Buridan Skrevet 11. mars 2020 #2901 Del Skrevet 11. mars 2020 (endret) Er det et stort problem med mangel på testkapasitet, mener jeg man burde droppe å teste de "opplagte" tilfellene, altså de som har vært i høyrisikoområder, eller er nærkontakter til smittede og har symptomer (også pga risikoen for falsk negativ test), så kunne man heller testet flere tvilstilfeller. Edit: fjernet det med karantene, da disse antakelig er i karantene uansett.. gikk litt fort i svingene. Endret 11. mars 2020 av Buridan 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 11. mars 2020 #2902 Del Skrevet 11. mars 2020 4 minutter siden, Buridan skrev: Er det et stort problem med mangel på testkapasitet, mener jeg man burde droppe å teste de "opplagte" tilfellene, altså de som har vært i høyrisikoområder og har symptomer (disse burde diagnostiseres klinisk og settes i karantene uansett, også pga risikoen for falsk negativ test), så kunne man heller testet flere tvilstilfeller. Det er uansett billigere å sette noen unødig i karantene enn å slippe løs smittede i samfunnet. Det er jo dritenkelt å teste noen. Det er ikke så vanskelig. Jeg kan gjøre det med tre vannbad og noooe greier fra ebay. Hva feiler det norge? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmcbeal Skrevet 11. mars 2020 #2903 Del Skrevet 11. mars 2020 Om noen lurer på hvor de skal få tak i antibac, så selger de visstnok i kafévognene til Vy: Tiltak hos Vy Ekstra renhold på viktige kontaktflater Desinfiserende rengjøringsmidler Bytter kluter oftere Selger Antibac i kafevognene på togene Kilde: https://www.vy.no/aktuelt/koronavirus 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carola96 Skrevet 11. mars 2020 #2904 Del Skrevet 11. mars 2020 (endret) 1 time siden, Nematocera skrev: Det fungerer kanskje akkurat så preventivt at de rasshølene som gjør det av egoisme og tankeløshet lar være og de rasshølene som gjør det fordi de gir faen i regler i alle sammenhenger vil drite i sanksjonsmuligheter nettopp pga av det du sier. Andre land permiterer folk fra fengsel, så det er vel mer det som faktisk vil skje her og. Men skulle ønske de sanksjonene hadde tilbakevirkende kraft på de personene som presterte å bryte karantene i de største byene. Det skal ikke forundre meg om også det norske fengselsevesenet begynner å permittere innsatte som har begått alvorlige lovbrudd i den hensikt å frigjøre celler som skal beregnes på karantenebrytere. Om det ikke bryter ut lovløse tilstander grunnet mangel på mat, vann, og nødvendige varer, så kan du banne på at tilstanden i Norge i tiden fremover kommer til å ligne det reneste anarki når bandene får herje fritt i gatene da også polititjenestemenn vil bli rammet hardt av coronaviruset på lik linje med alle andre i samfunnet. Allerede nå er 150 polititjenestemenn satt i karantene, og dette er bare 15 dager siden det første bekreftede smittetilfellet ble avdekket i Norge. Endret 11. mars 2020 av Carola96 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carola96 Skrevet 11. mars 2020 #2905 Del Skrevet 11. mars 2020 18 minutter siden, missmcbeal skrev: Om noen lurer på hvor de skal få tak i antibac, så selger de visstnok i kafévognene til Vy: Tiltak hos Vy Ekstra renhold på viktige kontaktflater Desinfiserende rengjøringsmidler Bytter kluter oftere Selger Antibac i kafevognene på togene Kilde: https://www.vy.no/aktuelt/koronavirus Jeg kan ikke klage på at VY har innført smittebegrensende tiltak på sine tog, men er det ikke litt opportunistisk økonomisk sett at de selger antibac? Burde det ikke strengt tatt settes opp antibacstasjoner i hver vogn som et allmennpreventivt tiltak? Må forøvrig legge til at jeg setter str pris på at en rekke busselskaper i Norge har innført kontantfrie busser som et midlertidig tiltak for å begrense smittespredningen. Som kjent er kontanter noe av det mest bakteriebefengte man kan berøre. Man kan si hva man vil om at dette er et incentiv til å innføre et kontantfritt samfunn, men i disse tider er det et tiltak som burde stå som et godt eksempel på tiltak samfunnet kan innføre for å stoppe spredningen av viruset. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #2906 Del Skrevet 11. mars 2020 NTNU studentene er tilbake på campus i fra i morgen av. De er å beregne som helsepersonell og har Øya Helsehus og St Olavs Hospital i umiddelbar nærhet. Campus er endel av sykehusområdet (for de som ikke vet det) Anonymkode: 546bc...9db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 11. mars 2020 Forfatter #2907 Del Skrevet 11. mars 2020 Kjedebrev sprer farlige korona-råd Kjedebrev med falske korona-råd spres på Facebook - Å dele falsk informasjon å forsøke å gi det autoritet ved å misbruke navnene til de som har tillit, er farlig og galt. https://www.nettavisen.no/nyheter/kjedebrev-med-falske-korona-rad-spres-pa-facebook/3423935154.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #2908 Del Skrevet 11. mars 2020 1 time siden, loveli skrev: Det er det ikke. Jeg var ironisk.. Ler meg skakk av denne krisemaksimeringen. Anonymkode: 18cad...aca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 11. mars 2020 #2909 Del Skrevet 11. mars 2020 1 time siden, etnavn skrev: Nå går de over til forbud. Fra råd til forbud når det gjelder arrangementer, samt karantene ved innreise. Men fortsatt bare fra enkelte land. Og som dere over her skriver, de vil ikke få bukt med spredningen før de stenger skolene, samt stopper alt av inn og utreise. Får håpe det kommer i morgen. Rett etter pressekonferansen forandrer VG antall smittede til 568 stk nå. 568 i Norge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elidaa Skrevet 11. mars 2020 #2910 Del Skrevet 11. mars 2020 (endret) 15dager siden første tilfelle i Norge.. Å vi er allerede oppe i 600, vi har overgått JAPAN 🤦♀️ Endret 11. mars 2020 av Elida88 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 11. mars 2020 #2911 Del Skrevet 11. mars 2020 1 time siden, SPOCA skrev: Ja, jeg må innrømme at jeg var bare litt småurolig i starten, som jeg tror mange var, men ikke mer enn det. Men det er jo også fordi FHI og myndighetene her i landet har vært lite åpne rundt informasjon. Nå merker man virkelig at dette er litt annerledes enn svineinfluensaen. Da ble det skreket opp om hysteri, men tenker at det kanskje er bedre å være føre var. Jeg var også bare småurolig i starten. Nå er jeg så redd at jeg gråter. Livredd for at noen rundt meg skal bli smittet og dø.😓 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #2912 Del Skrevet 11. mars 2020 3 minutter siden, Elida88 skrev: 15dager siden første tilfelle i Norge.. Å vi er allerede oppe i 600, vi har overgått JAPAN 🤦♀️ Har ikke overgått Japan. I hvert fall ikke enda Anonymkode: 3ac2a...378 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmcbeal Skrevet 11. mars 2020 #2913 Del Skrevet 11. mars 2020 10 minutter siden, Carola96 skrev: Jeg kan ikke klage på at VY har innført smittebegrensende tiltak på sine tog, men er det ikke litt opportunistisk økonomisk sett at de selger antibac? Burde det ikke strengt tatt settes opp antibacstasjoner i hver vogn som et allmennpreventivt tiltak? Må forøvrig legge til at jeg setter str pris på at en rekke busselskaper i Norge har innført kontantfrie busser som et midlertidig tiltak for å begrense smittespredningen. Som kjent er kontanter noe av det mest bakteriebefengte man kan berøre. Man kan si hva man vil om at dette er et incentiv til å innføre et kontantfritt samfunn, men i disse tider er det et tiltak som burde stå som et godt eksempel på tiltak samfunnet kan innføre for å stoppe spredningen av viruset. Det er et godt poeng ja. Men det kan godt være snakk om kostnad og tid. Kanskje har de ikke lov å sette opp stasjoner uten at det tilfredsstiller noen visse krav. Vi har selv sett på en løsning på jobb i dag, med stativ, beholder + selve antibacen. Stativ + beholder koster 2500 kr og 1000 kr for en kasse med antibac. Vi kom frem til at den kostnaden er for stor (og vi skulle gjerne sett at myndighetene kunne satt opp noen stasjoner selv). 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carola96 Skrevet 11. mars 2020 #2914 Del Skrevet 11. mars 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: NTNU studentene er tilbake på campus i fra i morgen av. De er å beregne som helsepersonell og har Øya Helsehus og St Olavs Hospital i umiddelbar nærhet. Campus er endel av sykehusområdet (for de som ikke vet det) Anonymkode: 546bc...9db Jeg mottok nettopp en mail fra høgskolen jeg studerer ved om at det nå er stans i all campusbasert undervisning, og at alternative nettbaserte fjernundervisningsmetoder vil bli innført fra og med i morgen. Dette medfører også at minst to eksamener blir utsatt. Det understrekes forøvrig om at campus ikke vil bli stengt, og at alle lokaler fortsatt er tilgjengelige selv om det ikke vil foregå undervisning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmcbeal Skrevet 11. mars 2020 #2915 Del Skrevet 11. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har ikke overgått Japan. I hvert fall ikke enda Anonymkode: 3ac2a...378 Tror kanskje hun mente at vi har overgått Japan i antall smittede på få dager. Uten at jeg husker hvor mange smittede det var i Japan etter 15 dager. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 11. mars 2020 #2916 Del Skrevet 11. mars 2020 Tråden er ryddet for innhold med opphavsrett og svar til dette. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carola96 Skrevet 11. mars 2020 #2917 Del Skrevet 11. mars 2020 1 minutt siden, missmcbeal skrev: Det er et godt poeng ja. Men det kan godt være snakk om kostnad og tid. Kanskje har de ikke lov å sette opp stasjoner uten at det tilfredsstiller noen visse krav. Vi har selv sett på en løsning på jobb i dag, med stativ, beholder + selve antibacen. Stativ + beholder koster 2500 kr og 1000 kr for en kasse med antibac. Vi kom frem til at den kostnaden er for stor (og vi skulle gjerne sett at myndighetene kunne satt opp noen stasjoner selv). Kravene som nødvendigvis må oppfylles er at dispenserne er sensoraktiverte for å forhindre at stasjonene ironisk nok sprer smitte, men dette er vel innført som standard på alle antibacdispensere såvidt det er meg bekjent. Kanskje det hadde vært en ide om staten i disse tider kunne substituert innkjøp av et slikt viktig smitteforebyggende tiltak for enkelte bedrifter av hensyn til allmennpreventive tiltak? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #2918 Del Skrevet 11. mars 2020 2 minutter siden, Gorilla said: Jeg var også bare småurolig i starten. Nå er jeg så redd at jeg gråter. Livredd for at noen rundt meg skal bli smittet og dø.😓 Jeg har et familiemedlem som uansett Corona eller ikke, ligger nær døden. Er på sykehus nå. Synes nesten det er skumlere å være på syk på sykehus enn å få ligge hjemme, langt større smittefare... Ble gjort obs på at det forresten kan være veldig smart å unngå heiser, da smitte kan henge igjen i lufta en stund etter at en person har gått ut av heisen. Kan være noe å tenke på for dem som kjører mye heis. Anonymkode: bd00a...d73 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 11. mars 2020 #2919 Del Skrevet 11. mars 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var ironisk.. Ler meg skakk av denne krisemaksimeringen. Anonymkode: 18cad...aca Åja, hehe! Jeg ler meg ikke skakk, men er ikke redd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carola96 Skrevet 11. mars 2020 #2920 Del Skrevet 11. mars 2020 1 time siden, abrasiveRefraction skrev: Det er jo dritenkelt å teste noen. Det er ikke så vanskelig. Jeg kan gjøre det med tre vannbad og noooe greier fra ebay. Hva feiler det norge? Fikk i dag informasjon av smittevernansvarlig lege på sykehuset der jeg jobber at tiden det tar å motta resultatet for tester nå er redusert fra to døgn til kun 5-6 timer. Dette er muligens også grunnen til at vi ser en mer drastisk økning i antall smittetilfeller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg