6fd0c...05e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #2968 Del Skrevet 11. mars 2020 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er livredd nå, og skikkelig fortvila fordi jeg kan ikke vaske og sprite hendene mine noe særlig. Jeg har kronisk eksem på begge hender og de tåler ikke mer hyppig håndvask nå. Begge hendene er blitt til store væskende, smertefulle sår. Hva faen gjør jeg nå? Jeg kan ikke holde meg hjemme, så må jeg bare gå rundt med bandasjer og prøve å ikke håndhilse på folk? Jeg er i risikosonen også.. Anonymkode: 9a9cb...031 Kjøp plastikk hansker eller gå med vanlige hansker i det offentlige rom. problem solved. Du kan få kjøpt tynne sportshansker også. ta dem av når du kommer hjem/før du tar deg i ansiktet. Anonymkode: ffd35...268 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
etnavn Skrevet 11. mars 2020 #2969 Del Skrevet 11. mars 2020 5 minutter siden, Tuttifrutti843950 skrev: Godt at vi er flere i samme båt, og leve med atopisk eksem er ikke gøy og nå dette i tillegg som er døden for våre hender. Jeg bruker til vanlig elocon når det tar helt av og det er det eneste som hjelper, problemet nå er jo at jeg er gravid i tillegg og legen har sagt at jeg derfor ikke kan bruke elocon og gir meg ikke resept på ny... Har også eksem på hendene, har prøvd alt mulig opp igjennom og det som fungerer best for meg er neutral håndsåper (eller lignende), og noe så enkelt som kremen Helosan. Ikke for å reklamere, men et tykt lag med den på kvelden i et par dager gjør underverker. Ikke er det kortison i den (som tynner huden), og dessuten er den billig. Du får den på vanlige butikker som Europris etc. Verdt å prøve altså. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuttifrutti843950 Skrevet 11. mars 2020 #2970 Del Skrevet 11. mars 2020 1 minutt siden, etnavn skrev: Har også eksem på hendene, har prøvd alt mulig opp igjennom og det som fungerer best for meg er neutral håndsåper (eller lignende), og noe så enkelt som kremen Helosan. Ikke for å reklamere, men et tykt lag med den på kvelden i et par dager gjør underverker. Ikke er det kortison i den (som tynner huden), og dessuten er den billig. Du får den på vanlige butikker som Europris etc. Verdt å prøve altså. Det skal jeg prøve! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
etnavn Skrevet 11. mars 2020 #2971 Del Skrevet 11. mars 2020 Akkurat nå, Tuttifrutti843950 skrev: Det skal jeg prøve! Hadde egentlig erfaring med den fordi vi har pleid å bruke den på dyr, f eks solbrenthet på hestemule, mugg og andre pelsproblemer hos dyr. Siden den er fri for unødvendige tilsetningsstoffer og har veldig god sårhelingsevne, tenkte jeg at den var verdt et forsøk på hendene mine også. Og siden har jeg egentlig bare brukt den. Håper den fungerer for deg også! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuttifrutti843950 Skrevet 11. mars 2020 #2972 Del Skrevet 11. mars 2020 3 minutter siden, etnavn skrev: Hadde egentlig erfaring med den fordi vi har pleid å bruke den på dyr, f eks solbrenthet på hestemule, mugg og andre pelsproblemer hos dyr. Siden den er fri for unødvendige tilsetningsstoffer og har veldig god sårhelingsevne, tenkte jeg at den var verdt et forsøk på hendene mine også. Og siden har jeg egentlig bare brukt den. Håper den fungerer for deg også! Tusen takk for tipset! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inverto Skrevet 11. mars 2020 #2973 Del Skrevet 11. mars 2020 Dette er det perfekte tidspunktet for å lage et apokalyptisk survival videospill. Tredjeperson, open-world og realistisk. Du kan ikke vite hvem som er syk, du må observere og holde avstand. Selvsagt har spillet også moralske valg og konsekvenser slik som en ser i RPG. Pengene kommer til å hølje inn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 11. mars 2020 #2974 Del Skrevet 11. mars 2020 2 minutter siden, Inverto skrev: Dette er det perfekte tidspunktet for å lage et apokalyptisk survival videospill. Tredjeperson, open-world og realistisk. Du kan ikke vite hvem som er syk, du må observere og holde avstand. Selvsagt har spillet også moralske valg og konsekvenser slik som en ser i RPG. Pengene kommer til å hølje inn! Minner meg på at jeg brukte å spille Plague på mobilen min før. På tide å laste det ned igjen kanskje. 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Medisinsk bruker Skrevet 11. mars 2020 #2975 Del Skrevet 11. mars 2020 Har ikke mulighet til og lese alle Coronatråder men hvor dødelig er dette i befolkningen da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #2976 Del Skrevet 11. mars 2020 Hvor mange er innlagt på sykehus nå på grunn av coronavirus? Anonymkode: 809fa...624 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inverto Skrevet 11. mars 2020 #2977 Del Skrevet 11. mars 2020 8 minutter siden, parmanoia skrev: Minner meg på at jeg brukte å spille Plague på mobilen min før. På tide å laste det ned igjen kanskje. 😁 Du er sikkert ikke den eneste som spiller det spillet nå XD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #2978 Del Skrevet 11. mars 2020 Noen råd mht. eksem her: https://www.nrk.no/trondelag/koronaviruset_-folk-med-eksem-og-psoriasis-sliter-med-det-nye-vaskeregimet-1.14934992 Anonymkode: 8f304...5c2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucrezia Skrevet 11. mars 2020 #2979 Del Skrevet 11. mars 2020 Italia er nå nesten i total lockdown. Kun apoteker, matbutikker og kiosker får lov til å holde åpent. Offentlig transport er fortsatt garantert 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #2980 Del Skrevet 11. mars 2020 55 minutter siden, Medisinsk bruker skrev: Har ikke mulighet til og lese alle Coronatråder men hvor dødelig er dette i befolkningen da? I Norge har ingen død så 0% I verden 2-3% Anonymkode: 650e5...e69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg