likestilling Skrevet 10. mars 2020 #2621 Del Skrevet 10. mars 2020 2 minutter siden, skruttveig skrev: Total ansvarsfraskrivelse fra Erna ja. Svaret hennes da hun ble spurt om hva Danmark gjør som fører til at de har færre smittede; kanskje de ikke tester så mye som vi gjør og egentlig ikke har så god kontroll.. ikke ordrett, men makan så frekt svar! Både ovenfor Danmark og sitt eget folk. Vær ærlig og ta ansvar for faen! Nå har Danmark 262 smittede, men det betyr ikke at ikke Erna ikke burde vært avsatt og satt i "karantene" en del år. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
etnavn Skrevet 10. mars 2020 #2622 Del Skrevet 10. mars 2020 Landets leder, liksom. Det er ei slags paradeku det er òg. Eller kanskje hovedsaklig nettopp ei paradeku, som skyver ansvaret over på alle andre og prøver febrilsk å redde ansikt mens hun ofrer folkehelsa til fordel for sine rike venners formuer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 10. mars 2020 #2623 Del Skrevet 10. mars 2020 3 minutter siden, etnavn said: Landets leder, liksom. Det er ei slags paradeku det er òg. Eller kanskje hovedsaklig nettopp ei paradeku, som skyver ansvaret over på alle andre og prøver febrilsk å redde ansikt mens hun ofrer folkehelsa til fordel for sine rike venners formuer. Hva er en paradeku? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alivamale Skrevet 10. mars 2020 #2624 Del Skrevet 10. mars 2020 16 minutter siden, skruttveig skrev: Total ansvarsfraskrivelse fra Erna ja. Svaret hennes da hun ble spurt om hva Danmark gjør som fører til at de har færre smittede; kanskje de ikke tester så mye som vi gjør og egentlig ikke har så god kontroll.. ikke ordrett, men makan så frekt svar! Både ovenfor Danmark og sitt eget folk. Vær ærlig og ta ansvar for faen! Danmark har 172 nye tilfeller siden i går, og tar raskt innpå. https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 123 eller noe Skrevet 10. mars 2020 #2625 Del Skrevet 10. mars 2020 Leit å høre om Danmark, men hun trenger ikke late som myndighetene har stålkontroll på situasjonen. Hun kunne reagert i januar og vært føre var, tatt vare på folket sitt. Hun pratet jo mer om landets økonomi enn menneskene, jeg blir helt dårlig av denne lederen vår. Nå har hun jo dødsdømt en stor del av dem som fødte og oppdro oss, foreldrene og besteforeldre våre, ved å melde seg ut på denne måten. Snakk om å ha liten respekt for den generasjonen, myndighetene har virkelig sviktet oss totalt med likegyldighet og bagatellisering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
etnavn Skrevet 10. mars 2020 #2626 Del Skrevet 10. mars 2020 7 minutter siden, SVK skrev: Hva er en paradeku? Parade-ku. Fin å se på, men ellers lite å komme med. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alivamale Skrevet 10. mars 2020 #2627 Del Skrevet 10. mars 2020 4 minutter siden, skruttveig skrev: Leit å høre om Danmark, men hun trenger ikke late som myndighetene har stålkontroll på situasjonen. Hun kunne reagert i januar og vært føre var, tatt vare på folket sitt. Hun pratet jo mer om landets økonomi enn menneskene, jeg blir helt dårlig av denne lederen vår. Nå har hun jo dødsdømt en stor del av dem som fødte og oppdro oss, foreldrene og besteforeldre våre, ved å melde seg ut på denne måten. Snakk om å ha liten respekt for den generasjonen, myndighetene har virkelig sviktet oss totalt med likegyldighet og bagatellisering. Hva skulle Erna gjort i januar? Stengt grensene? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 10. mars 2020 #2628 Del Skrevet 10. mars 2020 Det forundrer meg hvor lite påvirket mannen i gaten er over dette. Jeg skulle ønske folk tok det seriøst. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alivamale Skrevet 10. mars 2020 #2629 Del Skrevet 10. mars 2020 Akkurat nå, Japp skrev: Det forundrer meg hvor lite påvirket mannen i gaten er over dette. Jeg skulle ønske folk tok det seriøst. De aller fleste tar det seriøst, men det finnes noen som sutrer over karantene og tror fremdeles dette er en form for influensa. og nekter å ta anbefalinger til følge fordi det kan hindre dem i deres selverklærte «viktige» hverdagsaktiviteter. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lavurit Skrevet 10. mars 2020 #2630 Del Skrevet 10. mars 2020 4 hours ago, Psilocybe said: Har Kina egentlig stoppet spredningen? Eller har de gått tom for test kits? Eller vil de ikke rapportere om nye tilfeller, av frykt for å skape panikk, skade kinesisk økonomi, og tape ansikt? Denne tanken har slått meg også og jammen dukket det opp noen videoer på Youtube angående akkurat dette temaet. Jeg tror ikke kina har stoppet spredningen dessverre og jeg tror ikke et fnugg på tallene som rapporteres. Grunnen til at jeg ikke tror på det er fordi det er "påvist" at Kina's myndigheter holdt tilbake informasjon om viruset i 3 uker etter at de visste om det. De vet at de allerede er litt skyldig i selve spredningen av viruset. Dette kan man også se på dokumentaren som ble sendt på NRK om utbruddet i Wuhan. Hvis de nå fremstiller det som om de har "vunnet" kampen om viruset er det en stor og trengende økonomisk gevinst på andre siden. Det er kanskje noen businesser som er tilbake i arbeid men det er fortsatt stor smittepågang. Det sier jo seg selv når det er estimert at spredningen er kanskje 10 ganger så høy som det vises fra de offisielle myndighetene, naturligvis er dødstallet også høyere. Og naturligvis er smitten vanskeligere å håndtere når spredningen er så stor. Jeg tror helt klart at det har hjupet med isolasjon etc, men jeg tror Norge og Italia og mange andre lang kommer til å få noen overraskelser underveis ang dette viruset. Forhåpentligvis ikke. Forhåpentligvis er det like farlig som antatt, håper jo det. Men det ser jo ikke lovende ut i Italia? I det hele tatt! På den videoen jeg så (som jeg kan linke her), snakker de om at de har bodd i Kina begge to og at de har venner innenfor helsesektoren: et av punktene jeg reagerte på var at leger og sykepleiere ikke får lov til å rapportere alle smitte-tilfeller. SÅ hvis de har la oss si 500 nye og 30 nye dødsfall må de rapportere etter en viss kvote. Jeg så ikke hele da jeg ikke orket. Blir mye korona om dagen. Men tenkte at jeg kunne dele den her. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 10. mars 2020 #2631 Del Skrevet 10. mars 2020 (endret) Pratet med ei som bor i Danmark, hun har seriøst kjørt rundt omkring i hele Danmark for å få tak i Antibac hånd og overflatevask, alle apoteker og andre utsalgsplasser er utsolgt og har vært det i ett par uker. De vet ikke en gang når de får inn mer, fordi leverandøren vurderer å bare gi til sykehusene. Min venninne er lungesyk, hun har 1 fungerende lunge og er avhengig av å bruke antibac på hender og å desinfisere overflater på alt hun tar i fordi en forskjølelse gjør at hun ender opp i respirator. Hun ber til alle hun kjenner verden rundt om å sjekke apotekene for antibac og hun er villig til å betale for det og shippe det til Danmark Hun forteller at folk har begynt å plyndre enkelte butikker, folk som blir slått ned på gata for antibac og enkelte butikker er tomme for hermetikk,rengjøringsartikler og toalettpapir. ***Oppdatering: Jeg har kontaktet mine utenlandske venner og har en som sender ett par 1l flasker med antibac til henne. 😃 Hun vet at såpe er best, men hun må faktisk vaske overflater og alt hun tar i pga hennes helsesituasjon. Endret 10. mars 2020 av Chizue 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zikkzakk Skrevet 10. mars 2020 #2632 Del Skrevet 10. mars 2020 2 minutter siden, Chizue skrev: Pratet med ei som bor i Danmark, hun har seriøst kjørt rundt omkring i hele Danmark for å få tak i Antibac hånd og overflatevask, alle apoteker og andre utsalgsplasser er utsolgt og har vært det i ett par uker. De vet ikke en gang når de får inn mer, fordi leverandøren vurderer å bare gi til sykehusene. Min venninne er lungesyk, hun har 1 fungerende lunge og er avhengig av å bruke antibac på hender og å desinfisere overflater på alt hun tar i fordi en forskjølelse gjør at hun ender opp i respirator. Hun ber til alle hun kjenner verden rundt om å sjekke apotekene for antibac og hun er villig til å betale for det og shippe det til Danmark Hun forteller at folk har begynt å plyndre enkelte butikker, folk som blir slått ned på gata for antibac og enkelte butikker er tomme for hermetikk,rengjøringsartikler og toalettpapir. Jeg har funnet og kan sende deg link på PM. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lavurit Skrevet 10. mars 2020 #2633 Del Skrevet 10. mars 2020 3 hours ago, Anonymbruker3 said: Hvis man først begynner med sånne konspirasjonsteorier så kan man like godt tro hva som helst. Har Italia egentlig noen smittede, eller har de infisert reisende på flyplassene og spredt falske nyheter i media for å kunne stenge ned landet og fjerne politiske motstandere? Du det er litt annerledes med Kina. 😂 Du vet vel at Kina lener mer mot diktatur en demokrati? Folk og leger som prøvde å vasle døde jo for det i begynnelse. De holdt også informasjon om smitten i 3 uker for seg selv, de har også selvsagt ikke rapportert alle nummer.. Men det vet vel alle? Så det er vel ikke så langt bak mål å tenke at de kanskje ikke har helt kontroll enda men prøver å redde økonomien. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 10. mars 2020 #2634 Del Skrevet 10. mars 2020 (endret) Vanlig håndsåpe fungerer faktisk mye bedre mot koronavirus enn Antibac! Hemmeligheten er at såpe løser opp viruset så det ikke klarer å infisere andre celler. https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/OpAW4V/vanlig-haandsaape-fungerer-faktisk-mye-bedre-mot-koronavirus-enn-antibac-lund-wilson-og-bjoernestad Endret 10. mars 2020 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 10. mars 2020 #2635 Del Skrevet 10. mars 2020 Jeg er så lei av corona-gnålet. Får nyhetsoppdatering på mobilen hver dag.. 260 smittet av Corona.. Dagen etter, 277 smittet av Corona. En ekspert sier at dødeligheten i vestlige land vil ligge an til rundt en prosent. Altså rundt det samme som vanlig sesonginfluensa. De fleste får et mildt sykdomsforløp. Som alltid er risikogruppene for dødelighet de gamle og syke. Rundt 60.000 har vanlig influensa i Norge, men hele verden stopper ikke opp hvert år, som den gjør i år pga Corona. Hvorfor gjør vi ikke de samme tiltakene hvert år? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 10. mars 2020 #2636 Del Skrevet 10. mars 2020 (endret) Jeg innser bare mer og mer at dette viruset kan være veldig skummelt. Det er mye vi ikke vet om det - og bare det at inkubasjonstiden kan være på 14 dager skremmer meg. Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Psilocybe Skrevet 10. mars 2020 #2637 Del Skrevet 10. mars 2020 18 minutter siden, Expandable86 skrev: De fleste får et mildt sykdomsforløp. "Mildt" sykdomsforløp betyr i denne sammenhengen ofte smertefull lungebetennelse med permanent ødelagt lungevev etterpå, slik at man blir enda hardere rammet neste gang man blir infisert av dette viruset, som det tilsynelatende er umulig å bli immun mot. Leter du litt på nettet (også i norske medier som TV2) finner du beskrivelser av friske folk på 25 år som beskriver smertene som uutholdelige. Dette er altså de såkalt milde tilfellene, som ikke er alvorlige nok til å legges inn på sykehus. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rullerusk Skrevet 10. mars 2020 #2638 Del Skrevet 10. mars 2020 On 1/27/2020 at 1:50 PM, likestilling said: Ja, ser ut som helt vanlig influensa.... og alle vet jo at man kan stole 100% på Kinas regime i slike saker. Denne kan man se om Igjen i dag. For de som ikke har fulgt tråden fra starten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaida Skrevet 10. mars 2020 #2639 Del Skrevet 10. mars 2020 16 minutter siden, Expandable86 said: Jeg er så lei av corona-gnålet. Får nyhetsoppdatering på mobilen hver dag.. 260 smittet av Corona.. Dagen etter, 277 smittet av Corona. En ekspert sier at dødeligheten i vestlige land vil ligge an til rundt en prosent. Altså rundt det samme som vanlig sesonginfluensa. De fleste får et mildt sykdomsforløp. Som alltid er risikogruppene for dødelighet de gamle og syke. Rundt 60.000 har vanlig influensa i Norge, men hele verden stopper ikke opp hvert år, som den gjør i år pga Corona. Hvorfor gjør vi ikke de samme tiltakene hvert år? Nei, influensa har 0,1% dødelighet. Korona virus har altså minst 10 ganger større dødelighet enn influensa og det smitter mye lettere. Der ligger forskjellen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amananas Skrevet 10. mars 2020 #2640 Del Skrevet 10. mars 2020 Debatten på nrk om ti min! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg