missmcbeal Skrevet 10. mars 2020 #2661 Del Skrevet 10. mars 2020 (endret) NRK melder at en ansatt på sykehjem i Time kommune har fått påvist viruset etter reise i London. Vedkommende hadde vært på jobb noen dager etter hjemkomst, 9 ansatte og 8 pasienter har i denne perioden vært i nær kontakt med den smittede: Kilde: https://www.nrk.no/nyheter/det-nye-koronaviruset-1.14855584 Det er vel nettopp akkurat DETTE her vi for all del må unngå. Sykehjemspasienter er de absolutt mest utsatte. Håper at pasientene ikke har blitt smittet. Dette kan bli fatalt for hele sykehjemmet. Endret 10. mars 2020 av missmcbeal 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #2662 Del Skrevet 10. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ble lille Norge plutselig så hardt rammet? Anonymkode: 57cb3...e08 Fordi vi har vært på skiferie i hardt rammede Italia og reiser generelt mye? Anonymkode: deeb7...bf4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmcbeal Skrevet 10. mars 2020 #2663 Del Skrevet 10. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Burde trykket reload før jeg postet, nå er det 374. Jadda, her har vi full kontroll. Anonymkode: 8f304...5c2 Wow, nå skyter det virkelig fart. Vi har gått forbi Sverige også nå (som har dobbelt så stor befolkning). Vi er faktisk nesten opp i 400 nå, dette er mye verre enn hva jeg trodde kom til å skje i dag. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 10. mars 2020 #2664 Del Skrevet 10. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fordi vi har vært på skiferie i hardt rammede Italia og reiser generelt mye? Anonymkode: deeb7...bf4 Skulle jo tro halve Norge har vært i Italia, det er nesten fascinerende hvor mange som har reist dit. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 10. mars 2020 #2665 Del Skrevet 10. mars 2020 Akkurat nå, missmcbeal skrev: NRK melder at en ansatt på sykehjem i Time kommune har fått påvist viruset etter reise i London. Vedkommende hadde vært på jobb noen dager etter hjemkomst, ni ansatte og 8 pasienter har i denne perioden vært i nær kontakt med med smittede. Kilde: https://www.nrk.no/nyheter/det-nye-koronaviruset-1.14855584 Det er vel nettopp akkurat DETTE her vi må for all del må unngå. Sykehjemspasienter er de absolutt mest utsatte. Håper at pasientene ikke har blitt smittet. Dette kan bli fatalt for hele sykehjemmet. Selvfølgelig må folk få reise og gjøre alt som vanlig! VI kan jo ikke slutte å leve heller! 🙄 Dette er i ferd med å bli en gigantisk tragedie... se de siste tallene fra Italia over! 70% på sykehus, og nå har de ikke kapasitet til flere... fra nå av blir det ikke intensivhjelp for noen over 60 i deler av landet... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #2666 Del Skrevet 10. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor ble lille Norge plutselig så hardt rammet? Anonymkode: 57cb3...e08 Vi reiser mye, folk skjønner ikke alvoret og helsemyndighetene sitter og tvinner tommeltotter. Anonymkode: 8f304...5c2 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
etnavn Skrevet 10. mars 2020 #2667 Del Skrevet 10. mars 2020 2 minutter siden, likestilling skrev: Selvfølgelig må folk få reise og gjøre alt som vanlig! VI kan jo ikke slutte å leve heller! 🙄 Dette er i ferd med å bli en gigantisk tragedie... se de siste tallene fra Italia over! 70% på sykehus, og nå har de ikke kapasitet til flere... fra nå av blir det ikke intensivhjelp for noen over 60 i deler av landet... Dette blir en forferdelig tragedie, helt enig i det. Det er som å stå maktesløs og se på at en tsunami kommer - du ser den kommer, du veit den treffer, og du kan ikke gjøre noen ting for noen. Bare prøve å redde seg selv. Begynne å løpe. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #2668 Del Skrevet 10. mars 2020 Jeg så ikke debatten. Orket ikke og har tatt fri fra virushelvete i dag. Anonymkode: deeb7...bf4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 10. mars 2020 #2669 Del Skrevet 10. mars 2020 5 minutter siden, Hatsumomo skrev: Skulle jo tro halve Norge har vært i Italia, det er nesten fascinerende hvor mange som har reist dit. Alt kan jo ikke stamme fra Italia! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 10. mars 2020 #2670 Del Skrevet 10. mars 2020 Men i alle dager, de satt ikke inn tiltak fordi de hadde kontroll på de smitterammede og hvor smitten kom fra, men de ser nå at de ikke lenger kan spore opp smitten og dermed trenger tiltak? Om de hadde satt inn tiltak fra starten av, så hadde vi kanskje sluppet å komme til det stadiet at vi ikke lenger kan spore opp smitten. Det er 85 nye smittetilfeller i Norge bare i dag. Om kort tid vil dette være helt ute av kontroll om ikke noe drastisk skjer. Det er ikke lenge siden smitten bare var i Asia, og nå har smitten kommet helt til lille Norge og gjort flere hundre syke på få dager eller maks et par uker... 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #2671 Del Skrevet 10. mars 2020 7 minutter siden, Hatsumomo said: Skulle jo tro halve Norge har vært i Italia, det er nesten fascinerende hvor mange som har reist dit. ja, min mor skulle dit sist uke. haha Anonymkode: e0d15...9d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmcbeal Skrevet 10. mars 2020 #2672 Del Skrevet 10. mars 2020 1 minutt siden, parmanoia skrev: Alt kan jo ikke stamme fra Italia! Nei, nå stammer 102 av tilfellene fra Østerrike. Tallene derifra har eksplodert i dag. Lurer veldig på hva som skjer med alle smittede derifra. Er dette folk som også var på vinterferie, men som ikke har blitt testet før nå fordi man FØRST nå har innsett at det er smittespredning derifra også? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Buridan Skrevet 10. mars 2020 #2673 Del Skrevet 10. mars 2020 De fikk ihvertfall poengtert på debatten at du ikke skal gå på jobb eller ha kontakt med andre hvis du har symptomer på luftveisinfeksjon, uansett hva det er. Dette blir ekstremt viktig nå, kanskje det viktigste enkelttiltaket framover nå når viruset har begynt å smitte lokalt og det ikke er mulig å oppspore all smitte. Jeg tror fortsatt dette må kommuniseres langt tydeligere fra FHI sin side, og mener myndighetene burde pålegge arbeidsgiver å informere hver enkelt arbeidstaker om at de ikke skal komme på jobb hvis de har symptomer. Det sitter fortsatt langt inne for mange å bli hjemme hvis man føler at man kunne gått på jobb, og det vil være enklere å etterfølge oppfordringen hvis den kommer fra arbeidsgiver, enn om man selv må kontakte en arbeidsgiver man kanskje vet prøver å få ned sykefraværet og forklare at man blir hjemme selv om man verken er kjempesjuk eller kjenner noen som har vært i Italia. Nå har myndighetene kommet med noen tiltak som skal lette den økonomiske byrden for arbeidsgiver, så får heller arbeidsgiverne legge press på myndighetene for ytterligere kompensasjon, hvis dette viser seg å bli et stort problem. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akhenaton Skrevet 10. mars 2020 #2674 Del Skrevet 10. mars 2020 21 minutter siden, etnavn said: Debatten på NRK er det verste jeg har sett til nå. De står å lyver så det renner av dem. Og prater til oss som om vi var idioter. Jeg er ti ganger mer bekymret nå, det er bare å gå i eksil. Ikke stol på et ord av det de sier. Preben Aaavitsland er omtrent det minst tillitsvekkende mennesket jeg kan tenke meg om dagen. Og jeg stusser veldig på hvordan sånne folk havner i posisjoner med ansvar for en hel befolkning. Det er ikke bare handlinger, men også ting han sier, som får alarmbjellene til å ringe høyt hos meg. Mannen er inkompetent og må byttes ut. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 10. mars 2020 #2675 Del Skrevet 10. mars 2020 5 minutter siden, Gorilla skrev: Men i alle dager, de satt ikke inn tiltak fordi de hadde kontroll på de smitterammede og hvor smitten kom fra, men de ser nå at de ikke lenger kan spore opp smitten og dermed trenger tiltak? Om de hadde satt inn tiltak fra starten av, så hadde vi kanskje sluppet å komme til det stadiet at vi ikke lenger kan spore opp smitten. Det er 85 nye smittetilfeller i Norge bare i dag. Om kort tid vil dette være helt ute av kontroll om ikke noe drastisk skjer. Det er ikke lenge siden smitten bare var i Asia, og nå har smitten kommet helt til lille Norge og gjort flere hundre syke på få dager eller maks et par uker... Det er 147 nye smittetilfeller i Norge i dag. 😦 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 10. mars 2020 #2676 Del Skrevet 10. mars 2020 2 minutter siden, Rainstorm skrev: Det er 147 nye smittetilfeller i Norge i dag. 😦 Oi 😯 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #2677 Del Skrevet 10. mars 2020 Smitte registret i min kommune i går. Tar mine forholdsregler, men har ikke sperret meg helt inne. Venner avlyser møter for åvære sikre. Trodde aldri jeg skulle miste tilliten så til norske myndigheter og FHI. Men her er vi... Anonymkode: deeb7...bf4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 10. mars 2020 #2678 Del Skrevet 10. mars 2020 11 minutter siden, etnavn skrev: Dette blir en forferdelig tragedie, helt enig i det. Det er som å stå maktesløs og se på at en tsunami kommer - du ser den kommer, du veit den treffer, og du kan ikke gjøre noen ting for noen. Bare prøve å redde seg selv. Begynne å løpe. Det er verst for oss som har sett denne komme i 4-5-6 uker og forgjeves prøvd å få folk til å ta det alvorlig og hjelpe med å bygge barrikader for å stoppe den 😐 Selv nå er det nok av dem som roper om "hysteri". 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #2679 Del Skrevet 10. mars 2020 11 minutter siden, missmcbeal skrev: Nei, nå stammer 102 av tilfellene fra Østerrike. Tallene derifra har eksplodert i dag. Lurer veldig på hva som skjer med alle smittede derifra. Er dette folk som også var på vinterferie, men som ikke har blitt testet før nå fordi man FØRST nå har innsett at det er smittespredning derifra også? Og Østerrike har færre registrerte tilfeller enn Norge. Kanskje på tide å teste flere av de med symptomer som ikke har vært på reise/i kontakt med kjente smittede også. Anonymkode: 7c82e...15f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 10. mars 2020 #2680 Del Skrevet 10. mars 2020 (endret) Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg