Silva Pluvialis Skrevet 11. mars 2020 #2941 Del Skrevet 11. mars 2020 (endret) Foreløpig har jeg ingen symptomer, men jeg tar virkelig forhåndsregler nå. Kommer til å leve så mye som mulig i selvvalgt karantene for å unngå smitte. Det bør alle. Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #2942 Del Skrevet 11. mars 2020 Sitat Sedan den 11 mars koncentreras provtagningen av coronaviruset i Stockholms län till dem som är inlagda på sjukhus med symtom som påminner om corona. Det är för att skydda patienter på sjukhus som redan har andra sjukdomar. Ingen provtagning av andra personer. https://www.1177.se/Stockholm/sa-fungerar-varden/varden-i-stockholms-lan/om-corona/laget-i-stockholm-just-nu/ Er det eller kommer det til å bli slik i Norge også? Anonymkode: 6ce93...b91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #2943 Del Skrevet 11. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er livredd nå, og skikkelig fortvila fordi jeg kan ikke vaske og sprite hendene mine noe særlig. Jeg har kronisk eksem på begge hender og de tåler ikke mer hyppig håndvask nå. Begge hendene er blitt til store væskende, smertefulle sår. Hva faen gjør jeg nå? Jeg kan ikke holde meg hjemme, så må jeg bare gå rundt med bandasjer og prøve å ikke håndhilse på folk? Jeg er i risikosonen også.. Anonymkode: 9a9cb...031 Kan du bruke engangshansker eller en annen type hansker/votter når du er utenfor hjemmet? Anonymkode: 6ce93...b91 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #2944 Del Skrevet 11. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du bruke engangshansker eller en annen type hansker/votter når du er utenfor hjemmet? Anonymkode: 6ce93...b91 Engangshansker forverrer eksemen ( siden de ikke puster og det blir klamt ) så det går ikke. Kan eventuelt prøve å klare meg med bomullshansker/Bambushansker og unngå å ta på folk. Trenger ikke å vær mye ute av gangen heldigvis, men jeg har obligatorisk behandling på ullevål sykehus 2 ganger i uken som jeg ikke kan gå glipp av. Anonymkode: 9a9cb...031 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #2945 Del Skrevet 11. mars 2020 6 minutter siden, Gorilla skrev: Nå har jeg vasket ned badet, kjøkkenet og stua i leiligheten min, samt skiftet på senga og tatt nye håndklær på badet. Jeg kommer nok til å være lite ute av leiligheten fremover, bare for behandling og handling av mat - og kommer til å være påpasselig med å vaske hendene ofte, ta på antibac, ikke ta meg i ansiktet, ikke sitte ved siden av folk på buss, ikke oppsøke kjøpesentre, flyplasser eller steder med masse folk - og selvsagt ikke reise noe sted. Universitetet har stoppet opp, frivillig arbeid har stoppet opp, jobben skal jeg gjøre over nett. Foreløpig har jeg ingen symptomer, men jeg tar virkelig forhåndsregler nå. Kommer til å leve i så mye som mulig i selvvalgt karantene for å unngå smitte. Det bør alle gjøre! Jeg tar også mine forholdsregler. Jeg er ikke smittet og har ikke vært i risikoområder og har begrenset kontakt med mennesker. Jeg jobber på sykehjem og tenker at også pga jobben min må jeg være påpasselig. Jeg er sjeldent ute i offentligheten, men jeg trener. Og på trening har jeg med håndsprit, og jeg vasker utstyr både før og etter jeg har brukt det. Jeg har blitt påpasselig med hvordan jeg tar meg til ansiktet. Her i hjemmet er ting som det er, jeg er jo ren og påpasselig med hygiene når jeg er ute blant folk. Tenker også at det er viktig å ikke bli hysterisk. Vær påpasselig, men ikke hysterisk. Det er hysterisk om man begynner å sprite og vaske alt man eier flere ganger for dag, skifter håndkle hver dag, ikke går ut osv. Det går bra så lenge du passer på ditt og deg selv! Anonymkode: 20eae...d8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #2946 Del Skrevet 11. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du bruke engangshansker eller en annen type hansker/votter når du er utenfor hjemmet? Anonymkode: 6ce93...b91 Dette viser hvor lite peiling folk generelt har på hygiene. I slike hansker er der mange mikroskopiske hull, og forskning viser at bruk av slike hansker er mye mindre hygienisk enn det er å vaske hendene sine. At vedkommende har sår på hendene er et problem, men det fikses ikke av engangshansker. Man skal alltid utføre håndhygiene både før og etter bruk av hansker. Om ikke så er poenget med hansker HELT borte!!! Anonymkode: 20eae...d8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #2947 Del Skrevet 11. mars 2020 Anonymkode: 20eae...d8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Familytree Skrevet 11. mars 2020 #2948 Del Skrevet 11. mars 2020 30 minutter siden, stan skrev: Dette bildet viser hva det handler om nå. 13 minutter siden, Gorilla skrev: Nå har jeg vasket ned badet, kjøkkenet og stua i leiligheten min, samt skiftet på senga og tatt nye håndklær på badet. Jeg kommer nok til å være lite ute av leiligheten fremover, bare for behandling og handling av mat - og kommer til å være påpasselig med å vaske hendene ofte, ta på antibac, ikke ta meg i ansiktet, ikke sitte ved siden av folk på buss, ikke oppsøke kjøpesentre, flyplasser eller steder med masse folk - og selvsagt ikke reise noe sted. Universitetet har stoppet opp, frivillig arbeid har stoppet opp, jobben skal jeg gjøre over nett. Foreløpig har jeg ingen symptomer, men jeg tar virkelig forhåndsregler nå. Kommer til å leve i så mye som mulig i selvvalgt karantene for å unngå smitte. Det bør alle gjøre! "Alle menneskehetens problemer stammer fra menneskets manglende evne til å sitte stille i et rom alene. ” -Blaise Pascal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 11. mars 2020 #2949 Del Skrevet 11. mars 2020 (endret) . Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elidaa Skrevet 11. mars 2020 #2950 Del Skrevet 11. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har ikke overgått Japan. I hvert fall ikke enda Anonymkode: 3ac2a...378 På det tidspunktet jeg sjekka worldometers, så var Norge foran Japan. Men ser nå at vi har 10 mindre smittede enn Japan atm. Men dette øker hele tiden for Norge, så vi er nok straks over dem 😅 Vi er på 11(snart 10) plass i verden over antall smittede. Men mtp antall smittede per x antall innbyggere, så er vi på 3 plass 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #2951 Del Skrevet 11. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette viser hvor lite peiling folk generelt har på hygiene. I slike hansker er der mange mikroskopiske hull, og forskning viser at bruk av slike hansker er mye mindre hygienisk enn det er å vaske hendene sine. At vedkommende har sår på hendene er et problem, men det fikses ikke av engangshansker. Man skal alltid utføre håndhygiene både før og etter bruk av hansker. Om ikke så er poenget med hansker HELT borte!!! Anonymkode: 20eae...d8b Jeg vet at hansker ikke erstatter håndhygiene, men hendene mine tåler ikke mer vask enn høyst nødvendig nå da de må få tid til å gro, og siden jeg ikke bare kan sitte hjemme så må jeg prøve å finne en annen måte å ta forhåndsregler . Hyppig skifting av bandasjer kan kanskje funke. Anonymkode: 9a9cb...031 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuttifrutti843950 Skrevet 11. mars 2020 #2952 Del Skrevet 11. mars 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er livredd nå, og skikkelig fortvila fordi jeg kan ikke vaske og sprite hendene mine noe særlig. Jeg har kronisk eksem på begge hender og de tåler ikke mer hyppig håndvask nå. Begge hendene er blitt til store væskende, smertefulle sår. Hva faen gjør jeg nå? Jeg kan ikke holde meg hjemme, så må jeg bare gå rundt med bandasjer og prøve å ikke håndhilse på folk? Jeg er i risikosonen også.. Anonymkode: 9a9cb...031 Sliter akkurat med det samme, kraftig atopisk eksem på hendene tåler ikke antibac engang.. må egentlig holde meg mest mulig unna vann. Vasker jg hendene ofte får jg ekstreme sår.. i tillegg er jeg gravid i uke 14 og kan ikke vaske ofte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 11. mars 2020 #2953 Del Skrevet 11. mars 2020 (endret) Huff, håpte på at Koronaen skulle gi seg lenge før det nådde så langt. Redd for både venner og familiemedlemmer. Endret 11. mars 2020 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RoNo Skrevet 11. mars 2020 #2954 Del Skrevet 11. mars 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er livredd nå, og skikkelig fortvila fordi jeg kan ikke vaske og sprite hendene mine noe særlig. Jeg har kronisk eksem på begge hender og de tåler ikke mer hyppig håndvask nå. Begge hendene er blitt til store væskende, smertefulle sår. Hva faen gjør jeg nå? Jeg kan ikke holde meg hjemme, så må jeg bare gå rundt med bandasjer og prøve å ikke håndhilse på folk? Jeg er i risikosonen også.. Anonymkode: 9a9cb...031 Det var trist å høre. Et velmenende råd, for du bør unngå smitteveier som sår (vil jeg tro). Smør hendene ofte med god krem. Bruk gode hansker og ha engangs hansker over (og bytt når du bør). Vi hadde en krukke håndkrem som var beregnet på industriarbeidere og den var fantastisk. Du må bare google, for jeg har ikke anledning nå, men den reddet hendene når de var på sitt verste. God bedring og lykke til. Håper du finner en løsning som virker for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #2955 Del Skrevet 11. mars 2020 5 minutter siden, Elida88 skrev: På det tidspunktet jeg sjekka worldometers, så var Norge foran Japan. Men ser nå at vi har 10 mindre smittede enn Japan atm. Men dette øker hele tiden for Norge, så vi er nok straks over dem 😅 Vi er på 11(snart 10) plass i verden over antall smittede. Men mtp antall smittede per x antall innbyggere, så er vi på 3 plass 😅 Vi har over halvparten så mange påviste tilfeller som USA, med sine 300 millioner innbyggere. De har hatt problemer med prøvetaking der. Norge er sannsynligvis ikke akkurat de som tar færrest prøver. Tallene speiler ikke virkeligheten 100%. Anonymkode: 91c62...73e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #2956 Del Skrevet 11. mars 2020 18 minutter siden, AnonymBruker said: Engangshansker forverrer eksemen ( siden de ikke puster og det blir klamt ) så det går ikke. Kan eventuelt prøve å klare meg med bomullshansker/Bambushansker og unngå å ta på folk. Trenger ikke å vær mye ute av gangen heldigvis, men jeg har obligatorisk behandling på ullevål sykehus 2 ganger i uken som jeg ikke kan gå glipp av. Anonymkode: 9a9cb...031 Kan du bruke hansker utenpå bomullshanskene? Anonymkode: be28b...97b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #2957 Del Skrevet 11. mars 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Engangshansker forverrer eksemen ( siden de ikke puster og det blir klamt ) så det går ikke. Kan eventuelt prøve å klare meg med bomullshansker/Bambushansker og unngå å ta på folk. Trenger ikke å vær mye ute av gangen heldigvis, men jeg har obligatorisk behandling på ullevål sykehus 2 ganger i uken som jeg ikke kan gå glipp av. Anonymkode: 9a9cb...031 Smør inn hendene med et kjempetykt lag med krem på kvelden (så mye at det ikke trekker inn og flyter overalt), ta på bomullshansker og sov med det om natten hvis du ikke allerede har prøvd det. Det gjør underverker for tørre og sprukne hender. Anonymkode: 380c0...09f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #2958 Del Skrevet 11. mars 2020 5 minutter siden, Tuttifrutti843950 skrev: Sliter akkurat med det samme, kraftig atopisk eksem på hendene tåler ikke antibac engang.. må egentlig holde meg mest mulig unna vann. Vasker jg hendene ofte får jg ekstreme sår.. i tillegg er jeg gravid i uke 14 og kan ikke vaske ofte! Er det en løsning å bruke utevotter/utehansker av ull med thinsulate (som skal slippe svette ut, men som hindrer vann i å trenge inn)? Anonymkode: 6ce93...b91 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elidaa Skrevet 11. mars 2020 #2959 Del Skrevet 11. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har over halvparten så mange påviste tilfeller som USA, med sine 300 millioner innbyggere. De har hatt problemer med prøvetaking der. Norge er sannsynligvis ikke akkurat de som tar færrest prøver. Tallene speiler ikke virkeligheten 100%. Anonymkode: 91c62...73e Finnes det et sted med oversikt over antall tester utført? Her er en oversikt, men mangler mange land.. Og tviler på den er helt up to date https://www.worldometers.info/coronavirus/covid-19-testing/ Har ikke helt inntrykk av at Norge er så hyppige til å teste for virus men? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 11. mars 2020 #2960 Del Skrevet 11. mars 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Engangshansker forverrer eksemen ( siden de ikke puster og det blir klamt ) så det går ikke. Kan eventuelt prøve å klare meg med bomullshansker/Bambushansker og unngå å ta på folk. Trenger ikke å vær mye ute av gangen heldigvis, men jeg har obligatorisk behandling på ullevål sykehus 2 ganger i uken som jeg ikke kan gå glipp av. Anonymkode: 9a9cb...031 Min far har også problemer med hendene sine og kan vaske dem minst mulig. Han bruker et par utehansker i butikk og når han kjører bil osv., lignende hagehansker, men ikke det, vet ikke helt hvor han har fått dem, men tykkere, i svart, men puster. Hjemme bruker han hvite bomullshansker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg